Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
lkrencik

Pytanie teoretyczne - tłoki 94mm

Polecane posty

witajcie

 

mam pytanie do tych co się znają lepiej ode mnie.

 

Włoska firma pistal racing oferuje tloki big bore na 853mm

w innych firmach taki zestaw oferowany jest z dedykowanymi głowicami, natomiast pistal racing zaleca rozwiert własnych. Czy ktoś spotkał się z jakimiś "przeciw" takiemu rozwiązaniu?

drugie głowice kompletne mam, więc jest na czym eksperymentować.

zestroic chciałbym to na RB

 

co myslicie o takim rozwiązaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Czy seryjny wał i korbowody z 748 to wytrzymają.

2. Fabrycznie tuleje cylindrowe są pokrywane nicasil-em, co prawda nie jest to wymaganie, ale z tego co się orientuję inne są pierścienie przy standardowych tulejach a inne przy tych pokrytych nicasil-em.

3. Jeśli mocno zwiększa się średnicę wypadało by dobrać do tego odpowiednią uszczelkę pod głowicę oraz sprawdzić czy owa głowica nie będzie miała nie właściwej średnicy w stosunku do cylindra - inaczej szybko wydmucha ową uszczelkę.

 

4. Zwiększając pojemność silnika, wypadało by zrobić tzw. porting głowicy ... inaczej wszelkie przeróbki mogą nie przynieść pożądanego efektu.

 

Idąc dalej w PL ciężko będzie znaleźć firmę która zajmie się profesjonalnym przygotowaniem głowicy.

 

5. Do tego wypadało by dać więcej powietrza i paliwa - zwiększenie średnic kolektorów dolotowych, montaż bardziej wydajnych wtryskiwaczy oraz kontrola pozostałych elementów układu wtryskowego czy dadzą radę obsłużyć zapotrzebowanie na paliwo.

 

6. Oczywiście równie istotne jak układ dolotowy czyli układ wydechowy, dobranie odpowiedniej średnicy układu do zapotrzebowania.

 

I w tym momencie koszt robi się zbliżony do wartości motocykla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Misiek...

 

Do 748/ 996/ 998. 1098/ 1198 występują tzw Big Bore kity

F by F ma w ofercie kit na 853 obejmujący glowice i tloki

racing pistons ma tłoki bo wg nich mozna rozwiercic seryjne głowy

wal i korby wytrzymują

seryjne wtryski i głowice podobno tez

wyczytałem na zagramanicznym forum ze po rozwiercie glowicy, zastosowaniu tloków racing pistons, filtrze K&N, wydech termi przelot i strojeniu na PC III wynik był 107KM na kole

 

Głowice mam

tłoki to koszt 500$ z przesyłką

PC ze strojeniem moge miec za 1400pln

wydech mam filtr tez

czyli z robocizna za ok 4000 mozna teoretycznie miec tyle na kole co ja mam na silniku teraz

 

najfajniej by było znaleźć silnik z 996 ale z tym problem jak zwykle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jaki wynik uzyskuje 996 ?

 

Nie wiem czy uzyskany wynik jest współmierny do poniesionych kosztów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda ta:

Trzeba o wszystko najpierw spytać włochów z Pistal Racing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z 996 jest kit na 1036ccm co daje 132KM na kole

 

@Theo - wg producenta racing pistons mozna zrobić rozwiert. zastanawia mnie czym roznią się głowice F by F np od rozwierconych seryjnych. F by F nie robi obróbki kanałów w głowicy. zewnetrzny wymiar głowic jest taki sam wiec ścianka jest cieńsza niz w serii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba spytać producenta o zakres koniecznej modyfikacji itp.

Teoretyzowanie na forum nic nie wniesie do tematu, bo nikt nie robił takiej modyfikacji, łacznie z polskim dystrybutorem Pistala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zakres koniecznej modyfikacji wg wlochów to rozwiert seryjnej głowicy, założenie filtra hi-flow oraz przelotowego wydechu. do tego strojenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lkrencik jak chcesz to ja mam big bore kit :lol:

 

Mam 8 takich tłoczków, no już 7 bo z jednego zrobiłem spiołe ;p

post-341-1366037371,6362_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to przestan gadac jak nie masz wiecej do powiedzenia.

wiele osob zgłębia fora i moze natknęli sie na interesujace mnie informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością będą to dużo bardziej przydatne i szczegółowe informacje niż uzyskane od producenta zestawu. :lol:

 

Prawda wygląda tak, że i tak nie zamontujesz do swojego motocykla takiego zestawu, i tylko na forum chcesz pobłyszczeć tym co Ci się marzy.

Jeśli jednak chcesz poważnie podejść do takiego zestawu, to nie bierze się do takich modyfikacji od d... strony.

Producent zestawu udziela szczegółowych technicznych informacji. Nie mówię o reklamie danego zestawu, bo to zupełnie inna sprawa.

Chcesz konkretnej odpowiedzi na konkretne pytanie, to należy je zadać odpowiedniej osobie.

Jakkolwiek wierzę w dobra wolę ludzi na forum, to w sprawach takich jak ta nalezy oprzeć się na producencie. A przede wszystkim od tego zacząć, bo póki co to jest lanie wody na forum, a nie poważne podejście do modyfikacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To czy zamontuje czy nie to już moja sprawa. Czy to są tylko marzenia czy coś więcej to też tylko i wyłącznie moja sprawa.

Zadałem konkretne pytanie dotyczące tego czy ktoś zna jakieś "przeciw" rozwiercaniu oryginalnych głowic i jak narazie jedyną odpowiedź w temacie uzyskałem od Miśka. Od Ciebie, bla bla bla bla i nic więcej, więc daruj sobie po prostu.

 

p.28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lkrenciku, mam tylko jedno zapytanie, bo kilka razy użyłeś słów "rozwiert głowicy". Rozumiem, że nie o to do końca Ci chodziło"?

 

Big gore kit to nie problem, niezależnie czy użyjesz pistala, FbF, zestawu EVRa, Kaemny, czy też własnej inwencji w zestawieniu komponentów. Rozwiert można zrobić u Wepsów pod Piasecznem, nikasil na gładziach to wysyłkowo w Czechach, reszta to kwestia dokonania jakiegoś wyboru i zakupu nawet przez net/ebay itp.

 

Oczywiście jak masz drugie głowice to możesz poeksperymentować z szeroko rozumianym portingiem, przyjemna robota o ile efekt będzie również fajny.

 

Moim zdaniem fajniejszy będzie modyfikowanie niż przeszczep większego silnika :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak Darku. nie do końca mi chodziło o to co napisałem :D Obrazowo rzecz ujmując chodziło mi o powiekszenie średnicy "tulei?" "cylindra?" zespolonego z głowicą? Jeśli chodzi o rozwiert to mam dobre doświadczenia z firmą na Białołęckiej lub na parowcowej.

Narazie to kwestia rozważania itp. jak bedzie kasa to bedzie można myśleć na poważnie

 

W zimię będę miał dla Ciebie wkład lusterka lewego który Ci uszkodziłem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak Darku. nie do końca mi chodziło o to co napisałem :D Obrazowo rzecz ujmując chodziło mi o powiekszenie średnicy "tulei?" "cylindra?" zespolonego z głowicą? Jeśli chodzi o rozwiert to mam dobre doświadczenia z firmą na Białołęckiej lub na parowcowej.

Narazie to kwestia rozważania itp. jak bedzie kasa to bedzie można myśleć na poważnie

 

W zimię będę miał dla Ciebie wkład lusterka lewego który Ci uszkodziłem :D

 

Z mojej wiedzy najtaniej będzie kupić zestaw EVRa (tłoki, cylindry, uszczelki pod głowice, filtry powietrza, eprom z mapą) albo FbF (o ile robią zestawy?). Co do wkładu lusterka, nie trzeba bo lustra idą w pudło na przyszły sezon :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli najtaniej szukac 996 bez prawa rejestracji z anglii i robić swapa :D

 

co do lusterka, to jak mówiłem - uszkodziłem, oddam sprawne :D - u mnie wjezdzają nowe bo tych już nikt nie polakieruje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z poszukiwaniem 996 poczekaj - lepiej sprawdź jakie są różnice pomiędzy 748 a 996, układ dolotowy, elektryka ...

jak już kiedyś wspomniałem czasami lepiej sprzedać to co masz i kupić właściwy motocykl.

Chyba że żona ma jakieś przeciw.

 

Czysto teoretycznie można włożyć większe tłoki w rozwiercone tuleje cylindrowe, jednak pozostaje kwestia wytrzymałości pozostałego elementu - grubość ścianki cylindra po modyfikacji.

 

Znany przykład to CBR954 (2002-2003) gdzie blok silnika ponoć był ten sam co w 929 (2000-2001), niestety przy bardzo intensywnej eksploatacji w 954 (szczególnie 2003) potrafił pęknąć blok, nie licząc egzemplarzy po szlifie na lewą stronę.

 

Po za tym często lepszy efekt uzyskasz robiąc porting głowicy - łącznie z wymianą zaworów na większe.

 

Jeśli chodzi o sam silnik to lepiej może poszukać 998, tu silnik jest zdecydowanie mocniejszy jak 996.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.