Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
ducafil

sprzęgło Newfren-opinie

Polecane posty

witam. jak w temacie chciałbym zasięgnąć opinii na temat kompletnego sprzęgła firmy Newfren. w zasadzie to chyba najtańsza alternatywa do suchara na rynku wyjściowo 600zł za komplet tarcz i przekładek. to w końcu włoska firma więc powinna do włoszczyzny pasować jak złoto :)

btw-jaka jest minimalna grubość stalowych przekładek i może ktoś wie jak grube są nowe tarcze sprzęgłowe :?: :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ponieważ w żaden sposób nie mogę edytować pierwsze posta podpinam tu kolejne moje pytania.

w sobotę przy okazji zimowania sprzętu sprawdziłem tarcze i przekładki sprzęgłowe. tarcze są już prawie na "0" bo maja po 2,90-2,98mm/min-2,8mm-nadal nie wiem ile mają nowe :?: przekładki to odpowiednio 1,92-2,00mm tu nie znam minimalnej grubości :?: :idea: lus między tarczami a koszem to ok 5mm/dop.6mm.

czy jeśli zakupię komplet tarcz i przekładek i założę je do starego kosza nie spowoduję szkód w tarczach? chciałbym tak polatać przynajmniej przyszły sezon 3-5tys max. potem ew.wymiana kosza na nowy. chciałbym również użyć wtedy do niego "nowe" używane sezon tarcze. czy taki układ ma sens? nie uśmiecha mi się wydanie na jeden strzał na części 1200-1600zet, ale też nie chciałbym wyrzucić w błoto tych 600-800 za tarcze i przekładki. jakie są wasze opinie w tej sprawie?

p.s.nadmieniam,że do tej pory poza 1 przypadkiem ew.przegrzania w pamiętnym budapesztańskim korku ;) nie miałem żadnych problemów z pracą sprzęgła.

no może poza tym,że łapa deczko boli, bo jest twardo, ale nikt nie obiecywał,że lekko będzie. :D może kiedyś jakiś akcesoryjny tłoczek wskoczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa to dopuszczalna szczelina pomiędzy tarczami a koszem to 0,6mm, a nie 6mm.

Grubość nowych tarcz i przekładek jest uzależniona od ich producenta.

 

Montaż używanych tarcz do nowego kosza jeszcze możnaby uznać za ok, jeśli wymagane luzy są w normie. Jednak jeśli kosz jest wybity w "zabki" to nowe tarcze zostaną bardzo szybko zniszczone. Dodatkowo również dlatego że jako inne od poprzednich inaczej w te "ząbki" będą trafiać. A jeszcze gorzej gdy jest to kosz stalowy.

Tak więc montaż nowych tarcz do starego kosza jest mozliwy ale po dokładnym zweryfikowaniu jego stanu i współpracy z nowymi tarczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

theo a kojarzysz kto robi stalowe tarcze? mam nówkie sztukie stalowy kosz i chce zeby fajnie dzwoniło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z akcesoryjnych firm nie kojarzę.

Na 100% oryginały do suchosprzęgłowych monsterów przed 2001 wg nr katalogowego były stalowe.

Z tym że wbrew pozorom stalowe sprzęgło ma zdecydowanie mniejsza żywotność!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kosz jest "zębaty" to i tak jest na śmietnik.

Gdyby stalowy kosz jednak był w ok stanie to doradzałbym jednak alu tarcze. Sam na takim zestawie zrobiłem kilka ładnych tysięcy zanim kupiłem w pełni aluminiowy zestaw.

Stalowe tarcze naprawdę małe przebiegi robiły i szybko niszczyły kosz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:D theo wrócił i jest dyskusja :lol:

podoba mi się...tak oczywiści luz jest mierzony szczelinomierzem i wynosił przy przesuniętych w prawo do kosza tarczach 0,5mm, niestety na koszu widać schodki, nie jakaś tragedia-widziałem na forach o wiele gorsze, ale chyba to jego koniec-zrobię fotkę do weryfikacji, ale myślę,że to już niczego nie zmieni :( mam już 38tys na blacie. miałem nadzieję,że obejdzie się bez wymiany kosza, ale zima długa,trzeba będzie odkładać grosza na części. zapewne zakupię ze względu na trwałość alu kosz i alu tarcze. marzy mi się taki ładny czerwony "amerykańcki" barnett ale czas pokaże. póki co czekam na nowy napęd.

dzięki za cenne uwagi, w sobotę wkleję fotki kosza, ale to chyba już "po ptokach" :(

p.s. czy wymiana kosza jest ze strony technicznej jakoś specjalnie skomplikowana-narzędzia, kleje, momenty itp? dam radę sam,mając podstawowy sprzęt i jako taką wiedzę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klucz do blokowania zabieraka i kosza jest bezwzględną koniecznością.

 

Momenty:

 

8 śrób mocujących kosz - 40Nm

Nakrędka centralna - 180Nm

6 śrub mocujących miski sprężyn - 6Nm

 

Klej do gwintów bezwzględnie, na śrubki sprężyn z umiarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klucz do blokowania zabieraka i kosza jest bezwzględną koniecznością

 

taaa, trza taki mieć. albo sobie dorobić ;)

chciałbym zrobić sam, bo po prostu cieszy człeka jak sam coś zmajstruje. ale nic na siłę, może do wiosny przemyślę sprawę i w końcu wybiorę się na serwis do warsaw :) paski tez muszę dusi zmienić, może wtedy komplecik się "strzeli" ;) , a i w motomaniax pojawią się "cyrwone" kosze w ludzkiej cenie :)

dzięki za pomoc i rozruszanie tematu. newfren'a w takim układzie mogę sobie spokojnie odpuścić, bo stalowe tarcze chyba nie zgrają z alu-koszem? coś mi się o uszy obiło.....pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stalowe tarcze do alu kosza to zabójstwo dla obu podzespołów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klucz do blokowania zabieraka i kosza jest bezwzględną koniecznością

 

taaa, trza taki mieć. albo sobie dorobić ;)

chciałbym zrobić sam, bo po prostu cieszy człeka jak sam coś zmajstruje. ale nic na siłę, może do wiosny przemyślę sprawę i w końcu wybiorę się na serwis do warsaw :) paski tez muszę dusi zmienić, może wtedy komplecik się "strzeli" ;) , a i w motomaniax pojawią się "cyrwone" kosze w ludzkiej cenie :)

dzięki za pomoc i rozruszanie tematu. newfren'a w takim układzie mogę sobie spokojnie odpuścić, bo stalowe tarcze chyba nie zgrają z alu-koszem? coś mi się o uszy obiło.....pozdrawiam

 

klucz bardzo łatwo zrobic samemu ze starych tarcz i przekładek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

klucz bardzo łatwo zrobic samemu ze starych tarcz i przekładek

 

 

no to ja wiem, nawet znalazłem kilka "wariacji" na temat :D

ale i tak mam troszkę oporów przed samodzielną wymianą.

pożyjemy zobaczymy. mam jeszcze "chwilunię" do sezonu 2012 :)

ClutchTool_Ma.jpg

drumtool.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dobre narzędzia, a konkretnie nasadkę i klucz dynamometryczny w takim zakresie regulacji to nie ma tam wielkiej filozofii.

Trzeba uwazać bardzo przy tych M5 od sprężynek i poprosić kogoś o trzymanie nasadki na centarlnej nakrętce. Płytko wchodzi i przy duzym nacisku ma tendencje do zsuwania się. Łatwo sobie można kły wybić. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

patrzac na te zdjecia, proponuję nie zapierać go o set, tylko rurka na koniec tego ustrojstwa oparta o podłoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta.

 

Kończy mi się sprzęgło i zastanawiam się w jakim kierunku iść, z racji tego że kosz już nie taki jak trzeba znalazłem taki zestaw:

 

http://www.ebay.de/itm/Ducati-748-749-916-996-998-749-999-Kupplungslamellen-Alu-Kupplungskorb-Set-Corse-/321925062828?hash=item4af43aa0ac:g:0-0AAOSw4UtWTdmE

 

Jednak po dalszych poszukiwaniach trafiłem na coś takiego:

 

http://www.ebay.pl/itm/Ducati-Clutch-basket-EVR-48-Tooth-916-748-888-996-998-999-1098-/181683462102?hash=item2a4d2d9fd6:g:64MAAOSwr81USmC5

 

Teraz mam kosz jak w zestawie pierwszym, a czym się różni wersja druga? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pierwszy kosz sprzęgłowy jest zwykły anodyzowany cienką warstwą tarcze stalowe 12 zębów (głośne wytrzymuje około 10tyś km) zależy od stylu jazdy i czy masz anty hopa.

Drugi zestaw górna półka bardzo wytrzymałe.

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 tarcze stalowe 12 zębów (głośne wytrzymuje około 10tyś km) zależy od stylu jazdy i czy masz anty hopa.

 

 

Przecież jest wyraźnie napisane że tarcze są aluminiowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie - po czym poznaje się czy przekładki są do wymiany? W sprzedaży są same tarcze oraz zestawy tarcz z przekładkami. Kiedy wymienia się całość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi tu o grubość całego pakietu. Tarcze i przekładki się wycierają, więc jak założysz nowe tarcze do starych przekładek może ci się grubość nie zgadzać. Najlepiej założyć cały zestaw od jednego producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) własnie na taką odpowiedź czekałem, moja ciekawośc została zapokojona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.