br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Moto rozebrane na śruby - jest pole do manewru. Ashe zu ashe. Mój plan: felgi - piaskowanie + malowanie proszkowe rama - piaskowanie + malowanie proszkowe osłony wszelakie np. alternatora, sprzęgła - aluminium albo inne ustrojstwo, którego podobno lepiej nie piaskować? = NIE WIEM kartery - szkiełkowanie + nie wiem czym potem pomalować = NIE WIEM "cylindry" - szkiełkowanie + da się to jakoś zabezpieczyć lakierem bez malowania? = NIE WIEM zbiornik - piaskowanie + malowanie proszkowe inne duperele - NIE MAM NA RAZIE WIZJI Co myślicie o malowaniu kataforetycznym? Felgi, ramę i zbiornik maluję proszkowo; natomiast w kontekście silnika i osłon przeszła mi przez myśl kataforeza... Proszę o krytyczne uwagi / porady. Mam zamiar pomalować WSZYSTKO, yhyhyhyhyhy TARGET i inspiracja: http://www.motorcyclespecs.co.za/Custom ... 00%20S.jpg Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 1, 2011 Felgi, rama - piaskowanie i lakier proszkowy - ok Pokrywy silnika - piaskowanie, trzeba tylko dopilnować by pokrywy przy piaskowaniu połozyli na płaskiej powierzchni by nie uszkodzić powierzchni uszczelniajacej. Samego silnika raczej bym nie piaskował, chyba że naprawdę jest w fatalnym stanie. Jak by nie zabezpieczyć to pył dostanie sie do srodka. W efekcie demontaż całości, mycie, a może i wymiana łożysk w silniku i skrzyni. Jedyny silnik jaki piaskowalismy to blok od 999 (MiniMana). Sama "skorupę" i mimo zabezpieczeń łożyska wymienilismy. Niesamowite nakłady pracy i kosztów do wykonania takiej operacji. Mozesz spróbować piaskować cały, poskrecany silnik, ale nikt Ci nie da gwarancji że jakimiś otworami pył nie dostanie sie do środka. Silnik + pokrywy raczej nie proszkowo. Dobry lakiernik potrafi przygotować właściwy lakier na takie elementy. Dlaczego chcesz zbiornik lakierować proszkowo? To będzie koszmarnie wyglądało. Poniżej fotka mojego silnika polakierowanego "zwykłym" lakierem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Silnik rozebrany na części pierwsze* - bardziej się już nie da podobno = nie ma odwrotu - będę... szkiełkować - piaskowanie już ktoś mi odradził. "Zwykły" lakier brzmi zachęcająco - zależy mi na zachowaniu naturalnego odcienia w zasadzie. Zbiornik - nie-proszkowo - rozumiem. Dzięki za tip. *Jestem nomenklaturowym laikiem i zerowym mechanikiem - pisząc silnik, mam na myśli kartery. Cała reszta jest wybebeszona. Chodzi mi o malowanie z zewnątrz wszystkiego, co się da. Przy założeniu, że jest rozebrane, a potem zabezpieczone. Obecnie wizualnie nie grzeszy (silnik) - brudny i zasolony pod odchodzącą płatami farbą :( Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 1, 2011 Jak lakier obłazi z silnika to tylko piaskowanie. Szkiełkowanie nie daje rady, próbowalismy. Poskręcaj pożadnie pokrywy do bloku. Dorób ze sklejki, albo sztywnego tworzywa pokrywy do zaślepienia otworów na cylindry i inne duże otwory. We wszystkie gwintowane powkrecaj śruby chroniące nitki zwoju. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Ok. Dzięki za rozjaśnienie wizji, theodor. Do piaskowania przykręcę pokrywy do bloku. Potem odkręcę i pomaluję. Kartery, cylindry - lakier. Pokrywy - pewnie kataforeza. EDIT: skoro podobno nie powinno się piaskować pokryw - jak przygotować je do malowania? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Grudzień 1, 2011 Jakbys chcial jednak cos bardziej urozmaiconego walnac na zbiorniku/blotniku/zadupku/owiewce (jakis fajny kolor, pasy, kratownic, wzory etc) moge ci posluzyc pomoca przy projekcie i w wykonaniu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Jakbys chcial jednak cos bardziej urozmaiconego walnac na zbiorniku/blotniku/zadupku/owiewce (jakis fajny kolor, pasy, kratownic, wzory etc) moge ci posluzyc pomoca przy projekcie i w wykonaniu. Nie mówię NIE. Dobre info - jak siebie znam - pewnie będę chciał trochę powydziwiać :P Link "inspiracja" to baza - kolor coś w tytan, czerwona rama - detale - myślę... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 1, 2011 Jesli naprawdę chcesz zbudować coś jak ten DS z linku, to lakierowanie to najmniejszy z Twoich kłopotów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Jesli naprawdę chcesz zbudować coś jak ten DS z linku, to lakierowanie to najmniejszy z Twoich kłopotów. Podejmuję wyzwanie! Wracając do malowania - po konsultacji z miejscowym guru pimpowania: - cylindry - tylko szkiełkowanie, bez malowania / lakierowania - osłony - podobno piaskowanie nie jest zdrowe dla tego stopu W konsekwencji, kartery z dokręconymi osłonami poradził szkiełkować. Widziałem efekt przed->po, uczyniony na leciwych sztruclach - mniam! Ale po opinii theodora (szkiełkowanie nie da rady?) jestem sceptykiem. Pytanie, co lepiej: szkiełkować z osłonami dokręconymi do bloku czy lepiej osobno - kartery piasek; osłony szkło. Dylematy nowicjusza... :P Theodor - wracając do Twoich "pogróżek": co w tym DS-ie jest takiego uber-nieosiągalnego? Pytam poważnie - "kce mieć"! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 1, 2011 Kompleksowa przebudowa motocykla to ogrom pracy, pieniędzy, nierzadko walka z podwykonawcami lub ich znalezieniem, czekanie na zamowione podzespoły itp. W każdym razie powodzenie i trzymam kciuki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arnelize 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Chyba każdego inspiruje ten projekt DS. No to chyba wszystko już wiesz na początek, do roboty i dawaj tu co tam działasz, foty nie foty, relacja im pełniejsza tym lepiej, a i posłuży dla innych o ile będą potrafili używać szukajki ;p Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Ok. Dzięki za rozjaśnienie wizji, theodor. Do piaskowania przykręcę pokrywy do bloku. Potem odkręcę i pomaluję. Kartery, cylindry - lakier. Pokrywy - pewnie kataforeza. EDIT: skoro podobno nie powinno się piaskować pokryw - jak przygotować je do malowania? Co dokładnie masz na myśli pisząc: "Pokrywy - pewnie kataforeza" przepraszam że pytam ale czy wiesz co to jest kataforeza? i gdzie chciałbyś to zrobić?. Elektroforeza to dość skomplikowany proces technologicznie i stosowany jako powłoka zabezpieczająca a nie ostateczna (dekoracyjna) powłoka lakiernicza. Musisz też pamiętać że w przypadku KTL (kataforezy) detale są zanurzane w kąpielach więc powłoka lakiernicza będzie wszędzie. W fabryce DUCATI jedyne detale na których fabrycznie znajduje się powłoka KTL to wahacz, rama choć tylko w jednym modelu aktualnie, pająk przy przednich tarczach hamulcowych i chłodnica cieczy, oczywiście na powłokę KTL jest nałożona powłoka lakieru. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Kataforeza: Pokrywy: - zaworów - sprzęgła - alternatora Nie wiem czy mówimy o tej samej "kataforezie" - ja mam na myśli malowanie tego typu -> http://www.ecoline.pl/pl/index.php/offer/kataf Efekt - matowa czarna powierzchnia, odporna na wszystko, poza promieniami UV = matowieje na słońcu z czasem (trzeba jeździć tylko w nocy :P) Dyrygentem metamorfozy mojego motocykla jest mój wieloletni przyjaciel - wybrał już firmę, która to zrobi - zainteresowanym mogę ją zarekomendować / odradzić - w zależności od efektu. Kolega maluje adekwatne elementy motorów crossowych - widziałem efekt na żywo - dla mnie kozak! Nie używa tego, jako jedynie "podkładu" i bardzo sobie chwali. EDIT: co nie zmienia faktu, że kataforezy używa się często jako podkładu. Dla mnie, jako warstwa docelowa - daje radę! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Chyba każdego inspiruje ten projekt DS.No to chyba wszystko już wiesz na początek, do roboty i dawaj tu co tam działasz, foty nie foty, relacja im pełniejsza tym lepiej, a i posłuży dla innych o ile będą potrafili używać szukajki ;p Nawet nie początek, ale... START, yhyhyhyhy Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Kataforeza:Pokrywy: - zaworów - sprzęgła - alternatora Nie wiem czy mówimy o tej samej "kataforezie" - ja mam na myśli malowanie tego typu -> http://www.ecoline.pl/pl/index.php/offer/kataf Efekt - matowa czarna powierzchnia, odporna na wszystko, poza promieniami UV = matowieje na słońcu z czasem (trzeba jeździć tylko w nocy :P) Dyrygentem metamorfozy mojego motocykla jest mój wieloletni przyjaciel - wybrał już firmę, która to zrobi - zainteresowanym mogę ją zarekomendować / odradzić - w zależności od efektu. Kolega maluje adekwatne elementy motorów crossowych - widziałem efekt na żywo - dla mnie kozak! Nie używa tego, jako jedynie "podkładu" i bardzo sobie chwali. EDIT: co nie zmienia faktu, że kataforezy używa się często jako podkładu. Dla mnie, jako warstwa docelowa - daje radę! Musimy mówić o tej samej kataforezie, tak jak napisałeś powłoka nie posiada odporności na UV a dokładnie mówiąc posiada ograniczoną odporność dlatego jeżeli ma pozostać jako nawierzchniowa powłoka to tylko na detalach eksponowanych wewnątrz na zewnątrz winna być pokryta innymi powłokami. Z biegiem czasu powłoka kreduje więc pojawiają się na niej białe plamy. Poza tym pamiętaj że to ogólnie powłoka antykorozyjna a nie dekoracyjna. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arnelize 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Nie no hola hola!!! A kolega to gdzie ma sanki?!! Bez sanek nie ma roboty :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Grudzień 1, 2011 Nie no hola hola!!! A kolega to gdzie ma sanki?!! Bez sanek nie ma roboty :lol: Dzisiaj to jest kit-bike - czerwony, bez niczego :P To dopiero będzie (?) / zacznie wyglądać! Twoje uwagi odnośnie kataforezy (lakier?) potraktuję bardzo serio. EDIT: pierwsza misja - lusterka - te co znalazłem kosztowały majątek - buuu = chleba, palenia, picia nie będzie! A sanki są dla "leszczy" :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arnelize 0 Napisano Grudzień 1, 2011 A sanki są dla "leszczy" :P No i kolega podpadł już tu paru osobom :lol: Długa, ale jakże piękna droga przed Tobą :twisted: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Grudzień 2, 2011 A sanki są dla "leszczy" :P No wiesz co? Taka zniewaga dla jednego z ważniejszych narzędzi specjalnych? :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Styczeń 27, 2012 Ratatunku! Jak wyjąć wlew paliwa w M620? Wszystkie śrubki odkręcone - 'korek wyjęty', ale całość razem z uszczelką nie do ruszenia :[ Jest na to jakiś patent czy należy użyć brutalnej siły? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 27, 2012 "Luke, use the FORCE" :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Luty 1, 2012 Kupiłem taki oto pług. Z Allegro poleciał prosto do Wrocławia, do KGra :] Czeka na pomalowanie, ale... autor-rzeźbiarz nie wyciął otworów, tych z boku. Trzeba to zrobić. Szukam chętnych z Wrocławia / okolic. Jestem bardzo biedny, bo moje ducati (jak to ducati) ciągle się psuje, ale zapłacę za ten manewr, yhyhy :mrgreen: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Luty 1, 2012 Ze swojej strony dodam, ze zwyczajnie nie dysponuje narzedziami i umiejetnosciami do wycinania czegokolwiek w laminacie. Dlatego poszukiwany ktos z Wro i okolic, kto moglby nam w tym dopomoc :) A szykuje sie wypasiony monster! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
br3b 0 Napisano Luty 1, 2012 Jeszcze jedna mała sprawa: z czego zrobiony jest przedni błotnik w 620ie? Odpowiedź typu 'plastik' jest niewystarczająca :] Nie musi być symbolami z tablicy Mendelejewa - wystarczą nazwy, yhyhy Będzie cięcie - majster nie podchodzi bez tych danych! Ratatunku! Jeżeli ktoś to ciął już kiedyś i ma jakieś porady - podziękowanie z góry! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Luty 1, 2012 Jeszcze jedna mała sprawa: z czego zrobiony jest przedni błotnik w 620ie? Odpowiedź typu 'plastik' jest niewystarczająca :] Nie musi być symbolami z tablicy Mendelejewa - wystarczą nazwy, yhyhy Będzie cięcie - majster nie podchodzi bez tych danych! Ratatunku! Jeżeli ktoś to ciął już kiedyś i ma jakieś porady - podziękowanie z góry! Jeżeli to oryginał to ABS + PP Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach