Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
SCHNNAZZI

Czy ten nepęd podejdzie?

Polecane posty

Mój napęd wymaga wymiany. Skończył się właśnie naciąg ;/ gdy kupowałem Duce koleś dorzucił mi to co na zdjęciu czyli grubszy łańcuch i mniejszą zębatkę 38 zębów (tą co mam w SS ma 43 zębów). Mówił że będzie się lepiej zbierał na mniejszej zębatce. Mam pytanie czy da radę to założyć? Czy może dać sobie spokój z tą zębatką i założyć standardową nówkę napęd za 400PLN??

post-679-1366037570,9501_thumb.jpg

post-679-1366037571,2937_thumb.jpg

post-679-1366037571,4587_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli zębatka i łańcuch pójdzie na złom. Standard jak widzę to przód - 15 tył - 40. OK to jeżeli wezmę na przód 18, największą jaką mogę; na tył 37, najmniejszą to jaki do tego łańcuch wziąć? I ewent czy takie zębatki mogę wziąć ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież to jest odwrotnie - więcej zębów z tyłu --> lepsze przyspieszenie, niższa prędkość maksymalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś tą stronkę co Ci podesłałem? Tam wszystko elegancko widać: jak się zmienia prędkość, moment, jaki łańcuch. Wsio. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czyli zębatka i łańcuch pójdzie na złom. Standard jak widzę to przód - 15 tył - 40. OK to jeżeli wezmę na przód 18, największą jaką mogę; na tył 37, najmniejszą to jaki do tego łańcuch wziąć? I ewent czy takie zębatki mogę wziąć ? :D

 

Jeździłeś kiedyś na rowerze górskim z przerzutkami z przodu i z tyłu ?

 

Zasada dobierania przełożeń jest taka sama...

 

Zastanawiam się czemu tak kombinujesz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem w trakcie zakładania napędu. Mam pytanie. Czy ta podkładka po prawej stronie ma wejść na nową zębatkę? Bo na starej była i elegancko pasowała ale na nowej nie pasuje. To znaczy wchodzi na ten wał ale dziurki są mm przesunięte i śruba nie wejdzie ;/ tylko że stara zębatka a nowa zębatka się różnią więc może ta podkładka nie musi być założona do nowej zębatki. Proszę o porade i pomoc :)

post-679-1366037603,7736_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest zabezpieczenie "zębatki" Jak włozysz je na wielowypust wałka zdawczego to powinna nie pasować w otwory od tych mocujacych śróbek. Obracając to zabezpieczenie do pozycji w której otworki się pokrywają owe zabezpieczenie nie ma mozliwości wysuniecia się z rowka na wałku, uniemozliwiajac jednocześnie zsuniecie się "zębatki" i jednocześnie ustalając jej pozycję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jest zabezpieczenie "zębatki" Jak włozysz je na wielowypust wałka zdawczego to powinna nie pasować w otwory od tych mocujacych śróbek. Obracając to zabezpieczenie do pozycji w której otworki się pokrywają owe zabezpieczenie nie ma mozliwości wysuniecia się z rowka na wałku, uniemozliwiajac jednocześnie zsuniecie się "zębatki" i jednocześnie ustalając jej pozycję.

 

Też miałem zagwozdkę ale co za inżynier to wymyślił..... :D

 

Moment dokręcania śrubek to chyb 6Nm tak + loctite ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki takiemu rozwiązaniu "zębatka" w niewielkim stopniu jest wahliwa, dzieki czemu zmniejsza się ryzyko bocznego podcinania zębów przy współpracy z łańcuchem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wsuwam zębatke, później wkładam zabezpieczenie i na rowku obraca się lekko ale jeżeli wsunę dalej do samej zębatki to minimalnie dziurka w zabezp. mija się z dziurkją w zębatce. Theodor wytłumacz jak prostemu chłopu bo nie czaje :) czyli mam wszystkon to zrobić na tym rowku na wale tak? Żeby zabezp. było w tym rowku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że zabezpieczenie ma być w rowku, przecież inaczej nie obrucisz go względem "zębatki".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze takie pytanie. Ukręciłem srube w małej zebatce. Za dużo siły czy za dobre klucze nie wiem. Ale czy ta mała zębatka może być na tej jednej śrubce? Wszystko dobrze się 3ma zabezpieczenie nie zejdzie... co o tym myślicie? Nie uśmiecha mi się kupowanie nowej drugiej zębatki. Da radę tak jeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że odpowiedź będzie zależała od tego kto sie wypowie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest szansa wywiercenia tej co sie ukrecila ale to jest ciezka sprawa i dosc precyzyjna i tak nie masz nic do stracenia bo na jednej to raczej niedopuszczalne ale moge sie mylic i ktos mam nadzieje mnie poprawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie zakładam plan A. Czyli za pomocą ostrego śrubokręta delikatnie zrobie rowek w śrubie i postaram się ją wykręcić. Jutro się za to zabiorę.

 

P.S. Fajny ten śnieg na monitorku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śrubokręt to zły pomysł. Wywierć małym wiertłem otwór w ukręconej śrubie , potem większym wiertłem i jeszcze raz , tak aby pozostał Ci 1-2 mm materiału śruby do płaszczyzny gwintu wewnętrznego zdawczej. Potem śrubokręt i "wyłupanie" pozostałości. Chwilę to potrwa , ale nie zniszczysz gwintu i będziesz mógł założyć element tak jak trzeba. Inaczej będzie niebezpiecznie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popieram Pitera - śrubokręt to zły pomysł.

Może lepiej naciąć brzeszczotem lub szlifierką kątową na cienkiej tarczy.

Jest też inny sposób:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=do+wykr%C4%99cania+%C5%9Brub&order=p&change_view=1

Jeśli nie kupić, to popytać kto może ma i pożyczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki dobrze prawią!na jednej śrubie będzie kibel!spróbuj tamtą wykręcić a jak nie ogarniesz tematu to jedz do pierwszego lepszego warsztatu samochodowego nawet ogarną ci to z palcem w nosie a jak sam to wiertełko małe np.4 potem wykrętak i poszła jeśli nie masz to próbuj na lekko wiertełkiem na wstecznym biegu powinna się ruszyć i wyjść. PS.sorry za byki w trasie jestem i wale z tele hahaha pozdro na Norwegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.