morham 0 Napisano Grudzień 28, 2011 Hej Mam małe pytanko - ze względu na mikry wzrost (165 cm) przy każdym moto które rozważam biorę pod uwagę jakieś obniżenie zawieszenia. Szukałem tu podobnego tematu ale nie znalazłem więc pora podpytać bądź prosić o przekierowanie. Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z obniżaniem Potwornych 600tek ;) ? Przymierzałem się do dwóch Monsterków z rodziny 600 - jeden był obniżony na lagach o około 1 cm, drugi nie był. Na żadnym tragedii nie było (co najmniej pół stopki na gruncie) choć ten obniżony był oczywiście przyjemniejszy. Moje zasadnicze pytanie brzmi - ktoś obniżał monsterka 600 na lagach więcej niż ten 1 cm? Ile można maksymalnie tak by właściwości jezdne zostały zachowane. Mogę dodać, że nie interesuje mnie jakaś jazda ekstremalna a raczej zwyczajna miejska walka o przetrwanie ;). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Krasnal 0 Napisano Grudzień 28, 2011 Ja bym się mocno zastanowił nad obniżaniem Monstera więcej niż 1cm, kilka razy na Monsterze 800 zahaczałem wydechem o różne nierówności na drodze poza tym filtr oleju jest w miejscu dość wyeksponowanym. Nie wiem czy ktoś miał sytuację że rozwalił w ten sposób filtr ale na oko wydaje się to dość prawdopodobne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikewid 0 Napisano Grudzień 28, 2011 Sie ma Ja kupiłem dosyć mocno obniżonego Monstera 600. obniżenie wiązało się z opuszczeniem na lagach ale także na wsporniku wahacza tylego. Nawet stopkę boczną miał uciętą. Ja przywróciłem go do stanu oryginalnego. Jak widać można tak jeździć, ale czy to bezpieczne? Tego nie wiem . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
morham 0 Napisano Grudzień 28, 2011 Sie maJa kupiłem dosyć mocno obniżonego Monstera 600. obniżenie wiązało się z opuszczeniem na lagach ale także na wsporniku wahacza tylego. Nawet stopkę boczną miał uciętą. Ja przywróciłem go do stanu oryginalnego. Jak widać można tak jeździć, ale czy to bezpieczne? Tego nie wiem . A jeździłeś właśnie takim obniżonym - czy też może od razu przywróciłeś go do stanu fabrycznego i dopiero poskromiłeś złośnika? Jeżeli jeździłeś - jak różnice? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikewid 0 Napisano Grudzień 28, 2011 jeździłem tak miesiąc. Do czasu gdy nie znalazłem oryginalnych nie przerobionych części, aby wrócić do stanu pierwotnego. ze względu na wzrost (190 cm ) powiem Ci że mnie wygodniej jest na wyższym. Ale niżej ustawiony Monster prowadził się całkiem dobrze. No i wyglądał także całkiem ciekawie. U mnie skrócona był ten pałąk przy tylnym zawieszeniu i skręcony na śrubach przy tylnym wahaczu. A i teraz mi się przypomniało... że gdy ja wsiadłem na niego i miał miękko ustawiony tylni amor, to na większym wyboju tylni błotnik haczył się o te plastiki pod siedzeniem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
morham 0 Napisano Grudzień 28, 2011 Kolejny plusik za Monsterkiem :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomTom 2 Napisano Grudzień 28, 2011 ..ja obnizalem 600 dla narzeczonej, co prawda jedynie na tylnym wahaczu ale spokojnie dala rade a tez wzrostem nie grzeszy ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikewid 0 Napisano Grudzień 28, 2011 Ja bym się mocno zastanowił nad obniżaniem Monstera więcej niż 1cm, kilka razy na Monsterze 800 zahaczałem wydechem o różne nierówności na drodze poza tym filtr oleju jest w miejscu dość wyeksponowanym.Nie wiem czy ktoś miał sytuację że rozwalił w ten sposób filtr ale na oko wydaje się to dość prawdopodobne. W tej sytuacji bardziej narażony na uszkodzenia jest kolektor wydechowy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
morham 0 Napisano Grudzień 28, 2011 ..ja obnizalem 600 dla narzeczonej, co prawda jedynie na tylnym wahaczu ale spokojnie dala rade a tez wzrostem nie grzeszy ;) Oby za to grzeszyła rozumem i urodą ;) A można zapytać w jaki sposób obniżałeś? Podobnie jak kolega wyżej to opisał czy po prostu skręcałeś jakoś? Jak pytałem gościa u którego oglądałem Monstera to twierdził, że tyłu się za specjalnie nie da - ale to handlarz był a im z natury nie ufam :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
TomTom 2 Napisano Grudzień 28, 2011 Zrobili mi to wszystko chOpaky z HRG .. Ale wymieniany byl tylny amor i przy okazji skrecili go na maxa chyba... Wystarczylo zeby siegala stopami do asfaltu i podpierala sie swobodnie a nie ledw osiegala palcami jak przed zmianą.. ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Grudzień 28, 2011 można np. obniżyć np. tak: http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=114175 nic nie musisz wymieniać - obniżenie o 30mm - wydaje mi się że proporcja ceny do osiągniętego celu jest dobra ;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
morham 0 Napisano Grudzień 28, 2011 można np. obniżyć np. tak:http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=114175 nic nie musisz wymieniać - obniżenie o 30mm - wydaje mi się że proporcja ceny do osiągniętego celu jest dobra ;-) Dzięki za wskazanie - ciekawe tylko czy będzie też do starszego monsterka pasować :) ale jak już wiem, że jest zestaw obniżający to zawsze wiem gdzie pytać :) Obniżenie o 30mm byłoby idealne :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 28, 2011 Zmiana napiecia wstępnego sprężyny nie powoduje zmiany wysokości motocykla. Oczywiście statycznie ugnie się bardziej zawieszenie pod masa kierowcy, ale nie temu służy ta regulacja. Nie należy obniżać motocykla ani na półkach, ani na tej srubie rzymskiej w tylnym zawieszeniu. Wartosci te są okreslone nie bez powodu w serwice manual. Maja decydujący wpływ na trakcje motocykla. P.S. mam 165cm wzrostu i jakoś na S4 nie mam problemów i to na "wysokich" oponach. To wyłacznie kwestia przyzwyczajeniaże sie na czubkach palców zatrzymuje. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bundes 0 Napisano Grudzień 28, 2011 Zmiana napiecia wstępnego sprężyny nie powoduje zmiany wysokości motocykla. Oczywiście, że powoduje i to bez obciążania go kierowcą. Prawa fizyki są nieubłagane i nie jeden operat już na ten temat napisano (fajne były wypociny Kwiatkowskiego i Dobosza w starych numerach ŚM). Ale tak jak napisałeś to efekt uboczny i nie temu to służy. Niestety obniżenie przedniego zawiasu na półkach powoduje zmianę geometrii (a dokładniej kąta wyprzedzenia) a to może negatywnie wpłynąć na trakcię, np łatwiejsze wpadanie w shimę, walenie się w zakręty itp. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kariman 0 Napisano Grudzień 30, 2011 Ja mam 167 i postanowiłem, że nie będę nic zmieniał. W roboczych butach nawet udaje mi się sięgnąć całą stopą, ale w tych do jazdy już tylko na śródstopiu, ale się przyzwyczaiłem i tak mi wystarczy. Starcza to na zupełnie stabilne zatrzymanie motocykla nawet na nierównościach. Jak bym ledwo sięgał palcami to wtedy pewnie bym myślał o obniżeniu, ale skoro jest dobrze to po co ingerować w konstrukcję... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
yahoo 0 Napisano Grudzień 31, 2011 morham ja opuszczałem na lagach swojego dość sporo. Ok 5-6 cm. Jak go kupiłem lagi były ustawione na równo z półką i tak jeździłem przez jakieś półtora roku. Ktoś kiedyś zasugerował mi, abym sobie nieco półkę opuścił to będzie się lepiej prowadził. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale odkąd obniżyłem półkę to mam wrażenie że jednak lepiej się prowadzi :roll: . Nigdy kolektorem nie zahaczyłem, nawet w dwie osoby. Na tej fotce widać, że opuszczony jest maksymalnie. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a03aca4435 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Boa 0 Napisano Grudzień 31, 2011 Jak dla mnie, to przesadziłeś i to spooooro. Nie zdarza Ci się spaść przy hamowaniu chociażby z prędkości 40km/h :?: :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 31, 2011 powtarzam że manual mówi z dokładnościa do mm jaka ma być pozycja rur wzgledem półki. Nie bez powodu. Kazda modyfikacja, a że nie wspomne o tak absurdalnej zmianie jak kilkadziesiąt mm to bezmyslność. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Grudzień 31, 2011 Pozwolę sobie zasugerować iż zdecydowanie lepszym i bezpieczniejszym sposobem obniżenia motocykla jest obniżenie kanapy, grzebania przy zawieszeniu, wpuszczania lag zdecydowanie nie polecam NIE POZOSTAJE TO BEZ WPŁYWU NA TRAKCJĘ a co za tym idzie na bezpieczeństwo. Obniżenie kanapy może jedynie wpłynąć na jej twardość a więc komfort ale w stopniu znikomym. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
yahoo 0 Napisano Grudzień 31, 2011 Głodny wiedzy przejrzałem całego manuala, którego mam w domu i są w nim informację dotyczące tylko tylnego amortyzatora. Wedle rad zamierzam to poprawić dlatego mam prośbę; może ktoś zerknąć w swoim manualnu jaka tam faktycznie jest dozwolona odległość? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 31, 2011 Monster 600 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
yahoo 0 Napisano Grudzień 31, 2011 theodor czy to jest 280mm? Z tego co mierzyłem to by się ten wymiar zgadzał, ale tracę pewność patrząc na 280*-2 :oops: Dziękuje za fatygę! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Grudzień 31, 2011 to oznacza że dopuszczalne jest ustawienie w zakresie 280mm-278mm. Inaczej mówiąc dopuszczalne przez producenta wysunięcie wynosi zaledwie 2mm z naciskiem na 280mm. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
yahoo 0 Napisano Styczeń 2, 2012 Poprawiłem. Przy zamontowanych pod półką kierownicach wychodzi na styk 278mm. Wiosną poszukam faktycznie różnicy :) Jeszcze raz dzięki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delegat 0 Napisano Wrzesień 14, 2016 witam,minęło parę lat od ostatniego postu więc zapytam czy ktoś ma może jakąś wiedzę na temat wymiary wypuszczenia lag z półki? bo pozwolę się nie zgodzić z rysunkiem i tezą że co najwyżej dwa milimetry dopuszcza producent ...nikt jak do tej pory nie potrafił mi na ten ten temat odpowiedzieć co bardziej smutne nawet w serwisie nie wiedzą,pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach