Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
piOtr

ładowanie, kontrolkaładowania Monster 600 1994

Polecane posty

Witam Forumowiczów!

 

Dotknął mnie problem związany z ładowaniem w moim Ducati.

Jest to monster 600 z 1994 roku.

Problem polega na tym ze na biegu jałowym nie ma ładowania, a wraz z wzrostem obrotów silnika wzrasta napięcie do około 14,2V.

Alternator (stator) mam jednofazowy (do silnika wchodzą dwa żółte przewody). Na tych przewodach pojawia się zmienne napięcie około 15V na wolnych obrotach aż do 50V na wyższych obrotach silnika wiec sam alternator raczej sprawny chodź wydaje się trochę mało volt na obrotach jałowych. Posprawdzałem całą wiązkę przewodów dotyczącą ładowania, akumulator, wyczyściłem kostki elektryczne itd... niestety nic nie pomogło. Wiec chyba został regulator (do którego wchodzą przewody: dwa żółte, dwa czerwone, biały i czarny)

Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem? Czy ktoś wie czy 15V prądu zmiennego to wartość wystarczającą na wolnych obrotach.

Czy ktoś wie gdzie mogę ewentualnie nabyć regulator tego typu (szukałem w wielu miejscach i wszędzie mieli tylko do trzyfazowych alternatorów - trzy żółte przewody)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz w monsterze alternator 2 fazowy.

Nieistotne jest jakie masz napiecie wyjsciowe z alternatora. Wazne jakie napiecie wychodzi z reglera.

Czasem w starych instalacjach pomaga (poza wymiana wiązki) zrobienie by-passów z reglera na klemy aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

by-passów z reglera na klemy aku.

... to bardzo pomaga ale... jak jest duzy spadek napiecia między wartościa wyjścową z regulatora , a klemami akumulatora...

sprawdz jeszcze uzwojenie - może to być początek - końca jego żywotu... wartości napięcia to nie wszystko. dobry miernik i zrób pomiary czy któraś z faz nie ma przebicia na mase... powodzenia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0

Na polskich portalach regler dwu-fazowy do Ducata praktycznie do kupienia (przerabiałem osobiście), pozostaje jedynie e-bay, gdzie be z problemu kupisz nówkę ~400pln, lub używki, tu już cena zależy od sprzedawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam regulatory na 2 fazy po 70zł. do max 8Ah - nie wiem jakie tam aku jest upchniete ale chyba powinien podejśc. drugi problem to... to że moje reg. sa na 5 kabli - jest mozliwośc podłaczenia ale potrzebny bedzie kumaty elektryk ;) foto kabli :

DSCI0074.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W większości instrukcji masz napięcie wychodzące z uzwojenia przy konkretnych obrotach 3000, 4000, 5000.

Jeśli wynosi ono 50V to raczej uzwojenie jest OK, 15V na tzw. biegu jałowym to też nie najgorzej (chociaż tego parametru nigdzie w instrukcji nie znalazłem).

 

Tak samo jak napięcie ładowania również sprawdza się przy określonych obrotach i powinno zawierać się w określonym przedziale, przeważnie 13,5 - 14,7V.

 

Na biegu jałowym (przy alternatorze 2 fazowym) napięcie ładowania powinno być przynajmniej wyższe od napięcia akumulatora w stanie spoczynku. Jeśli akumulator ma 12,7 - 12,8V, to napięcie ładowania na tych obrotach powinno wynosić przynajmniej 12,8 - 12,9V.

 

Warto poczyścić wszystkie połączenia elektryczne i posprawdzać czy przewody elektryczne przy końcówkach połączeniowych nie są pośniedziałe lub po nadpalane.

 

Po za tym przy sprawnym i dobrze naładowanym akumulatorze napięcie ładowania będzie niższe jak przy rozładowanym.

 

Czasami zdarza się że przy uszkodzonym akumulatorze napięcie ładowania też jest niższe.

 

Ale to można zweryfikować posiadając 2-gi akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0

Swoją drogą czy kontrolka Ci się w ogóle zapala :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uzupełnienie do mojej foty:

zółty i różowy to zmienny (faza) , zielony - masa, czerwony + , czarny - nie wiem - może kontrolka????

podmień tez na próbę aku - niekiedy jak jest spięcie na jednej z cel to ładowanie nie osiąga właściwych wartości . regulatory są nowe z likwidowanego salonu w niemczech - dlatego nie wiem od jakich modeli, bo dostałe w worku ok. 40 sztuk - jestem w stanie jedynie rozróżnić 2 od 3 fazowych....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, i z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.

 

- Theodor - wiązka kabli posprawdzana, również pod obciążeniem - jest sprawna, dla spokoju zrobiłem by-passa, nie pomogło

 

- Cinek 78 - brak przebicia uzwojeń na masę, co do przewodów opisanych przez Ciebie to u mnie dwa żółte to fazy, dwa czerwone to bezpośredni plus na akumulator (można powiedzieć ze jest to jeden przewód), biały to kontrolka, czarny to plus po stacyjce i w Twoim opisie tego brakuje, u mnie masa idzie do radiatora (oczko pod śrubę mocującą regulator)

 

- Boa - znalazłem na ebay'u podobne regulatory wiec nadzieja na nabycie ustrojstwa jest, co do kontrolki to ona troszkę szalej, raz włącze zapłon i się nie świeci przez parę sekund aż zaskoczy i wtedy świeci na pół gwizdka, raz włącze zapłon i świeci na pełen gwizdek od razu, jak uruchomię silnik to, raz na biegu jałowym świeci na pełen gwizdek a przy podniesionych obrotach zaczyna delikatnie żarzyć innym razem na biegu jałowym świeci normalnie i wystarczy ze delikatnie dotknę gazu i przestaje świecić ale puszcze gaz i znów się zapala

 

- Misiek - Ładownia na biegu jałowym brak, czyli po pewnym czasie silnik gaśnie, zresztą wyraźnie widać to na mierniku jak powoli spada napięcie na aku, wraz z podnoszeniem obrotów silnik wzrasta napięcie ładowania i tak przy 4000 ma 14,3V, co do akumulatora sądzę że jest w 100% sprawny

 

 

Czyli sprawa nadal nie rozwiązana. Główny podejrzany Regulator N.. Jednak za mało niezbitych dowód na jego winę, a jego koszt i dostępność nie pozwala mi na wymianę w ciemno.

Pozdrawiam piOtr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz lampkę kontrolną ładowania to czy ona działa ?

 

Obawiam się że niestety regulator powoli wysiada.

 

Przesłałem trochę więcej info na PW - zachowaj je dla Siebie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kontrolka działa, pisałem o tym :)

 

pozostało mi szukać regulatora... serwis ducati zawołał 457pln i trzy tygodnie oczekiwania

 

jak sprawę całkowicie wyjaśnię to oczywiście napisze co i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to Oryginał to cena też całkiem dobra.

 

Do kilku modeli kosztuje tyle ale Euro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się rozejrzę we Italii i jakby co to się odezwę w sprawie tego przykurzonego białego kruka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fotka robiona telefonem i nie oddaje faktycznego stanu częsci.Jeżeli nie jest Twój regler taki sam to nie kombinuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.