Nikewid 0 Report post Posted February 25, 2012 dziś oczyszczałem z całego syfu układ napędowy, czyli 4 godziny pełnego relaksu :) A przy okazji zaobserwowałem coś co mnie delikatnie zaniepokoiło. Mianowicie, na ze zębatce zdawczej jest wyczuwalny luz na boki. Łapiąc ją w palce mogę delikatnie nią poruszać na boki. Jak sądzę tak być nie powinno co ? Share this post Link to post Share on other sites
theodor 2 Report post Posted February 25, 2012 Masz "zębatkę" zdawczą zamontowana na wałku skrzyni za pomocą specjalnego pierścienia wchodzącego w podfrezowanie w wielowpuście wałka. Pozwala taki montaż na delikatne ruchy "zębatki" w celu zminimalizowania nieprawidłowego zyzycia zębów. Jesli luz budzi niepokój należy zdemontować zabezpieczenie i zweryfikować jego stan. Share this post Link to post Share on other sites
Nikewid 0 Report post Posted February 25, 2012 Sam fakt jego występowania wzbudził niepokój. Jest prawie nie zauważalny, ale po prostu się go tam nie spodziewałem . tak wygląda to "...", czy tak być powinno? Share this post Link to post Share on other sites
theodor 2 Report post Posted February 25, 2012 Poza tym że zużycie wieńca zębatego kwalifikuje go do bezwzględnej i natychmiastowej wymiany jest ok. Oczywiście wymienić należy kpl zestawu napędowego. Share this post Link to post Share on other sites
Nikewid 0 Report post Posted February 25, 2012 No proszę "wieniec zębaty" . Dziękuję Theodor Zatem poszukiwania czas zacząć, oczywiście całego zestawu napędowego . Share this post Link to post Share on other sites
cagiva4 0 Report post Posted February 25, 2012 Po zamontowaniu w moim moto całkiem nowego zestawu i tak występuje luz.Luz prowadzi do wystukania nowego zabezpieczenia.Może wieloklin na wale sie zużywa? jak to wygląda w nowych moto? Share this post Link to post Share on other sites
theodor 2 Report post Posted February 25, 2012 Zabezpieczenie jest elementem ulegajacym zuzyciu eksploatacyjnemu. Nie ma nic niezwykłego w konieczności jego wymiany. Share this post Link to post Share on other sites
cagiva4 0 Report post Posted February 25, 2012 Wiem o tym Teodor.Jednak po zamontwaniu nowej zębatki i nowego zabezpieczenia luz jest wyczuwalny. Share this post Link to post Share on other sites
theodor 2 Report post Posted February 25, 2012 czyli jest ok. Ma się delikatnie "kiwać" Share this post Link to post Share on other sites
cagiva4 0 Report post Posted February 25, 2012 Ok.ale przez ten luz wystukuje się zabezpieczenie Share this post Link to post Share on other sites
theodor 2 Report post Posted February 25, 2012 I tak ma być. Share this post Link to post Share on other sites
Alcapone 0 Report post Posted March 30, 2012 A czy jest normalne ze na tylnej zebatce tez jest luz?? Nie kiwa sie ona na boki, jednak ciagnac za lancuch w ta i spowrotem ma ona pewien skok do przodu i do tylu. Model jednoramienny s2r. Share this post Link to post Share on other sites
delta81 0 Report post Posted March 30, 2012 A czy jest normalne ze na tylnej zebatce tez jest luz?? Nie kiwa sie ona na boki, jednak ciagnac za lancuch w ta i spowrotem ma ona pewien skok do przodu i do tylu. Model jednoramienny s2r. Może te durne odbojniki gumowo metalowe co są w zębatce już się zmęczyły? Żeby się tylko nie wysunął któryś. Chyba, że masz zębatke z kołnierzem. Share this post Link to post Share on other sites
Alcapone 0 Report post Posted March 30, 2012 Juz zalatwione, luz byl na wieloklinie, bo zabierak byl po prostu za slabo przykrecony . :) Share this post Link to post Share on other sites
Romcio 0 Report post Posted May 16, 2012 Heh dwa dni temu też zauważyłem taki luzik ale luz.. tak ma być :lol: Share this post Link to post Share on other sites
waker 2 Report post Posted June 12, 2022 Witam wszystkich.. Po latach chciałbym odświeżyć temat z uwagi że niespodziewanie mój sezon właśnie się zakończył przez zerwane zabezpieczenie zębatki. Wymiana napędu była jakieś 6,5 tyś km temu. Wszystko nowe, zrobione w polecanym na forum warsztacie. Podczas przedostatniej przejażdżce napęd zaczął hałasować. Zajechałem do garażu i zauważyłem wytarty przez łańcuch wahacz a łańcuch leżał poza ślizgiem. Odkręciłem pokrywę zębatki. Zębatka zjechała do oporu w stronę silnika. Zabezpieczenie zębatki było wybite. Jak na Janusza przystało zamówiłem nowe zabezpieczenie i wymieniłem. Zadowolony wyjechałem na drogę i po niespełna 100km usłyszałem hałasujący napęd. Niestety ponownie łańcuch się przesunął do osi moto i zębatka oparła się na końcu wielokilna. Na poniższym zdjęciu widać oba zabezpieczenia (z rudą stare po 6,5 tyś. km, świecące po 100 km): A wieloklin wygląda tak: Zdaję sobie sprawę że wałek kwalifikuje się do wymiany. Mnie jednak zastanawia przyczyna wybicia pierwszego zabezpieczenia, bo drugiego pewnie było przyczyną uszkodzonego wałka zdawczego. Zdemontowałem zębatkę i zaobserwowałem luz wałka zdawczego. Lekki luz występuje wzdłuż osi wałka, czyli pociągają wałek do siebie. Czy to normalne? Przeczytałem na forum że wybijanie zabezpieczenia jest przyczyną złej obsługi silnika. Co to znaczy? Złego naciągu łańcucha, nieumiejętnej zmiany biegów? Rozkręciłem silnik od strony sprzęgła aby zobaczyć czy tam coś się nie dzieje. Zaobserwowałem luz kosza sprzęgłowego góra/dół. Czy tak powinno być? Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc i konstruktywną opinię co tu jest nie tak, pomijając mnie ;) 1 Bartolomeodiaz reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Bartolomeodiaz 0 Report post Posted September 7, 2022 Dnia 12.06.2022 o 14:58, waker napisał: Witam wszystkich.. Po latach chciałbym odświeżyć temat z uwagi że niespodziewanie mój sezon właśnie się zakończył przez zerwane zabezpieczenie zębatki. Wymiana napędu była jakieś 6,5 tyś km temu. Wszystko nowe, zrobione w polecanym na forum warsztacie. Podczas przedostatniej przejażdżce napęd zaczął hałasować. Zajechałem do garażu i zauważyłem wytarty przez łańcuch wahacz a łańcuch leżał poza ślizgiem. Odkręciłem pokrywę zębatki. Zębatka zjechała do oporu w stronę silnika. Zabezpieczenie zębatki było wybite. Jak na Janusza przystało zamówiłem nowe zabezpieczenie i wymieniłem. Zadowolony wyjechałem na drogę i po niespełna 100km usłyszałem hałasujący napęd. Niestety ponownie łańcuch się przesunął do osi moto i zębatka oparła się na końcu wielokilna. Na poniższym zdjęciu widać oba zabezpieczenia (z rudą stare po 6,5 tyś. km, świecące po 100 km): A wieloklin wygląda tak: Zdaję sobie sprawę że wałek kwalifikuje się do wymiany. Mnie jednak zastanawia przyczyna wybicia pierwszego zabezpieczenia, bo drugiego pewnie było przyczyną uszkodzonego wałka zdawczego. Zdemontowałem zębatkę i zaobserwowałem luz wałka zdawczego. Lekki luz występuje wzdłuż osi wałka, czyli pociągają wałek do siebie. Czy to normalne? Przeczytałem na forum że wybijanie zabezpieczenia jest przyczyną złej obsługi silnika. Co to znaczy? Złego naciągu łańcucha, nieumiejętnej zmiany biegów? Rozkręciłem silnik od strony sprzęgła aby zobaczyć czy tam coś się nie dzieje. Zaobserwowałem luz kosza sprzęgłowego góra/dół. Czy tak powinno być? Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc i konstruktywną opinię co tu jest nie tak, pomijając mnie ;) Share this post Link to post Share on other sites
Mateo86 0 Report post Posted February 23 Witam, Co jest przyczyną przytartego wahacza ? Naciąg łańcucha wydaje się prawidłowy. Share this post Link to post Share on other sites
matekboss 22 Report post Posted February 23 Najprawdopodobniej łańcuch jest zużyty i nierówno wyciągnięty. Jak jedziesz to tego nie widzisz, ale przy ruszaniu lub raptownym dodaniu gazu łańcuch podskakuje i ma luzy na tulejkach, stąd te rysy. Share this post Link to post Share on other sites