Nikewid 0 Napisano Luty 25, 2012 dziś oczyszczałem z całego syfu układ napędowy, czyli 4 godziny pełnego relaksu :) A przy okazji zaobserwowałem coś co mnie delikatnie zaniepokoiło. Mianowicie, na ze zębatce zdawczej jest wyczuwalny luz na boki. Łapiąc ją w palce mogę delikatnie nią poruszać na boki. Jak sądzę tak być nie powinno co ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 25, 2012 Masz "zębatkę" zdawczą zamontowana na wałku skrzyni za pomocą specjalnego pierścienia wchodzącego w podfrezowanie w wielowpuście wałka. Pozwala taki montaż na delikatne ruchy "zębatki" w celu zminimalizowania nieprawidłowego zyzycia zębów. Jesli luz budzi niepokój należy zdemontować zabezpieczenie i zweryfikować jego stan. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikewid 0 Napisano Luty 25, 2012 Sam fakt jego występowania wzbudził niepokój. Jest prawie nie zauważalny, ale po prostu się go tam nie spodziewałem . tak wygląda to "...", czy tak być powinno? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 25, 2012 Poza tym że zużycie wieńca zębatego kwalifikuje go do bezwzględnej i natychmiastowej wymiany jest ok. Oczywiście wymienić należy kpl zestawu napędowego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikewid 0 Napisano Luty 25, 2012 No proszę "wieniec zębaty" . Dziękuję Theodor Zatem poszukiwania czas zacząć, oczywiście całego zestawu napędowego . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cagiva4 0 Napisano Luty 25, 2012 Po zamontowaniu w moim moto całkiem nowego zestawu i tak występuje luz.Luz prowadzi do wystukania nowego zabezpieczenia.Może wieloklin na wale sie zużywa? jak to wygląda w nowych moto? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 25, 2012 Zabezpieczenie jest elementem ulegajacym zuzyciu eksploatacyjnemu. Nie ma nic niezwykłego w konieczności jego wymiany. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cagiva4 0 Napisano Luty 25, 2012 Wiem o tym Teodor.Jednak po zamontwaniu nowej zębatki i nowego zabezpieczenia luz jest wyczuwalny. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 25, 2012 czyli jest ok. Ma się delikatnie "kiwać" Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cagiva4 0 Napisano Luty 25, 2012 Ok.ale przez ten luz wystukuje się zabezpieczenie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 25, 2012 I tak ma być. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alcapone 0 Napisano Marzec 30, 2012 A czy jest normalne ze na tylnej zebatce tez jest luz?? Nie kiwa sie ona na boki, jednak ciagnac za lancuch w ta i spowrotem ma ona pewien skok do przodu i do tylu. Model jednoramienny s2r. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Marzec 30, 2012 A czy jest normalne ze na tylnej zebatce tez jest luz?? Nie kiwa sie ona na boki, jednak ciagnac za lancuch w ta i spowrotem ma ona pewien skok do przodu i do tylu. Model jednoramienny s2r. Może te durne odbojniki gumowo metalowe co są w zębatce już się zmęczyły? Żeby się tylko nie wysunął któryś. Chyba, że masz zębatke z kołnierzem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alcapone 0 Napisano Marzec 30, 2012 Juz zalatwione, luz byl na wieloklinie, bo zabierak byl po prostu za slabo przykrecony . :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Maj 16, 2012 Heh dwa dni temu też zauważyłem taki luzik ale luz.. tak ma być :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
waker 2 Napisano Czerwiec 12, 2022 Witam wszystkich.. Po latach chciałbym odświeżyć temat z uwagi że niespodziewanie mój sezon właśnie się zakończył przez zerwane zabezpieczenie zębatki. Wymiana napędu była jakieś 6,5 tyś km temu. Wszystko nowe, zrobione w polecanym na forum warsztacie. Podczas przedostatniej przejażdżce napęd zaczął hałasować. Zajechałem do garażu i zauważyłem wytarty przez łańcuch wahacz a łańcuch leżał poza ślizgiem. Odkręciłem pokrywę zębatki. Zębatka zjechała do oporu w stronę silnika. Zabezpieczenie zębatki było wybite. Jak na Janusza przystało zamówiłem nowe zabezpieczenie i wymieniłem. Zadowolony wyjechałem na drogę i po niespełna 100km usłyszałem hałasujący napęd. Niestety ponownie łańcuch się przesunął do osi moto i zębatka oparła się na końcu wielokilna. Na poniższym zdjęciu widać oba zabezpieczenia (z rudą stare po 6,5 tyś. km, świecące po 100 km): A wieloklin wygląda tak: Zdaję sobie sprawę że wałek kwalifikuje się do wymiany. Mnie jednak zastanawia przyczyna wybicia pierwszego zabezpieczenia, bo drugiego pewnie było przyczyną uszkodzonego wałka zdawczego. Zdemontowałem zębatkę i zaobserwowałem luz wałka zdawczego. Lekki luz występuje wzdłuż osi wałka, czyli pociągają wałek do siebie. Czy to normalne? Przeczytałem na forum że wybijanie zabezpieczenia jest przyczyną złej obsługi silnika. Co to znaczy? Złego naciągu łańcucha, nieumiejętnej zmiany biegów? Rozkręciłem silnik od strony sprzęgła aby zobaczyć czy tam coś się nie dzieje. Zaobserwowałem luz kosza sprzęgłowego góra/dół. Czy tak powinno być? Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc i konstruktywną opinię co tu jest nie tak, pomijając mnie ;) 1 Bartolomeodiaz zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bartolomeodiaz 0 Napisano Wrzesień 7, 2022 Dnia 12.06.2022 o 14:58, waker napisał: Witam wszystkich.. Po latach chciałbym odświeżyć temat z uwagi że niespodziewanie mój sezon właśnie się zakończył przez zerwane zabezpieczenie zębatki. Wymiana napędu była jakieś 6,5 tyś km temu. Wszystko nowe, zrobione w polecanym na forum warsztacie. Podczas przedostatniej przejażdżce napęd zaczął hałasować. Zajechałem do garażu i zauważyłem wytarty przez łańcuch wahacz a łańcuch leżał poza ślizgiem. Odkręciłem pokrywę zębatki. Zębatka zjechała do oporu w stronę silnika. Zabezpieczenie zębatki było wybite. Jak na Janusza przystało zamówiłem nowe zabezpieczenie i wymieniłem. Zadowolony wyjechałem na drogę i po niespełna 100km usłyszałem hałasujący napęd. Niestety ponownie łańcuch się przesunął do osi moto i zębatka oparła się na końcu wielokilna. Na poniższym zdjęciu widać oba zabezpieczenia (z rudą stare po 6,5 tyś. km, świecące po 100 km): A wieloklin wygląda tak: Zdaję sobie sprawę że wałek kwalifikuje się do wymiany. Mnie jednak zastanawia przyczyna wybicia pierwszego zabezpieczenia, bo drugiego pewnie było przyczyną uszkodzonego wałka zdawczego. Zdemontowałem zębatkę i zaobserwowałem luz wałka zdawczego. Lekki luz występuje wzdłuż osi wałka, czyli pociągają wałek do siebie. Czy to normalne? Przeczytałem na forum że wybijanie zabezpieczenia jest przyczyną złej obsługi silnika. Co to znaczy? Złego naciągu łańcucha, nieumiejętnej zmiany biegów? Rozkręciłem silnik od strony sprzęgła aby zobaczyć czy tam coś się nie dzieje. Zaobserwowałem luz kosza sprzęgłowego góra/dół. Czy tak powinno być? Proszę bardziej doświadczonych kolegów o pomoc i konstruktywną opinię co tu jest nie tak, pomijając mnie ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mateo86 0 Napisano Luty 23, 2023 Witam, Co jest przyczyną przytartego wahacza ? Naciąg łańcucha wydaje się prawidłowy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Luty 23, 2023 Najprawdopodobniej łańcuch jest zużyty i nierówno wyciągnięty. Jak jedziesz to tego nie widzisz, ale przy ruszaniu lub raptownym dodaniu gazu łańcuch podskakuje i ma luzy na tulejkach, stąd te rysy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach