Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
ozeh

Ducati 848 - gaśnie po kolizji

Polecane posty

Otóż miałem ostatnio drobną kolizje, żadnych uszkodzeń mechanicznych, tylko optyczne sprawy ( :evil: ). Ducat leżał na ziemii jakies 3 sekundy, żadnych wycieków nie zauważyłem. Problem polega na tym, że moto gaśnie po wrzuceniu dwójki, gdy silnik jest nagrzany czasami nie mogę wrzucić nawet pierwszego biegu. Znajomy mechanik twierdzi że jest to wina jakiegoś "zabiezpieczenia które wyskakuję po położeniu motocykla". Jak wy myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie to, sprawdzałem. Może inne pomysły? Każdy się przyda, już nie wiem co mam robić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To nie to, sprawdzałem. Może inne pomysły? Każdy się przyda, już nie wiem co mam robić ;)

 

To może być przysłowiowe "cokolwiek", może stycznik od pompy paliwa, może luźna klema na akumulatorze... "milion" możliwości. Zapala mu się check-engine? Może jednak sensownie byłoby się stawić do jakiegoś kumatego w temacie serwisu?

 

Co do kłopotów z zapinaniem biegów - jeśli moto fiknęło na lewą stronę (na dźwignię zmiany biegów), to pewnie problem z przestawionym zmieniaczem - może trzeba będzie ściągnąć lewy dekiel by zajrzeć do niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest akumulator, na luzie moge krecic na jakie chcę obrotyi pracuje przez caly czas tak jak kiedys, problem pojawia sie przy zmianie biegów. Jako że mieszkam w małej miejscowości, a do najbliższego salonu ducati jest jakies 250 km to wolałbym poszukać najpierw sam, bo może się okazać że przejade tyle drogi dla jakiejś małej głupoty ;p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to serwisówka w garść i do roboty :lol:

 

Napisz więcej o wypadku - czym przyłożyłeś, na którą stronę motocykl przewrócił się, itd. itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprościej byłoby to narysować, tyle razy pytano mnie jak to się stało a ja nie mogłem się wysłowić :P Powiem więc tylko że uderzyłem w samochód boczną lewą owiewką oraz (w większości) kolanem które boli do dziś, na lewej owiewce zostało parę rys i czarny ślad po plastiku. Odbiłem się od samochodu i i upadłem na asfalt prawą stroną, pękł zadupek, wykrzywiły się oba hamulce i powstało parę rys na bocznej owiewce. Dodam że prędkość nie była duża, zdążyłem wyhamować prawie do końca, brakowało metra, może dwóch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy to - tak jak ktoś już wcześniej napomknął - wbijanie drugiego biegu powoduje uchylenie bocznej podstawki i tym samym wyłączenie zapłonu.

 

Sprawdzałeś czy nie masz wykrzywionego systemu dźwigni zmiany biegów w taki sposób, że zmiana w górę powoduje uchylenie bocznej podstawki? Wręcz już prawie jestem pewien, że tu jest problem. Zdejmij lewą dolną owiewkę i zobacz czy dźwigienka na mimośrodzie od zmieniacza nie wbiła się przypadkiem w czujnik zamontowany na bocznej podstawce ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, wszystko jest ok. Chociaż dzisiaj nie wiadomo czemu nie mogłem odpalić na 1, zapłon się nie włącza w ogóle, gasł przy zmianie z luzu na pierwszy bieg od razu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej wizyta w serwisie CIę czeka, chociaż nadal mam wrażenie, że to jakaś drobnostka, której niestety sam nie wychwycisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

problem pojawia sie przy zmianie biegów

nie znam tego silnika , ale kiedyś w motocyklu powypadkowym poluzował /oberwał się czujnik biegów (taka płytka połączona z wałkiem wybierającym biegi ) efekt był taki sam jak opisujesz...

na pewno na próbę bym zmostkował/rozłączył (zależny od rozwiązania) układ dźwigni sprzęgła i bocznej nóżki i wykonał jazdę próbną... wydaje mi się, że trop musieli jest właściwy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
problem pojawia sie przy zmianie biegów

nie znam tego silnika , ale kiedyś w motocyklu powypadkowym poluzował /oberwał się czujnik biegów (taka płytka połączona z wałkiem wybierającym biegi ) efekt był taki sam jak opisujesz...

na pewno na próbę bym zmostkował/rozłączył (zależny od rozwiązania) układ dźwigni sprzęgła i bocznej nóżki i wykonał jazdę próbną... wydaje mi się, że trop musieli jest właściwy ;)

 

W 848 nie ma czujnika kontrolującego sytuację, który jest zapięty bieg, jedynie czujnik luzu. Ale trop w kierunku czujnika na dźwigni sprzęgła może być właściwy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trop czujnika przy dźwigni sprzęgła jest niewłasciwy.

Ten czujnik jedynie umozliwia uruchomienie rozrusznika przy zapietym biegu. Po odpaleniu nie ma juz nic wspólnego z pracą silnika, czy to na biegu czy luzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trop czujnika przy dźwigni sprzęgła jest niewłasciwy.

Ten czujnik jedynie umozliwia uruchomienie rozrusznika przy zapietym biegu. Po odpaleniu nie ma juz nic wspólnego z pracą silnika, czy to na biegu czy luzie.

 

Kolega napisał, że ostatnio przy wrzuceniu jedynki gasł mu moto - może być właśnie coś z tym czujnikiem w kompilacji z czujnikiem bocznej podstawki :roll: Tym bardziej, że oba są po lewej stronie motocykla, a tą stroną "obtarł" się o samochód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie może, bo to nie ma na siebie wpływu. Jezli motocykl zapala na biegu z wciśnieta "klamką" sprzęgła to wszystko jest z tym czujnikiem ok.

 

Albo czujnik bocznej, albo inna pierdoła, ale nie ma co sobie głowy czujnikiem przy sprzęgle zawracać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łopatologicznie: jeśli czujnik na bocznej podstawce będzie w pozycji "otwarta" (mimo, że podstawka fizycznie jest zamknięta), a czujnik przy dźwigni sprzęgła będzie dawał sygnał "nie wciśnięta" (mimo, że klamka będzie wciśnięta i będzie wysprzęglone) to po wbiciu jedynki motocykl zgaśnie - czyli dokładnie to co opisał właściciel kilka postów wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie tak

 

Tak by było w relacji z czujnikiem luzu, a nie czujnikiem sprzęgła.

 

Przecież można do woli sobie wciskać sprzęgło i nie ma to wpływy na pracę już odpalonego silnika.

No chyba ze o czymś nie wim i ducaty gasną po wciśniąciu sprzęgła z otwartą nóżką ;)

 

 

Czujnik przy sprzęgle ma wpływ jedynie na uruchomienie rozrusznika przy zapietym biegu. Po prostu nie ma sygnału z ECU na stycznik rozrusznika jeśli nie ma sygnału z czujnika luzu, lub nie jest zamknięty obwód czujnikiem sprzęgła.

 

Po odpaleniu można do woli zwierać i rozwierać ten czujnik i nie ma to już znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

7 błędów w komputerze, ale coś z czujnikiem stopki też było nie tak. Dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.