Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
AR156SW

Tankowanie

Polecane posty

Hej,

 

Może to głupie pytanie, ale po prostu nie wiem jak zatankować motocykl do pełna. Ostatnio tankuje Monstera w pozycji stojącej na podnóżku, czyli lekko pochylonej. Zalewam ile wlezie pod sam korek. Zrobiłem w ten sposób 168km kiedy stanąłem w trasie z braku paliwa - na szczęście było to w wiosce i szybko udało mi się kupić trochę benzyny, żeby dojechać na stację. Średnie spalanie wyszło około 7,2l/100, z czego ponad 100km było robionych w jeździe miejskiej w korkach.

 

Teraz pytanie, czy jeśli tankuję w ten sposób, to rozumiem, że po prostu nie mam zalanego pełnego baku? Jeśli chcę zatankować do pełna, to muszę postawić motocykl do pionu i tankować pod korek?

 

Dzięki,

Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt rozumiem Twój tok rozumowania. Chcesz postawić motocykl do pionu, nalać po samą krawędź, zamknąć i postawić na stopce???

Jeżeli tak to:

post-681-1366038089,1361_thumb.jpg

Pełny bak jest gdy motocykl stoi na stopce i nalejesz pod korek. Musi zostać trochę przestrzeni na opary.

A spalanie 7-8 litrów to nic niezwykłego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba nie ma większej różnicy. Choć zadziwiająco dużo Ci pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chyba nie ma większej różnicy. Choć zadziwiająco dużo Ci pali.

 

... to zależy oczywiście jak się jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzidowanie kosztuje.

A swoją droga ile więcej palowa wlejesz na wyprostowanym motocyklu?

Radze używać licznika przebiegu dziennego. kasować po każdym tankowaniu wtedy dowiesz się ile km przejedziesz za określoną kasę.

Eksperyment wypróbowania ile czasu pali się rezerwa także się przydaje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo ja wiem czy tak zadziwiająco dużo? sześćseta mi pali około 7/100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje spalanie wychodzi mi na poziomie 7,5 l/100km

Tankuję siedząc na moto od odbicia pistoletu.

Jak zobaczę rezerwę - szukam najbliższej stacji.

Jazdy w 98% po mieście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eksperyment wypróbowania ile czasu pali się rezerwa także się przydaje :D

 

po ostatnim pchaniu motonga z pustym bakiem stanowczo odradzam takie praktyki w multistradzie 1000 DS :)

dodam, ze w MTS rezerwa zapala sie po przejechaniu 50 km :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Balzac już dawno wypraktykował, że zbiornik Multistrady i pomiar poziomu paliwa jest nieobliczalny i zawsze wozi ze sobą zapasowy litr benzyny w schowku. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zawsze tankuje na pionowo pod korek i nigdy nic sie nie wylało po postawieniu na stopce także włodi ten face palm to raczej w Twoją stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

W mojej Multi rezerwa zapala się zwykle gdy komputer pokazuje że mogę przejechać jeszcze 80km i sprawdziłem to już kilka razy że wskazania dystansu do przebycia na paliwie są absolutnie zgodne z tym co pozostaje w baku.

 

Gdy komputer pokazuje 0km do przejechania tankuje zawsze ponad 19lt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo ja wiem czy tak zadziwiająco dużo? sześćseta mi pali około 7/100

kurcze - sporo - mój MTS 1200 pali 5,6 do 8,5 przy czym najczęściej jest to w okolicach 6,8-7,4 .

ale nie o tym chciałem napisać :

padnijcie teraz na kolana : :shock: monster 696 mojej zony - ostatnia wycieczka: 3,4 -średnia z ponad 300km :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - chyba jakaś hybryda :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie,Monster M900 na gażnikach w mieście nie mniej jak 10L na 100km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że to jest naj mniej istotny parametr (spalanie). Jest frajda, więc musi kosztować. Szczególnie jak się zapie....a aż miło. To trudno aby spalanie było na poziomie 4 litrów. Co do tankowania nie bardzo rozumiem istoty upychania litrów, kończy się trzeba szukać stacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moje spalanie wychodzi mi na poziomie 7,5 l/100km

Tankuję siedząc na moto od odbicia pistoletu.

Jak zobaczę rezerwę - szukam najbliższej stacji.

Jazdy w 98% po mieście.

 

Też tak robiłem na początku i przejeżdżałem ponad 200km na baku. Wracam do tej metody. Przy zapaleniu się rezerwy też będę od razu szukał najbliższej stacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Często również stosuje takie zdanie:

"Mój motór jest jakiś dziwny: ile wleję - tyle spali". :lol: :lol: :lol:

 

Żartobliwie powiedziane to samo, co:

Ja uważam że to jest naj mniej istotny parametr (spalanie). Jest frajda, więc musi kosztować. Szczególnie jak się zapie....a aż miło. To trudno aby spalanie było na poziomie 4 litrów.

 

Mogę jedynie rozwinąć tak:

Jeśli "za dużo pali" przesiądź się na rower - tam spalaniu podlega tylko tkanka tłuszczowa. ;) :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eksperyment wypróbowania ile czasu pali się rezerwa także się przydaje :D

 

po ostatnim pchaniu motonga z pustym bakiem stanowczo odradzam takie praktyki w multistradzie 1000 DS :)

dodam, ze w MTS rezerwa zapala sie po przejechaniu 50 km :)

 

Krycha.

Do wszystkiego trzeba podejść z głową.

eksperyment to z reguły czynność zaplanowana a nie robiona z doskoku...

Trzeba być przygotowanym na zakończenie się paliwa. Wtedy nie trzeba pchać :)

u mnie od pierwszego mignięcia rezerwy do totalnego zdechnięcia 60 km, oczywiście wtedy spokojnej już jazdy.

Świadomość jest o wiele większa i spokój z kontrolką żebraka świecącą się podczas jazdy bezcenne. gdy wiesz na ile Ci wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mnie tam żebrak jeszcze nigdy się nie zapalił :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie,Monster M900 na gażnikach w mieście nie mniej jak 10L na 100km

 

Tyle to mi palił z wyciętym airboxem na przelocie i z dyszami/iglicą stage 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie,Monster M900 na gażnikach w mieście nie mniej jak 10L na 100km

 

Tyle to mi palił z wyciętym airboxem na przelocie i z dyszami/iglicą stage 3.

dokładnie Ziom 10L to chyba na pełnej pi&%dzie po mieście na dodatek też mam K&N z wyciętym deklem i bez szmat kominy i pali od 6 w górę ale 10 to bym musiał naprawdę golić :D Ja zawsze leje w pionie ile wejdzie i się nie uleje a zawsze szklanka więcej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnę mojej pierwszej długiej jazdy na monsterze. Od tankowania do pełna już minęło 220km a ja jadę zadowolony że mój liter taki ekonomiczny i nie zaświeciła się jeszcze kontrolna rezerwy. nie minęło 5km i prych, motocykl zgasł. na szczęscie do domu zostało już tylko ze dwa km. Tak oto dowiedziałem się, że mam spalony czujnik rezerwy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już dwa razy pchałem po 2 km. Pomyłka w obliczeniach :) Jeżdzę bez zegarów więc musiałem sobie przypomnieć trochę z matematyki. Zasadę mam prostą, każdą trasę zaczynam od orlenu i ostatnio jakoś się udaje.

Mojego monstera jak zatankujesz w pionie i postawisz na stopce to się wylewa przez korek...

Edytowano przez yahoo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.