Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
theodor

3x9=666

Polecane posty

Wczoraj dziewiątki wyjeździły prawie 10 litrów paliwa. W poniedziałek ostateczne hamowania pomiarowe i będą wyniki.

post-86319-0-48270400-1396683910_thumb.jpg

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak dziś się udało skończyć.

 

Na podstawie odczytu przez TuningBike'a z dwóch sond szerokopasmowych zostały ustalone wartości modyfikujące czasy wtrysków dla każdego cylindra osobno.

W praktyce dzięki temu, co własciwie  nie robić z manetką gazu AFR mieści się w granicach 13,0 do 13,8. Oczywiście poza sytuacją gdy hamuje silnik, ale tu też jest pewna poprawa kultury pracy dzięki wzbogaceniu mieszanki.

Bym zapomniał, RapidBike 3, który mam na pokładzie ma funkcję chwilowego "dolania" paliwa w sytuacji bardzo gwałtownego otwarcia gazu, co w praktyce oznacza zubożenie mieszanki spowodowanej zwłoką czujników i układu wtryskowego. Taki odpowiednik pompki przyspieszającej w układach gaźnikowych. Ciekawe jak to wpłynie na pracę silnika na torze.

Stan silnika i konfiguracja układu wydechowego i ssącego sama w sobie już dużo dawała, więc zmiany w wartościach mocy czy momentu obrotowego są znikome, niemniej celem było doprowadzenie do zoptymalizowania pracy silnika i to sie w 100% udało uzyskać.

Zaryzykuję stwierdzenie że bez ingerencji w modyfikacje mechaniczne nic więcej sie nie wyciśnie. Tak więc jest to do czego zmierzałem.

Teraz czas na próby trakcyjne, zarówno pod względem silnikowym jak i zawieszeniowym.

 

 

 

Jeśli coś przesadnie uprościłem, a warte byłoby poświęcenia większej uwagi proszę Motokofeinę o komentarz, dziękując jednocześnie za wiedzę i wkład pracy przy moim motocyklu.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam na maila z wykresami, to powrzucam.

 

Ale tak jak pisałem, są niemal identyczne z poprzednimi pomiarami, różnice głównie widać bez wygładzania krzywych.

 

Tak naprawdę najważniejsze było jak na bieżąco zmienia sie AFR przy zmianach kąta przepustnicy. Bo ważne dla mnie jest jak silnik pracuje w praktyce a nie teoretyczne wartości na papierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taką pomidorówkę lubię. Rozwlekle, merytorycznie i coś zrozumiałem :)  z miłą chęcią popatrze jak to jeździ na torze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje przeoczenie, wykresy o których pisałem umieszczałem w zupełnie innym wątku przecież.

Oto wykresy.

post-86319-0-47128700-1396768877_thumb.jpg

50.pdf

25.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie drobiazgi jak kalibracja wyswietlacza biegów czy podłączenie shiftlighta i w końcu zamontowane owiewki.

Zostało ustawić zawieszenie po wszystkich zimowych zmianach i maszyna gotowa do wyjazdu na tor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zostały, znajdę chwile to jakąś fotę poskładanego z niebieską ramą wrzucę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś obleci ;). Żartuję - zajebiaszczy.

Edytowano przez geni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    1

Z telefonu, ale cos tam widac

Z fabrycznymi owiewkami w tym kolorze wygladalby oblednie... Przypomina mi tego, tylko twoj w niebieskim bylby odwazniejszy!

 

AA-Ducati-999-01.jpg

Edytowano przez KGr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, choruję na ten ogon. :D

 

Niestety wymagał by całkowitej przebudowy układu wydechowego. Może kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, choruję na ten ogon. :D

 

Niestety wymagał by całkowitej przebudowy układu wydechowego. Może kiedyś...

Jak cie znam to cos wymyslisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z fabrycznymi owiewkami w tym kolorze wygladalby oblednie... Przypomina mi tego, tylko twoj w niebieskim bylby odwazniejszy!AA-Ducati-999-01.jpg

Jakiś link? Zadurzyłem sie poraza 2 w 749/999:D

 

PS

Co to za bak? Custom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    1

Zeby mocno nie offtopowac Theodorowi - wpisz w google Ducati 999 custom, od razu znajdziesz. To Arte Americana 999. Bak to Radical, ogon i owiewki to ich wlasny wytwor. Co ciekawe ogon jest samonosnym elementem karbonowym.

http://bikerscafeblog.com/arete-americana-carbon-fiber-ducati-999/

 

A wracajac do tematu - jak chcesz Theo, to mozemy cos pomyslec i sprobowac zaprojektowac tego typu ogon, ktory zmiesci pod soba wydech - chetnie pomoge :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Ładny motocykl wyszedł, ale chyba najważniejsze w nim jest to że jest niesamowicie sprawny i nawet jak by był różowo pomarańczowy to i tak bardzo by mi się podobał bo pod kątem technicznym mało co mu może równać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

A wracajac do tematu - jak chcesz Theo, to mozemy cos pomyslec i sprobowac zaprojektowac tego typu ogon, ktory zmiesci pod soba wydech - chetnie pomoge :)

Kiedys na pewno nadejdzie czas na kolejne zmiany i chętnie skożystam z pomocy. :)

 

A wszystkim dziękuję za opinię. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

..., ale chyba najważniejsze w nim jest to że jest niesamowicie sprawny ...

Nadszedł więc czas popracować nad kierowcą :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.