LEONE 0 Napisano Maj 27, 2012 Pytanie może gdzieś było ale nie odnalazłem go w poprzednich postach. Zapaliła się na wyświetlaczu kontrolka inspekcji po 20 000 km. Chcę sam wymienić paski i rolki. Oleje płyny hamulcowe i filtry już wymieniłem :roll: Trochę mnie denerwuje ta ikonka na wyświetlaczu więc chętnie bym ją wyłączył. Czy jest jakaś metoda poza serwisem? Jeżeli nie istnieje, to czy serwis mi ją wykasuje bez robienia inspekcji? :shock: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 28, 2012 wiadomo mi tylko o metodzie "komputerem" - myślę, że kwestia inspekcji lub jej braku jest tu nie ważna, bo serwisy biorą pieniążki za "podpięcie" , a czy tez wykasują/sprawdzą błędy to już kwestia uderzenia 3 czy 10 razy w enter ;) 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krupin99 0 Napisano Maj 28, 2012 Nie da się skasować kontrolki guzikami czy innymi sztuczkami. Można to zrobić tylko przez złącze. Może to być mathesis, DDS, VDSTS lub darmowy Ducatidiag i KKL lub ELM327. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
LEONE 0 Napisano Maj 28, 2012 Dzięki za info :o Kiedyś musiałem kupić program i złącza do mojej Alfy Romeo Mito i pogrzebać w ustawieniach i wszystko było OK. Gdzie Multistrada ma złącze i jakiego jest typu ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
RuBBeN 0 Napisano Maj 28, 2012 wiadomo mi tylko o metodzie "komputerem" - myślę, że kwestia inspekcji lub jej braku jest tu nie ważna, bo serwisy biorą pieniążki za "podpięcie" , a czy tez wykasują/sprawdzą błędy to już kwestia uderzenia 3 czy 10 razy w enter ;) Sam mam kontrolkę ale z lenistwa nie chce mi sie jej kasować. Ps. A żeby kliknąć te 3 razy w enter to niestety ale trzeba kupić komp za troszkę grosza wiec muszą coś brać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krupin99 0 Napisano Maj 29, 2012 Dzięki za info :o Kiedyś musiałem kupić program i złącza do mojej Alfy Romeo Mito i pogrzebać w ustawieniach i wszystko było OK. Gdzie Multistrada ma złącze i jakiego jest typu ? Dynda sobie pod akumulatorem w okolicach ECU. Takie małe z zaślepką. 3pin fiat. Można sobie kupić interfejs kkl i użyć darmowego ducatidiag. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Cynki 0 Napisano Sierpień 21, 2019 Cześć wszystkim, Podepnę się pod ten temat z moim kłopotem. MTS 1200S 2010 pali się ta informacja o wymianie oleju, nieco to denerwuje. ASO niestety nie chce mi tego zrobić bez wykrojenia mnie na kilka tysięcy za gruby serwis a to TYLKO olej po 60 000km. Kupiłem więc kabelek 4pin -> OBD2, kupiłem OBD2 na BT ( taki ELM 327 BT za ~50-60pln) ściągnąłem ScanM5X Niby łączę się z OBD2 przez BT ale dalej nic już nie udaje mi się... brakuje mu komunikacji z ECU. Czy ktoś z grona mial podobne przygody? Całkiem serio, mam 200km do najbliższego serwisu Ducata i większość życia serwisowałem motocykle sobie sam. Nie uśmiecha mi się targać motocykla taki kawał drogi o głupią kontrolkę, a zwłaszcza po tym jak jednak zawizytowałem w serwisie w tej sprawie. pozdro! Cynki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Sierpień 21, 2019 Ciężko Ci będzie to ogarnąć bez serwisu - ale ASO możesz odpuścić. Poszukaj w swojej okolicy gościa co ma kompa diagnostycznego TEXA. Pojawił sia na rynku "kabelek" do nowych MTS, Diavel itd, ale z tymi co miałem styczność to i tak... wylądowali u mnie na kasowaniu inspekcji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
slawekbb 0 Napisano Sierpień 22, 2019 (edytowany) Spróbuj tutaj https://jpdiag.akress.com program Melcodiag Podobno chodzi z najnowszą multi, diavelem - ja jestem na etapie zakupu interfejsu a Ty już masz, więc tylko soft i działaj. Daj znać jak efekty. cinek78 - ile u Ciebie kosztuje skasowanie inspekcji? Edytowano Sierpień 22, 2019 przez slawekbb Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Sierpień 23, 2019 (edytowany) 100 netto A pisząc w swoim poście "kabelek" miałem na myśli przytaczane przez Ciebie urządzenie. Niestety chińczyk nie zawsze działa( sam kabel - program ok) Edytowano Sierpień 23, 2019 przez cinek78 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Wxm 4 Napisano Sierpień 23, 2019 11 godzin temu, slawekbb napisał: Spróbuj tutaj https://jpdiag.akress.com program Melcodiag Podobno chodzi z najnowszą multi, diavelem - ja jestem na etapie zakupu interfejsu a Ty już masz, więc tylko soft i działaj. Daj znać jak efekty. cinek78 - ile u Ciebie kosztuje skasowanie inspekcji? Melcodiag działa. Potwierdzam . Ale zaznaczam ,że tylko do 2014 r. DVT nie sprawdzałem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bossmen 0 Napisano Sierpień 30, 2019 Dnia 29.05.2012 o 07:24, krupin99 napisał: ducatidiag Witajcie ;) Zakupiłem kabel do mojej Multistrady jak i również ELM w wersji 1.5,ale nie moge sie połączyć z moto! już nawet filmiki na YT oglądałem czy czegoś nie robie źle ale nie moge sie połączyć,macie jakieś sugestie co może być przyczyną braku połączenia? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SCHNNAZZI 4 Napisano Luty 10, 2020 Najprawdopodobniej masz wadliwy kabel. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Cynki 0 Napisano Czerwiec 18, 2020 W tej kwestii trochę męki jest. z własnego doświadczenia: - kabelek finalnie działa (alledrogo) - elm nie wiem czy każdy zadziała ale ten po bluetooth działą (też alledrogo) - mam też kabel po usb i tu jest dodatkowo jazda z windowsem, trzeba starszy jakiś mieć bo 8 i 10 jakoś inaczej te usb instalują sobie i nie zadziała ale z win7 już mi zadziałało. Jak ktoś nie ma czasu / ochoty na zabawy i dociekanie czemu nie zadziałało to chyba prościej jednak przejechać się do kogokolwiek, kto załatwi to od ręki za jakąś niewygórowaną cene. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zuper 12 Napisano Lipiec 1, 2020 (edytowany) na obecną chwilę kasowanie inspekcji za pomocą Melcodiag w MTS 1260 nie działa, program nie wspiera jeszcze ten model jedynie co można to odczyt błędów i ich kasowanie Edytowano Lipiec 1, 2020 przez zuper Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ehelon 0 Napisano Maj 25, 2021 Dnia 1.07.2020 o 16:20, zuper napisał: na obecną chwilę kasowanie inspekcji za pomocą Melcodiag w MTS 1260 nie działa, program nie wspiera jeszcze ten model jedynie co można to odczyt błędów i ich kasowanie Za pomocą jakiego modułu OBD 2 łaczyłeś się z Melcodiag ? Kupę tego szajsu ale wiem że 90 % tych ELM327 to chiński szajs który po prostu nie będzie się łączył z ECU Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zuper 12 Napisano Maj 25, 2021 szukaj ELM327 FT232RL z PIC18F25K80mam cały kpl. na zbyciu jak cię interesuje(interfejs+kabel do MTS od 2015-2020)MTS 1260s - tak właściwie to nigdzie nie mam daleko Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ehelon 0 Napisano Maj 31, 2021 Kabel już ogarnąłem ale wygląda na to że MelcoDiag nie wspiera ECU, które są montowane w Multi po 2015 roku Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zuper 12 Napisano Maj 31, 2021 błędy odczytasz ale inspekcji nie skasujeszMTS 1260s - tak właściwie to nigdzie nie mam daleko Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Ehelon 0 Napisano Czerwiec 1, 2021 Szkoda, zatem pozostaje tylko poszukiwanie warsztatu z odpowiednim komputerem w celu skasowania inspekcji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zuper 12 Napisano Czerwiec 1, 2021 ano tak MTS 1260s - tak właściwie to nigdzie nie mam daleko Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dziabong 5 Napisano Listopad 25, 2021 Może ktoś będzie szukał informacji na temat Multi 1200 S (moja jest z 2011) i kasowania inspekcji. oto moje doświadczenia: 1. Wymieniłem olej przed zimowaniem motocykla i pomyślałem skasuję sobie inspekcję oleju. 2. Po zapoznaniu się z informacjami w necie Melcodiag wydawał się jedyną słuszną decyzją + kable (żadne WIFI nie zagra póki co). Ok kupiłem kabelek https://allegro.pl/oferta/kabel-diagnozy-obd2-ducati-multistrada-1200-2010-9663628682?snapshot=MjAyMS0wOS0xM1QxMDo0NDo0Ny43MjlaO2J1eWVyOzdlOWNhMzBmZjNmYTQ4OTEzNTQ2Y2YwZTAzZjNmYTYyNjc1N2RiODdmZTI1YjcyZDBkOTliMTk2ODMxMTlhYzU%3D oraz OBD na usb z Chin, gdzie sprzedawca wypisał wszystkie słowa kluczowe (microprocesory) które winny być pod Melcodiaga żeby połączenie zagrało. 3. Po bez mała 3 miesiącach kabel z Chin przychodzi więc odpalam VMkę i wgrywam sterowniki kabla, które mają btw wirusa (ma Państwo Środka w tym wprawę ;-) Podłączam się do moto i d..a. Nic nie wykrywa. Uj tam przynajmiej kabelek kosztował mniej niż obiad. W rekomendowanych firmach Innovations i Lonec nie ma opcji na zakup kabla, więc ryzykuję ponownie, ale tym razem sprzedawca obiecuje, że kabel zadziała: https://www.ebay.pl/itm/163072898478?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 4. Przychodzi powyższy kabelek z UK, podłączam i coś tam zaciąga tj ecu ver, hw, sw bez vinu. Na forach piszą, że multi czasem tak ma i to jest ok. 5. No i dochodzimy do sedna sprawy. tj. przy uruchamianiu moto pokazuje się na wyświetlaczu słowo kluczowe Racing , które ponoć oznacza, że moto ma uruchomioną upmapę lub zrobiony flash ECU. Pierwsza opcja to przy użyciu klucza co wygląda jak pypeć usb i jest wpinany do 4 pinowego portu na moto powoduje odpalenie dodatkowych modów czyli trybu Racing (brakuje opcji nieśmiertelność :) które są standardowo zablokowane na sofcie standardowym, druga robi to samo ale poprzez reimage czyli nadpisanie sofru na ECU, tym samym można wgrać soft nie pisany przez Ducati. Tutaj jest pies pogrzebany bo jak to jest upmapa to nie można używać Melcodiaga bo może wypierdzielić w kosmos ECU i trzeba będzie robić reimage (może moto się nie uruchomić jak się dobrze spapra?), a nie da się ponoć sprawdzić co tam jest uruchomione/wgrane. SC Project , a ich mam wydech, nie wypuszcza emap ani nic w ten deseń, poprzedni właściciel nic nie wie co tam było robione, także nie wiadomo co to Racing dokładnie oznacza. Na razie myślę czy zaryzykować i skasować inspekcję licząc, że ECU było flashowane i nic mu nie będzie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach