Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
LEONE

Kasowanie inspekcji

Recommended Posts

Pytanie może gdzieś było ale nie odnalazłem go w poprzednich postach. Zapaliła się na wyświetlaczu kontrolka inspekcji po 20 000 km. Chcę sam wymienić paski i rolki. Oleje płyny hamulcowe i filtry już wymieniłem :roll: Trochę mnie denerwuje ta ikonka na wyświetlaczu więc chętnie bym ją wyłączył. Czy jest jakaś metoda poza serwisem? Jeżeli nie istnieje, to czy serwis mi ją wykasuje bez robienia inspekcji? :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiadomo mi tylko o metodzie "komputerem" - myślę, że kwestia inspekcji lub jej braku jest tu nie ważna, bo serwisy biorą pieniążki za "podpięcie" , a czy tez wykasują/sprawdzą błędy to już kwestia uderzenia 3 czy 10 razy w enter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie da się skasować kontrolki guzikami czy innymi sztuczkami. Można to zrobić tylko przez złącze. Może to być mathesis, DDS, VDSTS lub darmowy Ducatidiag i KKL lub ELM327.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info :o Kiedyś musiałem kupić program i złącza do mojej Alfy Romeo Mito i pogrzebać w ustawieniach i wszystko było OK. Gdzie Multistrada ma złącze i jakiego jest typu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wiadomo mi tylko o metodzie "komputerem" - myślę, że kwestia inspekcji lub jej braku jest tu nie ważna, bo serwisy biorą pieniążki za "podpięcie" , a czy tez wykasują/sprawdzą błędy to już kwestia uderzenia 3 czy 10 razy w enter ;)

 

Sam mam kontrolkę ale z lenistwa nie chce mi sie jej kasować.

Ps. A żeby kliknąć te 3 razy w enter to niestety ale trzeba kupić komp za troszkę grosza wiec muszą coś brać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki za info :o Kiedyś musiałem kupić program i złącza do mojej Alfy Romeo Mito i pogrzebać w ustawieniach i wszystko było OK. Gdzie Multistrada ma złącze i jakiego jest typu ?

Dynda sobie pod akumulatorem w okolicach ECU. Takie małe z zaślepką. 3pin fiat. Można sobie kupić interfejs kkl i użyć darmowego ducatidiag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim, 

 

Podepnę się pod ten temat z moim kłopotem. 

MTS 1200S 2010
pali się ta informacja o wymianie oleju, nieco to denerwuje. ASO niestety nie chce mi tego zrobić bez wykrojenia mnie na kilka tysięcy za gruby serwis a to TYLKO olej po 60 000km. 

Kupiłem więc kabelek  4pin -> OBD2,

kupiłem  OBD2 na BT ( taki ELM 327 BT za ~50-60pln) 

ściągnąłem ScanM5X

 

Niby łączę się z OBD2 przez BT ale dalej nic już nie udaje mi się...  brakuje mu komunikacji z ECU. 

 

Czy ktoś z grona mial podobne przygody?  

Całkiem serio, mam 200km do najbliższego serwisu Ducata i większość życia serwisowałem motocykle sobie sam. Nie uśmiecha mi się targać motocykla taki kawał drogi o głupią kontrolkę, a zwłaszcza po tym jak jednak zawizytowałem w serwisie w tej sprawie.

 

pozdro! 

Cynki

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko Ci będzie to ogarnąć bez serwisu - ale ASO możesz odpuścić. Poszukaj w swojej okolicy gościa co ma kompa diagnostycznego TEXA. Pojawił sia na rynku "kabelek" do nowych MTS, Diavel itd, ale z tymi co miałem styczność to i tak... wylądowali u mnie na kasowaniu inspekcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj tutaj https://jpdiag.akress.com program Melcodiag

Podobno chodzi z najnowszą multi, diavelem - ja jestem na etapie zakupu interfejsu a Ty już masz, więc tylko soft i działaj. Daj znać jak efekty.

cinek78 -  ile u Ciebie kosztuje skasowanie inspekcji?

Edited by slawekbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 netto

A pisząc w swoim poście "kabelek" miałem na myśli przytaczane przez Ciebie urządzenie. Niestety chińczyk nie zawsze działa( sam kabel - program ok)

Edited by cinek78

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wxm    4
11 godzin temu, slawekbb napisał:

Spróbuj tutaj https://jpdiag.akress.com program Melcodiag

Podobno chodzi z najnowszą multi, diavelem - ja jestem na etapie zakupu interfejsu a Ty już masz, więc tylko soft i działaj. Daj znać jak efekty.

cinek78 -  ile u Ciebie kosztuje skasowanie inspekcji?

Melcodiag działa.

Potwierdzam . Ale zaznaczam ,że tylko do 2014 r.  DVT nie sprawdzałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.05.2012 o 07:24, krupin99 napisał:

ducatidiag

Witajcie ;)
Zakupiłem kabel do mojej Multistrady jak i również ELM w wersji 1.5,ale nie moge sie połączyć z moto! już nawet filmiki na YT oglądałem czy czegoś nie robie źle ale nie moge sie połączyć,macie jakieś sugestie co może być przyczyną braku połączenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej kwestii trochę męki jest. 
z własnego doświadczenia: 

- kabelek finalnie działa (alledrogo)

- elm nie wiem czy każdy zadziała ale ten po bluetooth działą (też alledrogo)

- mam też kabel po usb i tu jest dodatkowo jazda z windowsem, trzeba starszy jakiś mieć bo 8 i 10 jakoś inaczej te usb instalują sobie i nie zadziała ale z win7 już mi zadziałało. 

Jak ktoś nie ma czasu / ochoty na zabawy i dociekanie czemu nie zadziałało to chyba prościej jednak przejechać się do kogokolwiek, kto załatwi to od ręki za jakąś niewygórowaną cene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na obecną chwilę kasowanie inspekcji za pomocą Melcodiag w MTS 1260 nie działa, program nie wspiera jeszcze ten model :61_sob:

jedynie co można to odczyt błędów i ich kasowanie

Edited by zuper

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.07.2020 o 16:20, zuper napisał:

na obecną chwilę kasowanie inspekcji za pomocą Melcodiag w MTS 1260 nie działa, program nie wspiera jeszcze ten model :61_sob:

jedynie co można to odczyt błędów i ich kasowanie

Za pomocą jakiego modułu OBD 2 łaczyłeś się z Melcodiag ?

Kupę tego szajsu ale wiem że 90 % tych ELM327 to chiński szajs który po prostu nie będzie się łączył z ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj ELM327 FT232RL z PIC18F25K80

mam cały kpl. na zbyciu jak cię interesuje
(interfejs+kabel do MTS od 2015-2020)


MTS 1260s - tak właściwie to nigdzie nie mam daleko

Share this post


Link to post
Share on other sites

błędy odczytasz ale inspekcji nie skasujesz


MTS 1260s - tak właściwie to nigdzie nie mam daleko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.