Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
blejz23

wyciek oleju z pionowego cylindra ( 900ss )

Polecane posty

Witam , otoz mam problem z wyciekiem oleju z pionowego cylindra , co jest przyczyna i jak to naprawic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba masz mój motocykl??!!! :shock:

 

... mi też ostatnio zaczęło coś się robić mokro za tylnym cylindrem. :?

Ale wyciek jest bardzo delikatny więc na razie tego nie dotykam. Może to ze spruchniałego przewodu odmy coś czasem chlapnie na cylinder i pocieknie po żeberkach. Zdaje się wtedy, jakoby z cylindru ciekło ... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podobno jak sciagnie sie glowice to jest tam jakis oring ktory wlasnie przepuszcza ten olej . jego wymiana usuwa usterke

 

 

Jak sciagnac silnik i dobrac sie do tego ? wie ktos ? moze bylo juz o tym na forum ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprecyzuj skąd się leje . Ja w sobote uszczelniałem dolny cylinder w 900 ss i jak narazie jest ok .

Czy leje się między głowicą a cylindrem czy karterem a cylindrem ?

 

pzdr Radek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ... i teraz , czy to jest jakis wielki problem i mozna sciagnac silnik i glowice samemu czy trzeba szukac jakiegos magika ? i gdzie moge dostac taki oring ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odswiezam temat :)

 

w tym roku chce zrobic ducata juz na cacy i pierwsze co chce wreszcie pozbyc sie tego wycieku , diagnoza juz jest , w glowicy i cylindrze sa trzy kanaliki , w dwoch z nich idze olej , oczywiscie kanaliki pomiedzy glowica a cylindrem lacza sie poprzez oringi ... , jeden oring przepuszcza olej , zalatwiilem nowe oryginalne oringi prosto z wloch do mojego silnika , sciagnalem silnik , wymienilem komplet oringow ( czyt. 3 sztuki ) , i ..... dalej cieknie w tym samym miejcu . Na dniach zrobi sie cieplo , znowu chce sciagnac silnik i wymiec komplet , ale tak zeby juz wiecej tego nie powtarzac :D czy jest na sali jakis doktor ktory podsunie mi pomysl na uszczelnienie tego jesli sam nowy oring nie wystarcza ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się i nie wiem czy się da, ale dobrym patentem na uszczelnianie czegokolwiek przy silnikach/deklach/śrubach jest silikon wysokotemperaturowy (koszt ok 6 zł z tubkę - np. Technicoll)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie silikon tylko Dirko jak już, znacznie pewniejszy. I raczej bym unikał pchania tam czego kol wiek, by uniknąć zapchania kanału olejowego. Zastosuj może grubszy oring.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak sciagnalem pierwszy raz glowice , oringi wygladaly jak uszczelki , tzn byly plaskie :) , i dziwi mnie to ze nowy oryginalny oring dalej popuszcza olej , nawet nie zmniejszyl tego wycieku , tylko wciaz cieknie tyle samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko wciaz cieknie tyle samo

sciagnij głowice ponownie , zobacz czy przy montażu nie przesunął sie oring i go po prostu mechanicznie uszkodziłeś... zobacz też czy sie "spłaszczył " jeśli nie, to np jak miłeś oring gubości 2,8mm zastosuj 3,2 (pamietaj, że ma być olejoodporny!!) , głowicę podrzuć do ludzi od głowic - niech sprawdzą czy nie ma pęknięć. cudów nie ma - albo popełniłeś błąd przy montażu , albo masz głowicę uszkodzoną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie małe spostrzeżenie co do wycieku z tyłu tylnego cylindra - też tak miałem. Zrobiłem rury doprowadzające powietrze z tych dolnych otworów w owiewce do tyłu tylnego cylindra i głowicy, żeby poprawić ich chłodzenie ... I problem znikł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

900 ma trzy oringi pod glowka pionowego cylindra, dwa pod druga, wymiana ? rozrzad do rozpiecia, i spec klucz do zdjecia glowicy, najlepiej wymienic wszystkie i uszczelke pod cylindrem.

Edytowano przez stasekst4s

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

900 ma trzy oringi pod glowka pionowego cylindra, dwa pod druga, wymiana ? rozrzad do rozpiecia, i spec klucz do zdjecia glowicy, najlepiej wymienic wszystkie i uszczelke pod cylindrem.

 

temat juz przerabialem dokladnie 5 razy :)  jesli chodzi o oringi :) dla mnie temat rzeka , i juz sam nie wiem co to moze byc , dlatego szukam gdzie indziej , moze winna  jest elektryka badz jakis czujnik ,  nie wiem , mam dosc juz zdejmowania tego silnika :) za kazdym razem skrupulatnie go ogladalem od srodka ,  glowica jak i cylinder wygladaja dobrze ,  zadnych rys nic ,  troche tak zwanego nagaru sie nazbieralo i to tyle . tam naprawde nie ma nic skomplikowanego  :D , moze mam syf w silniku i kanaly olejowe  sa pozapychane dlatego robi sie takie cisnienie ze mi wypluwa olej , a moze spod pierscieni sie wydobywa ... ale raczej w tedy bylby spalany i by kopcil , a tak sie nie dzieje ... glowa mala .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn moze byc wiele, zlogi w kanalach, lub zbyt wysokie cisnienie w silniku, czasem wystarczy wyplukac silnik specyfikiem, lub zmienic/przerobic odme.

Testowalem preparat do mycia silnikow liqui moly i daje rade, wlewa sie do oleju na cieplo i zlewa po 10-15min pracy, daje rade zlogom, nawet pomiar cisnienia oleju pokazal roznice, a w japoncu kumpla poprawilo sie sprezanie, ruszyl pierscienie.

W sumie doktorat murowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn moze byc wiele, zlogi w kanalach, lub zbyt wysokie cisnienie w silniku, czasem wystarczy wyplukac silnik specyfikiem,

wiesz ze to moze byc dobry trop  :)

http://allegro.pl/liqui-moly-2640-engine-flush-plukanka-promocja-i3458558910.html

czy o to ten specyfik ? jest sporo roznych modeli , moze pamietasz jaki to byl dokladnie ? :)

 

 

 

, lub zmienic/przerobic odme.

i to tez ... powiedz co masz na  mysli ?

przyznam sie ze od samego poczatku kiedy mam tem motor , "naprawialem" ta odme ,  bo nie miala tego metalowego laczenia , i sie otwierala na tym plastikowym elemencie , zrobilem to na mocny silikon i moze ten motylek co jest w srodku sie skleil O_o albo dalej , sam uklad do airboxu jest zapchany ...

Edytowano przez blejz23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odma posiada zawor szczelinowy, przy jego uszkodzeniu moze nie otwierac sie, najlepiej wstawic otwarta, i sprawdzic przeplyw przewodow od odmy przez skraplacz do filtra.

A ten specyfik to wlasnie ten, dawkowanie, jest opisane na opakowaniu, wystarczy na dwie trzy plukanki, tylko nie zostawiaj tego w silniku, zlej olej po plukaniu i najlepiej zostaw na noc do skapania.

Potem nowy olej i filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odma myślę, że nie ma tu wiele wspólnego z wyciekiem - pełni rolę odpowietrzenia skrzyni korbowej , a nie kanałów olejowych - jeżeli odma się zapycha to pojawia się też (a raczej wcześniej) pocenie na takich elementach jak oringi ( wałka zdawczego, nóżki zm. biegów itp)

 

zatkane kanały mogą być powodem , ale z drugiej strony na tej wysokości są niemal finalnym ogniwem magistrali olejowej (kończy się na wałkach)

szukałbym innej przyczyny... może trzeba się przyjrzeć historii motocykla i inwencji twórczej poprzednich właścicieli - są osoby które zakładają pompy oleju o zwiększonej wydajności bez dodatkowych elementów które powinny być instalowane z nią w komplecie... (chociaż powiem szczerze, że nie słyszałem żeby takowe do Ducati występowały)

Edytowano przez cinek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć blejz 23 . Mam pytanko odnośnie rozbierania i składania głowicy , cylindra , bo jak czytam masz to opanowane do perfekcji . Czy za każdym razem wymieniasz uszczelki , czy dopuszczalne jest skręcenie cylindra , czy głowicy na poprzednio założonych uszczelkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uszczelke ma tylko cylinder z blokiem silnika , ja tego nie sciagalem , bo tam wyciekow nie mam , ale z\ tego co wiem , jesli zaszla by taka potrzeba zdjecia cylindra , to za kazdym razem nowa uszczelka ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jak sobie radziłeś/radzisz z zalewaniem silnika, czym ten olej przypalony czyscisz ?

ten olej sie nie zdarzy w zaden sposob przypalic , jest plynny i monotonne czyszczenie szmatka zalatwia sprawe ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

zatkane kanały mogą być powodem , ale z drugiej strony na tej wysokości są niemal finalnym ogniwem magistrali olejowej (kończy się na wałkach)

szukałbym innej przyczyny... może trzeba się przyjrzeć historii motocykla i inwencji twórczej poprzednich właścicieli - są osoby które zakładają pompy oleju o zwiększonej wydajności bez dodatkowych elementów które powinny być instalowane z nią w komplecie... (chociaż powiem szczerze, że nie słyszałem żeby takowe do Ducati występowały)

historia motocykla bedzie ciezka do sprawdzenia , bo przedemna dwoch wlochow ja ujezdzalo :(  ale ja zakochalem sie w tym motocylku od pierwszego wejrzenia , i chce w miare moich morzliwosci finansowych , doprowadzic go do dobrego stanu :) mimo to ze teraz jest jaki jest , zrobilem ponad 12k  km bez zadnej awarii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.