Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
gargamel

Sprzęgło z Antyhopping-iem

Polecane posty

Witam.

 

Rozglądam się za sprzęgłem z antyhoppping-iem do mojego 996. Znalazłem oferty na 3 różne wersje. Z czterema, 5-cioma

oraz 6-cioma sprężynami. Nie ukrywam, że cenowo różnią się bardzo. Czy ktoś wie jak to się ma do właściwości użytkowych

tych sprzęgieł. Są między nimi duże różnice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersje czterosprężynowe zwykle maja otwory umozliwiające podłaczenie zewnetrznego napędu służącego do odpalania silnika w przypadku motocykli wyczynowych nie wyposazonych w rozrusznik.

 

Do użytku amatorskiego nie kombinowałbym i kupił "normalne" 6 spręzynowe sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja bym wziął czterosprezynowe ze względu na spora różnice w cenie. Działa tak samo a jest tańsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

A ja pozwolę sobie zapytać czy zamierzasz jeździć po torze wyścigowym czy na ulicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szykuję 996 na tor. Parę fantów już zakupiłem, teraz rozglądam się za sprzęgłem.

No i nie wiem czy kupować tańsze 4-ro sprężynowe czy pakować się w dwa razy

droższe 6-cio sprężynowe. Wiadomo jeżeli nie ma różnicy, po co przepłacać.

Dlatego czekam na opinię jak te sprzęgła spisują się w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dodatkowe, w jakim stanie jest obecny kosz sprzęgłowy i tarcze? Bo można kupić:

sam zabierak z mechanizmem antyhoppingowym

zestaw zabierak + kosz

komplet zabierak + tarcze + kosz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Całe sprzęgło było rok temu robione w niemcowni. Także jest w stanie bdb.

musieli napisz coś więcej.

 

Trzeba sprawdzić i pomierzyć, nie dam rady wywróżyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Całe sprzęgło było rok temu robione w niemcowni. Także jest w stanie bdb.

musieli napisz coś więcej.

 

Trzeba sprawdzić i pomierzyć, nie dam rady wywróżyć.

 

 

Nie chce, żebyś sprawdzał sprzęgło, tylko powiedział gdzie można kupić taki zestaw, o którym pisałeś.

Z tego co widziałem, w większości można kupić całe zestawy(bez tarcz i sprężyn). Czy coś takiego miałeś na myśli?

Moje sprzęgło to prawie nówka. Co do jego jakości nie mam wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

można taki zestaw kupić u nas.

 

P.S. Prywatnie mam 6 sprężynowego STM-a u siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
można taki zestaw kupić u nas.

 

P.S. Prywatnie mam 6 sprężynowego STM-a u siebie.

 

Jak się spisuje STM? Też nad nim myślę. Cenowo bardzo dobre wychodzi. Ile takie cudeńko u Was kosztuje?

 

Pierwsze z brzegu: http://www.ngr-cnc.it/en/products/clutc ... per-clutch

 

Wygląda pięknie. Szkoda, że cena już taka piękna nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uważam że zakup antyhopa STM-a to były jedne z najlepiej wydanych pieniedzy inwestując w motocykl majacy latac po torze.

Prosta, solidna budowa, duzo elementów współwymiennych z innymi producentami jak np Bucci.

 

Bardzo przyjemnie "wtrąca" sie do jazdy. Nie jest nadwrażliwy. To kwestia twardosci sprężyny, ale i profilu ramp w zabieraku. Motocykl bardzo stabilny na mocnych redukcjach, lech bez wrazenia braku hamowania silnikiem i bez nieprzyjemnego wrażenia "przeciagania" na rozpietym napędzie.

Póki co ma za soba dopiero dwa trackdaye, niemniej ani razu nie zdażyło się niepożądane zachowanie mechanizmu. A jedgo praca nie sugeruje nawet by była potrzeba zaglądania do pakietu tarcz. Co sie zdarza w niektórych modelach majacych tendencje do "przypalania" tarcz i przekładek. Ale to równiez moze być konsekwencja błedów obsługowych. W końcu antyhop nie robi nic za kierowce i nie zwalnia z technicznie prawidłowej redukcji.

 

Oczywiście jest to wszystko uzależnione od prawidłowej regulacji mechanizmu przy montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jedna uwaga z mojej strony - kupowanie używanego antyhoppingu wiąże się z dużym ryzykiem zakupu mechanizmu z np. "zabitymi" rampami, uszkodzoną sprężyną itp. co oznacza znaczne koszty dodatkowe związane z wymianą powyższych elementów na sprawne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

To i drobna uwaga z mojej strony: Theo napisał że posiadanie takiego czy innego urządzenia nie zwalnia z technicznie prawidłowej redukcji – to jest klucz i podstawa sukcesu.

Na torze wyścigowym zmiany wprowadzałbym w momencie kiedy naprawdę będą one niezbędne i faktycznie konieczne by można było wykonać kolejne krok w przód.

Każdy z nas pracuje nad techniką i jakością naszych przejazdów, poprawiając swoje czasy skracamy jednocześnie czasy poszczególnych operacji, przenosimy punkty hamowań, zwiększamy prędkości wejścia, wyjścia i pokonywania zakrętów itd. - może to prowadzić do konieczności inwestowania w coś co pomoże nam mniej uwagi skupiać na konkretnym aspekcie jazdy.

W tym wypadku mowa o redukcji i jej skutkach i tu podam konkretny przykład z własnego podwórka pokonując okrążania w Poznaniu na 999 moje umiejętności i moja technika jazdy pozwalały mi nie odczuwać KOMPLETNIE potrzeby inwestowania w sprzęgło Antyhopingowe do momentu pokonywania nitki toru w określonym czasie. Po przekroczeniu tej granicy okazało się że czasy na wykonanie pewnych operacji zostały skrócone w takim stopniu że zacząłem rozważać takową inwestycję – jednak mimo iż od tego momentu poprawiłem swój czas o kolejne dwie sekundy to dalej twierdzę że można to prawidłowo robić bez pomocy antyhopu – niestety wymaga to poświęcenia dużej części uwagi na torze a to zabiera możliwość skupienia się na innych aspektach jazdy i to jest ten moment kiedy trzeba podjąć decyzję o konieczności inwestycji w sprzęt.

 

Reasumując: jeżeli jesteś pewny że twoje umiejętności są już na tyle duże że bez tej inwestycji nie poprawisz swoich wyników to inwestuj w sprzęt jeżeli zaś masz wątpliwości to poświęć czas i pieniądze na inwestowanie w technikę i umiejętności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To i drobna uwaga z mojej strony: Theo napisał że posiadanie takiego czy innego urządzenia nie zwalnia z technicznie prawidłowej redukcji – to jest klucz i podstawa sukcesu.

Na torze wyścigowym zmiany wprowadzałbym w momencie kiedy naprawdę będą one niezbędne i faktycznie konieczne by można było wykonać kolejne krok w przód.

Każdy z nas pracuje nad techniką i jakością naszych przejazdów, poprawiając swoje czasy skracamy jednocześnie czasy poszczególnych operacji, przenosimy punkty hamowań, zwiększamy prędkości wejścia, wyjścia i pokonywania zakrętów itd. - może to prowadzić do konieczności inwestowania w coś co pomoże nam mniej uwagi skupiać na konkretnym aspekcie jazdy.

W tym wypadku mowa o redukcji i jej skutkach i tu podam konkretny przykład z własnego podwórka pokonując okrążania w Poznaniu na 999 moje umiejętności i moja technika jazdy pozwalały mi nie odczuwać KOMPLETNIE potrzeby inwestowania w sprzęgło Antyhopingowe do momentu pokonywania nitki toru w określonym czasie. Po przekroczeniu tej granicy okazało się że czasy na wykonanie pewnych operacji zostały skrócone w takim stopniu że zacząłem rozważać takową inwestycję – jednak mimo iż od tego momentu poprawiłem swój czas o kolejne dwie sekundy to dalej twierdzę że można to prawidłowo robić bez pomocy antyhopu – niestety wymaga to poświęcenia dużej części uwagi na torze a to zabiera możliwość skupienia się na innych aspektach jazdy i to jest ten moment kiedy trzeba podjąć decyzję o konieczności inwestycji w sprzęt.

 

Reasumując: jeżeli jesteś pewny że twoje umiejętności są już na tyle duże że bez tej inwestycji nie poprawisz swoich wyników to inwestuj w sprzęt jeżeli zaś masz wątpliwości to poświęć czas i pieniądze na inwestowanie w technikę i umiejętności.

No tak. To jak to sie ma do tego co powiedział Theo? Wasze czasy, mówiąc o Poznaniu róznia sie diametralnie, rzekłbym przepaść, a Theo mówi nam , ze już musi miec i, ze pieknie i cudnie. Ty natomiast, że za jakieś 17 sec szybciej.

Czy własnie teraz mówimy o technice i umiejetnosciach?

Jest jeszcze jeden aspekt bezpieczeństwo, które daje anty.

Widzieliscie moze przejazd Maklau-a nagrany teraz przez grandysów z Hiszpani. jest akurat kamera na lewa stope i słychac wysmienicie pracę silnika. O jakiejs przegazówce przy redukcji zapomnij.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko że krl spędził pół swojego życia na tym torze, a my byliśmy pierwszy raz. Więc nie można tu porównywać czasów. Chodzi właśnie o względne poczucie bezpieczeństwa przy ostrej redukcji z maksymalnej prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No tak, tylko że krl spędził pół swojego życia na tym torze, a my byliśmy pierwszy raz. Więc nie można tu porównywać czasów. Chodzi właśnie o względne poczucie bezpieczeństwa przy ostrej redukcji z maksymalnej prędkości.

Nie neguje tego dlatego tez wspomniałem o bezpieczeństwie. Tylko jedno jest pewne majac anty przy pewnych predkościach choc bys robił nie wiem co i tak się nic nie stanie. I to chyba o tym mówił Krl. Pojmowanie i odczuwanie predkości to juz kwestia przyzwyczajenia, przyswajania i powolnego przełamywania bariery strachu. Pamietam jak Schumacher wsiadł na motocykl i dziennikarze oniemieli jak zobaczyli jego czasy, a dla niego było cały czas wolno bo porównywał z F1.

Dlatego tez ja poruszam sie z predkosciami dla mnie bardzo wysokimi dla innych jestem zawaliodrogą....., ale wracajac do wątku poznania, rozmieniając 56 sec nie stosuje przegazówki anty jeszcze robi to za mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To czy mamy antyhopping czy nie nie zmienia nic w budowie skrzyni biegów i zasady działania samego sprzegła ciernego.

Posiadanie antyhopa nie zwalnia więc z przygazówki, bo jest ona wówczas zobligowana zasada działania mechanizmów motocykla.

To że czołowi zawodnicy tego nie robią.

1. Bardzo przyspieszone zuzycie podzespołów jest wliczone w koszty

2. Kontrola trakcji, a właściwie asystent hamowania silnikiem utrzymujący czas wtrysku potrzebny dla prawidłowej redukcji.

 

 

I oczywiście dla czasów które ja robię na torze nie jest koniecznością posiadanie antyhopa, ale wolę go na torze mieć i by mi wybaczył ten jeden jedyny hipotetyczny nawet błąd, przez który wylądował bym z połamaną miednicą na ojomie.

Spokój w głowie to najwazniejsza rzecz na torze. I w przypadku antyhoppingu, moze on być narzędziem do owego spokoju, a niekoniecznie dla czasów.

 

Antyhop to nie QS. Tak samo lepiej mieć skuteczniejsze zawieszenie które wybaczy ewentualny błąd, nawet gdy nie ma uzasadnienia w uzyskiwanych czasach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reasumują po wypowiedzi Krl-a i Theodora moim zdanie zainwestuj w antyhopa, jak osiągniesz swoje maksimum. Nie ważne czy kręcisz czas lepszy lub gorszy o kilkanaście sekund od innych. Ważne jest to czy twoje czasy są powtarzalne i bez inwestycji w motocykl nie jesteś wstanie ich poprawić. Swoją drogą jestem "nowicjuszem torowym", zacząłem zabawe z torem właśnie w Poznaniu w tym roku i pokonałem na nim około 2tys. kilometrów. Sprzęt na jakim jeździłem spisywał się b.dobrze (stary ale jary od musieli), ale nie inwestowałem bo traktowałem go jako bazę do nauki. Na następny sezon wyjadę trochę mocniejszym moto i pierwszą inwestycją jaką uczynię będzie Quick Shifter. Uważam, że zdectdowanie większą korzyść osiągnę z tej inwestycji niż antyhopa.

Przecież i tak Theodor pisze, że antychop nie zwalnia z przegazówek, natomiast QS zwalnia z odpuszczania gazu i pozwala na wciskanie wyższego biegu nawet na łuku. Dzięki uprzejmości kolegów miałem okazję to wypróbować na torze jeżdżac ich motocyklami.

 

To moja konkluzja, ale decyzję pozostawiam Gargamelowi. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.