Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

999S for Race only.

Polecane posty

krl    0

Zbliża się zima, czas więc rozpocząć projekt 999S Race.

 

Dziewiątki kupiłem nie będąc zupełnie przekonanym co do słuszności wyboru. Miał to być motocykl z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na tor jednak miałem trochę obiekcji co do możliwości tego motocykla. Po paru dniach spędzonych z dziewiątkami na torze stwierdzam, że wybór okazał się idealny.

 

Zdecydowanie najbardziej zachwyca mnie geometria dziewiątek, która jest wprost stworzona na tor.

Całość dopełnia możliwość pełnej regulacji nie tylko zawieszenia ale także pozycji setów czy kąta główki ramy. Daje to możliwość idealnego ustawienia motocykla pod swoje potrzeby (oczywiście o ile ogarnia się tak wielki wachlarz możliwości). Wielkim plusem dziewiątek jest to, że dobrze na tym motocyklu na torze czuje się zarówno osoba o niezbyt wielkich gabarytach jak i osoba znacznie wyższa i większa od przeciętnej. Te dobrze odżywione także odnajdą się na 999.

 

Dodatkowo wersja S którą posiadam ma w pełni regulowane zawieszenie OHLINS. Tu pragnę wszystkim przypomnieć, że fakt iż zawieszenie jest w pełni regulowane nie oznacza, że da się je idealnie wyregulować (ustawić) pod każdą osobę. Często większość z nas zapomina o fakcie, że zawieszenie jest regulowane w dużym zakresie ale warunkiem odpowiedniego (prawidłowego) ustawienia jest dobranie odpowiedniej twardości sprężyn. To podstawa i od tego momentu możemy mówić o możliwości dalszej prawidłowej regulacji. Motocykl prowadzi się pewnie choć potrzeba przyłożyć nie co siły by skłonić go do skręcania. Dodam, że nie jest to coś co może nas męczyć za to możemy mówić o idealnej stabilności i pewnym prowadzeniu w łuku. Oczywiście o ile prawidłowo rozkładamy masę w czasie zakrętu (odpowiednio pracujemy manetką gazu).

Także stabilność podczas hamowania nie pozostawia nic do życzenia i jest wzorowa.

Kolejną mocną stroną dziewiątek jest silnik dysponujący mocą która pozwala skupić się na technice bez konieczności stałego myślenia o pracy manetką – moc jest oddawana zaskakującą liniowo jak na silnik L-2 i jest jej pod dostatkiem, nie czujemy jej braku ani nadmiaru.

Nie występuje tu też tak charakterystyczny choćby dla 1098 moment wystrzału mocy, który w niewprawnych rękach może sprawić wiele problemów podczas wychodzenia z zakrętu.

Osobiście jako osoba doświadczona w poruszaniu się po torze muszę przyznać, że moc maksymalna nie powala ale pozwala to na korzystanie z niej w pełnym zakresie.

 

Tyle z pozytywnych aspektów 999S teraz czas na rozczarowanie.

 

Moje rozczarowanie może być i jak podejrzewam jest wynikiem wyboru wersji przed liftingiem i nie mówię tu o tylnym wahaczu choć ten urodą nie grzeszy ale co do sztywności nie mam zastrzeżeń. Jedyny feler to brak mocowania rolek do stojaka i konieczność kombinowania przy zmianie opon ale to drobnostka. Największą wadą 999S są hamulce a w zasadzie ich brak!.

Osobiście już od wielu lat poruszałem się motocyklami z hamulcami które nie pozostawiały nic do życzenia więc powrót do „starej” technologii jaka jest w moich dziewiątkach okazał się naprawdę trudny. Pompa hamulca działa w sposób nie dający wielkiego poczucia komfortu i wymaga znacznej siły. Próby z wymianą klocków nie pomogły zbyt wiele i stanąłem przed koniecznością inwestycji w ten aspekt jazdy na torze.

 

W zimowy czas dziewiątki zapewne otrzymają nowe tarcze hamulcowe wraz z klockami i nową pompę wyścigową Brembo.

 

Zmianie ulegnie body kit zresztą jest już w trakcie lakierowania. Wymieniam także tylny stelaż i przedni stelaż. Dodatkowo zostanie zamontowany szybki gaz i standardowe klamki – ponieważ te „ładne” kwadratowe nie nadają się do użytku.

 

Na pewno zmiany doczeka się szybka ponieważ na torze dobrze mieć szybkę z bąblem. daje ona możliwość chowania się na prostej warto przy tym pamiętać że szyba musi być przejrzysta. Do wyposażenia torowego dołączy Quick Shifter DP oraz wyścigowe sety ponieważ mój styl jazdy wymaga podniesienia setów wyżej niż jest to możliwe w fabrycznych ustawieniach. Na pewno też zainwestuje w clipony z dłuższymi pałkami ponieważ w moim odczuciu rozstaw kierownicy jest zbyt mały i nie daje to komfortu i pewności przy ostrych wyjściach z zakrętów. Co do modyfikacji silnika nie zamierzam wykonywać nic poza tym co jest już zrobione a jest założony kompletny układ wydechowy Termignoni z kolektorami 54mm i odpowiednim dedykowanym ECU – 999S na hamowni wykazuje 136,7 koni.

Rozważam także możliwość założenie Antyhopu ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji w tej materii. Na razie daję sobie radę bez choć poprawiając czasy pojawia się coraz więcej argumentów za.

Na pewno dokonam modyfikacji i pełnego przeglądu zawieszenia ponieważ moc bez trakcji nie ma żadnego znaczenia.

Myślę że o konieczności dostosowania przełożeń do konkretnego toru nie muszę pisać, traktuję to jako oczywistą oczywistość.

 

Po złożeniu całego motocykla dam wam znać ile zdjąłem masy bo odciążenie motocykla to podstawowy tuning. Tyle na razie reszta to już czas i praca w krótkie zimowe dni.

 

Aktualnie wygląda to tak jak na fotkach w miarę postępu będę wklejał zdjęcia z modyfikacjami.

post-968-1366038819,1775_thumb.jpg

post-968-1366038819,3527_thumb.jpg

post-968-1366038819,522_thumb.jpg

post-968-1366038819,7039_thumb.jpg

post-968-1366038819,8825_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Życzę udanych modyfikacji. Jestem bardzo ciekawy jak się dziewiątki zaprezentują po zabiegu :wink: i będę oczywiście bacznie śledził ten wątek. Moje 999 muszą jeszcze troszkę poczekać nim się za nie zabiorę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze się to czyta, dobrze ogląda. Niezły wybór zdjęć- pełen przekrój ;)

Powodzenia w motaniu i jak najwięcej progresu na torze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Od jakiego producenta ostatecznie body torowe kupiles?

 

 

Wybrałem Bike Plast ze względu na dostępność wszystkich elementów.

post-968-1366038823,2624_thumb.jpg

post-968-1366038823,5061_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Coś czuję, że malowanie będziesz miał nie z tej ziemii ;-) może chcesz się podzielić już koncepcją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że z racji zawodowych koniunkcji lakierowanie jest dla Ciebie kwestią technicznie/finansowo pomijalną.

Bo prywatnie uważam że wkładanie takiej ilosci pracy i pieniędzy w lakier na motocyklu który wyląduje w żwirze jest mało rozsądne. Bo nie oszukujmy się, to jedynie kwestia czasu w przypadku torówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Rozumiem że z racji zawodowych koniunkcji lakierowanie jest dla Ciebie kwestią technicznie/finansowo pomijalną.

Bo prywatnie uważam że wkładanie takiej ilosci pracy i pieniędzy w lakier na motocyklu który wyląduje w żwirze jest mało rozsądne. Bo nie oszukujmy się, to jedynie kwestia czasu w przypadku torówki.

 

 

Owszem zgadzam się że to kwestia czasu, jednak do wyglądu mam podejście jak do higieny a więc nie ważne że wieczorem będę znów brudny, myję się pomimo tej wiedzy.

Motocykl to także wygląd i czystość tylko na czystym zadbanym motocyklu widać początki wycieków i innych usterek.

 

Oczywiście fakt iż zawodowo jestem związany z technologią lakierowania i materiałami lakierniczymi jest dodatkowym czynnikiem wpływającym na to że mogę w tej materii zaszaleć.

 

Wzór oczywiście już jest i to nie tylko w mojej głowie, będzie tak że motocykle z naszej grupy będą widoczne z daleka i łatwe do rozpoznania będzie jaskrawa czerwień Fluo mieszana z czarnym i białym kolorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale nie mylmy czystego, zadbanego i technicznie sprawnego motocykla od bajerancko wylakierowanego. ;)

 

Swoja drogą ciekaw jestem ile można urwać z masy motocykla nie bankrutując jednoczesnie na kupnie carbonowych kół czy magnezowych elementów silnika.

Swojego skończę to porównamy masy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Samo wyrzucenie przedniego stelaża, lamp i tylnego stelaża obniża masę o prawie 10 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Patrzac po pasach myslalem ze bedzie to Tricolore

 

Zdecydowanie nie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Patrzac po pasach myslalem ze bedzie to Tricolore

 

Zdecydowanie nie :lol:

Ciekawie się zapowiada, fajny pomysł z ogonkiem ;)

To malowanie też jest zacne: http://www.ultimatemotorcycling.com/fil ... 281%29.jpg

 

PS. Felgi zmienią kolor???

 

 

Kolor zmienia w zasadzie wszystko: rama, koła i owiewki.

Tył bedzie wyglądał tak ;) :lol: wystarczy odrobina wyobrażni wiedza w temacie kolorów i wszystko będzie jasne: czarny, biały, czerwony fluo

post-968-1366038823,6962_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
będą widoczne z daleka i łatwe do rozpoznania będzie jaskrawa czerwień Fluo mieszana z czarnym i białym kolorem.

 

No rzeczywiście niebanalne i niespotykane połączenie kolorów... :? :roll: Kaman, to będzie kolejny czerwono-czarno-biały dukat ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
będą widoczne z daleka i łatwe do rozpoznania będzie jaskrawa czerwień Fluo mieszana z czarnym i białym kolorem.

 

No rzeczywiście niebanalne i niespotykane połączenie kolorów... :? :roll: Kaman, to będzie kolejny czerwono-czarno-biały dukat ;)

 

Dokładnie tak :lol: i to bardzo mnie cieszy :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Pojawiły się w moim koszyku części torowych takie cacka:

post-968-1366038877,4937_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

19 - to jest mój wybór.

 

xxtreme, przy okazji, wielkie dzięki za namiar w UK, przy zakupie kilku gratów zapodali całkiem pokażny rabat :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 - to jest mój wybór.

 

xxtreme i przy okazji, wielkie dzięki za namiar w UK, przy zakupie kilku gratów zapodali całkiem pokażny rabat :D

 

 

Spoko,

 

Ale mi chodzilo o to, ze w RCS mozesz ustawic ratio: 19x18 lub 19x20. A ze srednica tloczka jest 19 to wiem. Wiec czy jezdziles juz na 19x18 i czy ci takie pasuje.

Bo ja mam pompe CNC z takim ratio i imo jest najlepsze ustawienie na tor. Po przesiadce na drogowe sprzety troche za silno mi hamuja :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
19 - to jest mój wybór.

 

xxtreme i przy okazji, wielkie dzięki za namiar w UK, przy zakupie kilku gratów zapodali całkiem pokażny rabat :D

 

 

Spoko,

 

Ale mi chodzilo o to, ze w RCS mozesz ustawic ratio: 19x18 lub 19x20. A ze srednica tloczka jest 19 to wiem. Wiec czy jezdziles juz na 19x18 i czy ci takie pasuje.

Bo ja mam pompe CNC z takim ratio i imo jest najlepsze ustawienie na tor. Po przesiadce na drogowe sprzety troche za silno mi hamuja :lol:

 

 

Nie mam jeszcze doświadczenia z tą pompą więc jak na razie jestem w tej materii zielony. :mrgreen:

W marcu bedę mógł napisać coś więcej.

 

Natomiast mam przekonanie że po tych modyfikacjach będę w końcu mógł powiedzieć że 999 HAMUJE!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Nadszedł czas na zawieszenie, zostało zapakowane i wyjeżdża do Andreani na serwis, wymianę sprężyn które są dostosowane do mojej wagi w pełnym rynsztunku, wymianę uszczelniaczy i ewentualnie wymianę części które wyeksploatowały się w czasie kilkuletniej pracy.

 

Czekam jeszcze na tarcze HPK, po powrocie zawieszenia z Włoch będzie można składać sztukę w zasadzie wszystko już jest i pozostanie jedynie czekać na wiosnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.