Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

999S for Race only.

Polecane posty

krl    0
Krl? Przód jest groźny he he he bardzo groźny! Jak tam naprawa rurek i dostosowanie.........?

 

 

Przód jest rasowy tak przynajmniej mówią :lol:

post-968-1366039061,5372_thumb.jpg

 

Rury nabierają mocy urzędowej ale nadejdzie odpowiedni czas. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rollgaz z czymś kolidował że jest odwrócony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Rollgaz z czymś kolidował że jest odwrócony?

 

 

Tak, dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Dziś pojawiła się ostatnia część składanki i projekt 999 został tym samym zakończony.

Z powodów technicznych i rezygnacji z wymiany wahacza o dziwo w efekcie końcowym kwota ostateczna nie podniosła się a nawet zmniejszyła. :D

 

Teraz pozostaje tylko zabrać dziewiątki na tor.

 

Ostatnia część to siedzisko:

post-968-1366039156,6856_thumb.jpg

post-968-1366039156,8798_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziś pojawiła się ostatnia część składanki i projekt 999 został tym samym zakończony.

Z powodów technicznych i rezygnacji z wymiany wahacza o dziwo w efekcie końcowym kwota ostateczna nie podniosła się a nawet zmniejszyła. :D

 

Teraz pozostaje tylko zabrać dziewiątki na tor.

 

Ostatnia część to siedzisko:

 

Graty, wygląda super ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Robocizna od 120 zł + koszt materiału a ten to już twój wybór materiały zaczynają się od 50zł.......................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robocizna od 120 zł + koszt materiału a ten to już twój wybór materiały zaczynają się od 50zł.......................

 

Pan z pod Łodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Robocizna od 120 zł + koszt materiału a ten to już twój wybór materiały zaczynają się od 50zł.......................

 

Pan z pod Łodzi?

 

Nie, firma MAFF z Rumii - robią cuda, choć Pan z Łodzi firma Tapcar także godny polecenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

By ładnie zakończyć temat na koniec fotki zakończonego projektu:

post-968-1366039215,6139_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o heblach po modyfikacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hamulce to raz, ale i motocykl znacząco lżejszy jak i zawiasami zrobionymi indywidualnie.

 

Własnie, opowiadaj jak fura po modach się sprawuje, i odpowiedź że OK nie jest wyczerpująca :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Fakt teraz mogę znacznie więcej powiedzieć w temacie głównej modyfikacji a więc układu hamulcowego.

Pierwsze wrażenia są pozytywne choć nie obyło się bez przygody - aktualnie czuję, że motocykl hamuje i to ze znacznie większa siłą a co istotniejsze po kolejnych okrążeniach nie zmienia się pozycja klamki i nie ma efektu pompowania. Pompy RCS są genialne dają bardzo duże poczucie siły, którą w dodatku można perfekcyjnie dozować – choć by efekt był taki jak napisałem pompa musi być ustawiona w opcji 18.

 

W pozycji 20 hamowanie jest trudne do kontrolowania ( jest agresywne ) i po pierwszym bardzo dobrym efekcie spowolnienia następuje gwałtowne nurkowanie z jazdą na przednim kole. Pozycja 18 daje znacznie większą kontrolę przez cały czas (cykl) hamowania.

 

Nawet po przejechaniu kilkunastu okrążeń nie odczułem efektu pompowania klamki hamulca. Oznacza to, że główne założenie modyfikacji układu przyniosło efekt, jednak główny test dopiero przed moim układem. Tor Ledenon jest obiektem technicznym gdzie hamowań jest dużo ale prędkości nie są zbyt wysokie, więc układ będzie musiał jeszcze przejść próbę na szybszych torach.

 

Teraz trochę o całości – jak wspominałem postanowiłem nie modyfikować nic w silniku. Uznałem, że motocykl ma już swoje lata i nie ma sensu nadmiernie nadwyrężać jednostki napędowej. Jak wiadomo miejsce większej ilości koni można wypełnić zdejmując kilka a nawet kilkanaście kilogramów z motocykla i tak też uczyniłem. Efekt motocykl jest wyraźnie albo jak kto woli zauważalnie dynamiczniejszy.

 

Zawieszenie dokładnie ustawione pod masę także sprawdza się rewelacyjnie – choć trzeba było poświęcić trochę czasu na jego regulację, która była znacznie trudniejsza ponieważ nie mogłem zastosować doświadczenia z zeszłego sezonu ( zmieniło się wiele czynników).

Dobranie odpowiedniej twardości sprężyn znacznie zwiększa możliwości trakcyjne motocykla a także pozwala znacznie pewniej wytracać szybkość .

Teraz czuję, dużą swobodę w prowadzeniu a efekt który towarzyszył mi przed modyfikacją a więc jazdy na limicie odszedł w niepamięć.

Co ważne w końcu tylna opona zużywa się w prawidłowym stopniu.

 

Na fotkach widać jak zużywają się opony - to po ok. 30 okrązeniach.

post-968-1366039217,9565_thumb.jpg

post-968-1366039218,8676_thumb.jpg

 

By nie było tak słodko napiszę także o początkowym zaskoczeniu, które towarzyszyło mi przez pierwszy kilka treningów. Poprosiłem Darasa by kąt główki ramy został ustawiony w pozycji (ostrej) RACE. Pierwsze odczucia nie były pozytywne a wręcz negatywne choć na początku nie mogłem zorientować się co jest nie tak i co jest przyczyną – po prostu przez zimę zostało zmienione wiele parametrów podwozia i trudno było szybko wszystko odpowiednio zgrać.

 

Jazda na agresywnym koncie w pierwszym momencie daje poczucie pewnej nerwowości motocykla. Wymaga to przyzwyczajenia i nieco innego ustawienia zawieszenia w wielkim skrócie motocykl musi być mniej sztywny.

 

Ogólnie jest bardzo pozytywnie zaskoczony, dziewiątki są fantastyczną bazą do budowy motocykla na tor – szczególnie polecam ten motocykl osobą które są nie na samym początku torowej drogi ale mają już odrobinę doświadczenia i potrafią wykorzystać moc dziewiątek. Która jest wystarczająca a przy okazji nie jest to sprzęt tak jadowity jak 1098.

Pozwala to na skupieniu się na technice jazdy bez konieczności nadmiernego i ciągłego zastanawiania się nad kontrolą manetki gazu ( mam nadzieję, że jestem tu dobrze rozumiany) kontrola gazu to jedna z podstaw wyścigowego rzemiosła i należy przyswoić sobie ten aspekt jazdy.

 

Dziewiątki to motocykl który nie powoduje panicznego strachu przy odkręcaniu gazu mocy jest sporo ale zapewne nie można mówić o nadmiarze.

Tyle o „Dziadku” zakup i modyfikacje poszły w odpowiednią stronę i aż strach pomyśleć, że już zaczynam zastanawiać się nad tym co dosiądę po 999 i do kogo trafi mój sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale był to jak zauwazyłes tor niezbyt szybki, ale bardzo kręty.

 

Jak uważasz tak ustawiony Trail ma rację bytu na szybkich torach z mocnymi hamowaniami, a więc mniejsztm Sagiem przodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Ok, ale był to jak zauwazyłes tor niezbyt szybki, ale bardzo kręty.

 

Jak uważasz tak ustawiony Trail ma rację bytu na szybkich torach z mocnymi hamowaniami, a więc mniejsztm Sagiem przodu?

 

 

Zapewne ustawienia będę wymagały drobnych korekt, wszystko sprawdzę już w kwietniu o ile zima ustąpi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem że zostajesz na krótkim Trailu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
czyli rozumiem że zostajesz na krótkim Trailu?

 

 

Zdecydowanie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.