Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

martini

MTS 1200 Modyfikacje Martini'ego

Polecane posty

Taki sam patent jak ze starą kliszą z aparatów fotograficznych... ;)

można na wiele sposobów nawet szczelinomierzem ,ale 20 złociszy za sealmate  to nie za dużo , zwłaszcza ze plastik jest w sam raz dobrany nie za  miękki i odpowiednio gruby,przy tym nie  łamie się na drobne kawałki 

Edytowano przez Red Rob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Golizna

-Wymiana manetek na nowe, bo urwałem kabel,

-Zmiana klamek na alu regulowane,

-Wymiana termostatu chłodzenia, bo stary jest OEM ori. do niczego, nie szczelny się okazuje po wyciągnięciu...

-Szukanie miejsca na olejarkę łańcucha, i jej ułożenie...

 

IMG_20170126_133015.jpg

Edytowano przez martini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do MTS-a tylko olejarki elektryczne . Podłączane do podciśnienia nie sprawdza się , bo wariują map-sensory , tym samym silnik dostaje "do głowy"  ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coś w stylu fotki zapiętej przez theodor'a

Problemem w MTS jak piesze Cinek jest sterowanie, podciśnienie odpada, dlatego swoją robię sterowana elektrycznie...

 

cena takiego zestawu: 299zł

https://www.moto-marlon.pl/hybrid-oiler-automatyczna-olejarka-lancuchowa-p-4628.html

 

koszt wykonania to ok 100zł

 

rurka 2-3mm na podwójną dysze... 10zł 

IMG_20170221_185135.jpg

Rurka 4-5mm do wlutowania podwojnej dyszy 10zł

IMG_20170203_221955.jpg

wężyki pcv 4mm, przewody w sylikonie, koszylka do maskowania rurek 8zł

IMG_20170203_223824.jpg

elektrozawór bezyna 40zł

IMG_20170203_223752.jpg

sterownik AVT1459 30zł ( steruje się czasem trwania impulsu otwierającego zawór, oraz przerwani między tymi impulsami)

IMG_20170203_223734.jpg

Sterownik w obudowie pcv za 4zł zmieszczony w okolicy aku. pod siedzeniem

IMG_20170218_143856.jpg

umiejscowienie elektrozaworu, podpięcie prądu z zasilania gniazda DIN

IMG_20170218_143917.jpg

zbiornik na olej 5zł, niestety z URSUSA :) klopot z miejscem na takie coś, więc umiejscowione jest w secie pasażera...

IMG_20170218_143927.jpg

 

Już po testach i o dziwo to działa :D

Edytowano przez martini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem to tak jak na zdjęciu. Całość mieści się pod plastikiem i z zewnątrz nic nie widać. Ze zbiornika wyprowadzone dwa przewody (odpowietrzenie + napełnianie) tak, że do obsługi nie trzeba ściągać osłony. Sterowanie od gościa "Wilku" zmodyfikowane o możliwość sterowania długością otwarcia zaworu. W tej chwili zbiornik zalany niebieskim Scotoilerem ale spróbuję na ten sezon czegoś troszkę gęstszego. Widziałem u cinka zmodyfikowaną osłonę łańcucha i podobną wyrzeźbiłem, jednak jeszcze ją muszę dopracować. Co do dyszy to po różnych kombinacjach ostatecznie kupiłem dual Scotoiler i jest bajka.

post-89507-0-59145600-1487705950_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Martini... kuźwa litości!!! :oops:

Z tym zbiornikiem Cie poniosło... Od tego smogu straciłeś zmysł estetyki!!! :wtf: :crazy:

Pod siedzeniem spokojnie upchniesz jakiś zbiornik na 100-150g. oleju ( wystarcza na 1 tys. km) i będzie ładnie , estetycznie. pod ręką... :thumbup:

 

Rolin - prawa autorskie za osłonę się należą.... %%%%%% :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hahaha, nie znalazłem patentu w urzędzie a więc nie pytałem czy mogę :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na start musi być taka, nie znalazłem nic innego na szybko...
Z czego ta buteleczka Rolin? Szukam czegoś jeszcze w sklepach modelarskich, zbiorniczki paliwa.

Edytowano przez Moderator-5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

butelka do sterylizacji czegośtam. Musiałem do niej jedynie wytoczyć aluminiowy korek bo oryginalnie ta zielona zakrętka jest ze sporym otworem. Reszta złączek ze sklepu z hydrauliką siłową itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, zbiornik na metanol? Kilka dodatkowych KM zawsze się przyda :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja kiedyś zrobiłem, prosty, opisywany gdzieś w gazecie patent z kroplówką, zbiorniczkiem i wężykami... tanie i genialne....ale Martini sam się przekonasz, jak będziesz miał nadto uwalane w oleju to i owo....( chociaż mam nadzieję , że nie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olejarka z prostym sterowaniem elektrycznym daje radę. Jak ją dobrze ustawiasz to smaruje tylko łańcuch i nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale trzeba poczytać też o wadach tego urządzenia...hehhehehe... kolega miał, a jeździ, daleko i niekoniecznie po idealnych drogach... wyrzucił po przejażdżce do Rumunii....

 

Pasta ścierna olej + piasek swoje robi :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pasta ścierna olej + piasek swoje robi :mrgreen:

O przekazywanie dalej takich pomówień to Ciebie akurat nie podejrzewałem... :wtf:

 

Przecież olej jeśli się połączy z piaskiem ( i bez niego też ) w wyniku siły odśrodkowej jest odrzucany...

Pewnie koleś coś zaniedbał , nie kontrolował i dlatego stracił napęd, a przecież nie przyzna się, że przez własna głupotę stracił napęd : olejarka winna!!!! :twisted:

 

Sam raz tak miałem, jak  z temp.  +26 wjechaliśmy w góry w temp. +1-3 i mi przestała olejarka działać... To znaczy działała , ale olej tak zgęstniał , że smarowanie zanikło. Gdybym tego nie wyłapał , to pewnie tez bym teraz pomstował, że to badziewie zepsuło mi wyjazd i napęd..

 

A prawda jest taka, że odkąd mam dobrze ustawiona "kroplę" i właściwy olej , to moja obsługa napędu sprowadza się do uzupełnienia oleju raz na 1 tyś km. i tyle... zero mycia łańcucha , zero chlapania po innych elementach itp.

 

Jak dla mnie same plusy , ale jest jeden warunek: właściwy montaż + właściwy olej + właściwa regulacja..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cinek, a jaki olej stosujesz? Oryginalny scottoiler, czy może jakiś zamiennik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpada kategorycznie!!! - ten model jest sterowany podciśnieniowo , czyli MAP-sensory zwariują... To dla mnie relikt do gaźnikowców. Dla moto na szprycy nie nadaje się...

Do olejarki używam full syntetyku 0W-60.... Ogarnia pełen zakres temperatur...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też podciśnieniowy, widziałeś, robiłeś przegląd i nic nie rzekłeś, że to złe jest. Jak mam to rozumieć?

A jakbym użył starego hipolu?

Edytowano przez mrymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.