Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Lara

Zaopiekuję się Monsterem 696 z ABS

Polecane posty

Gość   
Gość

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie... ;) TYLKO CZERWONY i tylko z ABSem. Bez żadnych przygód :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest czerwony, jest bez przygód, ale bez ABS-u

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zamaist placic za ABS wolalbym zaplacic za 796 ;)

 

Ja także.

 

ABS niby fajny ale czy naprawdę potrzebny?

 

Jakoś im więcej takiej elektroniki w motocyklu tym bardziej mnie to jakoś przeraża?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czemu ABS? dla bezpieczeństwa, nie dla fanaberii przecież ;)

Patrzyłam po ogłoszeniach i widzę, że jest sporo Monsterów do kupienia bez ABS, jednak będę się upierać przy swoim bo dopiero zaczynam swoją przygodę motocyklową :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W listopadzie 2012 po raz pierwszy w życiu usiadłem na motocykl tego samego m-ca zdałem prawo jazdy miesiąc potem dzięki uprzejmości kolegi :D stałem się posiadaczem czerwonego 696 - także też jestem początkujący :-). Przed zakupem o ABS w motocyklach wiele się naczytałem i ostatecznie zrezygnowałem - moja rada, to co na ABS przeznacz na dobrą odzież i kask, crash pady bo to one ostatecznie będą decydować o tym jak bedziecie wyglądac przed i po, czego Ci oczywiście nie życzę ale ...

I tak na marginisie - gratuluję wyboru :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A jakie masz ZA i PRZECIW ABS? :) szczerze przyznam, że nic nie czytałam... odnoszę się jedynie do tego systemu w samochodach, a o ABSie w samochodzie już chyba się nie dyskutuje bo oczywistym jest, że samochód z ABSem jest po prostu bezpieczniejszy. Może w motocyklach to działa inaczej, może to nowa technologia... Nie wiem. W każdym razie chętnie poznam Twoje argumenty :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nei chce sie za bardzo wypowiadac, bo sam nie mialem okazji jezdzic z ABSem, ale...

 

...w superbike'u z moca 130+KM chcialbym miec kontrole trakcji i abs, natomiast w podstawowym monsterku, to chyba przerost ambicji - te hamulce nei zablokuja Ci tak latwo kola, wolalbym, jak pisal Kwinto, zadbac o pozostale elementy bezpieczenstwa i, jak juz pisalem, kupic 796, ktory jest, moim zdaniem, duzo fajniejszy - ma piekny jednoramienny wahacz i znaczaco wieksza moc.;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo interesuje mnie ten off top więc pokontynuuję.

 

też nie mam doświadczenia z ABS w motocyklu, (a w większości moich aut go nie mam i nie chcę) ale jeżeli powoduje że koło przednie na mokrym mi się nie poślizgnie to ja chcę!

 

(o tym że następne moto obiecywałem sobie z ABS przypomniałem sobie jak pierwszy raz w deszczu ST mi przejechał slizgając przodem przez przejście dla pieszych - ale cóż jak go kupowałem emocje wzieły górę ;) )

 

podobnie jak Lara chętnie uslyszę czemu nie ABS (tylko proszę nie mówić o kasie - to słaby argument)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

(o tym że następne moto obiecywałem sobie z ABS przypomniałem sobie jak pierwszy raz w deszczu ST mi przejechał slizgając przodem przez przejście dla pieszych - ale cóż jak go kupowałem emocje wzieły górę ;) )

 

"ST" to skrót od Streefightera? ;)

 

emVespa - na szczęście nie podejmuję teraz decyzji "albo pozostałe elementy bezpieczeństwa" albo "abs" ;) O wszystkie aspekty bezpieczeństwa już zadbałam, ostatnim punktem jest właśnie ABS...

A moc? no cóż, są tacy, którym mocy zawsze za mało ;) Ale fakt... monowahacz w 796 to już jest argument, tyle, że w temacie estetyki i co się komu podoba :D Mi się też podoba i żałuję, że 696 tego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pora wywołać np. takiego Theodora, Musieli czy kogoś kto się na tym lepiej zna... może krl?

 

Mnie osobiście chyba by ABS w Monsterze odbierał poczucie kontroli (nie żebym go miał za wiele) i może sprawił iż poczuję się zbyt bezpiecznie?

 

Jakoś wolę JA hamować niż żeby motocykl robił to za mnie :D

 

Wiem jaką opinię o ABS ma mój kolega - nie lubi go bo odbiera mu kontrolę nad samochodem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to ode mnie głos na TAK

 

bardzo przydatny IMO kilka razy odczułem jego działanie np na piasku przed wymuszającym pierwszeństwo samochodem - bez niego leżałbym jak długi - to pewne. Po to jest technika żeby z niej korzystać...

 

A jak chcemy pokozaczyć wchodząc bokiem w zakręt to zawsze można skorzystać z knefla "ABS OFF"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak chcemy pokozaczyć wchodząc bokiem w zakręt to zawsze można skorzystać z knefla "ABS OFF"

 

No i pozamiatane w tym temacie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię "z ABS nie". Oczywiście jakbym miał do wyboru z lub bez za taka sama cenę - biore z ABS ale umówmy się taka sytuacja sie raczej nie trafi. Miałem na mysli raczej fakt iż na rynku maszyn używanych 10% monsterów ma ABS reszta nie więc brak tego systemu nie powinien być moim zdaniem kluczowy w wyborze motocykla. Jest jeszcze jedno zasadnicze pytanie - jaka kasa dysponujesz bo może byc tak że w przedziale cenowym w jaki chcesz się wstrzelić zakup 696 z ABS może graniczyć z cudem.

I tak na koniec 796 na początek :o , pamietam opinie części z Was jak napisałem że szukam 696 na pierwsze moto :-).

Tak czy siak - powodzenia w poszukiwaniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem swego czasu moto z ABS-em, i niby była możliwość wyłączenia, lecz niestety działał dalej...i już wiem, że nigdy nie będę chciał ABS...

Mam w aucie, i naprawdę wcześniej ja wyhamuję niż z pomocą tegoż urządzenia...szczególnie na cholernie śliskim błocie lodowo-śniegowym...

Niestety( lub stety) ABS jest konieczny dla panikarzy( karek)... z tym się zgadzam w zupełności...jeśli czujesz się panikarą szukaj Monstra z ABS-skiem...

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ABS nie słuzy do skracania drogi hamowania :idea: Tylko do nie blokowania kół lub koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w ostatecznym rozrachunku i tak chodzi o drogę hamowania... i tu lipa...

Zresztą podam przykład mego znajomego, który ufając nadmiernie w najnowocześniejszą technikę w swoim wymuskanym aucie, a miało tyle bajerów że nie znam wszystkich skrótów... przegiął z szybkością na lekko zlodowaciałym odcinku - 10 poduszek powietrznych nie pomogło pół roku leżał na wyciągu ,a 2 lata miał rehabilitację i tak miał szczęście, że nie wleciał na drzewo ( bo pewnie + ) tylko koziołkował na polu...ja sobie tak czasem myślę, że te wszystkie tech. dodatki, podbudowują we właścicielu zbytnio ufność technice i zbytnią pewność siebie..." a co mam asr abs, kontrolę atrakcji i hulaj dusz piekła ni ma... "

Oczywiście techniczne cudeńka są + sem, ale żeby to szło w parze z rozumem kierownika...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Otóż to, mi wyobraźni nie brakuje :) dlatego chcę skorzystać z myśli technicznej inżynierów z Ducati i jeździć motocyklem z ABS :) Póki co nie tracę nadziei, że uda mi się znaleźć to czego szukam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Szukaj dokładnie tego czego oczekujesz, ABS nie jest niczym co może przeszkadzać a osobom które nie mają doświadczenia może pomóc i to w wielu sytuacjach. Poza tym daje poczucie bezpieczeństwa i nie chodzi tu o poczucie, że jak mam ABS lub TC to mogę wszystko.

 

Należy pamiętać, że ABS który jest dziś montowany ma nie wiele wspólnego z tym montowanym kilka lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tylko że ABS nie słuzy do skracania drogi hamowania :idea: Tylko do nie blokowania kół lub koła.

 

To już nie do końca prawda...

Pierwsze z brzegu:

http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... czy-z-abs/

Zresztą masę tego typu porównań można bez trudu odnaleźć.

 

I jeszcze jedno. Kiedyś wyczytałem,że tylko 10% motocyklistów potrafi hamować, a pozostałe 90% nie potrafi lub myśli i jest przekonana,że potrafi. Z tych 10% mniej niż 1% jest w stanie hamować prawidłowo w sytuacji naprawdę ekstremalnej. Niestety, prawda jest taka,że u większości z nas w sytuacji "podbramkowej" mózg wysyła do rączki sygnał hamowania z pełną siłą i nie jest łatwo nad tym zapanować... Tak naprawdę niewielu to potrafi.

Amerykanie zbadali kilka tysięcy wypadków motocyklowych i okazało się,że w motocyklach wyposażonych w ABS liczba ofiar jest 64% niższa więc coś w tym jest.

Zresztą podobno w niedalekiej przyszłości ABS ma być obowiązkowy we wszystkich nowo produkowanych motocyklach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zresztą podobno w niedalekiej przyszłości ABS ma być obowiązkowy we wszystkich nowo produkowanych motocyklach...

 

no raczej nie stanie się to za sprawą rekomendacji kolegi klekot999 :lol:

 

 

przegiął z szybkością na lekko zlodowaciałym odcinku - 10 poduszek powietrznych nie pomogło pół roku leżał na wyciągu ,a 2 lata miał rehabilitację

 

po wypadku we fiacie 125 p niewyposażonym w te wszystkie bajery i poduszki nie miałby rehabilitacji wcale...to pewne

 

 

sorry za OT

 

powodzenia w poszukiwaniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Należy pamiętać, że ABS który jest dziś montowany ma nie wiele wspólnego z tym montowanym kilka lat temu.

 

To już zależy od motocykla i jego typu, w BMW ABS ze wspomaganiem i dualem to dalej porażka w Hondach C-ABS jest bardzo dobrym systemem, w Ducati nie testowałem.

 

Zwykły system ABS wydłuża drogę hamowania szczególnie na betonowych nawierzchniach, na piachu itd...

Motocykl bez ABS trzeba wyczuć tzw granicę przyczepności, co moim zdaniem w przypadku 696 jest do wykonania trenując.

 

Dopiero sportowy ABS jak C-ABS pomaga, działa on wyczuwalnie bardziej na granicy zerwania przyczepności, rzadziej się załącza nawet na śliskiej nawierzchni oraz co najważniejsze pomaga przy hamowaniach w złożeniu (czytaj błąd nie doświadczonego motocyklisty).

 

Moim zdaniem lepiej zainwestować w jazdy doszkalające i nauczyć się jazdy motocyklem bez ABS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że ABS zapobiega blokowaniu się kół wiedzą wszyscy. Korzystać z tego systemu, oprócz wciśnięcia hebla w opór, potrafi niewielu.

System ten daje o wiele więcej możliwości, takich jak np: omijanie przeszkody podczas hamowania.

Fajnie mieć ABS ale fajniej wiedzieć że nie tylko zblokowanie kół będzie niemożliwe.

Swoją drogą czy nawet z ABS nie da się wyłożyć na piasku w złożeniu????

Nie jestem przeciwnikiem ABS, myślę że to dobry system, pomagający w pewnych sytuacjach. A do tego jeśli komuś poprawia samopoczucie samego jego posiadania, powinien kupić motocykl z ABS.

 

przenieśmy ten cały Off Top gdzieś gdzie bardziej pasuje, szkoda żeby interesująca dyskusja zginęła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.