Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
kysovsky

problem z odpalaniem st4

Polecane posty

mam od jakiegos czasu taki problem a mianowicie czasami nie odpala mi moj ciagnik. chodzi o to ze wszystko ok zapala sie laduje ale gdy naciskam starter <font color='red'>[desmo]</font> .nieraz normalnie bez problemu a nieraz do czego doszedlem stojac ostatnio na stacji benzynowej ponad 40 min ze jak porusze takie cos przy aku z prawej strony i pomajtam tym to czasami zaskakuje i bez problemowo odpala :D oczywiscie wykonywanie tych czynnosci w stroju skorzanego renifera w 30st upale nie nalezy do przyjemnych gdyz dodatkowo przez owiewki i maly dostep do tej ze czesci manewrowanie tam reka jest mocno utrudnione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kilka razy się tak zdarzyło. Sprawdź połączenia na przekaźniku, do aku i do rozrusznika. Rozkręć, wyczyść, poskładaj z powrotem. Niestety wiąże się to z obdarciem STka z wszelkich plastików łącznie z lusterkami... Dlatego nie chce mi się przy tym grzebać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z Monsterem 900, czasami nie chce podać prądu, a czasami nawet w czasie jazdy potrafi rozłączyć wszystko. Zdiagnozowałem ten problem i wszystkiemu winien główny przekaźnik (40A), który umieszczony jest u mnie pod siedzeniem. Generalnie trudny do kupienia. Jak rozłączy prąd stosuję procedurę, wyciągam go z gniazda, otwieram go, bo obudowa uszkodzona, poruszam kotwicą przekaźnika i wkładam go z powrotem. Zauważyłem, że głównie dzieje się to w dni deszczowe.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mu sie powiesze :) mam nadzieje ze nie jest to czesc nie wystepujaca na terenie RP :D

 

 "wszystkiemu winien główny przekaźnik (40A), który umieszczony jest u mnie pod siedzeniem. Generalnie trudny do kupienia"

 

....teraz nastąpiło zaciemnienie ekranu i napisy końcowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wiec jak w temacie nadal mam ten problem dzis po zimowej przerwie zaczalem skladac moto do sezonu wymienione zostaly plyny filtry i wsadzilem nowiusienki aku ktory dzis kupilem i ..... wielki hoy moto nie odpala znaczy sie kreci baaaardzo leniwie i [desmo]. Dziekuje z gory Kamykowi ktory dzielnie znosil moje towarzystwo i doszedl jak odpalic drania :) chodzi o to ze przy odpalaniu pojawia sie dym i nagrzewa sie taki kabelek ktory widac na zdieciu ktore dolaczam. wiec mam zapytanie co to jest i czemu sie nie chce odpalic gdzie to kupic i czemu kosztuje tak duzo. dodam ze po ominieciu na krotko tego "czegos" moto odpala i nawet jezdzi :)

 

 

 

 

duk1.jpg

duk2.jpg

duk3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapewne chodzi ci o stycznik/elektromagnes. po angielsku remote switch. koszt do 100zł, używanego. Poszukaj od innych modeli ducati. Ja do swojego M1000 dokupiłem od M800, ten sam nr katalogowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak na piechotę to sciągnij Spare Parts catalogue do st4 i do monster 600 i porównaj nr katalogowe tych styczników

 

http://www.ducati.com/services/maintenance/index.do

 

albo podbij do gościa z tej aukcji i zapytaj czy ma taki stycznik i nich ci poda nr który na nim widnieje, tak dla pewnosci że będzie pasował. nie wiem czy w we wszystkich stekach jest taki sam stycznik

 

http://allegro.pl/ducati-st2-st3-st4-600-750-sport-touring-na-czesci-i4030907903.html

Edytowano przez johnnyb88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przekaźnika nie kupuj uzywanego - duże prawdopodobieństwo , że trafisz na podobny stan jak u Ciebie..koszt nowego to wydatek ok. 80 zł , a jakis chińczyk 30-40 , ale ten ostatni zazwyczaj przy tym obciążeniu wytrzymuje kilka razy..

ten czarny kabel to przewód bezpośrednio do rozrusznika - może byc zaśniedziały na połaczeniu klema-przewód. masz 2 wyjścia:

albo ten przewód wymienić

albo uzyć dobrej lutownicy , kwasu lutowniczego i polutować tz. twardym lutem , co bardzo polecam.

Edytowano przez cinek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przekaźnika nie kupuj uzywanego - duże prawdopodobieństwo , że trafisz na podobny stan jak u Ciebie..koszt nowego to wydatek ok. 80 zł , a jakis chińczyk 30-40 , ale ten ostatni zazwyczaj przy tym obciążeniu wytrzymuje kilka razy..

ten czarny kabel to przewód bezpośrednio do rozrusznika - może byc zaśniedziały na połaczeniu klema-przewód. masz 2 wyjścia:

albo ten przewód wymienić

albo uzyć dobrej lutownicy , kwasu lutowniczego i polutować tz. twardym lutem , co bardzo polecam.

Dokładnie... Michał, przekaźnik najlpiej nowy, a wszystko wróci do normy..czyli do kolejnej usterki hehe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To najbardziej obciążony prądem ( A ) kabel w całym motocyklu , więc poza tym co Cinek pisze przeczyść dokładnie styki przekaźnika , odkręć i oczyść . 

Pytanie dodatkowe : czy rozrusznik kręci się z normalną prędkością ( tak na słuch ) ? . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To najbardziej obciążony prądem ( A ) kabel w całym motocyklu , więc poza tym co Cinek pisze przeczyść dokładnie styki przekaźnika , odkręć i oczyść . 

Pytanie dodatkowe : czy rozrusznik kręci się z normalną prędkością ( tak na słuch ) ? . 

 

no wlasnie nie ledwie co kreci a aku dzis kupione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ledwie czy nie ledwie :) . Małe obroty rozrusznika i przegrzewający się do niego przewód może wskazywać na awarię rozrusznika , sprawdziłbym przejscia komutatora i jakość szczotek przy okazji . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ledwie czy nie ledwie :) . Małe obroty rozrusznika i przegrzewający się do niego przewód może wskazywać na awarię rozrusznika , sprawdziłbym przejscia komutatora i jakość szczotek przy okazji . 

Marcin rozrusznik był sprawdzony na krótko odpala bez problemu i kręci jak wariat..opór jest w czasie kręcenia w naturalnym podłączeniu z przekaźnikiem w roli głównej..ogólnie 99% przekaźnik, a kable grzeją się bo prąd nie przechodzi za przekaźnik i się grzeje.

Edytowano przez KAMYK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 a kable grzeją się bo prąd nie przechodzi za przekaźnik i się grzeje.

to raczej "kupy " sie nie trzyma - musi "przechodzić " żeby układ był zamknięty- wtedy dopiero wystepuje opór. Jesli przekaźnik nie załaczy układu to prąd nie płynie , tym samym nic sie nie zagrzeje.

Owe grzanie na kablach może wystepować dlatego, że sa zaśniedziałe połaczenia - tym samym opornośc kabli wzrasta , co powoduje ich wzrost temperatury. ( pisał powyżej o tym jakitaki)

koszt dobrego przekaźnika ( jak wspominałem) to wydatek 80 zł , przekaźnik jest z zapasem 150 Ah - także ogranie Twój sprzęcik.Problem w odległości - pewnie doszedłby do Ciebie w poniedziałek...

Weź też poprawkę , że jesli faktycznie masz przewody zaśniedziałe , to powienieneś jeszcze korzystając z chwili przed sezonem potraktować wszystkie połaczenia, kostki spec. sprajem do inst. elekt. , a wszelkie klemy oczyścić i na wazelinę techniczną poskładać - zaoszczędzi Ci to kłopotów w sezonie lub co gorsza w trasie... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...koszt nowego to wydatek ok. 80 zł ....

nie uwierzę dopóki nie zobaczę faktury, że coś oryginalnego do Ducati kosztuję 80 zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to raczej "kupy " sie nie trzyma - musi "przechodzić " żeby układ był zamknięty- wtedy dopiero wystepuje opór. Jesli przekaźnik nie załaczy układu to prąd nie płynie , tym samym nic sie nie zagrzeje.

Owe grzanie na kablach może wystepować dlatego, że sa zaśniedziałe połaczenia - tym samym opornośc kabli wzrasta , co powoduje ich wzrost temperatury. ( pisał powyżej o tym jakitaki)

koszt dobrego przekaźnika ( jak wspominałem) to wydatek 80 zł , przekaźnik jest z zapasem 150 Ah - także ogranie Twój sprzęcik.Problem w odległości - pewnie doszedłby do Ciebie w poniedziałek...

Weź też poprawkę , że jesli faktycznie masz przewody zaśniedziałe , to powienieneś jeszcze korzystając z chwili przed sezonem potraktować wszystkie połaczenia, kostki spec. sprajem do inst. elekt. , a wszelkie klemy oczyścić i na wazelinę techniczną poskładać - zaoszczędzi Ci to kłopotów w sezonie lub co gorsza w trasie... 

nie przechodzi w pełnej mocy .. to miałem na myśli, a kupy sie trzyma, bo kable się grzeją nie bez powodu ;)

ps, może źle się wyraziłem technicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie oryginał - w tym przyp. japończyk , tyle, że trzeba kostkę (cienkie przewody) zmienić, ale przy tak dużej dysproporcji cenowej to chyba warto poświęcić 10 minut na zmianę 2 pinów  :roll: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo jestem, niepelnosprytny albo nie wiem o co chodzi zdiecie rozrusznika znaczy nawet nie udalo mi sie go zdiac zajelo mi prawie 2h i udalo mi sie ledwie zdiac kopolke. moze ktos z doswiadczonych powie mi jak ja ja mam teraz wsadzic :D

 

oczywiscie zawiozlem stycznik do znajomego elektryka ma cos wykombinowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo jestem, niepelnosprytny albo nie wiem o co chodzi zdiecie rozrusznika znaczy nawet nie udalo mi sie go zdiac zajelo mi prawie 2h i udalo mi sie ledwie zdiac kopolke. moze ktos z doswiadczonych powie mi jak ja ja mam teraz wsadzic :D

 

oczywiscie zawiozlem stycznik do znajomego elektryka ma cos wykombinowac :)

Tak szczerze to nie wiem co tu pisze  :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.