Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

KejTi

Kolory tarcz zegarów i podświetleń

Polecane posty

Witam,

 

Nie ma co ściemniać, że oryginalne tarcze zegarów w naszych monsterach są beznadziejne i koniecznie trzeba je wymienić!! :P

Wpadłam na pomysł stworzenia wątku, by każdy mógł się pochwalić, jak ubarwnił kokpit i tym samym pomógł nie tylko mi, ale i pewnie

też innym forumowiczom i klubowiczom o podjęciu decyzji w związku z kolorystyką i podświetleniem tarcz jakie planuje zamontować.

 

A wybór nie jest taki prosty... Na allegro znalazłam tachotuning_pl (wpiszcie w "czego szukasz?" monster).

Dlatego bardzo ładnie Was proszę o wrzucanie fotek przy świetle dziennym i w nocy, by można było zobaczyć efekt ;)

 

 

Dzięki wielkie i szerokości! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż powiem wam tyle, że mam zegary od Paul Smarta i niewiele się w temacie ich urody da już poprawić:

http://www.ducati.ms/forums/attachments/sport-classic/36735d1220921030-i-want-paul-smart-fairing-my-biposto-cockpit-view.jpg

W  monsterach pod tym względem jest po prostu innaczej, ale czy źle.

Wg. mnie zegary monstera pasują idealnie do jego charakteru.

Tak samo zresztą, jak pomarańczowe szkła zegarów w 695 i ryflowane szkło reflektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę prosić MOD-a o przeczyszczenie wątku? Jakoś nie uśmiecha mi się klikać "zgłoś" i wpisywać powód przy tylu postach, moje też proszę skasować.

 

P.S. Splonka taki mój urok ;)

Edytowano przez Natka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę prosić MOD-a o przeczyszczenie wątku? Jakoś nie uśmiecha mi się klikać "zgłoś" i wpisywać powód przy tylu postach, moje też proszę skasować.

 

P.S. Splonka taki mój urok ;)

 

a mi ma się uśmiechać czytanie każdego posta ???

po coś ten przycisk jest

 

ostatni raz - posprzątane

 

a od tej kreski polecą WARNy za OT

 

-----------------------------------------------------------------------

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci bardzo MOD003, obiecuję być już grzeczną dziewczynką :)

 

Co do kolorów, zdecydowałam się na białą tarczę i pomarańczowe podświetlenie, bo takie jest oryginalne i ładnie to wygląda.

Jak tylko dojdzie mi zamówienie i je zamontuję, to oczywiście się pochwalę :)

 

Acha i jeszcze postanowiłam dziś sprawdzić wczorajsze teorie, że ciężko rozebrać zegary...

Zrobienie tego samej zajęło mi 20min: odkręcamy dwie śruby impusem 5,  odpinamy wiązkę z kablami, potem odkręcamy 6 śrubek małym krzyżaczkiem, zdejmujemy osłone, odkręcamy kolejne 2 śrubki i wypinamy środek z 4 spinek - żadna filozofia :P

Na dowód zdjęcie:

 

zegary-monster-695.jpg

Edytowano przez Natka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy ściąganiu wskazówek uważaj na ośki - są bardzo delikatne. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do białych zegarków, mam podświetlenie czerwone i musze powiedzieć, że ładniusie jest.

Ciekawie wygląda również bursztynowe.

Natka, czy zmieniasz również czcionkę na cyferblacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do białych zegarków, mam podświetlenie czerwone i musze powiedzieć, że ładniusie jest.

Ciekawie wygląda również bursztynowe.

Natka, czy zmieniasz również czcionkę na cyferblacie?

Ta czcionka, którą proponuje użytkownik allegro bardzo mi się podoba, więc taką też chcę mieć, ale jeśli chciałabym inną, to są w stanie to zrobić.

Na prędkościomierzu jeszcze będę chciała napis: Ducati M695, bo niestety te głupie naklejki z boczków już totalnie odpadły :(

 

Natka, czy jest możliwe oddzielenie tej nadrukowanej części zegarów, żeby to np. zeskanować?

Oczywiście, właśnie za chwilę będę to robić, jeśli też od nich chcesz zamówić, to poczekaj kilka dni, będą mieli ode mnie szablon ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyżej wspominałam, dziś kompletnie rozbroiłam zegary:

 

tarcze-monster-695.jpg

 

I powiem tak: jeśli ktoś nie czuje bluesa, lepiej niech się za to nie zabiera, z pewnością potrzebna jest delikatność!!

O ile samo rozkręcenie zegarów, to tylko kilka śrubek i spinki, to wskazówki są na wsuwkę, ale żeby je ściągnąć trzeba użyć trochę siły (pociągnąć w górę),

ale BARDZO delikatnie!! A obrazek z cyframi przytrzymują dwa okrągłe klipsy, jak je ściągniemy, można spokojnie zdjąć folię z nadrukiem.

Ważne też jest, żeby zapamiętać lub zrobić sobie zdjęcie, w jakim położeniu powinny znajdować się wskazówki!!

 

Po złożeniu wszystkiego do kupy i podłączeniu do motocykla, mechanizmy działały bez zarzutu i wszystko było tak jak powinno być :)

Mam nadzieję, że komuś przyda się ta wiedza i uda się uniknąć uszkodzeń - powodzenia!!

Edytowano przez Natka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    1

Poprawcie mnie jezeli sie myle, ale czy nie jest tak ze jak zegary są odpiete na zbyt długo to sie immo rozstraja i trzeba je od nowa parowac? Cos mi sie kalata po glowie, ze ktos mial taki problem po zdjęciu zegarów do czyszczenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zegary miałam odpięte od wczorajszego wieczoru i dopiero dziś po 12:00 je podpięłam - zresetował się jedynie zegarek, a wszystko inne było tak jak powinno, nawet trip mi się nie wyzerował! Co mnie mile zszokowało ;) Więc może zależy to od modelu motocykla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te srebrne obwódki u białego wyglądają bosko - czy też będziesz coś takiego robiła? Pytam, ponieważ nie mogę sobie wyobrazić po prostu białych tarcz w naszych zegarach - czekam na efekt końcowy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej wyobraźni biało-czarne tarcze do naszych m695, to jedyny słuszny kolor, koniecznie z podświetleniem pomarańczowym / bursztynowym ;)

O ile każdy ma inny gust, tak po dłuższym przyglądaniu się zegarów, uznałam, że kolorów ekraników nie zmienię, a nie chcę sobie w lato robić z kokpitu choinki :P

 

Jeśli chodzi o ramki, to wyglądają pięknie, ale dla siebie będę robiła dużo cieńsze, takie jak robiliśmy na zamówienie do naszego ex cbf-a 1000 :)

 

2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chce zmienić tarcze szybkościomierza w moim Monsterze S4 z 2001r. ponieważ jest w milach. Musze ja wyjąc aby dać na wzór do dorobienia takich samych ale w km/h. Jednak po rozebraniu ich utknełam na rozłorzeniu ich. Nie jestem w stanie zdjąć szybki. Czy ktoś coś takiego robił i może pomóć bede wdzięczna.

 

Pozdr

 

połączone, bo "ktoś coś takiego robił", tylko znaleźć trzeba ;)

Edytowano przez Moderator003
p. 29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje ale ja mam inne zegary... I też do tej firmy z allegro uderzam...  Udalo mi się wyjąć zegary żeby nie bylo ;) chodzi mi jak je rozłożyć aby dostać się do samych tarcz.

Nie wiem tylko jak załączyć zdjecie wiec podam przykladowy link:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVklsnlWm5YJrz78yNdeegvrvUPG_ZbDva-4HFqVsHIduyAVgF7g

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie rozkręcałem swoich, ale śmiem wysunąć tezę, że wskazówki będą mocowane tak samo - czyli "na wcisk"

Różnica to wyświelacze zamiast "kółek" licznikowych. Tarcza z nadrukiem raczej ma ten sam kształt.

 

P.S.

Zdjęcia można dodawać przez "dodaj pliki", ale najpierw trzeba w prawym dolnym rogu użyć "więcej opcji" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie rozkręcałem swoich, ale śmiem wysunąć tezę, że wskazówki będą mocowane tak samo - czyli "na wcisk"

Różnica to wyświelacze zamiast "kółek" licznikowych. Tarcza z nadrukiem raczej ma ten sam kształt.

 

P.S.

Zdjęcia można dodawać przez "dodaj pliki", ale najpierw trzeba w prawym dolnym rogu użyć "więcej opcji" ;)

Hmm... Może źle się wyraziłam. Chodzi o zdemontowanie szybek od zegarów... Do wskazówki jeszcze nie doszłam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam jeszcze z rady kolegi i dodam dokładnie jakie mam te zegary...post-89240-0-69320000-1389652448_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobne zegary do tych moich (Monster 620).

Jak rozkręcić? Bawiłem się tym już jakiś czas temu ale spróbuje powiedzieć jak było u mnie:
- Osłona między szybkami trzyma się na jednej śrubce którą odkręcasz z tyłu,
- Potem kolejna śrubka która ukazuje się po środku zegarów (trzyma front z "kubeczkami", torx T10 albo T15 - nie pamiętam),
- Wyjmujesz układ elektroniczny z białym "stelażem" ( z tego co pamiętam to trzyma on LCD'ki i jest jednocześnie elementem przycisków), wychodzi wraz z szybkami,
- Pozbywasz się uszczelki i odpinasz stelaż od frontu licznika (dwa wąsy po bokach),

- Teraz trzeba usunąć wskazówki. Trzymają się one na wcisk jak powiedział Biały. Nie polecam wyjmowania śrubokrętem. Jeśli już to 2-3 małe, płaskie, osoba do pomocy, bardzo delikatnie i powoli podważasz je do góry. Chodzi o to że wskazówka musi schodzić równomiernie, poza tym od spodu jest gumka którą łatwo uszkodzić.
Znalazłem taki sposób na yt:

, słyszałem też o delikatnym wykręcaniu wskazówek,

- Teraz trzeba wypiąć spody od wskazówek które są na zatrzask bodajże (widać je na zdjęciach które wrzuciła koleżanka),

I właściwie tarcze są już gotowe do wyjęcia. Da się jeszcze wypiąć układ elektroniczny który mocowany jest do białego stelaża na zatrzaski w postaci wąsów.

Podkreślam ze nie jestem specjalistą w tej dziedzinie i wszystkie opisane czynności wykonujesz na własną odpowiedzialność  :twisted:
 Mam nadzieje że mój bełkot da się zrozumieć :D

Na koniec obrazek takich zegarów (by google):
3twh.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypominam że monster S4 2001 ma zupełnie inne zegary niż kolejne roczniki, zarówno S-czwórki jak i innych monsterów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś chciał by tarcze indiglo w moto mogę przesłać namiar na kolesi co robią takie rzeczy, bo nie wiem czy mogę podać link na forum. fotka poglądowa.

 

Nie są to moi znajomi ale zamawiałem u nich kilka razy

 

pozdrawiam

post-89223-0-83738600-1389811790_thumb.jpg

post-89223-0-01778400-1389811978_thumb.jpg

Edytowano przez tomcik80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

tomcik80 proszę prześlij mi namiar na tych kolesi którzy robią takie ładne tarcze. czy zmiana koloru podświetlenia jest możliwa bez wymiany LED-ów ? ( bo w warunkach domowych jest to prawie niemożliwe)

 

Mam też pytanie mój "potworek"(620ie '03)  ma problem z podświetleniem. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu podświetlenie zegarów zapala się tylko na czas 'testu' wskazówek i to tylko raz na jedno odłączenie aku. Czy ktoś miał takie problemy ? Jakieś propozycje ? Patrząc na schemat el. zegary w domu powinny zapalić się po podaniu +12V na piny 2 i 23  ? wszysktie kable w kostce mają przejście.
Czy znajdzie się dobra dusza z okolic poznania która użyczy swojej instalacji w motorze do sprawdzenia moich zegarów i odwrotnie zegarów na mojej instalacji, pozwoli mi to zaoszczędzić 250 zł na sprawdzenie błędów ECU w serwisie.

Wiem że zadałem dużo pytań ale proszę o wyrozumiałość, mam 'potwora' od 5 dni ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.