Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

wwk

748 D.I.Y.

Polecane posty

wwk    0

Jest wyngiel ;) :P

 

a te druty to oskarowe, jak mam wymiary to sobie zrobię 10 stopek do zegara :)

Edytowano przez wwk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Po rozebraniu głowic okazało się, że część dźwigienek wymaga regeneracji/wymiany. Ponadto część kanałów olejowych była zatkana złuszczonym chromem z dźwigienek.

 

a te druty to oskarowe, jak mam wymiary to sobie zrobię 10 stopek do zegara :)

 

 

Myślałem że to wycior do komina ;).

Co to za crashpady ? Ile kosztują itd.. Mam podobne z R&G .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

B&G za 125€ kupione przez kaemna.de (zrobili mi 10% rabatu) wydaje mi się, że jedne z tańszych dedykowanych do tej serii. Jak działają, jeszcze nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Post pod postem :)

Inż enzo opracował metodę regeneracji dźwigienek oraz usprawnienie mające na celu zwiększenie wytrzymałości, ja sprawdziłem wykonalność. Okazuje się, że można to regenerować tu na miejscu w Rzeszowie. W następnym tygodniu idą do roboty, zamierzam zamknąć się w 600zł za 16 wraz z powłokami ceramicznymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Potrzeba matką wynalazków. Nie maiłem klucza do odkręcenia sprzęgła, teraz mam tylko wyciąć muszę. Przy okazji dowiedziałem się o f-cji szyk acad.wqqm.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie dziwię się, ta nakrętka to chyba element silnika przykręcany największym momentem.


Poza tym blokada do koła zamachowego jest potrzebna.


A jeśli chcesz otworzyć silnik to jeszcze czeka Cię demontaż koła zębatego pierwotnego przeniesienia napędu.


post-86319-0-70879800-1381215100_thumb.jpg

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Zrobię jeszcze jedną przymiarkę do tej nakrętki  :twisted:

 

ybh6.jpg

 

home made, bez poświęcania tarcz i przekładek

g45y.jpg

Edytowano przez wwk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Udało się rozpołowić silnik, i dobrze bo okazało się, że jedno z łożysk wału nie jest w 100% sprawne.

 

w19q.jpg

 

Oczywiście trzeba było dorabiać kolejne narzędzia. Nakrętka koła zamachowego po podgrzaniu opalarką i potraktowaniu udarowym kluczem pneumatycznym poddała się zaskakująco łatwo. Kolejnym wyzwaniem było ściągnięcie koła zębatego przeniesienia napędu z wału korbowego (primary gear) tutaj musiałem dokupić ściągacz na szybko (leroy merlin 85zł - masakra cena)

f8yg.jpg

 

Małe ukosowanie zębów po wewnętrznej stronie, nie pozwoliło na pewne założenie wyżej wymienionego ściągacza (zsuwał się), więc z enzo wpadliśmy na "genialny" pomysł, który mógł powstać w nie do końca "zdrowych" umysłach

grbp.jpg

 

zastosowaliśmy profesjonalne imadło w celu stabilizacji osiowej ramion ściągacza  :twisted:

 

Dwa obroty ramieniem 50cm

zo0q.jpg

i temat załatwiony.

 

Kilka uwag, to co mnie zaskoczyło, zdziwiło etc. Po pierwsze ilość części - jest tam tego na prawdę dużo i lepiej się przygotować, tzn pudełka z przegródkami rules. Jakość odlewów jest mniej niż zadowalająca, po wewnętrznej stronie nie zostały poddane żadnej obróbce. Rozkręcenie silnika wyjętego z ramy (czyli bez solidnego pktu podparcia) bez opalarki i klucza pneumatycznego uważam za niemożliwe. Po rozkręceniu całego motocykla na części pierwsze uważam, że warto było ponieważ zdziwiła mnie ilość drobnych części które wymagają wymiany (głównie łożysk). Na wiosnę będzie latał jak zły - jak mówi enzo - oby :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze są krzesła z mikrogumy i kanistra ;)

 

Serwis odpada - nie mogę mieć ciągle pobijanych palców i brudu za paznokciami :P Ale może WWK da się namówić ;) 

Edytowano przez enZo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Ja Ci dobrze radzę otwórzcie serwis - narzędzia już masz :) a jak nie to dorobisz

Taa imadło i ściągacz  :thumbup: bardzo profesjonalnie. Straciło by to urok jak bym miał robić to na co dzień. Zresztą mam kolegę który zajmuje się tym na co dzień i u nas w PL motocykle naprawia się jak wszystko czyli ma być tanio, a tanio to byle jak. "No bo jak to można np 500zł w motocykl włożyć przecież nikt mi tego nie odda jak będę sprzedawał."

To nie dla mnie.

Najlepsze są krzesła z mikrogumy i kanistra ;)

 

Serwis odpada - nie mogę mieć ciągle pobijanych palców i brudu za paznokciami :P Ale może WWK da się namówić ;)

Już mam dość tych kanistrów, trochę d... boli.

A ja mogę, mam już plan na scramblera ;) ale takiego dzikiego.

Ale to w przyszłym roku.

Edytowano przez wwk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

915v.jpg

 

Dźwigienki po regeneracji. Stara, łuszcząca się powłok chromowa została zdjęta chemicznie. Na oczyszczoną powłokę wrzucony chrom techniczny. Zregenerowałem wszystkie 16, cena nie przebiła jednej nowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

a może porównanie z przed regeneracji? :)

O tak:

0m4y.jpg

 

Widać dokładnie ubytek. Najistotniejsze jest aby nie było ubytków w strukturze, która jest pod chromem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

915v.jpg

 

Dźwigienki po regeneracji. Stara, łuszcząca się powłok chromowa została zdjęta chemicznie. Na oczyszczoną powłokę wrzucony chrom techniczny. Zregenerowałem wszystkie 16, cena nie przebiła jednej nowej.

gratulacje!

 

a zanies to na politechnike rzeszowska i niech polibudczaki sprawdza/porownaja twardosc powloki oraz odpornosc na scieranie oem vs twoja powloka, przysle fabryczna dzwigienke i flaszke dla profesora w razie czego :)

Edytowano przez were

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sledze temat bo wlanie jestem po swoim rozkladaniu silnika.U mnie byla latwa sprawa bo nie musialem do rozpolowienia silnika odkrecac zebatek po stronie alternatora.Padlo mi jedno lozysko barylkowe przy centralnym walku rozrzadu .Koszt 60 zl SKF.Do tego zamienilem cala oske gearboxu ktora jest o 7 mm dluzsza niz w mokrym sprzegle.I teraz mam juz sucharka.Cala operacja trwala caly dzien ale oplacalo sie .CZekam teraz na stoczoną srubke od tokarza dla zaslepienia kanalu olejowego.Zalewam silnik i ogien.I pomyslec ze serwisy krzyczaly za samo rozkrecenie silnika 2000 tys. Dzieki forumowemu koledze udalo sie zamowic blokady rozrzadu bardzo pomocne przy 1 rozkrecaniu silnika .Nakretka na oske rozrzadu dorobiona za pomoca mikrosilnika i przerobionego klucza z leroy merlin.

post-88708-0-53771900-1385465860_thumb.jpg

post-88708-0-82580300-1385465878_thumb.jpg

post-88708-0-13926500-1385465896_thumb.jpg

post-88708-0-89414300-1385465916_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.