Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Micius

MTS 1000 nieszczelność układu wydechowego

Polecane posty

Witam,

jako iż się zdecydowanie ochłodziło przyszedł czas na garażowe zaległości. Czuję przedmuch spalin na łączeniu pierwszym a drugim elementem układu wydechowego z cylindra pionowego ( miejsce na zdjęciu ).

Podpowiedzcie koledzy proszę:

 - jaką uszczelkę i gdzie kupić ( oprócz zamawiania tej oryginalnej w autoryzowanym serwisie )

 - co zdemontować aby się tam najszybciej dostać - inaczej: czy muszę demontować wszystkie elementy układu np. od tyłu poczynając?

 

post-87812-0-08339900-1385885817_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dlaczego uważasz że oryginalna uszczelka jest niewłaściwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka ma numer:

790.1.012.1A - 2 sztuki

 

to ta,  co puszcza. Kosztuje grosze.

790.1.013.1A - 1 sztuka - kolektor dochodzący do puszki.

 

Jak rozbierzesz całe portki, warto wymienić je w komplecie. Po co do tego wracać? :-)

 

Ja mam przedmuch w tym samym miejscu, po prostu ściągnij sobie manual: Ducati-Multistrada (MY_03) Werkstatthandbuch  (IT,EN) i tam masz zdjęcia w sekcji L jak to rozebrać.

 

Bartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobieramy się od tyłu, od puszki katalizatora - myślałem iż jest może jakiś sposób bardziej "na leniwca". Co do uszczelek to oryginalna ok. 2800gr / 1szt, pytając miałem na myśli coś od ręki  np. od Larssona ( ??? ).

Skoro już się zabrałem do roboty: zauważyłem także od pewnego czasu za dużo oleju w okolicy zębatki. Przy wymianie zespołu napędowego simmering i o-ring był wymieniony, płyn hamulcowy wymieniony, wysprzęglik przepłukany a płynu hamulcowego w zbiorniczku pompki sprzęgła nie ubywa, a co ok. 2 smarowania łańcucha spód silnika przecieram bo inaczej już plamka na podłodze.

Pytanie: to normalne czy też skoro już ustawiłem ją na środku garażu to cos poprawić/dokręcić/wymienić ?

post-87812-0-72299600-1385901846_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odopuść sobie larssonowskie uszczelki - dopiero co dostałem zwrot nalezności po reklamacji... w moim przypadku przysporzyły dużo problemów ( uszczelki głowic)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli kupić:

 - układ wydechowy : 790.1.012.1A - 2 sztuki

 - popychacz:  93823.2018 - 2 szt.

 - wałek dźwigni zmiany biegów: 000.01199 ( ??? ) - 2 szt.

 

no i oczywiście czteropak - 1 kpl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wałka zmiany biegów to jednak nie ten numer który wymyśliłem powyżej. Może ktoś ma ten prawidłowy numer katalogowy bo w posiadanym banku wiedzy na temat Ducati nie potrafię go odnaleźć, a chciałbym zamówić i wymienić za jednym razem wszystko.

Czteropak browarku jednak rozszyfrowałem poprawnie :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw umyj wszystko dokładnie, odpal moto, usiądź z piwkiem, a jak wypijesz powinno być widać z kąd konkretnie cieknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

..., usiądź z piwkiem, a jak wypijesz powinno być widać z kąd konkretnie cieknie.

Zważywszy na moczopędny charakter piwka, wiem gdzie pocieknie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piwko jak mam rozumieć tylko firmowe ( Ducati Corse lub co najmniej Rizoma )? Na wszelki wypadek zaopatrzę się w czteropaczek jednego i drugiego.

Ps.

Coraz bardzie te wycieki i przedmuchy podobają mi się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

By się ostatecznie upewnić: wymiana uszczelniaczy ( 2 szt. oring ) na popychaczu wymaga jego wysunięcia po poprzednim zdemontowaniu wysprzęglika ? Problemów z wysunięciem nie będzie? Czym posmarować nowe uszczelniacze  ( czy też oliwić )? Pytam by się upewnić bo nie chciałbym czegoś  przypadkowo spaprać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

By się ostatecznie upewnić: wymiana uszczelniaczy ( 2 szt. oring ) na popychaczu wymaga jego wysunięcia po poprzednim zdemontowaniu wysprzęglika ? Problemów z wysunięciem nie będzie? Czym posmarować nowe uszczelniacze  ( czy też oliwić )? Pytam by się upewnić bo nie chciałbym czegoś  przypadkowo spaprać. 

 

 

Wbijasz bieg. Zdejmujesz pokrywę od sprzęgła, rozkręcasz sprzęgło, przy okazji polecam mycie tarcz i przekładek, wycisku i pokrywy  - benzyna extrakcyjna, kuwetka, pędzel z obciętym włosiem - będzie sztywniejszy, bo od syfu na tarczach i przekładkach potem zacznie jęczeć a nadal pewnie jest ok, pomierz sobie tracze, przekładki. W manualu (strona 437) masz wartość graniczną dla tarcz:  nie mniej niż 2,8 mm. Sprężyny nie mniej niż 36,5 mm.  Same przekładki, jeśli z nalotem rdzy, możesz delikatnie przeszlifować bardzo drobnym papierem. I umyć. Ponownie.

Popychacz wyjedzie bez problemu po zdjęciu docisku. Posmarować smar syntetyczny - odporny na działanie temperatury, włożyć z powrotem i powkładać tarcze z przekładkami z powrotem. Wyjmując zapisz sobie jak były włożone.  Sprawdź jak masz wybity kosz. Maksymalny luz pomiędzy wycięciem a zębem traczy - 0,6 mm.

 

a poniżej - w pogańskim języku o tym jaki syf masz po sezonie:

 

od 50 sekundy

 

tu bez słowa tadam:

 

 

 

acha... możesz sobie kupić taki dynks ale sprawdzają się magnetyczne klocki mojego syna.. cena 0.  Śruby od obudowy daj na klej Loctide co by nie kupować nowych :smile: jak odpadną. No i na koniec, skoro już chcesz się bawić sprzęgłem, wymień sobie łożysko na tarczy dociskowej.. grosze a o ile pamiętam wymieniać je należy :-) ja mam i się cieszę bo mniej klekocze.

Bartek

Edytowano przez 1jabartoldi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 W manualu (strona 437) masz wartość graniczną dla tarcz:  nie mniej niż 2,8 mm. 

 

 

Ciekawe bo w manualu do 749 graniczna grubość to 2,3mm, a ja mam właśnie 2,8. Te sprzęgła się czymś różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe bo w manualu do 749 graniczna grubość to 2,3mm, a ja mam właśnie 2,8. Te sprzęgła się czymś różnią?

Jest ciekawiej, bo kupiłem zestaw nowy i miał 2,8... a wyjmowany 2,8.... i nie pytaj mnie o co chodzi. Biały na moich tarczach lata i mówi, że jest oki.

Bartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powymieniałem uszczelniacze i oringi. Musze powiedzieć iż w przypadku układu wydechowego najważniejsze jest piwko i osoba do pomocy. Z powodu braku Loctide ( i łożyska ) pod ręką prace chwilowo nie zakończono. Dziękuję wszystkim za pomoc .

Jaki jest numer tego łożyska i czy znów muszę je zamawiać u Ducati ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musze powiedzieć iż (...) najważniejsze jest piwko

 

A nie mówiłem? ;-)

 

Jaki jest numer tego łożyska i czy znów muszę je zamawiać u Ducati ?

 

70250441A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie musisz ... znajdz u siebie w miescie sklep/hurtownie lozysk , zaplacisz 3x mniej :) sciagnij tylko numer a sklep zajmie sie reszta :)

z autopsji - najwieksze lozysko w moim silniku , kulkowe , na wale korbowym od strony alternatora - koszt w ducati 360 zl skf , ja za takie same dalem 120 zl fag'a (podobno lepsza jakosc niz skf) , dalej - lozysko ze skrzyni biegow ,fakt sa male ale rolkowe wiec drogie ale dla porownania ducati 250zl , ja zaplacilem 90 ... tez fag'a jak by nie patrzec 3 razy taniej , chociaz to twoje lozysko to groszowa sprawa :D wiec zalezy od ciebie czy chce ci sie czekac czy nie :) ale ogolnie wszystkie lozyska dostaniesz w sklepie to nie jest jakas czarna magia ducati :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja dostalem swoje w sklepie za 69 zl w ducati aso 120.Roznica jest.Tylko zakup odpowiedni sprzet do nabijania tych łożysk.Mozna tez zrobic samemu .Prosta konstrukcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dobry sklep w okolicy, łożysko w garść i do sklepu - sami odczytają ( chyba że ktoś poda wymiary ). Co to znaczy odpowiedni sprzęt ( rodzaj ), do tego momentu wydawało mi się iż wszystko posiadam. Czym to łożysko nasmarować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.