pablo70 0 Napisano Styczeń 8, 2014 Cinek78 - dlaczego to ma nie polatać dłużej niż 2-5 startów ?? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adrian 0 Napisano Styczeń 8, 2014 To pewnie założenie czysto hipotetyczne .Producent zaleca naciag paska do okreslonych wartosci.I kilku mądrych inzynierow siedzialo 5 dni i nocy aby to obliczyc. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Ducatista Napisano Styczeń 8, 2014 ...nie ma co co bić piany na temat pasków, spokojnie paski wytrzymują 30-35tyś.km tak są projektowane przelicznik wytrzymałościowy w stosunku minimum 1 do 3 czyli jakieś 60tyś silniki dukatów nie są jakoś szczególnie wysoko obrotowe wiec rozrząd wytrzymuje spokojnie połowę pracy paska co w aucie między 90-120tyś km. wiec w dukacie mogą latać spokojnie po ponad 30-40tys km tak samo rocznikowo można je eksploatować 5lat z prawidłową regulacją i okresowym przeglądem łożysk na rolkach prowadzących i napinających ważne jest szczelność wałeczków rozrządu by się na pasek nie dostał olej silnikowy z głowicy, technologicznie paski dzisiejsze np. dayco są bardziej zaawansowane materiałowo niż oryginalne ducati te ponad 20lat temu dawniej były gumowe szmaciaki z warstwą putna teraz z dodatkiem kevlaru i wzmacniane kordem, wiec trochę własnego rozsądku a nie słuchać jak młody księgowy z ducati chce się wykazać przed prezesem szkoda że nie nakazali wymiany pasków rozrządu razem z wymianą oleju co 6tyś.km od tak sobie też można powiedzieć profilaktycznie :) ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Styczeń 8, 2014 (edytowany) biały114-Jeśli do S4 są zamienniki, i to po jakieś 70 zł, to co rok chyba bym wymieniał - z radości, że tak mało kosztują :D zamienniki do mojego klekota po 42zł :crazy: w larsson-dayco, albo u kolegi plpt flennory pewnie koło 100zł/szt. kupię na wiosnę, zawiozę do bielska i niech wymieniają, za taką kwotę nie będę się zastanawiał. sam bym to sobie zrobił, bo lubię grzebać, ale brak odpowiednich narzędzi mnie zniechęca. zresztą i tak są do sprawdzenia zawory bo już nakręciłem "dumne" 10.000km przez 3 lata czyli od dnia zakupu. nigdy mnie nie zawiodła bestyjka, więc jestem jej to winien :razz: Edytowano Styczeń 8, 2014 przez ducafil Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 8, 2014 Cinek78 - dlaczego to ma nie polatać dłużej niż 2-5 startów ?? bo na torze nie występuje pojęcie "oszczędność" , "przebieg międzynaprawczy" - wymienia sie co cykl i nikt na ten temat nie dyskutuje - Twoje pytanie pewnie miało brzmieć : dlaczego niby nie wytrzyma...= pewnie i wytrzyma , tyle że w tym sporcie to zbyt duże ryzyko, żeby zdać się na łud szczęścia... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KAMYK 9 Napisano Styczeń 8, 2014 A jakie macie opinie o paskach dayco i flennor..? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alfone 0 Napisano Styczeń 8, 2014 W monsterze miałem flennory i teraz w ST mam flennory i wszystko jest OK ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pablo70 0 Napisano Styczeń 9, 2014 Cinek78 - może inaczej, po obejrzeniu tego wideo-poradnika wywnioskowałem (podobnie jak przedmówcy) że jego autor że ma spore doświadczenie i doskonale wie co robi. Tymczasem w Twojej wypowiedzi jest sugestia z której wynika coś zupełnie przeciwnego. W związku z czym chciałbym wiedzieć gdzie Twoim zdaniem autor ww materiału popełnia błędy, czy ew. co robi takiego co świadczyłoby o nieprofesjonalnym podejściu do tematu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 9, 2014 A może mi ktoś strescić o co chodzi w tych filmikach i sedno dyskusji naświetlić? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Styczeń 9, 2014 ...nie ma co co bić piany na temat pasków, spokojnie paski wytrzymują 30-35tyś.km tak są projektowane przelicznik wytrzymałościowy w stosunku minimum 1 do 3 czyli jakieś 60tyś silniki dukatów nie są jakoś szczególnie wysoko obrotowe wiec rozrząd wytrzymuje spokojnie połowę pracy paska co w aucie między 90-120tyś km. wiec w dukacie mogą latać spokojnie po ponad 30-40tys km tak samo rocznikowo można je eksploatować 5lat z prawidłową regulacją i okresowym przeglądem łożysk na rolkach prowadzących i napinających ważne jest szczelność wałeczków rozrządu by się na pasek nie dostał olej silnikowy z głowicy, technologicznie paski dzisiejsze np. dayco są bardziej zaawansowane materiałowo niż oryginalne ducati te ponad 20lat temu dawniej były gumowe szmaciaki z warstwą putna teraz z dodatkiem kevlaru i wzmacniane kordem, wiec trochę własnego rozsądku a nie słuchać jak młody księgowy z ducati chce się wykazać przed prezesem szkoda że nie nakazali wymiany pasków rozrządu razem z wymianą oleju co 6tyś.km od tak sobie też można powiedzieć profilaktycznie :) ;) Sztab inzynierów pracował nad wytrzymałością i okresową wymianą pasków i określił że trzeba to robić co 20 t km albo co 2 lata , oczywiście że założyli jakiś stopień tolerancji dla niedbaluchów . Wytyczane są pewne granice przez producenta a my kochamy je przesuwać i wytyczać swoje - taki mały prywatny Mount Everest . Sami piszecie że pojawiają się zamienniki i są coraz tańsze więc o czym rozmawiamy ? 40 tys. km ? To średnio 4 lata użytkowania moto , kup jeszcze "nowy " pasek który kolejne 4 lata leżał w magazynie .... Instrukcja która podaje prawidłową wartość naciągu paska wyrazoną w Hz istnieje całkiem niedawo , jeszcze jakieś ok. 10 lat temu wyrazana była w N ,ale do tego też stworzony był specjalny przyrząd dalej z powodzeniem stosowany w samochodach . Prawidłowo wykonana operacja z w/w narzędziem z pewnością nie wyrządzi krzywdy silnikowi . Mechanik który inwestuje w nowoczesne narzędzia również ma dużą satysfakcję z prawidłowo wykonanej czynnosci serwisowej, a wy oczekujecie że pogłaszcze po główce i powie " 35 t km a paski są super , pojeździj jeszcze z 5 " . Nie róbcie najazdu na fachowców i wytyczajcie własne granice , skoro nie stać was serwisować tak drogiej marki - przy równoczesnym , coraz lepszym i tanszym ( zamienniki ) dostępie do materiałów eksploatacyjnych . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Styczeń 9, 2014 zamienniki do mojego klekota po 42zł :crazy: w larsson-dayco, albo u kolegi plpt flennory pewnie koło 100zł/szt. ILE ????? Toż to rozbój w biały ;) dzień !! Może chcesz DS'a ? Chętnie się zamienię, jeszcze dopłacę :D I wtedy Maciej będzie mi zmieniał pasku DWA razy w sezonie :P BO TAK ! sedno dyskusji naświetlić? Sedno już było: Każdy dorosły człowiek ma prawo decydować sam za siebie i swoją maszynę. a w filmikach widać, że mechanik wymienia paski sam Nosz k***, jakie to jest dziwne... ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chopper86 0 Napisano Styczeń 9, 2014 a co powiecie o sposobie napięcia w sposób który on wykonywał czy urządzenie do kontroli napięcia pasków faktycznie może być skuteczne w motocyklu??w aucie sprawdza się wyśmienici mam taki już o 6lat Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 9, 2014 Cinek78 - może inaczej, po obejrzeniu tego wideo-poradnika wywnioskowałem (podobnie jak przedmówcy) że jego autor że ma spore doświadczenie i doskonale wie co robi. Tymczasem w Twojej wypowiedzi jest sugestia z której wynika coś zupełnie przeciwnego. W związku z czym chciałbym wiedzieć gdzie Twoim zdaniem autor ww materiału popełnia błędy, czy ew. co robi takiego co świadczyłoby o nieprofesjonalnym podejściu do tematu. źle odbierasz moją wypowiedz... nigdzie nie napisałem, że autor popełnia błędy - zaznaczyłem tylko, że robi to metodą "samochodową" , która w Ducati nie powinna mieć zastosowania , gdyż nie jest w pełni precyzyjna. Jak napisałem wcześniej dla człowieka który lata po torze i z tego tez wnioskuje, że ma motocykl typowo pod tor, to uważam, że ów procedurę tą wykonuje znacznie częściej niżeli my - zwykli uczestnicy ruchy drogowego... a co za tym idzie przy tej metodzie nie jest narażony na konsekwencje wieloletniej eksploatacji i dużych przebiegów miedzy wymianami. Ot tyle. Jeśli Ty pablo70 będziesz tą metoda wymieniał paski co pół roku lub co 3 tyś km to Ci powiem , że jest to poprawna metoda... A tak apropo tej metody przypomniało mi się jak o "podobnej" metodzie wspomniał theodor w innym wątku i wtedy forum zrugało Go jak burą sukę ... A teraz tylu obrońców "chałupniczych " metod. Lekka hipokryzja na tym forum. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chopper86 0 Napisano Styczeń 10, 2014 a co do wymiany rolek i napinaczy?na załączonym filmiku koleś ich chyba nie wymienił:/ chyba że tak jak mówi cinek78 koleś to tak często robi jak lata po torze że akurat nie na tą wymianę się ten zestaw załapał:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Styczeń 10, 2014 rolki i napinacze trzeba chyba wymieniać co 30.000km albo i lepiej, niech mnie znawcy tematu poprawią Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Labi 0 Napisano Kwiecień 8, 2015 Cześć Panowie! Odgrzebuję stary temat bo w wyszukiwarce nie znalazłem aktualniejszego... Czas przyszedł na przygotowanie się do sezonu, wiem że trochę późno ale zrobię to szybko:) Pytanie: Czy zastosowanie zamiennika paska Dayco nie zwiększy ryzyka uszkodzenia silnika. Mechanik sugeruje "nie zamiennik" w koszcie 400 zł/szt. Nie jest moim interesem oszczędność, a racjonalne podejście do sprawy. Przejechane jest około 30k więc wymiana się należy :) Ducati Monster 1000 2006r. Zapoznałem się z tematem jednak po takim czasie mogło się coś zmienić. Z góry dzięki za pomoc. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Kwiecień 8, 2015 co wy macie z tymi paskami to ja nie wiem ... smialo mozesz zakladac ! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DzikiBobr 0 Napisano Kwiecień 9, 2015 Cześć Panowie! Odgrzebuję stary temat bo w wyszukiwarce nie znalazłem aktualniejszego... Czas przyszedł na przygotowanie się do sezonu, wiem że trochę późno ale zrobię to szybko:) Pytanie: Czy zastosowanie zamiennika paska Dayco nie zwiększy ryzyka uszkodzenia silnika. Mechanik sugeruje "nie zamiennik" w koszcie 400 zł/szt. Nie jest moim interesem oszczędność, a racjonalne podejście do sprawy. Przejechane jest około 30k więc wymiana się należy :) Ducati Monster 1000 2006r. Zapoznałem się z tematem jednak po takim czasie mogło się coś zmienić. Z góry dzięki za pomoc. Cześć Łabi, zamienniki są jak najbardziej OK. Zapytaj PLPT z forum o paski Flennora. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Labi 0 Napisano Kwiecień 9, 2015 ok dzięki. napisał do mnie :) działam dzięki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Kwiecień 9, 2015 ja w S4 założyłem Dayco, koszt 85 za parę, choć mechanik sie dziwił, dlaczego chce zmieniać oryginalne paski w stanie idealnym. miały dwa lata, a te parę groszy to dla świętego spokoju poszło. Polecam bez zastanowienia, szkoda,że do 848 nie ma jeszcze zamienników i będę musiał 500 wywalić bez sensu :evil: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Labi 0 Napisano Kwiecień 15, 2015 dzięki za pomoc, szczególnie plpt !!! paski już jadą :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach