Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

zbyszek

Regulator napięcia dwufazowy St 2

Polecane posty

Odświeżając trochę temat; czy pojawiły się ostatnio jakieś nowe "rewelacje" w dziedzinie reg. napięcia do altków dwufazowych ew. dwukablowych ? Mój właśnie podziękował za współpracę. Na próbę chciałem nabyć takie cacko: http://allegro.pl/regulator-napiecia-atv-quad-300-xy-ste-shineray-i5160313974.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżając trochę temat; czy pojawiły się ostatnio jakieś nowe "rewelacje" w dziedzinie reg. napięcia do altków dwufazowych ew. dwukablowych ? Mój właśnie podziękował za współpracę. Na próbę chciałem nabyć takie cacko: http://allegro.pl/regulator-napiecia-atv-quad-300-xy-ste-shineray-i5160313974.html

Tak, też się chętnie dowiem. Zagraniczne fora mówią o adoptowaniu 3-fazowego (między innymi od FJR), ale może są prostsze rozwiązania. Moje ST2 z 1997 jeździ ciągle na oryginale. Mam trochę duszę na ramieniu jadąc dalej..:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam odświeżam kotleta :) mianowicie w moim st rok 1997r  mam problem tego typu że spada ładowanie akumulatora,dodam że akumulator w pełni naładowany a więc po odpaleniu na zimnym pokazuje 13,4v bez obciążenia jak pochodzi z 10 min to spada do 13.1v a gdy włączę światła to juz spada do 12,7v  zastanawiam się czy to regulator napięcia, gdyż posiadam tego typu co na foto.  Zdjęcie tylko poglądowe ściągnięte z neta, lecz regulator posiadam identyczny.

8da90cf6cf3425e601568acac1d1fe7b.jpg

Edytowano przez BOLO83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze napisz przy jakich obrotach silnika robisz pomiar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, dziś robiłem pomiar jeszcze raz i tak sam alternator na wyjściu po odłączeniu wtyczki od regulatora ma na wolnych obrotach od 19,3v a dam lekko gazu to dochodzi nawet ponad 55,8v prądu zmiennego, lecz gdy podłącze regulator to na zimnym silniku przy 4000 tyś obrotów  bez obciążenia  jest 14,1v pod obciążeniem 13,7v gdy już jest ciepły to bez obciążenia 13,6v a pod obciążeniem 12,4v   na ciepłym silniku bez akumlatora na wolnych obrotach ładowanie jest 12,5v przy lekkim daniu gazu wzrasta nawet ponad 20v dodam jeszcze że podane wartości cały czas się wachały. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy dwóch fazach pomiary zawsze robisz na podłączonym aku. Aku też do pomiaru musi być naładowane , w idealnej kondycji. Stary akumulator który swoje najlepsze czasy ma już za sobą może wprowadzać bardzo duże anomalie przy pomiarze. I nie wymagaj od dwu fazówki sprawności alternatora - z jakiegoś powodu inżynierowie odeszli od tego rozwiązania.:96_ok_hand:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli co..? Mam zły akumulator chociaż do pomiaru cały dzień był wcześniej ładowany,   czy z pomiarów wchodzi że alternator już się kończy.?? Bo nie da się jeździć na włączonych  światłach gdyż ładowanie wynosi 12,4v :-( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś dzwoniłem do serwisu Ducati i nie mają regulatora oryginalne ani zamiennika,montował ktoś może jakiś inny sensowny regulator? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie zakladalem ale spruboj zalozyc 3-fazy [taki zkablem do aku.] i zobacz co pokaqze mysle ze nic nie ryzykujesz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś doszedł do mnie nowy regulator napięcia "zamiennik" co się okazało po zamontowaniu że problem nie znikł,, nadal ładowanie skacze i po włączeniu swiateł na biegu jałowym jest 12,7v a przy 3000 obrotów też na światłach 13,8v  gdy wyłącze światła przy 3000 obrotów jest 14,3v a na biegu jałowym 13,6v  zauważyłam ze chłopaki z Multistradą i Monsterem mieli podobny problem jak ja lecz nikt nie napisał co było u nich problemem..  podmieniałem też akumulator i bez zmian.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli uzwojenie niema przebicia do masy [sprawdz] to pozostaje mierzyc spadki napiecia na kazdym przejsciu i ogolnie masy [wszedzie bez spadku napiecia pod obciazeniem np.wez 3 x 55 w zarowki polacz je rownolegle da ci to ok.15 amper i to przepusc przewodami ujemnymi domasy i mierz napiecia i temperature zlacz]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam..  minęło troszkę czasu i problem powrócił,mianowicie ostatnio w czasie jazdy zapalił mi się regulator napięcia,po prostu się zjarał, po po zmianie  na inny używany lecz oryginalny  i odpaleniu motocylka strasznie sie grzal regulator, na wolnych obrotach delikatnie cirpły lecz gdy obroty dałem na 5tys to regulator w momencie gorący sz paży... sprawdziłem aleternator nie ma przebicia do masy, ładowanie pradu zmiennego na wolnych obrotach od 20v a przy 5tys obr nawet 70V pradu zmiennego.. co to moze byc ze w 30sek legurator az paży.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomiary bez akumlatora na włączonym zapłonie. Pytanie czy te pomiary są właściwe.  Kostki są od instalacji gdzie wpina się kostki od regulatora napięcia.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy podesłał mi pomiary u swojego St2 i jest spora różnica między moim a jego pomiarem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czym spowodowana jest taka różnica między pomiar u mojego motocykla A u jego motocykla? Gdzie szukać przyczyny.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.