Destor 0 Napisano Luty 2, 2015 Witam, niedawno stałem się dumnym posiadaczem Monsterka 696 z 2012 roku. Motocykl posiada wyprowadzenie na zewnątrz końcówki, która jak zgaduję służy do ładowania akumulatora bez wyjmowania go na zewnątrz. W związku z tym mam 2 pytania: 1. Gdzie można kupić analogiczną końcówkę do ładowarki, ewentualnie czy muszę kupować jakąś specjalną ładowarkę z taką końcówką? 2. Słyszałem o niewielkich podtrzymywarkach akumulatora, że są przydatne i popularne. Czy chodzi o takie cudo? - http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-motocyklowy-akumulator-12v-i4787269667.html Czy można pod to podpiąć akumulator i zostawić na całą zimę czy lepiej podłączać od czasu do czasu? Neewbie, więc pytam :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bmxre 0 Napisano Luty 2, 2015 Taką złączkę możesz znaleźć nawet w zabawce na akumulator, ja mam taką złaczke w prostowniku oxforda. Jak masz akumulator z podtrzymaniem możesz podłączyć na całą zimę Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Henshell 0 Napisano Luty 2, 2015 Najsampierw zapraszamy sie przywitac i przedstawic :evil: I tak, to od ładowania Duca- ja takze posiadam oxforda i mam spokój cała zime bez ceregieli i stresu Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mariszon 2 Napisano Luty 2, 2015 Kup sobie prostownik Oxforda tak jak koledzy wspomnieli i będziesz miał problem z głowy. W komplecie masz potrzebne złączki, więc podłączysz bez żadnego rozbierania moto. Złączka ze zdjęcia to właśnie połowa przewodu z kompletu Oxforda. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Luty 2, 2015 Lepiej sobie ten wynalazek z Allegro za 30 PLN daruj :) Nic nie wspominają o jakiejkolwiek logice co do napięcia, prądu albo odpowiednich cykli ładowania i rozładowania, które są niezbędne zwłaszcza dla utrzymywania długofalowego aku w dobrej kondycji. Nie ma nic o jakimś zabezpieczeniu np. zwarcia a przy zostawiając na dłużej podłączone do moto, oznacza brak nadzoru a wtedy różne przygody są możliwe. Lepiej zainwestuj w lepszą ładowarkę to po pierwsze nie zrobisz sobie i otoczeniu krzywdy jak coś pójdzie nie tak a po drugie przedłużysz życie dla aku co w z pewnej perspektywy czasu będzie oznaczało oszczędność. Ładowarka, która niezbyt interesuje się tym co "mówi jej aku" swoją reakcją na napięcie, czas i prąd ładowania oraz parametry rozładowania, będzie traktowała akumulator stałymi parametrami co oczywiście jakoś tam go naładuje czy doładuje, ale zdecydowanie skróci czas życia tak traktowanego akumulatora. Ładowarki Oxforda mają dobrą reputację. Chociaż taki prosty model http://allegro.pl/oxford-oximiser-600-ladowarka-prostownik-12v-i5045044756.html będzie już lepszym wyborem niż tamten "noname". Z innych producentów polecam CTEK (raczej droższe nić Oxford...) - np. najmniejsza -> http://allegro.pl/ladowarka-motocyklowa-xs-0-8-0-8a-ctek-zabrze-i4992618631.html No i CTEK ma inne wytyczki niż pokazałeś na zdjęciu więc jeszcze koszt jakiś konwersji albo przeróki kabli... U Ciebie chyba najmniejszy Oxford to optymalny wybór :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Luty 3, 2015 Potwierdzam również,to wtyczka do ładowarek Oxford. Polecam oximiser 900 posiadam i używam za 127zl trudno o coś lepszego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mike796 0 Napisano Luty 28, 2015 Witam Panów Czy taki sposób doładowania akumulatora to standard w Monsterze czy jest to atrakcja którą trzeba sobie dokupić? Ja kurna nigdzie takiej wtyczki przy ramie nie mam:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kwinto 21 Napisano Luty 28, 2015 Witam Panów Czy taki sposób doładowania akumulatora to standard w Monsterze czy jest to atrakcja którą trzeba sobie dokupić? Ja kurna nigdzie takiej wtyczki przy ramie nie mam:) Tak, tą atrakcje musisz sobie dokupić ;) i jeśli masz wolny grosz to przed zimowaniem dokup bo obsługa aku w 696 bez takiego złącza to katorgą :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mike796 0 Napisano Marzec 1, 2015 Tak, tą atrakcje musisz sobie dokupić ;) i jeśli masz wolny grosz to przed zimowaniem dokup bo obsługa aku w 696 bez takiego złącza to katorgą :D Dzięki bardzo, jeszcze jedno pytanie. Czy tą wtyczkę zakupiłeś w salonie Ducati, czy szukać w akcesoriach? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Badrian 0 Napisano Marzec 1, 2015 Ja mam taką podobną wolną wtyczkę w swoim M620. Ciekawe czy to tez jest to do ładowania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
NastroAzzurro 16 Napisano Marzec 1, 2015 jeśli masz parę złoty więcje zainwestuj w ładowarkę YUASA YCX 5.0 12V/5A w zestawie będzie też przewód do akumulatora który przymocujesz sobie gdzieś pod ramą do ładowania, będziesz miał na przyszłość jak zmienisz akumulator na YUASA :) ja brałem u chłopaków z http://www.akumulatory24.pl/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tomcik80 0 Napisano Marzec 1, 2015 Ja sam przeciągnąłem przewód po tylne siedzenie i nie muszę zdejmować owiewek do ładowania Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Marzec 1, 2015 jeśli masz parę złoty więcje zainwestuj w ładowarkę YUASA YCX 5.0 12V/5A w zestawie będzie też przewód do akumulatora który przymocujesz sobie gdzieś pod ramą do ładowania, będziesz miał na przyszłość jak zmienisz akumulator na YUASA :) ja brałem u chłopaków z http://www.akumulatory24.pl/ YUKASA w tym wypadku to tylko logo na obudowie bo to jest ładowarka CTEK :) Zresztą bardzo dobra ładowarka z 5 letnią gwarancją. Nawet o parę PLN tańsza niż ta brandowana wersja YUKASA, a to jest na 99% to samo technicznie. Dostępna jest jeszcze odmiana tej ładowarki o nazwie "MXS 5.0 TEST AND CHARGE", która poza tą samą logiką 8-stopniowego ładowania i podtrzymywania ma jeszcze funkcje testowania: 1. nacięcia AKU 2. zdolności rozruchowej AKU 3. test ładowania z alternatora Podłącza się ją wtedy tak samo jak do ładowania, ale bez ładowania z 230V i wykonuje się albo rozruch moto (wtedy testuje jak się AKU zachowuje pod obciążeniem) albo kręci się przez parę sekund silnik ok 2 tys. obrotów i mierzone jest wtedy ładowanie z alternatora. To jest raczej test niż precyzyjne mierzenie (trzy diody: źle, średnio, dobrze). CTEK ma też mniejsz wersje 0,8A i 3,8A (max) z mniejszą trochę funkcjonalnością i niższą ceną, ale cały czas to są mikroprocesorowe ładowarki inteligentne z trybem podtrzymania na zimę (wersja 0.8A nie ma trybu RECOND dla mocno rozładowanego AKU i nie ma obsługi AKU typu AGM). Jest jeszcze mocno uproszczona, automatyczna wersja XS3600 (3,6A max) oraz wersja dla AKU litowych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Marzec 1, 2015 tyle tylko , że jak już ktoś ma wydać za ładowarkę 279 zł , to zdecydowanie lepiej kupić markową , do użytku warsztatowego Tecmate/Optimate - taki mercedes wśród ładowarek. 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Marzec 1, 2015 (edytowany) tyle tylko , że jak już ktoś ma wydać za ładowarkę 279 zł , to zdecydowanie lepiej kupić markową , do użytku warsztatowego Tecmate/Optimate - taki mercedes wśród ładowarek. OK. Tylko w Twoim poście kryje się trochę sugestia, że CTEK to coś "niemarkowego" :) A to jest Szwedzka firma produkująca ładowarki od 20 lat i dostarczająca swoje ładowarki pod markami dość znanych firm z branży motoryzacyjnej: Alfa Romeo, Arctic Cat, Audi, Bentley, BMW, Corvette, Ferrari, Lamborghini, Lexus, Maserati, Maybach, Mercedes, Posche, Rolls-Royce, Scania and Yamaha. Jeśli oni nie "wstydzą się" dawać swoje nazwy na ładowarkach CTEK i oferować je do swoich pojazdów to jednak coś znaczy. Ale w sumie niech każdy kupuje co mu pasuje. Optimate to też znana marka, a na niektórych rynkach nawet wiodąca więc nie można jej nic chyba zarzucić. Producentem jest TecMat jeśli ktoś nie wie jaki jest między tymi nazwami związek. CTEK sprzedał ponad 6,2 mln a Optimate twierdzi, że 1,5 mln ładowarek. BTW: Poznajecie? :) http://ashrafyamaha.com/tester/yamaha%20battery%20charger.jpg http://www.vertexauto.com/UserData/Images/Large/229179.jpg http://www.benzworld.org/forums/attachments/general-mercedes-benz/113710d1169532320-trickle-charger-question-dscn0068.jpg http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/VdwAAOSwq7JT37MB/$_12.JPG https://octane.trademotion.com/sfimages/214336/partImages/4462/SFPLImage200578.jpg ... itd. Wg mnie do dość przekonująca lista dowodząca, że CTEK to JEST markowy producent i to bardzo :) Aha - ja nie mam z nimi nic wspólnego poza tym, że po małym śledztwie też ich wybrałem. Ale to nic nie znaczy. Podsuwam tylko potencjalnym szukającym tę markę to ja jej nie znałem (przyznaje bez bicia) i dopiero sam szukając sobie sprzętu zbadałem ją, jej produkty i opinie. Może komuś to pomoże i dlatego to opisuję. BTW: tez kupiłem w http://www.akumulatory24.pl/ (na moment mojego zakupu mieli dobre ceny i nie była to oferta jednostkowa na Allegro ale solidna firma za tym stała). LWG Edytowano Marzec 1, 2015 przez DARc Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Marzec 1, 2015 mój post to... tylko subiektywna opinia. Nigdzie nie napisałem że tani chińczyk jest zły. Zasugerowałem , że skoro ktoś chce coś markowego to polecam mu coś od lat sprawdzonego. Nie mam nic przeciwko "sieciówkom" za 30 zł. , ani tez Cetekowi za 200-300 zł. Ja po prostu używam Tecmate od 17 lat i nigdy mnie nie zawiodły , a mam na warsztacie w sumie 5 sztuk , które w okresie wiosny praktycznie nie są odłączane od sieci :thumbup: 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MrBadExample 0 Napisano Lipiec 15, 2015 (edytowany) Takie zlaczki Tamiya Large kupisz w sklepie ASG np tutaj http://www.specshop.pl/index.php?cPath=22_233_251 do wyboru do koloru i jaki chcesz kabel sobie zagnieciesz i podepniesz do jakiejkolwiek ladowarki jaka posiadasz na stanie a ceny sam popatrz Edytowano Lipiec 15, 2015 przez MrBadExample Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Riper 2 Napisano Maj 6, 2018 Ta złączka to potocznie tamiya dosc popularna w modelarstwie i Asg sa dwie duża i mała ta jest duża wiec takiej szukaj. Później dobierz ładowarkę Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Karollo 2 Napisano Marzec 20, 2020 Witam wszystkich! jestem świeżakiem motocyklowym :) podłączę się pod temat, poradźcie proszę jaką ładowarkę kupić przy takiej wtyczce w Monsterze 696 z 2014r. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducgal 0 Napisano Marzec 21, 2020 zachowaj ostroznosc ten wtyk mi nie wyglada na spiecie z ladowarka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Marzec 21, 2020 (edytowany) Karollo - to jest ta kostka. Jest to złącze diagnostyczne które można wykorzystać do "dbania" o akumulator inteligentną ładowarką.Natomiast nie możesz z tego korzystać jak masz głęboko rozładowany akumulator. Takiej przejściówki powinnaś użyć: Edytowano Marzec 21, 2020 przez cinek78 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Karollo 2 Napisano Marzec 21, 2020 Aku ma napięcie 10,9V, nie odpala po zimie. D góry przepraszam, jeśli będę zadawać głupie pytania - jeszcze dużo nauki przede mną. Dlaczego nie można stosować tej przejściówki na rozładowanym akumulatorze? Poniżej foto wszystkich trzech złączy pod siedzeniem, może to któraś inna jest od ładowania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Marzec 21, 2020 Dlatego , że złącze diagnostyvzne jest innego przeznaczenia (zasilanie urządzenia do obsługi serwisowej motocykla). Prąd o dużym natężeniu może uszkodzić instalacje motocykla. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Marzec 21, 2020 Tzw.zlacze diagnostyczne (4pin) jest typowo w Ducati podłączone przez jeden lub dwa bezpieczniki do akumulatora by ALTERNATYWNIE: 1. Zasilać coś od tego złącza podpiętego - np komputer diagnostyczny jakiś. 2. „Przyjmować” zasilanie z zewnątrz - np. Ładować akumulator w moto. Mniejszy z dwóch bezpieczników ma typowo 7,5A wiec max taki prąd popłynie w dowolnym kierunku. Stanowi to zabezpieczenie przed zwarciem na urządzeniu zewnętrznym łun tej wtyczce, albo gdyby ładowarka podawała zbyt duży prąd.p ładowania (to pewne uproszczenie oczywiście...a nie precyzyjne pojęcie techniczne). Prymitywne ładowarki typu „prostownik i .... tyle” jak za dawnych czasów podawały tyle ile akumulator chciał czasami aż go gotując, ale współczesne ładowarki nawet te mniej inteligentne maja ograniczenie prądu ładowania. Te bardziej inteligentne analizują napięcie akumulatora w trakcie ładowania by dobrać optymalne parametry i regulują dynamicznie natężenie prądu jak i podawane napięcie (tak w granicach 12-14V). Ladowarki samochodowe od mniejszych samochodów (mniejszych akumulatorów) maja max. 5A prąd ładowania. Większe maja 7 do 10A a i tak rzadko z tego korzystają. Wersje wyraźnie dla motocykli maja od mniej niż 1A do (max) 5A. W większości przypadków jesteś grubo poniżej natężenia, przy którym zadziała bezpiecznik ochronny w moto. Taka przejściówka jak zaproponował CINEK zawiera na kabelku bezpiecznik na wypadek gdyby moto go nie posiadało ORAZ jednocześnie ładowarka była kiepska lub uległa awarii. Większym problemem przy podpinaniu się jakąkolwiek drogą do Aku, które jest jednocześnie podłączone do instalacji motocykla, jest napięcie, gdyż jakakolwiek awaria ładowarki lub błąd obsługi (np włączenie 24V jeśli ładowarka ma taki przełącznik) pójdzie rownolegle do ECU i reszty instalacji motocykla i to może już mu zaszkodzić ;) Nowe modele DUCATOW bardzo powszechnie używają tego gniazda diagnostycznego do podłączenia ładowarek, również OEM Ducati, wiec nie ma tam większego zagrożenia, w każdym razie natężenie prądu nim nie jest. Ale to wszystko jest prawda jeśli używa się sprawnej i choć trochę inteligentnej ładowarki a nie transformatora z prostownikiem z garażu dziadka - wtedy i napięci jest nieuregulowane zwykle i porad nie ma rozsądnych ograniczeń... jeśli jeszcze będzie o moto bez bezpiecznika to faktycznie można sobie kłopotu narobić, ale te zagrożenia dotyczą tez pominięcia złącza diagnostycznego i podpięcia się wprost do Aku w motocyklu. LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Karollo 2 Napisano Marzec 21, 2020 Mega wyczerpująca odpowiedź, baaaardzo dziękuję. Podjechałam dzisiaj do salonu Ducati, kupiłam u nich ładowarkę, bo w żadnym polskim sklepie nie mogłam znaleźć tej przejściówki SAE-DDA, a tak przynajmniej mam wszystko od ręki. Więc jeden problem rozwiązany :) Wracam jak szalona do domu, z nadzieją, że zaraz się podładuję a tu się okazuje, że w hali garażowej mojego bloku nie ma nigdzie gniazdka :D.... więc kolejny problem przede mną. Nikt nie mówił, że będzie łatwo... :) 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach