Asty 34 Napisano Marzec 21, 2020 No, nikt nie mówił, że będzie łatwo-wszyscy się uczymy, jednak trochę to napięcie Ci spadło, szkoda, że wcześniej tego nie zauważyłaś. Nie wiem, czy przy takim napięciu podłączenie ori ładowarki Ducati, będzie bezpieczne, o czym powyżej Cinek78 wspomniał. Lepiej dopytać na wszelki wypadek w/w, bo to szaman, uzdrowiciel jest, wszelkiej marki motocykli, tutaj masz link do kontaktu: http://jmgmotocykle.pl/kontakt/ "Dlatego , że złącze diagnostyczne jest innego przeznaczenia (zasilanie urządzenia do obsługi serwisowej motocykla). Prąd o dużym natężeniu może uszkodzić instalacje motocykla." 1 cinek78 zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Karollo 2 Napisano Marzec 21, 2020 Dzięki za namiar, zadzwonię tam w poniedziałek i podpytam. W serwisie mówili, że nie będzie żadnego problemu z tak niskim napięciem, ale faktycznie lepiej się upewnić. 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Marzec 21, 2020 Zdroworozsądkowe podejście , a co do serwisów, to poziom obsługi, wiedzy pracowników, niekiedy bardzo może rozczarować. Pewnie będzie dobrze i tego życzę, a zapytać speca od ducati, nigdy nie zawadzi, chociaż mi małą zjebkę dał za patrzenie na ręce w 2019 i od tego momentu, przekornie go polubiłem (bo nikt nie lubi, jak mu się patrzy na ręce) , zresztą w tym filmiku w tak po 14 minucie o nim mowa: https://www.youtube.com/watch?v=IZNX1A2n9vg&fbclid=IwAR38vf-ajYucsV4x0EebAXvUMcXYmZRRqg0dXfLdVbO9hIxTzI7Kb5ANQe4 1 cinek78 zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Marzec 22, 2020 Jeśli Aku ma 10,9V to na bank ma kryształy siarczanów odłożone na elektrodzie. Przy pewnym poziomie i wielkości kryształów jest to proces nieodwracalny i Aku jest do wyrzucenia. Tworzenie kryształów zaczyna się już poniżej 2,05V na cele czyli < 12,3 V dla naszych Aku. Njapierw tworzy się warstwa z niewielkimi kryształami i jest to odwracalne w trakcie ładowania zwykłego, ale później kryształy się powiększają i już nie ma drogi powrotnej. Trudno ocenić jak daleko to zaszło u Ciebie. Zobaczysz po tym jak się będzie zachowywał po naładowaniu - może nie osiągnąć wcale napięcia ponad 12V albo osiągnąć je pozornie i przy obciążeniu go np rozrusznikiem spadnie ono natychmiast i nie da rady kręcić rozrusznika. W lekkich stanach zasiarczenia (zasiarczanowania?) można próbować proces odwrócić podnosząc napięcie ładowania do blisko 16V na kilkanaście godzin przy pilnowaniu niskiego prądu ładowania ( na poziomie 200mA). Lepsze ładowarki maja taki specjalny tryb odsiarczania, który właśnie to robi. Dokładne napięcie odpowiednia dla tego procesu zależy od temperatury Aku i otoczenia i te mikroprocesorowe ładowarki maja wewnętrznie pomiar temp otoczenia i dostosowują swoje parametry w każdym z cykli ładownia czy odsiarczania do warunków otoczenia. Ten proces nie jest łatwy, zwłaszcza że każda cela Aku może mieć inny stan a są połączone szeregowo wiec ładowarka zwykła i tak „widzi” obraz uśredniony wiec jej strategia ładowania i tak jest dla jednych celi lepsza a dla innych gorsza. Ale lepsze to niż nic :) Wiele Aku udawało się takim trybem uratować po zbytnim przestoju lub zbytnim rozładowaniu + przestoju, ale nie wiem czy kupiona przez Ciebie ładowarka OEM Ducati taki tryb ma (raczej nie jest to tryb automatyczny ale nie jest to niemożliwe) - zerknij do instrukcji czy coś o tym wspominają. Jeśli nie to trzeba próbować gdzieś pożyczyć choć na ten jedną akcję reanimacji Aku :) Wyższa temperatura otoczenia pomaga w odsiarczaniu wiec lepiej wymontować Aku i zabrać do domu albo nawet extra podgrzać Aku do 30 stopni na czas cyklu odsiarczania. LWG 2 TomekL i cinek78 zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pavlik 2 Napisano Maj 22, 2020 Pierwsza rzecz jaką zrobiłem po zakupie Monstera to zakup ładowarki Oxford i wyciągnięcie kostki na zewnątrz...czas operacji to w sumie 1h z przerwą na piwo, a robiłem to pierwszy raz, więc jakaś tam super skomplikowana rzecz to nie jest ;) Jedno co, to dołączony przewód do ładowarki jest zbyt krótki aby pociągnąć go pod siedzenie, trzeba go przedłużyć samemu ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Maj 22, 2020 (edytowany) Jeśli to w miarę nowy model to może mieć pod siedzeniem kostkę DDA, na której są PINy pociągnięte do akumulatora przez osobny bezpiecznik 7,5A i alternatywą do dodawania nowej kostki tak jak to zrobiłeś jest dodanie odpowiedniej wtyczki do kabli z ładowarki :) Wtedy podłączasz ją pod siedzenie tam gdzie gniazdo już masz fabrycznie. Zewnętrzne piny (1 i 4) dostarczają zasilanie "do AKU" jeśli chcesz ładować ALBO zasilają "z AKU" urządzenie podłączone do tej wtyczki. Nie mam tylko pewności czy ten konkretny model Monster'a to też posiada pod siedzeniem... większość innych nowych modeli ma takie gniazdo... LWG Edytowano Maj 22, 2020 przez DARc Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pavlik 2 Napisano Maj 25, 2020 Moto na serwisie, ale pod siedzeniem mam trzy kostki i na 99% taką wśród nich. Wnioskuję, że tę kostkę można wiec wykorzystać do podłączenia np. ładowarki do telefonu czy kamerki, potrzebna tylko odpowiednia przejściówka. Dobrze wiedzieć :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Maj 25, 2020 :) Technicznie da się podłączyć choć nie do końca do tego to gniazdo jest przeznaczone. Przy kierownicy czasami są doprowadzone kable zasilania (czasami na oddzielnym bezpieczniku) do GPS albo do manetek ogrzewanych. Prędzej bym czegoś takiego poszukał - w paru Ducatach widziałem to jako gniazdo z włożoną wtyczką i 5cm przewodów, uciętych, zaizolowanych. Całość często wsadzona w większą koszulkę termokurczliwą i zaciśnięte gdzieś z kablami instalacji przy kierownicy albo w/za lampą. Ale czy coś takiego w tym Monsterze znajdziesz - nie mam pojęcia ;) LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
LucjanoR 3 Napisano Maj 27, 2020 Rozwiazaniem jest, wyprowadzić na kierownice gniazdo zapalniczki( sa gniazda z wyświetlaczem o stanie aku). Jeśli w obwodzie jest tylko! bezpiecznik( niekiedy sa zestawy z przekaźnikiem ) to wystarczy do ładowarki dorobić wtyczkę i ładować akumulator przez gniazdo zapalniczki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach