Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Destor

Ładowanie akumulatora - przejściówka

Polecane posty

No, nikt nie mówił, że będzie łatwo-wszyscy się uczymy, jednak trochę to napięcie Ci spadło, szkoda, że wcześniej tego nie zauważyłaś.  Nie wiem, czy przy takim napięciu podłączenie ori  ładowarki Ducati, będzie bezpieczne, o czym powyżej Cinek78 wspomniał. Lepiej dopytać na wszelki wypadek w/w,  bo to szaman, uzdrowiciel jest, wszelkiej marki motocykli, tutaj masz link do kontaktu: http://jmgmotocykle.pl/kontakt/

"Dlatego , że złącze diagnostyczne jest innego przeznaczenia (zasilanie urządzenia do obsługi serwisowej motocykla). Prąd o dużym natężeniu może uszkodzić instalacje motocykla."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdroworozsądkowe podejście :96_ok_hand:, a co do serwisów, to poziom obsługi, wiedzy pracowników, niekiedy bardzo może rozczarować. Pewnie będzie dobrze i tego życzę, a zapytać speca od ducati, nigdy nie zawadzi, chociaż mi małą zjebkę dał za patrzenie na ręce w 2019 i od tego momentu, przekornie go polubiłem (bo nikt nie lubi, jak mu się patrzy na ręce):8_laughing: , zresztą w tym filmiku w tak po 14 minucie o nim mowa: https://www.youtube.com/watch?v=IZNX1A2n9vg&fbclid=IwAR38vf-ajYucsV4x0EebAXvUMcXYmZRRqg0dXfLdVbO9hIxTzI7Kb5ANQe4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Aku ma 10,9V to na bank ma kryształy siarczanów odłożone na elektrodzie. Przy pewnym poziomie i wielkości kryształów jest to proces nieodwracalny i Aku jest do wyrzucenia.

Tworzenie kryształów zaczyna się już poniżej 2,05V na cele czyli < 12,3 V dla naszych Aku.

Njapierw tworzy się warstwa z niewielkimi kryształami i jest to odwracalne w trakcie ładowania zwykłego, ale później kryształy się powiększają i już nie ma drogi powrotnej.

Trudno ocenić jak daleko to zaszło u Ciebie. Zobaczysz po tym jak się będzie zachowywał po naładowaniu - może nie osiągnąć wcale napięcia ponad 12V albo osiągnąć je pozornie i przy obciążeniu go np rozrusznikiem spadnie ono natychmiast i nie da rady kręcić rozrusznika.

W lekkich stanach zasiarczenia (zasiarczanowania?) można próbować proces odwrócić podnosząc napięcie ładowania do blisko 16V na kilkanaście godzin przy pilnowaniu niskiego prądu ładowania ( na  poziomie 200mA). Lepsze ładowarki maja taki specjalny tryb odsiarczania, który właśnie to robi.

Dokładne napięcie odpowiednia dla tego procesu zależy od temperatury Aku i otoczenia i te mikroprocesorowe ładowarki maja wewnętrznie pomiar temp otoczenia i dostosowują swoje parametry w każdym z cykli ładownia czy  odsiarczania do warunków otoczenia.

Ten proces nie jest łatwy, zwłaszcza że każda cela Aku może mieć inny stan a są połączone szeregowo wiec ładowarka zwykła i tak „widzi” obraz uśredniony wiec jej strategia ładowania i tak jest dla jednych celi lepsza a dla innych gorsza. Ale lepsze to niż nic :)

Wiele Aku udawało się takim trybem  uratować po zbytnim przestoju lub zbytnim rozładowaniu + przestoju, ale nie wiem czy kupiona przez Ciebie ładowarka OEM Ducati taki tryb ma (raczej nie jest to tryb automatyczny ale nie jest to niemożliwe) - zerknij do instrukcji czy coś o tym wspominają. Jeśli nie to trzeba próbować gdzieś pożyczyć choć na ten jedną akcję reanimacji Aku :)

Wyższa temperatura otoczenia pomaga w odsiarczaniu wiec lepiej wymontować Aku i zabrać do domu albo nawet extra podgrzać Aku do 30 stopni na czas cyklu odsiarczania.

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz jaką zrobiłem po zakupie Monstera to zakup ładowarki Oxford i wyciągnięcie kostki na zewnątrz...czas operacji to w sumie 1h z przerwą na piwo, a robiłem to pierwszy raz, więc jakaś tam super skomplikowana rzecz to nie jest ;) Jedno co, to dołączony przewód do ładowarki jest zbyt krótki aby pociągnąć go pod siedzenie, trzeba go przedłużyć samemu ;)

 

img2.jpeg

img1.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to w miarę nowy model to może mieć pod siedzeniem kostkę DDA, na której są PINy pociągnięte do akumulatora przez osobny bezpiecznik 7,5A i alternatywą do dodawania nowej kostki tak jak to zrobiłeś jest dodanie odpowiedniej wtyczki do kabli z ładowarki :) Wtedy podłączasz ją pod siedzenie tam gdzie gniazdo już masz fabrycznie.

classifieds-88500-0-09906700-1421618776.jpg

Zewnętrzne piny (1 i 4) dostarczają zasilanie "do AKU" jeśli chcesz ładować ALBO zasilają "z AKU" urządzenie podłączone do tej wtyczki.

Nie mam tylko pewności czy ten konkretny model  Monster'a to też posiada pod siedzeniem... większość innych nowych modeli ma takie gniazdo...

LWG

Edytowano przez DARc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moto na serwisie, ale pod siedzeniem mam trzy kostki i na 99% taką wśród nich. Wnioskuję, że tę kostkę można wiec wykorzystać do podłączenia np. ładowarki do telefonu czy kamerki, potrzebna tylko odpowiednia przejściówka. Dobrze wiedzieć :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:) Technicznie da się podłączyć choć nie do końca do tego to gniazdo jest przeznaczone. Przy kierownicy czasami są doprowadzone kable zasilania (czasami na oddzielnym bezpieczniku) do GPS albo do manetek ogrzewanych. Prędzej bym czegoś takiego poszukał - w paru Ducatach widziałem to jako gniazdo z włożoną wtyczką i 5cm przewodów, uciętych, zaizolowanych. Całość często wsadzona w większą koszulkę termokurczliwą i zaciśnięte gdzieś z kablami instalacji przy kierownicy albo w/za lampą.

Ale czy coś takiego w tym Monsterze znajdziesz - nie mam pojęcia ;)

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazaniem jest, wyprowadzić na kierownice gniazdo zapalniczki( sa gniazda z wyświetlaczem o stanie aku). Jeśli w obwodzie jest tylko! bezpiecznik( niekiedy sa zestawy z przekaźnikiem ) to wystarczy do ładowarki dorobić wtyczkę i ładować akumulator przez gniazdo zapalniczki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.