Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
red one

quickshifter

Polecane posty

tak samo mówioną kilka lat temu o skrzyniach automatycznych w autach.  Aktualnie mam 8 biegów plus 4 tryby jazdy. Nie jesteś w stanie tak jeździć skrzynią ręczną jak automatem - jestem za wolny i za mało precyzyjny.

Tak samo pisano o ABS do motocykli że niby przeszkadza w codziennej jeździe, że "prawdziwy" motocyklista jest w stanie lepiej hamować bez ABS.  Nie jest w stanie - jest za wolny w stosunku do elektroniki. Oczywiście nie mowa tu o klasykach które z definicji to inna klasa moto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

By zrozumieć co daje quickshifter, trzeba się przejechać motocyklem z tym urządzeniem na pokładzie, i to zarówno w warunkach torowych jak i miejskich. Osobiście uważam to za bardzo przydatny "gadżet", zarówno na miasto jak i na tor, również w motocyklach typu monster, stf itd.

 

Ciekawe ilu "przeciwników" tego urządzenia z wypowiadających się powyżej miało okazję doświadczyć zmiany biegów z QS ??? ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KLAMKĘ sprzęgła używam do wbicia pierwszego biegu, potem nie używam - tu mam to samo, co chemik

"Czepiłem się" tylko tego, że JA używam ją (klamkę) do całkowitego zatrzymania (bo redukcję do 1-ki również bez klamki jadę 

Poważnie, walisz litrowa V-ką redukcje bez odprowadzania sprzęgła?

 

Nie krytykuję, pytam tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem fajna sprawa ale i tak według mnie zbędna rzecz a co do automatu w samochodzie to porównanie automatu obecnego ze starymi to małe nieporozumienie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poważnie, walisz litrowa V-ką redukcje bez odprowadzania sprzęgła?

 

Nie krytykuję, pytam tylko.

 

Tak.

A Ty, Theo już nie ? ;)

 

https://docpoland.com/temat/9974-zmiana-biegow-bez-uzycia-sprzegla/?p=155132

https://docpoland.com/temat/13339-zmiana-biegow-bez-sprzegla/?p=197270

https://docpoland.com/temat/9974-zmiana-biegow-bez-uzycia-sprzegla/?p=155132

 

 

 Zmiana przełozenia w dół bez uzycia sprzegla jest jak najbardziej mozliwa i często sam stosuję. jest to trudniejsze i wlasciwie nie bardzo jest uzasadnienie do takiej techniki zmiany przełozenia. natomiast zmiany w górę warto stosowac przy naprawde dynamicznej jeździe. raz ze szybciej wykonamu dwa ze sprzegło ciernie nie obrywa przy tym.

Przy takim codziennym uzytkowaniu mysle ze niepełne wysprzęglanie jest wystarczające.

 

Nie jestem przeciwnikiem QS - żeby było jasne.

Tak samo nie jestem przeciwnikiem carbonu, jako elementu dekoracyjnego zamiast walki z wagą w celu urywania czasu na okrążeniu, czy lusterek "uznanej marki", w których widać to samo, co w fabrycznych ;)

Każdy sobie zakłada to, co chce mieć założone w motocyklu i to jego sprawa. ;)

Edytowano przez bialy114

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

biały dobry jesteś, mnie się udaje co najwyżej w górę biegi wrzucać, ale w dół to rzeźnia, chyba bym nie dał rady...chyba

quickshifter fajny bajer, ale jak dal mnie downshifter jaki teraz bmw wrzuciło do nowego 1000rr to jest klasa,ładujesz w dół do jedynki bez sprzęgła, a elektronika i antyhop dbają, abyś nie poszedł w koziołki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sam robi międzygazy przy redukcji jak w lambo ? ;)

Edytowano przez maniujr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc zakupiłem quickshifter firmy dynojet  i pięknie wszystko sie sprawuje a na torze to juz poezja  
Pytanie do ludzi którzy mają Quish.. jakie macie czasy ustawione  orginalnie jest 65ms   czy ktoś zmieniał czasy przyspieszał lub opóźniał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czas odciecia zalezy od roznic w przelozeniach skrzyni i obrotow zmiany.

Nie mozna tak zunifikowac tego czasu.

 

Ja w 999 mialem 50ms ale uzywalem wylacznie na torze i nie zdarzalo mi sie zmieniac biegów poniżej 9 tys obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

ok spróbuje tez tak ustawić i zobaczę jak jest 

Edytowano przez red one

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanwiam jaki wypływ ma QS na skrzynię. Czy to nie jest przypadkiem dość brutalne wbijanie biegów? Może jestem uczulony ale w mojej R1 bałbym się założyć coś, co na ulicy będzie tylko gadżetem. Jak chce urywać sekundy to spokojnie mogę 10 kilo jeszcze schudnąć ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla skrzyni jesli chodzi o trwałość lepszy jest QS dobrze wyregulowany niż nieumiejetna zmina biegów przez kierowcę.

Oczywiscie nalezy pamietać o tym że QS to użądzenie pomagające zmieniać biegi, a nie robiące nic za kierowcę, więc nadal należy umieć ten bieg zmienić. (pozdrawiam kierowców BMW z ich fabrycznymi QS zmieniającymi biegi z 1 na 2 przy 2 tys obr/min ;)  )

Dobrze ustawiony i prawidłowo obsługiwany QS absolutnie nie wpływa negatywnie na skrzynię czy inne podzespoły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jak sie poczyta forum ducati to uzytkownicy panigalki mają ten sam problem, wiec narzekają ze fabryczny qs psuje skrzynie. 

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

qs zaczyna działać od pewnych obrotów, u mnie bodajże od 3tys... theodorowi chyba o to chodziło, że zmienianie biegów poniżej tego progu, jest szkodliwe, bo prostu qs jeszcze nie działa...

 

co do skrzyń, spotkałem się z opinią mechanika, że w motocyklach są skrzynie kłowe i można zmieniać biegi (w górę) bez sprzęgła bez specjalnej szkody, a qs tylko ogranicza ryzyko uszkodzenia...

Edytowano przez maniujr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do góry bez QS przy ostrej jeździe zmieniam biegi. Jak się tocze po mieście do pracy czy coś wtedy używam sprzęgła. 

Nie wiedziałem, że QS działa od pewnych obrotów, czyli wtedy warto kliknąć sprzęgło, dobrze rozumiem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Hm plus SS  podobno dynamicznie dobiera czas odciecia zapołonu "The seamless shift technology dynamically adapts ‘kill time’ and other parameters in real time to provide the perfect shift – regardless of RPM, load, rider style or gear.

"

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie wiedziałem, że QS działa od pewnych obrotów, czyli wtedy warto kliknąć sprzęgło, dobrze rozumiem? 

 

Tak. U mnie tak właśnie działa, chociaż przy V2 ciężko zmieniać bieg na wyższy przy niskiej prędkości, więc te 3k czy 3,5krpm jest zazwyczaj przekroczone. Jest nawet dioda sygnalizująca na centralce qs i widać czy jest już active czy nie (chyba tak, żeby zobaczyć czy działa podczas montażu).

Edytowano przez maniujr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm, żeby wyjasnić o co chodzi trzeba by zacząć od tego po co jest skrzynia biegów, jak działa i kiedy sie zmienia biegi.

w wolniejszej chwili moge napisać w możliwie zwięzłej formie jesli ktos jest tym zainteresowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theo, nie daj się prosić :), napisz cos więcej - wiedzy nigdy dość. Hej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.