Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
kiepura4

Regulacja luzów zaworowych Monster 620

Polecane posty

Witam wszystkich maniaków Ducati. Na wstępie chciałem sie przestawić od tej lepszej strony ;p Monster 620 2002r aktualnie rozebrany bo przechodzi gruntowny przegląd i w związku z tym mam pytanie odnośnie luzów zaworowych do mojego potwora. Zabieram sie za regulację, ale nigdzie nie mogę dostać wartości luzów zaworowych internet przejrzałem od a do z w tym temacie i nie mogę znaleźć tych wartości dlatego proszę o waszą pomoc oraz bardzo chętnie wysłucham przydatnych wskazowek zwiazanych z regulacją . Caly ten proces postaram się udokumentować i opisac tutaj na forum. Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CZEŚĆ.

 

Zanim zaczniesz grzebać i kombinować to wyjaśnij proszę tylko 3 kwestie:

- skąd masz płytki zaworowe otwierające i zamykające? 

- jak Ci idzie z zamkami zaworowymi ? A jeśli wymagają wymiany, to skąd je masz ? 

- no a najważniejsze: nie wypada przeczytać to i owo (regulamin), przywitać się oficjalnie, jest odpowiedni dział, kilka słów o sobie, fotka monstera, skąd się pojawił itp., zamiast od razu wystrzeliwać z prośbą o pomoc i wątpliwą kwestią odwdzięczania w postaci pokazania nam czynności której jeszcze nie przeprowadzałeś ? :wink:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich maniaków Ducati. Na wstępie chciałem sie przestawić od tej lepszej strony ;p Monster 620 2002r aktualnie rozebrany bo przechodzi gruntowny przegląd i w związku z tym mam pytanie odnośnie luzów zaworowych do mojego potwora. Zabieram sie za regulację, ale nigdzie nie mogę dostać wartości luzów zaworowych internet przejrzałem od a do z w tym temacie i nie mogę znaleźć tych wartości dlatego proszę o waszą pomoc oraz bardzo chętnie wysłucham przydatnych wskazowek zwiazanych z regulacją . Caly ten proces postaram się udokumentować i opisac tutaj na forum. Pozdrawiam serdecznie

chcesz poznac wiedze tajemną :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CZEŚĆ.

 

Zanim zaczniesz grzebać i kombinować to wyjaśnij proszę tylko 3 kwestie:

- skąd masz płytki zaworowe otwierające i zamykające? 

- jak Ci idzie z zamkami zaworowymi ? A jeśli wymagają wymiany, to skąd je masz ? 

- no a najważniejsze: nie wypada przeczytać to i owo (regulamin), przywitać się oficjalnie, jest odpowiedni dział, kilka słów o sobie, fotka monstera, skąd się pojawił itp., zamiast od razu wystrzeliwać z prośbą o pomoc i wątpliwą kwestią odwdzięczania w postaci pokazania nam czynności której jeszcze nie przeprowadzałeś ? :wink:

 

Płytki jak i zamki mam z zaprzyjaźnionego autoryzowanego servisu zaraz za granica u naszych milych sąsiadów z czech :) ale po wielu telefonach do polskich serwisów i tutaj proponowali mi sprzedaż tych części.

Jak na razie zamki ida w ruch później okaże sie co dalej z luzami.

Kolego rozumiem ze jesteś tzw "służbistą" i oczekujesz od każdego, aby wszystko bylo na tip top, ale nie każdy taki jest i większość szuka pomocnych mu informacji nie myśląc o promocji siebie, robieniu fotek i straty czasu w najważniejszym momencie co jest w danym momencie na wagę złota. Oczywiscie nie mówie nie temu co powiedziałeś i z przyjemnością powiem coś wiecej o sobie i moim moto, lecz jak tylko podreperuje ducata i złożę go do kupy to znajdę wiecej czasu :)

 

 

temat przeniesiony do odpowiedniego działu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich maniaków Ducati. 

 

U nas robi się to tutaj: LINK

 

- no a najważniejsze: nie wypada przeczytać to i owo (regulamin), przywitać się oficjalnie, jest odpowiedni dział, kilka słów o sobie, fotka monstera, skąd się pojawił itp., zamiast od razu wystrzeliwać z prośbą o pomoc i wątpliwą kwestią odwdzięczania w postaci pokazania nam czynności której jeszcze nie przeprowadzałeś ? :wink:

 

Amen. :thumbup:  :clap:

 

 

Kolego rozumiem ze jesteś tzw "służbistą" i oczekujesz od każdego, aby wszystko bylo na tip top, ale nie każdy taki jest i większość szuka pomocnych mu informacji nie myśląc o promocji siebie, robieniu fotek i straty czasu w najważniejszym momencie co jest w danym momencie na wagę złota. Oczywiscie nie mówie nie temu co powiedziałeś i z przyjemnością powiem coś wiecej o sobie i moim moto, lecz jak tylko podreperuje ducata i złożę go do kupy to znajdę wiecej czasu :)

 

To JA jestem służbistą  :mrgreen:

Ty chyba też oczekujesz, żeby wszystko z zaworami w Twoim Monsterze było tip - top ?

Skoro można w jednej dziedzinie dlaczego inną olewać ??

Jeśli Forum, a w nim reguły, regulamin, niepisane zasady "dobrego" wychowania to dla Ciebie strata czasu - nawet w danym momencie - to ... dopowiedz sobie sam ;)

Większość umie najpierw poczytać, poprzeglądać działy i wątki już istniejące, znaleźć Powitalnię, odżałować całe 30 sekund na to, żeby już siedzącym w tej "knajpie motocyklowej" powiedzieć "Cześć".

Dopiero potem WIĘKSZOŚĆ zaczyna zadawać pytania.

 

Takich, co wpadli, zapytali i zniknęli mając nas wszystkich w d*** było tu na pęczki.

"Jak trwoga, to do Boga" :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij serwisówkę, tam znajdziesz wszystko. Szukaj w google pod hasłem ,,manuale officina Ducati Monster 620''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiepura , to jak przebiega regulacja , mogę liczyć na jakiś opis na PW ?

Może jakaś fotorelacja ?

 

pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Jestem po pomiarze luzów zaworowych. Wg. serwisówki wszystkie zamykające mieszczą się w "normie", podobnie otwierające poziomego cylindra. Mam za to problem z zaworami otwierającymi pionowy cylinder. Obydwa są bez luzu. Nawet powiem więcej, ten brak luzu jest na tyle duży, że płytki obracają się w palcach z oporem.

Pytanie: Czy luz regulować w widełkach kontrolnych (0.005-.012) czy w widełkach "nowości" (0.10-.12)? Takie dwa zakresy wartości znalazłem. W innym miejscu (ducatitech.com), że otwierające zawsze na 0.10

Pytanie: Czy luz w na obu cylindrach powinien być zbliżony?

Pytanie: Gdzie najtaniej płytki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U siebie zrobiłem tak na m695:

1. zakup drobnego, bardzo drobnego szczelinomierza listkowego (od 0.02mm co jedną setną w górę).

2. pomiary pokazały że tylko z otwieraczami jest problem

3. regulacja płytek które się dało pozamieniać między zaworami dała najciaśniejsze pasowanie 0,08mm

4. jeden zawór wymagał zakupu nowej płytki i ma teraz pasowanie 0,12mm

 

Wszystko miesi się w widełkach kontrolnych, nie robię rocznie więcej niż 5k km więc zakładam do przyszłej zimy będzie ok chętnie zabawę powtórzę.

"plus" (dla dobrze wyregulowanego silnika, przepustnic) z bycia bliżej 0.05 niż 0.15 na tolerancjach to dłuższe otwarcie zaworów.

Zero luzu na otwieraczach ekspresowo pogarsza stan gniazd zaworowych i samych zaworów.

 

 

Płytki kupiłem w moto osw w ostrowie, ściągniecie trwało długo (cała jedna płytka szła z włoch 2 miesiące, nie odmówili przyjęcia zamówienia przynajmniej...!) ale dotarła i jest satysfakcja zrobionego samodzielnie. rozrządu za kilkanaście złotych.

 

Oczywiście możesz się pobawić w precyzyjny cam timing ale uważam że z jednym wałkiem w głowie nie jest to temat krytyczny.

 

Po zmontowaniu całości polecam pokręcić tylnym kołem bez świec czy aby na pewno wszystko dobrze złożone :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwa miesiące, nieźle :D

post-86319-0-58797800-1481038565_thumb.jpg

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwa miesiące, nieźle :D

 

No koledzy, nie wiem czy na hasło "doc pl forum" wasz skarbiec udostępnia swoje oem-owe zasoby na sprzedaż ale dla człowieka z ulicy nie udostępnił :huh:

Rękę podał Ostrów, a że trochę pewnie drożej i długo...życie.

W takim razie, na przyszłość, można liczyć na motoM?

 

Najważniejsze, że cel osiągnięty, rozrząd śmiga, satysfakcja jest.

 

PS: robiłem to pierwszy raz w życiu, pierwszy raz na desmo, dlatego stan psycho-fizyczny przed naduszeniem przycisku startera po złożeniu całości jest niepowtarzalny :think: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, zapraszamy z motocyklem na serwis. Z racji niemałej inwestycji właśnie w te zasoby jesteśmy w stanie wykonać regulacje właściwie w każdym motocyklu Ducati "od reki".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów: czy luzy zaworowe mierzycie z założoną spinką (sprężynką) na wałku popychacza?

Drugi temat, to znalazłem podobne płytki zaworowe jak do naszych motocykli. Alfa Romeo 75 i 164 mają zawory z trzonkiem 8 mm. Płytka jest bardzo podobna, ale ciut niższa. Cena ok. 18zł/sztuka. Skusiłbym się, gdyby nie fakt, że rozmiary kończą się na 3,50 mm, a ja będę potrzebował 3,55 :)

 

Od siebie dodam, że w tym sezonie zrobiłem ponad 15k km i płytki otwierające w pionowym cylindrze wymagały interwencji. A za następne 10k km podejrzewam regulację luzów zamykających.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie spinka nie powinna mieć wpływu w ogóle na pomiar, ważne jest żeby luz był "dobry" tzn otwieracze nie uchylały zagrzanych zaworów ani trochę w TDC tłoka, gdy ciśnienie w cylindrze jest największe.

Spinka gwarantuje że dźwignia "paczy" :-) idealnie proso nad płytką i zaworem podczas pomiaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co to takiego? ;)

Chodził mi o oversize rocker shaft

 

Panowie taka sprawa. Mam zmierzony luz otwierającym 0,07, płytka poszła do innego zaworu. Teraz pytanie mogę mieć nowy luz 0,11 albo 0,16. Zawór wydechowy, więc wg serwisówki do 0,15.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie taka sprawa. Mam zmierzony luz otwierającym 0,07, płytka poszła do innego zaworu. Teraz pytanie mogę mieć nowy luz 0,11 albo 0,16. Zawór wydechowy, więc wg serwisówki do 0,15.

 

Nie wiem, nie mam wiedzy tajemnej = praktycznej jak dokładnie zachowuje się silnik jeżeli chwilowo (przez kilka(naście) setek km) będziesz miał za duży luz.

Jest to na wydechu, więc cieplej w stanie roboczym, powinno być ok, jest to raptem 0,01mm...

 

Theo jaka jest tw opinia?

 

PS: jak zmierzyłeś luz? listek powinien swobodnie jeździć w szczelinie tam i nazad bez blokowania. Może masz 0,15 a nie wiesz? :cool:

Dla wartości poniżej 0,1 listek nie powinien się mocno wybrzuszać wpychając go "pod włos"

Edytowano przez bronsonyo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie. Na hamerykańskim forum piszą, żeby włożyć listek w książkę telefoniczną i przesunąć. I tak ma być mierzony luz. Także dobrze pomierzone :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta, prawidłowy luz zaworowy określony jest w granicach od-do i  w tych granicach trzeba sie zmiescić. Druga sprawa to czy owe 0,16 to nie jedynie teoretyczne wyliczenie. Bo w praktyce może wyjść inaczej i trzeba zmierzyć i dopiero zobaczyć.

 

Juz zupełnie inna sprawa ze ja bym ustawił nie tylko luz mieszczący sie w określonych granicach co identyczny z analogicznym zaworem drugiego cylindra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.