Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

krzysiek2273

Brak reakcji na kluczyk

Recommended Posts

Witam czy spotkał się ktoś z posiadaczy diavela z brakiem reakcji na kluczyk zbliżeniowy? Żaden z wyświetlaczy ani drgnie.  Bateria w kluczyku wymieniona na nową tydzień temu ostatnia jazda była 3 dni temu i nie było żadnych oznak awarii. Kluczyk maksymalnie zbliżony do wyswietlaczy. Taka piękna pogoda a tu motorek musi stać w garażu. Czy ktoś też miał taką przypadłość? pozdrawiam 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diavelu jest taki przycisk na moto (do opalania bez kluczyka) chyba w multi też był podobny patent. Będzie wiedział gdzie jest przyczyna. U mnie trzymanie kluczyków z telefonem pewnej firmy (innych nie było problemów) powodowało że kluczyk nie działał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy spotkał się ktoś z posiadaczy diavela z brakiem reakcji na kluczyk zbliżeniowy? Żaden z wyświetlaczy ani drgnie.  Bateria w kluczyku wymieniona na nową tydzień temu ostatnia jazda była 3 dni temu i nie było żadnych oznak awarii. Kluczyk maksymalnie zbliżony do wyswietlaczy. Taka piękna pogoda a tu motorek musi stać w garażu. Czy ktoś też miał taką przypadłość? pozdrawiam 

W Diavelu antena do kluczyka zbliżeniowego jest pod siedzeniem a nie przy wyświetlaczach :)

 

Tak, że jesli gdzieś zbliżać to tam. Jak kluczyk jest w pełni sprawny i ma baterię OK to działa aktywnie czyli "nadaje" z większą mocą i jest w stanie komunikować się z tą anteną na ok 1,5-2m.

Jak jest słaba bateria lub jej brak to kluczyk działa "pasywnie" czyli do działania transpodera pobiera energię z pola anteny, ale ponieważ to pole bardzo szybko się zmniejsza ze wzrosrem odległości to taki kluczym nalezy praktycznie położyć na antenie. Może nawet nie wystarczyć kładzenie na siedzeniu i trzeba zdjąć siedzenie by jeszcze bliżej do anteny dać kluczyk.

 

Aktywny kluczyk normalnie "śpi" by oszczedzać baterię. Gdy jest w zasięgu działającego HFS w Diavelu (moto) to dostaje sygnał budzenia, który wysyła Diavel co jakiś czas. Odbieranie jest możliwe z większej odległości i nie zużywa tak bardzo baterii kluczyka. Do nadawnia "w kierunku moto" potrzeba sporo energii jeśli ma to pokonać 1-2 metry :) Jak baterii nie ma, albo uzywasz kluczyk pasywny to w kluczyku (w plastiku uchwytu) jest nawinięta antena (podobnie jak kartach płatniczych dzisiaj czy kartach kontroli dostępu do drzwi, komunkacji miejskiej itd).

Ona jest w stanie nie tylko odebrać sygnał od anteny w moto jak jest od niej na kilka centymetrów oddalona, ale jeszcze "kraść enerię" z pola anteny by zasilić kluczyk i jego rachityczne wtedy nadawanie (to nie jest precyzyjnie nadawanie, ale nie będziemy tutaj się doktoryzować głębiej ;)

 

Antena ma formę kółka ok 8-10cm średnicy i jest umocowana prawie przy samym "baku" pod siedzeniem, w jego najwęższej części.

 

post-88500-0-03278300-1438944324_thumb.jpg

 

Pewnie to sam wymyśliłeś, ale jeśli nie możesz uruchomić z PIN (kluczyk nie jest potrzebny wtedy) to pewnie jak pisze Martini aku w moto jest padnięte (przynajmniej z takich mniejszych awarii...). Procedura z PIN działa tylko jak ją skonfigurowałeś wcześniej w menu (fabrycznie jest wyłączona).

Normalnie jak bateria sie kończy (a to nie dzieje się "zwykle" z dnia na dzień...) to jest komunikat na LCD o słabej baterii kluczyka więc to nie wygląda na baterię kluczyka. Drugi kluczk działa tylko "paswynie" (ten mały) i musisz go zbliżyć do anteny.

Jeśli żaden działa to (pomysły):

- aku w moto,

- cały moduł HandsFree jest padnięty (jesli nie ma gwarancji to współczuje - koło 500 EUR...),

- antena albo jej przewód połączeniomy jest wadliwy, odłączył się, słaby styk - wtedy też kluczyki do immobilizera nie będą działały (ale metoda z PIN będzie jesli go aktywowałeś).

 

Przy okazji podpowiem, że jak czasami nie chce się w Diavelu włączyć ryglowanie kierownicy (ze starszym oprogramowaniem modułu HFS) to również może znaczyć, że chwilowo stracił łączność z kluczykiem ALBO skomplikowany układ przełączników krańcowych (trzeba być "geniuszem" by tak to wymyśleć jak w Diavelu jest) nie rozpoznaje eleganckiego krańcowego położenia kierownicy.

U mnie czasami zdarza się tak, że mając kluczyk w lewej kieszeni, stojąc bokiem naturalnie do moto, czekam na komunikat o możliwości włączenia ryglowania i nie pojawia się. A wystarczy, że się lekko obrócę by lewa kieszeń była bliżej siedzenia i na drodze między anteną a kluczykiem nie było... "mięśnia piwnego" i... TA TAM - działa!

Potwierdzam też spostrzeżenia innych użytkowników, że trzymanie blisko kluczyka pewnych urządzeń nadających (np. telefon) zakłóca pracę kluczyka i albo nie działa on wcale albo himerycznie raz działa a raz nie. Kilka eksperymentów z telefonem w jednej kieszeni z kluczykiem oraz odłożonym ze 2m dalej od moto, u mnie ewidentnie pokazało, że jest związek (negatywny), ale największe różnice jednak dostrzegam jak na drodze między anteną a kluczykiem jest... ciało ludzkie. Wygląda na to, że silnie tłumi łączność tego systemu.

 

Na marginesie też - działanie krańcówek w Diavelu jest tak zawodne, że Ducati "poprawiło" to rozwiązanie w nowym oprogramowaniu modułu HFS ;) A poprawka polega na tym, że... pozwala zaryglować BEZ patrzenia na stan wyłączników krańcowych i zostawia dla usera upewnienie się, że kierownica jest we właściwym położeniu :(  I dzięki tej prostej poprawne firmware, Ducati już nie musi wymieniać na gwarancji setek modułów HFS po 500 EUR każdy a wada/uszkodzenie modułu pozostaje, tylko soft przestaje się sygnałami z przełączników krańcowych przejmować :)

 

LWG

Edited by DARc

Share this post


Link to post
Share on other sites

antenka w motocyklu jest blisko siedzenie a nie wyświetlaczy,

 

Połóż kluczyk na siedzeniu i próbuj

Jeśli nie pomoże sprawdź AKU

Share this post


Link to post
Share on other sites

DARc- telepatia ?

 

:mrgreen:

Dokładnie :)

Czasami nikogo nie ma w wątku miesiącami a czasami porady spadają parami ;)

Czujni jesteśmy.

Oby komuś pomogło. O to przecież chodzi. A czy jeden czy więcej postów... od nadmiaru głowa nie boli

 

LWG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie - skoro nie boli, to ja też XD

Również miałem w ubiegłym roku problem z kluczykiem - przez kilka dni odpalałem Diabła na PIN. Wymiana baterii nie pomogła, aż okazało się.... że miałem pod siedzeniem włożoną kominiarkę. Leżała dokładnie nad anteną - tak jak wiele razy wcześniej, ale wtedy akurat ona spowodowała problem z komunikacją.

Oczywiście tak jak Darc wyżej napisał, może być grubszy problem - ale to można zweryfikować próbując odpalić z kodu - o ile jest. Warto również spróbować kluczyk serwisowy - o ile jest. Przy serwisowym należy raczej zdjąć siedzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem taki problem i sie skonczyl wymiana modulu i kluczyka, przyjechałem do serwisu na jakas tam inna umowiona rzecz i u nich przestal reagować... mocno byłem zdziwiony, ze i modul i kluczyk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.