Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Arecki

Sprzegło Barnetta zdechło

Polecane posty

Taka sytuacja
Niedawno (tj 2000km temu) założyłem całkowicie nowe sprzęgło, tj komplet sprzęgła anti-hopping’owego Ducati Performance (skladający się z aluminiowego kosza, bębena, docisku i spreżyn) do tego nowe tarcze i przekladki Barnett’a (sportowe – aluminiowe)
Jade sobie obwodnicą dość szybko, nagle ni stąd ni zowąd sprzęgło zaczyna sie ślizgać.
Doczłapałem sie powoli do garażu, zaglądam do środka a tam taka sytuacja
09.jpg
08.jpg
 
 
Pierwsza (1) tarcza od strony zacisku – brak materiału ciernego
02.jpg
 
 
Tarcze (2) do (6) – niewielkie ślady urzytkowania
03.jpg
05.jpg
 
 
Tarcza (7) – pierwsza od strony kosza nierównomiernie zużyta
06.jpg
 
 
Wszystkie tarcze były nowe, z zestawu Barnett’a, dwie stalowe przekładki były stare (ale proste) pozostałe nowe z zestawu Barnett’a. (Stare przekładki zastosowałem, żeby osiągbąć prawidłową grubość całego zestawu (36.5mm)
 
 
Tarcze zamontowane według instrukcji DP i Barnett.
01.jpg
 
 
Miał ktoś podobną sytuację?
 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a kosz/ zabierak sprzęgłowy nie jest "wyząbkowany" ???

Edytowano przez cinek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a kosz/ zabierak sprzęgłowy nie jest "wyząbkowany" ???

Nie, wszystko było nowe

Z kosza zeszła jedynie anodam, żadnych wgłębień nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a regulowales klamke sprzegla po zalozeniu tego nowego  zestawu ?

Klamka ma prawidłowy skok jałowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające jest to, że się tak nieregularnie zjechały

Tarcza (1) do zera a tarcza (2) jest praktycznie nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to wyglada na to ,ze docisk nie dociskal z odpowiednia sila na przekladki ....  moze sprawdz jeszcze wysprzeglik

Edytowano przez blejz23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik jest OK

CNC Racing ale średnica tłoczka taka sama jak OEM, dobrze wysprzęgla, nigdy nie było problemu z luzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wygląda to dziwnie albo coś przekombinowałeś zerknij jeszcze raz teraz może tu i złóż w kolejności jeszcze raz

 

http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?PHPSESSID=qr50v27l9iniimb87208fpfja3&topic=44741.msg805928#msg805928

 

U mnie jest nieco inaczej, ja mam DP slippery cluch

pierwsza do kosza wchodzi tarcza a nie przekładka jak jest to normalnie

 

podobnie jak na tym filmie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie będzie dobrze ponieważ bęben mojego sprzęgła ma jakby wbudowaną pierwszą przekładkę stalową

 

Instrukcja Barnett'a mówi, żeby pierwsza wchodziła gruba przekładka (3.2mm) w starszych sprzęgłach dwie (2x 1.6mm)

ja tą muszę pominąć

Pierwsza u mnie wchodzi tarcza (friction plate), następnie przekładka stalowa i dalej zgodnie z instrukcją

 

Gdybym dał pierwszą stalową przekładkę, spadłąby z bębna podczas ostrego hamowania silnikiem (kiedy beben sie "rozchodzi") i narobiłaby biedy

Edytowano przez Arecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie będzie dobrze ponieważ bęben mojego sprzęgła ma jakby wbudowaną pierwszą przekładkę stalową

 

Instrukcja Barnett'a mówi, żeby pierwsza wchodziła gruba przekładka (3.2mm) w starszych sprzęgłach dwie (2x 1.6mm)

ja tą muszę pominąć

Pierwsza u mnie wchodzi tarcza (friction plate), następnie przekładka stalowa i dalej zgodnie z instrukcją

a powiedz czy hopping Ci działał do końca bo coś tu nie gra , możesz jeszcze zrobić taką kombinację by założyć 1 przekładkę  od wewnątrz kosza, później tak jak leci cienką wypukłą  a od strony docisku 2 szt. i będzie działać jak masz starą tarcze to włóż ją na miejsce tej zużytej i rozklep ją  z lewej strony by nie miała luzu tylko nie klep z prawej co uderza o kosz z amelinium :)

Edytowano przez NastroAzzurro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi czy hopping Ci działał do końca i bo coś tu nie gra , możesz jeszcze zrobić taką kombinację by założyć 1 podkładkę od wewnątrz później tak jak lecie cienką wypukłą  a od docisku 2 szt. i będzie działać jak masz starą tarcze to włóż ją na miejsce tej zużytej i rozklep ją z lewej strony nie z tej strony z której uderza o kosz z amelinium :)

 

Hopping dziala

 

Nie mogę dać żadnej podkładki do wewnątrz. Beben sprzęgła anti-hoppingowego nie jest jednolity, składa sie z dwóch części, które w momencie działania anti-hoppa rozchodzą sie. Jak dam przekładkę od wewnątrz to wpadnie mi ona w te rozchodzące sie części i zrobi demolkę kosza

 

Ja zakładałem wszystko w następującej kolejności:

Tarcza (friction plate) 3.45mm

przekladka stalowa 1.6mm

Tarcza (friction plate) 3.45mm

przekladka stalowa 1.6mm

Tarcza (friction plate) 3.45mm

przekladka stalowa 1.6mm

Tarcza o wiekszej srednicy wewnetrznej (w którą wchodzą pierścienie sprężynujące) 3.45mm

Dwa pierścienie sprężynujące

przekladka stalowa 1.6mm

Tarcza (friction plate) 3.45mm

przekladka stalowa 1.6mm

Tarcza (friction plate) 3.45mm

przekladka stalowa 2mm

Tarcza (friction plate) 3.45mm

przekladka stalowa 2mm

 

Przy czym ważne jest aby cały ten zestaw miał grubość 36 - 36.5mm

 

Ja musiałem trochę pokombinować z grubościami ostatnich przekladek, ponieważ Barnett ma imperialny system miar

Ich tarcze mają 3.45mm a nie 3mm

a przekładki 1.6mm i 3.2mm a nie 1.5 i 2 jak to w cywilizowanym świecie bywa

 

instrukcja Ducati mówi jasno

7x tarcza 3mm

7x przekladka 2mm

1x przekladka stozkowa 1.5mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli jedynie jak masz za grubo po całości - to zostaje ci tylko stół magnetyczny i szlifierka płaszczyznowa która zrobi ci wymiar jak się nie zgadza grubości przekładek, jeśli jest tak jak mówisz to musi to ciekać nawet  latając cały czas po mieście a nie zużywać się po 2000tyś. km

Edytowano przez NastroAzzurro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli jedynie jak masz za grubo po całości to zostaje ci tylko stół magnetyczny i szlifierka płaszczyznowa która zrobi ci wymiar jak się coś nie zgadza grubości przekładek, jeśli jest tak jak mówisz to musi to ciekać latając po miecie a nie zużywać się po 2000tyś. km

 

wystarczy pokombinowac z grubosciami przekladek i zawsze mozna sie wstrzelic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hopping dziala

 

Nie mogę dać żadnej podkładki do wewnątrz. Beben sprzęgła anti-hoppingowego nie jest jednolity, składa sie z dwóch części, które w momencie działania anti-hoppa rozchodzą sie. Jak dam przekładkę od wewnątrz to wpadnie mi ona w te rozchodzące sie części i zrobi demolkę kosza

 

 

Zadnej demolki nie zrobi tylko sprzęgło już nie zasprzęgli bo będzie zablokowane rosprzęglone "rozklejone"

 

kombinuj z grubosciami przekładek, 36,5 to nie jest wyrocznie IMHO, wystarczy że masz zjechaną własnie tą wewnętrzną stałą tarczę i juz 36,5 można sobie w kapcie wsadzić

 

Taki efekt jak pokazujesz to jest wina za słabeo sprzęglania, czyli cały czas sprzęgło tak naprawde ślizgało

 

to moze byc klamka, zapowietrzoy uklad, za mały skok cylinderka wysprzęglika, zle złożony zestaw tarcz (z tak banalną sprawą jak na odwrót założone przekładki "scięte" czy tam "bombato", nie wiem jak to na polski się tłumaczy

sprężyny docisku mierzyłeś ?

 

W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadnej demolki nie zrobi tylko sprzęgło już nie zasprzęgli bo będzie zablokowane rosprzęglone "rozklejone"

 

kombinuj z grubosciami przekładek, 36,5 to nie jest wyrocznie IMHO, wystarczy że masz zjechaną własnie tą wewnętrzną stałą tarczę i juz 36,5 można sobie w kapcie wsadzić

 

Taki efekt jak pokazujesz to jest wina za słabeo sprzęglania, czyli cały czas sprzęgło tak naprawde ślizgało

 

to moze byc klamka, zapowietrzoy uklad, za mały skok cylinderka wysprzęglika, zle złożony zestaw tarcz (z tak banalną sprawą jak na odwrót założone przekładki "scięte" czy tam "bombato", nie wiem jak to na polski się tłumaczy

sprężyny docisku mierzyłeś ?

 

W

 

36,5 startowe staram sie uzyskac co by jak najrzadziej je rozkręcać

Uklad nie jest zapowietrzony, skok cylinderka 2.2mm (rzadnych klopotow ze znalezieniem luzu wiec dobrze wysprzęgla)

tarcze / przekladki Barnetta nie są znakowane, nie ma znaczenia jak wchodzą, tylko pierscienie sprężynujące trzeba poprawnie założyć

Spreżyny Ducabike 39.5mm

 

Ostatnio zrobiłem 400km na autostradzie, cisnąłem naprwdę grubo, do zamknięcia licznika

Edytowano przez Arecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To tak w nawiązaniu do tematu dlaczego mechaniką powinni się zajmować mechanicy? ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To tak w nawiązaniu do tematu dlaczego mechaniką powinni się zajmować mechanicy? :wink:

 

Kto ci powiedzial, ze nie jestem mechanikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnych kompleksów żeby tu o tym napisać a tym bardziej nie interesuje mnie opinia innych na temat mojej wiedzy mechanikowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma wielkiej filozofii. Skoro uszkodziłeś sprzęgło na przestrzeni 2tkm, musiałeś je źle poskładać. 36,5mm to nie jest wyrocznia. Trzeba wiedzieć jak zmierzyć antyhopping by prawidłowo działał. Inaczej składa się to samo sprzęgło antyhoppingowe dla np 1198 a inaczej dla 749.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.