Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

krzysiek siz

Podpięcie ładowarki & aktywowanie blokady

Polecane posty

Witam. Nabyłem niedawno MTS 1200S i mam w związku z tym 3 pytania:

 

  1. czy jeśli podepnę ładowarkę do telefonu bezpośrednio do akumulatora to nie będą wyskakiwały błędy ?
  2. jak blokuje się kierownice w przypadku użytkowania motocykla za pomocą pin kodu ? ( bez kluczyka w pobliżu )
  3. kiedy motocykl stoi na kołach bez obciążenia kierowcą itp łańcuchem dam radę dotknąć dolnego ślizgu na wahaczu, jest za luźny czy tttm ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. nie (przynajmniej ja u siebie nie zauważyłem po przejechaniu ok 1000km)

2. tak samo jak z kluczykiem

3. jest zdecydowanie za luźny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Jak gips prawi - będzie ok.

2.jw.

3. w zestawie narzędzi powinna być specjalna blaszka/"miarka" to właściwego napięcia zestawu napędowego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do pkt.2 Nie moge zablokowac kierownicy, próbowałem w ten sam sposób co przy obecności kluczyka i nie zadziałała ;/ musze zaglądnąć za ta blaszką :) zestaw kluczy jest ale nie interesowałem się nim aż tak. Dziękuje za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pkt. 2 to u mnie tak samo,tj. nie mogę zablokować kierownicy a jedynie odpalić.  W sumie to awaryjne uruchomienie motocykla, więc może o to tylko chodzi. U mnie chyba padła bateryja w kluczyku,albo i system "bezkluczykowy",bo nie działa też z awaryjnego kluczyka(tego czerwonego)  :-|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie pkt. 2 to u mnie tak samo,tj. nie mogę zablokować kierownicy a jedynie odpalić.  W sumie to awaryjne uruchomienie motocykla, więc może o to tylko chodzi. U mnie chyba padła bateryja w kluczyku,albo i system "bezkluczykowy",bo nie działa też z awaryjnego kluczyka(tego czerwonego)  :-|

Przy kluczyku czerwonym pamiętaj, że to jest kluczyk pasywny i w porównaniu do tego z bateryjką ma bardzo mały zasięg kontaktu z anteną systemu HandsFree. Nie wiem gdzie w Multi jest antena, ale przykładowo w Diavelu jest pod siedzeniem, przy samym zbiorniku (z przodu) i kluczyk pasywny trzeba prawie przyłożyć do anteny pod siedzeniem by został poprawnie aktywowany i by HF system odczytał jego odpowiedź (on jest wtedy zasilany przez pole anteny a zasięg działania jest podobny do znanych większości już kart bezstykowych i terminali POS w sklepach - dosłownie 2-5 cm).

Kluczyk aktywny cały czas "śpi" i przyciśnięcie któregoś "KeyOn" w moto wysyła sygnał budzący go i on transmituje kod do HF i potem co kilkadziesiąt sekund jest wysylany kod by HF widział kluczyk w zasięgu 1,5m (1,5m jest dzięki bateri w kluczyku).

Ale kluczyk pasywny nie ma zasilania i działa tylko gdy jest 2-3 cm od anteny. Więc po uruchomieniu i zbaraniu go od anteny będziesz miał ikonę braku kluczyka na wyświtlaczu a po wyłączniu moto będzie potrzeba ponownie całą procedurę użycia kluczyka czerwonego przejść (lub PIN lub kluczyka dużego, ale z wyczeraną baterią - wtedy działa dokładnie jak kluczyk pasywny).

 

Te systemy są bardzo podobne (HF) między współczesnymi modelami Ducati (robi je ta sama firma dla Ducati) i obawiam się, że jeśli Multi nie jest jakoś szczególnie odmienna w tym zakresie to bez kluczyka NIE aktywujesz jednak blokady bo PIN służy jedynie do przejścia immobilizera ale nie używasz go w czasie wyłączania moto. Blokada raczej aktywuje się TYLKO w obecności kluczyka.

Trochę czasu minęło od kiedy bardziej ten obszar badałem organoleptycznie, ale tak te eksperymenty zapamiętałem :)

Ale jeśli userzy Multi piszą, że blokada aktywuje się też bez kluczyka to może się mylę lub są różnice w HF w Multi/Diavelu.

 

A jak już używasz kodu PIN to konieczne zerknij na ten mój post -> https://docpoland.com/temat/17887-uwaga-diavel-i-inne-nowe-modele-zagrozony/

 

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze w których modelach bo zarówna w nowszym diabełku jaki nowszej Multi są spore różnice w ryglowaniu. Kluczyk nie jest potrzebny do blokowania dla obu modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do 2013 ryglowanie działa także na kod pin - idąc tokiem myślenia DARc-a to nie odjedziesz motocyklem który jest zaryglowany , bo pin go "nie uwoli" ...

Po wyłączeniu moto mamy chyba 5-10 sek na skręcenie kierownicą i ponownym kliknięciem przycisku on/off zapłonu zamykamy blokadę...

Tyle że to MTS , a Diavele mogą mieć inaczej - to tylko kwestia oprogramowania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do 2013 ryglowanie działa także na kod pin - idąc tokiem myślenia DARc-a to nie odjedziesz motocyklem który jest zaryglowany , bo pin go "nie uwoli" ...

Po wyłączeniu moto mamy chyba 5-10 sek na skręcenie kierownicą i ponownym kliknięciem przycisku on/off zapłonu zamykamy blokadę...

Tyle że to MTS , a Diavele mogą mieć inaczej - to tylko kwestia oprogramowania...

:) Ja jedynie spekulowałem o ryglowaniu a nie o cofaniu rygla przy uruchamianiu - to działa i tu nie mam wątpliwości.

Nie ma czegoś takiego jak "ryglowanie na kod PIN" bo PIN podajesz jedynie do deaktywowania immobilizera i opcjonalnie "cofnięcia rygla" przy uruchamianiu moto. OK. Niech będzie... w Diavelu PIN jest tylko do deaktywacji immobilizera+cofnięcia rygla jeśli był zarygowany. Ale do aktywowania immobilizera przy wyłączaniu moto nie używa się PIN i jestem prawie pewien, że też nie udaje się zaryglować jeśli nie masz w zasięgu kluczyka działającego. Tzn. wyłączasz moto jednym z dwóch przycisków (na kierownicy działa tylko przy ZERO prędkości a ten na HF działa także w ruchu) i chcesz ryglować, ale to sie udaje tylko jeśli masz działający kluczyk w zasięgu.

I co do tego drugiego (ryglowania bez kluczyka) to nie mam 100% pewności a Diavel teraz daleko by to sprawdzić ;)

 

Pozdrawiam serdecznie,

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze w których modelach bo zarówna w nowszym diabełku jaki nowszej Multi są spore różnice w ryglowaniu. Kluczyk nie jest potrzebny do blokowania dla obu modeli.

Zdaje się, że różnice w nowych modelach (albo po wgraniu nowego firmware fo modułu HF dla starszych modeli) polegają jedynie na ignorowaniu sygnałów z krańcówek położenia kierownicy. Do ryglowania HF nie czeka na poprawne przechylenie kierownicy a jedynie przyjmuje rozkaz z przycisku KeyOff. To user musi zadbać by kierownica była w odpowiednim położeniu bo inaczej rygiel uderzy i się cofnie bez zaryglowania. Procedura naciskania KeyOff się zmieniła nieznacznie, ale chyba ważniejsze jest, że nie ma tego komunikatu na LCD o "gotowości do rygowania", który był aktywowany na podstawie krańcówek.

Tyle wiem. Jeśli jest w nowszych modelach coś więcej zmienionego przy ryglowaniu to chętnie wzbogacę wiedzę bo wiedzy nigdy dość ;)

 

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to co napisałeś powyżej na temat nowego softu jest pewnikiem to ma to sens... W starszych modelach musiał pójść sygnał ze stycznika HF o skręconej kierownicy - dopiero wtedy był uwalniany rygiel po podaniu mu takiej komendy.  Jednakże okazały się ów styczniki bardzo awaryjne i Ducati zamiast ogłosić kampanie i wymienić HF , to po prostu zrobiło oprogramowanie omijające wadliwe widełki - czyli zrobili nas w jajo , nie eliminując przyczyny usterek.

 

Nie zgodzę się jednak z Tobą w kwestii immo i ew.włączania blokady. Immo jest aktywowane każdorazowo , samoistnie po wyłączeniu zapłonu i upłynięciu czasu w jakim ECU jest jeszcze w tz. podtrzymaniu pamięci czyli jakieś 5-15 sek. ( chyba to się nazywa; launch time) - w tym czasie tez można po aktywacji kodem PIN i wyłączeniu motocykla dokonać blokady kierownicy - na bank tak jest w starym sofcie - w nowym może też to zmienili , ale nie byłoby to dla mnie logiczne...

PIN służy do uruchomienia motocykla - nie jest to jakaś awaryjna procedura, tylko zwykłe uruchomienie innym dostępnym przez motocykl sposobem. Także pozostałe parametry też działają w standardowym systemie, w tym procedura wyłączenia silnika, zapłonu , uzbrojenia immo i ( powinna) blokowania kiery...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy się jeździ z kluczykiem czy bez i używa się PINu proces ryglowania jest taki sam (problem jest tylko z paliwem :-) ). W Multi "15 jest inny proces ryglowania i inny jest sam kluczyk niż w starszych rocznikach

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

problem jest tylko z paliwem :smile:

jest akcesoryjny wlew/korek w MTS - super sprawa... :mrgreen: :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy kluczyku czerwonym pamiętaj, że to jest kluczyk pasywny i w porównaniu do tego z bateryjką ma bardzo mały zasięg kontaktu z anteną systemu HandsFree. Nie wiem gdzie w Multi jest antena, ale przykładowo w Diavelu jest pod siedzeniem, przy samym zbiorniku (z przodu) i kluczyk pasywny trzeba prawie przyłożyć do anteny pod siedzeniem by został poprawnie aktywowany i by HF system odczytał jego odpowiedź (on jest wtedy zasilany przez pole anteny a zasięg działania jest podobny do znanych większości już kart bezstykowych i terminali POS w sklepach - dosłownie 2-5 cm).

Kluczyk aktywny cały czas "śpi" i przyciśnięcie któregoś "KeyOn" w moto wysyła sygnał budzący go i on transmituje kod do HF i potem co kilkadziesiąt sekund jest wysylany kod by HF widział kluczyk w zasięgu 1,5m (1,5m jest dzięki bateri w kluczyku).

Ale kluczyk pasywny nie ma zasilania i działa tylko gdy jest 2-3 cm od anteny. Więc po uruchomieniu i zbaraniu go od anteny będziesz miał ikonę braku kluczyka na wyświtlaczu a po wyłączniu moto będzie potrzeba ponownie całą procedurę użycia kluczyka czerwonego przejść (lub PIN lub kluczyka dużego, ale z wyczeraną baterią - wtedy działa dokładnie jak kluczyk pasywny).

 

Te systemy są bardzo podobne (HF) między współczesnymi modelami Ducati (robi je ta sama firma dla Ducati) i obawiam się, że jeśli Multi nie jest jakoś szczególnie odmienna w tym zakresie to bez kluczyka NIE aktywujesz jednak blokady bo PIN służy jedynie do przejścia immobilizera ale nie używasz go w czasie wyłączania moto. Blokada raczej aktywuje się TYLKO w obecności kluczyka.

Trochę czasu minęło od kiedy bardziej ten obszar badałem organoleptycznie, ale tak te eksperymenty zapamiętałem :)

Ale jeśli userzy Multi piszą, że blokada aktywuje się też bez kluczyka to może się mylę lub są różnice w HF w Multi/Diavelu.

 

A jak już używasz kodu PIN to konieczne zerknij na ten mój post -> https://docpoland.com/temat/17887-uwaga-diavel-i-inne-nowe-modele-zagrozony/

 

LWG

Dzięki wielkie. W Multi antena jest przy kierownicy,ale u mnie awaryjny kluczyk nie zadziałał,więc padł chyba system albo coś w oprogramowaniu. Na szczęście jest na gwarancji. Zablokować kodem pin nie udało mi się, pomimo prób i ustawienia kierownicy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kluczyk nie jest przy kierownicy , a w dolnej części szyby - kluczyk musisz włożyć w miejscu gdzie masz uchwyt do reg. wysokości szyby i wtedy spróbować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie jeszcze czy blokowanie kierownicy nie działa dopiero po odpaleniu i ponownym zgaszeniu.. ale trochę to naciągana teoria ...  Przy okazji dyskusji mam jeszcze pytanie, mianowicie chciałbym sobie dociąć grot kluczyka żeby nie wyciągać za każdym razem kluczyka (scyzoryka) z kieszeni do otwierania kufrów bądź kanapy i nieweim czy spasuje surówka z jakiegoś auta czy może gdzieś dostane oryginalna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

post 1 . - naciągana teoria , nie mająca pokrycia w rzeczywistym sofcie.

Grot kluczyka dopasujesz samochodowy - chyba Fiat ma takie same..

 

post 2 - po to jest to przyłącze żeby podpiąć pod nie navi - bezpośrednio z aku to zły pomysł , bo musiałbyś zrobić to "na przekaźniku" , czyli niepotrzebna plątanina kabli..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w tym miejscu powinien być ori alarm sygnowany do MTS - co tam obecnie jest... trudno ocenić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O2 OPTYMIZER  z PCV  lub jakieś bliźniacze urządzenia domniemanie tak działają , ale w rzeczywistości to placebo. Kilkukrotnie sprawdzałem takie "zabawki " na hamowni z z włożoną sondą lambda - nie działa to tak jak sobie założyli producenci urządzenia. Są za duże opóźnienia reakcji , żeby to było skuteczne.

Czyli jak na wstępie - placebo dla właściciela jak wiele innych "chipów"...

 

Nic nie zastąpi dobrej mechanicznej regulacji tego silnika - wtedy nie są potrzebne żadne dodatkowe urządzenia wzbogacające mieszankę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety żaden z Macherów nie dopasował samochodowego kluczyka do Multi... Nie pasuje z żadnego auta, wszystko za wąskie w porównaniu do mts

Edytowano przez krzysiek siz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.