Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
ducafil

Zużycie opon-Diavel

Polecane posty

Diavelowcy, podzielcie się swoimi wynikami kilometrów jakie robicie na komplecie opon w Diavelu. na forum diavela doczytałem,że przód leci tak samo szybko jak tył,niektórzy nawet przód kończą szybciej niż tył, jak to jest u Was? wiadomo,ze z diavela słaby turysta,ale jednak doe wiedzieć,że np. po wyprawie do Hiszpanii trzeba po drodze szukać nowych kapci.

Edytowano przez ducafil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ani nie zużywa szybciej ani wolniej niż inne motocykle. Raczej bym powiedział że to zależy bardziej gdzie się jeździ i jak się jeżdzi.  U mnie po zmianie ustawień zawieszenia - przód zaczął znikać błyskawicznie. Mam przejechane około 14 tys km - zmieniałem dwa razy tył. Na nowy sezon przód do wymiany - zużyte do 0. Tył został max 30 %. W tym kilka wizyt na torze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Charakterystyka bajka, niestety służy częstszym wymianom przodu... Zwłaszcza jeśli ktoś na początku ma obawy w, lub po prostu agresywnie nie rozpedza maszynki, a cheble zdrowe i skuteczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie dociążenie przodu dużo zmieniło i w samym prowadzeniu jak i z użyciu przedniej opony. Szczególnie było to widać na torze. Zobaczymy jak będzie się zachowywał w prowadzeniu po zimowych modyfikacjach zawieszenia. Wymianie sprężyn i zmianie oleju - przegląd zawieszenia.

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie przód jeszcze ma mieso ale pewnie przed WDW pójdzie do wymiany, wiec starczy na wiecej niż tył.

 

Miki kto ci zawieszenia ustawiał daj kontakt :)

 

Jeszcze zapytam jaka opona na przód ?? Czy to samo co tył czyli diablo rosso II czy może jest coś lepszego?

Edytowano przez Gorzko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LTD34 Łukasz z bemowa. Wymiana sprężyn tył do wagi ohlins. Przód miałem wymianę lag z gwarancji to zrobiłem przegląd wymianę oleju uszczelki. Przód został obniżony na półkach wg wskaźników. Na wiosnę pozostała regulacja samego zawieszenia po zmianach. Ale jak mi zrobił regulacje w tamtym sezonie to była kolosalna różnica zobaczymy na wiosnę jak będzie się jeździło.

 

Przód chce zmienić na coś innego może Michelin ale wyższy model

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo zbieżność motocykli i sytuacji, albo to ja Ci tę sprężynę wymieniałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność chyba ze jesteś podwykonawca Łukasza, ale to dość powszechna i tania modyfikacja w Diavelu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem niczyim podwykonawcą, Łukasz nie radzi sobie warsztatowo z wyjęciem amortyzatora z diavela i prosił o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

..... żart theodor. Ale faktycznie Łukasz wzbraniał się jak mógł przed wyjmowanie tego amortyzatora.  Przyznaje że wszystkie modyfikacje i zmiany zrobiłem mailową jak byłem w Australii. A motocykl jeździł między kilkoma firmami - tylko zdjęcia dostawałem z postępu prac (i faktury).  Dlatego ciekawy jestem jak będzie jeździł po tych wszystkich zmianach. 

PS. Skoro już znasz moto to muszę dać go do ciebie nie przegląd przed wyjazdem na WDW

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czytałem,że niektórzy zjechali opony po 2600-3000 mil. dla mnie mając na uwadze poprzednie moto to lekka przesada, ale co tam, ja z moim ekodrivingiem pewnie zrobię 10tkm na komplecie i będzie jak nowy  :mrgreen:

wychodzi na to,ze zabawa manetka gazu i dźwignią hamulca będzie tutaj więcej kosztować :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od temperatury w jakich się użytkuje - czy nawierzchni.  Inna jest nawierzchnia bitumiczna inna betonowa. Jeszcze inna na torze. W Skandynawii jest dość chropowata nawierzchnia co powoduje że spokojnie można zużyć na jednym wyjeździe cały komplet opon. A na końcu od stylu jazdy. Więc te 3000 mil nie jest jakimś rekordem w zużyciu. Opona jest od tego aby się zużywała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa że na zużycie opon decydujący wpływ ma cisnienie powietrza.

 

Tak z ręką na sercu przed samym sobą niech każdy przyzna czy wie jakie powinien mieć nominalne cisnienia w kołach i kiedy je sprawdzał.

Bo nawet w motocyklu gwarancyjnym i niewiadomo jak często odwiedzającym serwis kontrola cisnienia jest obowiazkiem użytkownika. A jednak nadzwyczaj często jest tak że kierowca o tym nie myśli, lub wrecz nie ma swiadomości tematu i cisnienie było kontrolowane pół roku temu przy okazji wizyty w serwisie i nigdy więcej. Niby prozaiczna rzecz, ale niezwykle istotna i zaniedbywana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku mam nawet miernik do pomiaru ciśnienia i staram się przed każdym wyjazdem skontrolować czy jest właściwe, ciśnienie zgodnie z instrukcja użytkowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też mam taki elektroniczny w saszetce - jak termometr.  Może nie przy każdym ale jak mam wolną chwile to mierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W/g instrukcji diavel 2,5 przód i tył.sprawdzam ciśnienie kiedy tylko mogę i staram się stosować do zaleceń producenta,choć nie brakuje specy,którzy mają swoje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mowa tu o ciśnieniu w oponach. Jak mi robił Łukasz ustawienie zawieszenia w tamtym roku to okazało się że na przodzie były duża różnice między prawym -  a lewym amortyzatorze.

Gdzie jak nic nie zmieniałem od nowości. Kto, kiedy - nie mam pojęcia.

Po zmianie od razu była różnica - taka mala rzecz. Więc warto też od czasu do czasu zająć  się ustawieniami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tył schodzi po około 11tyś, przód 13 tyś. Czyli wychodzi na to, że jeżdżę jak emeryt :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja "już" 1600km nabiłem w tym sezonie i myślę, że przy mojej"tatusiowej" jeździe tył powinien starczyć do końca sezonu.

No chyba że trafi się dużo słonecznych niedziel,wtedy kto wie ;)

Ale u mnie średnio 5l/100km pokazuje,więc to wiele tłumaczy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam najechane 9200 na nowych oponkach i tył już się z lekka kwalifikuje do wymianki - przód jeszcze ujdzie.

 

Macie jakiś namiar na ciekawego i tańszego dostawce opony - szczególnie tej tylnej???

Coś słyszałem, że na Ebaju z Europy mają za mniej więcej 1100 złotych komplet lub 750 za tył - koszty z przesyłką...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.