Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
ducafil

Zużycie opon-Diavel

Recommended Posts

Diavelowcy, podzielcie się swoimi wynikami kilometrów jakie robicie na komplecie opon w Diavelu. na forum diavela doczytałem,że przód leci tak samo szybko jak tył,niektórzy nawet przód kończą szybciej niż tył, jak to jest u Was? wiadomo,ze z diavela słaby turysta,ale jednak doe wiedzieć,że np. po wyprawie do Hiszpanii trzeba po drodze szukać nowych kapci.

Edited by ducafil

Share this post


Link to post
Share on other sites

ani nie zużywa szybciej ani wolniej niż inne motocykle. Raczej bym powiedział że to zależy bardziej gdzie się jeździ i jak się jeżdzi.  U mnie po zmianie ustawień zawieszenia - przód zaczął znikać błyskawicznie. Mam przejechane około 14 tys km - zmieniałem dwa razy tył. Na nowy sezon przód do wymiany - zużyte do 0. Tył został max 30 %. W tym kilka wizyt na torze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Charakterystyka bajka, niestety służy częstszym wymianom przodu... Zwłaszcza jeśli ktoś na początku ma obawy w, lub po prostu agresywnie nie rozpedza maszynki, a cheble zdrowe i skuteczne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie dociążenie przodu dużo zmieniło i w samym prowadzeniu jak i z użyciu przedniej opony. Szczególnie było to widać na torze. Zobaczymy jak będzie się zachowywał w prowadzeniu po zimowych modyfikacjach zawieszenia. Wymianie sprężyn i zmianie oleju - przegląd zawieszenia.

Edited by miki

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przód jeszcze ma mieso ale pewnie przed WDW pójdzie do wymiany, wiec starczy na wiecej niż tył.

 

Miki kto ci zawieszenia ustawiał daj kontakt :)

 

Jeszcze zapytam jaka opona na przód ?? Czy to samo co tył czyli diablo rosso II czy może jest coś lepszego?

Edited by Gorzko

Share this post


Link to post
Share on other sites

LTD34 Łukasz z bemowa. Wymiana sprężyn tył do wagi ohlins. Przód miałem wymianę lag z gwarancji to zrobiłem przegląd wymianę oleju uszczelki. Przód został obniżony na półkach wg wskaźników. Na wiosnę pozostała regulacja samego zawieszenia po zmianach. Ale jak mi zrobił regulacje w tamtym sezonie to była kolosalna różnica zobaczymy na wiosnę jak będzie się jeździło.

 

Przód chce zmienić na coś innego może Michelin ale wyższy model

Edited by miki

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo zbieżność motocykli i sytuacji, albo to ja Ci tę sprężynę wymieniałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem niczyim podwykonawcą, Łukasz nie radzi sobie warsztatowo z wyjęciem amortyzatora z diavela i prosił o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..... żart theodor. Ale faktycznie Łukasz wzbraniał się jak mógł przed wyjmowanie tego amortyzatora.  Przyznaje że wszystkie modyfikacje i zmiany zrobiłem mailową jak byłem w Australii. A motocykl jeździł między kilkoma firmami - tylko zdjęcia dostawałem z postępu prac (i faktury).  Dlatego ciekawy jestem jak będzie jeździł po tych wszystkich zmianach. 

PS. Skoro już znasz moto to muszę dać go do ciebie nie przegląd przed wyjazdem na WDW

Edited by miki

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytałem,że niektórzy zjechali opony po 2600-3000 mil. dla mnie mając na uwadze poprzednie moto to lekka przesada, ale co tam, ja z moim ekodrivingiem pewnie zrobię 10tkm na komplecie i będzie jak nowy  :mrgreen:

wychodzi na to,ze zabawa manetka gazu i dźwignią hamulca będzie tutaj więcej kosztować :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zależy od temperatury w jakich się użytkuje - czy nawierzchni.  Inna jest nawierzchnia bitumiczna inna betonowa. Jeszcze inna na torze. W Skandynawii jest dość chropowata nawierzchnia co powoduje że spokojnie można zużyć na jednym wyjeździe cały komplet opon. A na końcu od stylu jazdy. Więc te 3000 mil nie jest jakimś rekordem w zużyciu. Opona jest od tego aby się zużywała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inna sprawa że na zużycie opon decydujący wpływ ma cisnienie powietrza.

 

Tak z ręką na sercu przed samym sobą niech każdy przyzna czy wie jakie powinien mieć nominalne cisnienia w kołach i kiedy je sprawdzał.

Bo nawet w motocyklu gwarancyjnym i niewiadomo jak często odwiedzającym serwis kontrola cisnienia jest obowiazkiem użytkownika. A jednak nadzwyczaj często jest tak że kierowca o tym nie myśli, lub wrecz nie ma swiadomości tematu i cisnienie było kontrolowane pół roku temu przy okazji wizyty w serwisie i nigdy więcej. Niby prozaiczna rzecz, ale niezwykle istotna i zaniedbywana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku mam nawet miernik do pomiaru ciśnienia i staram się przed każdym wyjazdem skontrolować czy jest właściwe, ciśnienie zgodnie z instrukcja użytkowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W/g instrukcji diavel 2,5 przód i tył.sprawdzam ciśnienie kiedy tylko mogę i staram się stosować do zaleceń producenta,choć nie brakuje specy,którzy mają swoje zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mowa tu o ciśnieniu w oponach. Jak mi robił Łukasz ustawienie zawieszenia w tamtym roku to okazało się że na przodzie były duża różnice między prawym -  a lewym amortyzatorze.

Gdzie jak nic nie zmieniałem od nowości. Kto, kiedy - nie mam pojęcia.

Po zmianie od razu była różnica - taka mala rzecz. Więc warto też od czasu do czasu zająć  się ustawieniami

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja "już" 1600km nabiłem w tym sezonie i myślę, że przy mojej"tatusiowej" jeździe tył powinien starczyć do końca sezonu.

No chyba że trafi się dużo słonecznych niedziel,wtedy kto wie ;)

Ale u mnie średnio 5l/100km pokazuje,więc to wiele tłumaczy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam najechane 9200 na nowych oponkach i tył już się z lekka kwalifikuje do wymianki - przód jeszcze ujdzie.

 

Macie jakiś namiar na ciekawego i tańszego dostawce opony - szczególnie tej tylnej???

Coś słyszałem, że na Ebaju z Europy mają za mniej więcej 1100 złotych komplet lub 750 za tył - koszty z przesyłką...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.