Wretched 0 Napisano Marzec 7, 2016 Witam wszystkich, znając kwestie forumowe pewnie moje pytania były już poruszane gdzieś kiedyś na forum jednak o ile to nie problem chciał bym zadać parę pytań na "świeżo" - niebawem odbieram swoje pierwsze Ducati mianowicie s2r, miałem wcześniej różne motocykle ale wszystko japońskie więc mam kilka obaw w związku z nowym nabytkiem. 1. Motór ma licznikowe 25 tys przebiegu i pierwsza kwestia która mnie zastanawia to paski rozrządu, czy wymieniać je w ciemno bo to nie jest kosmiczny koszt i chyba wspierając się internetami można to zrobić samemu. Czy może najpierw ocenić stan tych obecnych i wtedy podjąć decyzję o wymianie? 2. Regulacja luzu zaworowego, czy za ciasny bądź za duży luz daje o sobie w jakiś charakterystyczny sposób znać czy po prostu przy danym przebiegu należy sprawdzić/zrobić i tyle bez żadnych odstępstw? 3. Jakiego oleju używacie w swoich maszynach? Do tej pory lałem wszędzie olej Repsol albo wcześniej Motul, zdaje się że ducati sugeruje użycie Shell advance, dodatkowo czy 10W50 może wpłynąć negatywnie na pracę silnika ? 4. Z tego co się doedukowałem jak na razie to model s2r ma zubożone względem choćby 620 heble i zawieszenie, czy wystarczy mieć w takim razie zaciski oraz tarcze z 620 i pasować będzie to plug & play, czy jednak taki swap wiąże się z jakimiś przeróbkami? To samo w kwestii zawieszenia chyba że różnica pomiędzy tym z 620 a s2r jest pomijalna. 5. Czy seryjny ECU ma jakieś możliwości zmiany mapy/tuningu/przeróbki czy po zmianie wydechu i innych kombinacjach aby zgrać to wszystko porządnie trzeba zaopatrzyć się w jakiegoś power comandera ? Na tą chwilę to chyba wszystko, na pewno dojdzie mi jeszcze sporo (pewnie dziwnych dla niektórych) pytań, ale w miarę możliwości proszę kogoś cierpliwego o odpowiedź, z góry dzięki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Marzec 14, 2016 Witam wszystkich, znając kwestie forumowe pewnie moje pytania były już poruszane gdzieś kiedyś na forum jednak o ile to nie problem chciał bym zadać parę pytań na "świeżo" - niebawem odbieram swoje pierwsze Ducati mianowicie s2r, miałem wcześniej różne motocykle ale wszystko japońskie więc mam kilka obaw w związku z nowym nabytkiem. 1. ja bym wymienił i zrobił to dla świętego spokoju w serwisie :D samemu to można powymieniać kabelki, łożyska w kołach itp. pierdoły, a w silniku to co najwyżej sprzęgło :) 2. Zrobić w serwisie sprawdzenie, jak trzeba to wyregulować 3. o olejach jest duży temat, poszukaj 4. hebel: s2r800 i 695 mają mniejsze tarcze (300 mm), w pozostałych były 320 mm, zacisk podobny, ale inaczej zamontowany. zawias: s2r800 i 695 mają sprężynę tylko w 1 ladze i chyba żadnej regulacji. Pozostałe miały normalne zawieszenie z 2 sprężynami. Upgrade to wymiana na zawias z pełną regulacją z 900Sie, DS1000Sie, s2r1000, st2, st3 lub jeszcze lepiej s4, s4r max chyba 2005, st4. Nie wiem czy zaciski podejdą ale powinny, musisz poszukać. 5. Pytaj u cinek78 lub motomaniax o szczegóły. Na pewno powinno się zrobić mapy, ale szczegółów technicznych nie znam :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Marzec 14, 2016 Wszystko zależy od twojej smykałki technicznej i determinacji. Ściągnij sobie manuala i poczytaj. Jak uznasz, że dasz sobię rade i chcesz się pobawić to i regulacja luzów nie jest straszna. Tylko wiosna to kiepski okres na taką zabawę Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Marzec 14, 2016 Wszystko zależy od twojej smykałki technicznej i determinacji. Ściągnij sobie manuala i poczytaj. Jak uznasz, że dasz sobię rade i chcesz się pobawić to i regulacja luzów nie jest straszna. Tylko wiosna to kiepski okres na taką zabawę hehehe, Ty sam wszystko ogarniasz bo masz dużą wiedzę, narzędzia, doświadczenie itd. btw. tej zimy zmieniałeś paski rozrządu? czym mierzyłeś ich napięcie? Arek ma rację, jak jest się pewnym, że się nic nie zepsuje to można działać :) jak są wątpliwości - serwis :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Wretched 0 Napisano Marzec 14, 2016 Wielkie dzięki za odpowiedź, co do pasków rozrządu myślę że dam radę sam. Patrząc na choćby tutoriale na yt nie jest to jakaś czarna magia, a jak coś sknocę zawsze mam serwis Ducati (jestem z torunia) aby im puzzle do poskładania podrzucić :P Najbardziej nurtuje mnie kwestia zawieszenia i hebli, bo nie ukrywam że czasem na "tor" w toruniu lub jakiś kartodrom zamierzam wjechać a po moich wcześniejszych sprzętach na bank będę czuł niedostatki na tym polu w monsterze. Czy ktoś z was montował clip-ony do jakiegoś monsterka? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Marzec 14, 2016 hehehe, Ty sam wszystko ogarniasz bo masz dużą wiedzę, narzędzia, doświadczenie itd. btw. tej zimy zmieniałeś paski rozrządu? czym mierzyłeś ich napięcie? Arek ma rację, jak jest się pewnym, że się nic nie zepsuje to można działać :) jak są wątpliwości - serwis :D Może i wiedzę techniczną mam ale kompletnie nie w tej dziedzinie. ogólnie świetnie się orientuję co się podnosi jak się gdzieś naciska ale z Ducati i rozrządem desmo miałem pierwszy raz do czynienia. Po prostu lubię się grzebać i tyle Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Marzec 14, 2016 Po prostu lubię się grzebać i tyle Kolega lubi grzebać w Ducati a ktoś inny gdzie indziej (....) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Marzec 16, 2016 (edytowany) Szukaj zawieszenia najlepiej od Monstera S4/S4R desmoquatro, ewentualnie od ST4 lub ST4s, ostatecznie z S2R1000. Hamulce - 4tłoczkowe złote zaciski Brembo, nawet od 620tki będą pasowały. Oczywiście musisz zmienić tarcze hamulcowe z obecnych 310mm na 320mm (również pierwszy z brzegu M620, ale wiele innych modeli ma takie same - mocowane na 6 śrub). Dodatkowo do wymiany przewody hydrauliczne, bo do 4tłoczkowych podchodzą pod innym kątem niż do do 2tłoczkowych. W kwestii hamulca przedniego - sugeruję zmienić pompę hamulca, najlepiej na radialną zSBKa klasy 848/1098/1198, albo monstera 796/1100 itp. i dopieo po wymianie pompy dobierać przewody hydrauliczne na zamówienie (np HEL). Edytowano Marzec 16, 2016 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trident 0 Napisano Luty 4, 2017 (edytowany) Witam, 1. Przednie lagi z s4/s4r mogą być używki w dobrym stanie, jaki to koszt ? 2. Jaki koszt takiego "przeszczepu" (robocizna) ? Ktoś się orientuje ? Dzięki z góry. Edytowano Luty 4, 2017 przez Trident Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 5, 2017 (edytowany) Witam, 1. Przednie lagi z s4/s4r mogą być używki w dobrym stanie, jaki to koszt ? 2. Jaki koszt takiego "przeszczepu" (robocizna) ? Ktoś się orientuje ? Dzięki z góry. Tak, się orientuje. Przy używanych elementach, to zależy od tego za ile dostaniesz. Przy nowych, połowa średniej wartości rynkowej Twojego motocykla ;-) Robocizna to kosztowy drobiazg, w obu powyższych przypadkach. Edytowano Luty 5, 2017 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Trident 0 Napisano Luty 5, 2017 Tak, się orientuje. Przy używanych elementach, to zależy od tego za ile dostaniesz. Przy nowych, połowa średniej wartości rynkowej Twojego motocykla :wink: Robocizna to kosztowy drobiazg, w obu powyższych przypadkach. Dzięki Darku, wszystko jasne :). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach