Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
Robert Sołczak

Pompa sprzęgła - zestaw naprawczy

Recommended Posts

Siema,

 

Rzadko odwiedzam to forum, może ze względu na brak problemów z moim grzechotnikiem :) Jednak dzisiaj dość gwałtownie się to zmieniło: najpierw zaczęły mi ciężko chodzić biegi, później się zorientowałem że klamka sprzęgła coś za lekko idzie, no i w końcu się okazało że sprzęgło przestało łapać... Przynajmniej się nauczyłem jak w miarę płynnie redukować bez sprzęgła :D

 

Nigdzie nie ma wycieków, ale zauważyłem że gumowa membrana przy klamce jest już na wylot przerwana... Szukam zestawu naprawczego, ale w paru sklepach mi powiedzieli że prawdopodobnie niczego nie będzie.. Gdzieś mi wspomnieli, że takie zestawy do Brembo co najwyżej są w US and A...

 

Ktoś wie gdzie mółbym znaleźć używaną pompę sprzęgła? Bo rozumiem, że o zestawie naprawczym mogę zapomnieć?

 

Piwo dla tego co mi pomoże :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama uszczelka, którą widzisz uszkodzoną od zewnątrz została namierzona jako część zamienna w KTM. 

https://docpoland.com/temat/18404-uszczelka-przeciwpylowa-pompy-sprzegla-s4rs/?hl=%2Bpompa+%2Bsprz%C4%99g%C5%82a

Jednak to, że jest ona przerwana ma niewielki wpływ na działanie pompy sprzęgła. Właściwie żaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama uszczelka, którą widzisz uszkodzoną od zewnątrz została namierzona jako część zamienna w KTM. 

https://docpoland.com/temat/18404-uszczelka-przeciwpylowa-pompy-sprzegla-s4rs/?hl=%2Bpompa+%2Bsprz%C4%99g%C5%82a

Jednak to, że jest ona przerwana ma niewielki wpływ na działanie pompy sprzęgła. Właściwie żaden.

 

To już jest jakaś informacja - dzięki. Możliwe że nie ma to wielkiego wpływu na pracę pompy, ale jest to zabezpiecznenie przed pyłami, które mogły doprowadzić do uszkodzenia samej pompy.

 

Są zestawy naprawcze do pomp (https://www.motointegrator.pl/szukaj/zestawy-naprawcze-pomp-sprzegiel-1040204/) ale nie ma nic bezpośrednio do Ducati. Dlatego się zastanawiam czy ktoś się orientuje z jakiego innego motocykla można "zapożyczyć" taki zestaw...

 

A odpowietrzyłeś układ? Masz ty płyn w zbiorniczku? Bo ta zewnętrzna gumka to nie jest uszczelnienie.

Płyn w zbiorniczku się w ogóle nie zmienił. Jednak pomimo, że był wymieniany na nowy w marcu to już jest całkowicie brudny (pewnie przez dłuższy czas musiałem jeździć z tą gumką, która jeśli dobrze rozumiem jest zabezpieczeniem przeciw pyłom...

 

Maszyna została w Poznaniu (mieszkam obecnie we Wro) i czekam aż znajomy mechanik będzie miał moment żeby lepiej poznać sytuację. Jeśli system się zapowietrzył to i tak będzie coś do wymiany, bo sprzęgło przestało mi działać w przeciągu niecałej godziny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brudny płyn w pompie sprzęgła to chyba klasyk. Myślę, że powinieneś sprawdzić: uszczelkę na tłoczku pompy, nie tą kurzową. Dalej wysprzęglik, bo przez niego może się płyn brudzić i zapowietrzać.

Aha, ja mam w moim monsterze pompy od ST4 (takie ze zbiorniczkami na zewnątrz) i tam mam taką sytuację, że aby dobrze odpowietrzyć układ muszę zdjąć klamkę i wciskać tłok ręcznie (za długi bolec popychający tłok). Najpierw odpowietrzyć dobrze pompę, potem resztę.

Ja to robiłem sam i tobie też polecam, bo pracy nie ma dużo, dwa klucze rurka i płyn.

s-l300.jpg

Edited by kkrzysiekk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Podepnę się pod temat. Po dłuższej nieobecności, chciałem przegonić Monstera i ku mojemu zdziwieniu, cała zawartość zbiorniczka pompki sprzęgłowej znajdowała się na podłodze. Wyciek widoczny wprost spod tłoczka.  

Tak jak już ktoś wcześniej wspomniał, wychodzi na to że nie ma na rynku zestawów naprawczych dla tego typu pompek Brembo...

Natknąłem się na podobnie wyglądający tłoczek (cały zestaw naprawczy):

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-pompy-sprzegla-brembo-ktm-18-4000-9940840090?reco_id=893df8fa-9d01-11eb-acb4-b026284c6b30&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

Niestety po sprawdzeniu ze sprzedawcą, wymiary (długość i średnica) tłoczka, nie pokrywają się. Co więcej, sprzedawcja sprawdził również w katalogu AllBalls i faktycznie, próźno szukać tam zestawu naprawczego dla Ducati Monster 900S i.e. 2000 r.

Czy ktoś z Kolegów poradził sobie z tym problem w inny sposób, np. wymieniając te 2 gumowe uszczelki (kapturki) znajdujące się na tłoczku? Oczywiście tutaj pojawi się kolejne pytanie... skąd je wziąć? : )

Pozdrawiam

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, tomasz napisał:

Cześć,

Podepnę się pod temat. Po dłuższej nieobecności, chciałem przegonić Monstera i ku mojemu zdziwieniu, cała zawartość zbiorniczka pompki sprzęgłowej znajdowała się na podłodze. Wyciek widoczny wprost spod tłoczka.  

Tak jak już ktoś wcześniej wspomniał, wychodzi na to że nie ma na rynku zestawów naprawczych dla tego typu pompek Brembo...

Natknąłem się na podobnie wyglądający tłoczek (cały zestaw naprawczy):

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-pompy-sprzegla-brembo-ktm-18-4000-9940840090?reco_id=893df8fa-9d01-11eb-acb4-b026284c6b30&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

Niestety po sprawdzeniu ze sprzedawcą, wymiary (długość i średnica) tłoczka, nie pokrywają się. Co więcej, sprzedawcja sprawdził również w katalogu AllBalls i faktycznie, próźno szukać tam zestawu naprawczego dla Ducati Monster 900S i.e. 2000 r.

Czy ktoś z Kolegów poradził sobie z tym problem w inny sposób, np. wymieniając te 2 gumowe uszczelki (kapturki) znajdujące się na tłoczku? Oczywiście tutaj pojawi się kolejne pytanie... skąd je wziąć? : )

Pozdrawiam

Tomek

Wszystko opisałem w moim temacie. Koszt całkowity ok. 30zł łącznie z wysyłką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo, jestem już po pierwszym kontakcie z O-ring Szczecin. 

B. dobry przykład że wszystko się da : )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jasne. Akurat w tym przypadku jestem zawiedziony podejściem Ducati/Brembo, ponieważ do marek europejskich czy to BMW czy to KTM a nawet Aprilia, systemy hamulcowo-sprzęgłowe też są Brembo a do tych marek są dostępne zestawy naprawcze. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, no ale na szczęście jak się podniesie 4 litery to można coś wykombinować :8_laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.