krzysst4sw 0 Napisano Czerwiec 11, 2017 Witam Od początku sezonu mam mały problem z moim st-kiem. Kilka-kilkanaście razy zakręci odpali i nagle ma problem, który po krótkim czasie znika i odpala. Pompa puszcza paliwo , ale rozrusznik cisza . Przypuszczam ,że jest kilka możliwości włącznik , regulator napięcia lub rozrusznik.... z góry dzięki za pomoc Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackvboom 0 Napisano Czerwiec 11, 2017 Polska język trudna język... Wyczyść styki włącznika (przycisk startu) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzysst4sw 0 Napisano Czerwiec 11, 2017 tego tekstu na początku nawet nie skomentuje ... mam drugi włącznik i reaguje tak samo ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 11, 2017 Włącznik działa właściwie , skoro załącza pompę paliwa ( obwód układu wtryskowego). Sprawdź połączenia na "grubych" kablach ( minus i plus), jeśli to nie pomoże to obstawiam podwieszone/zużyte szczotki rozrusznika , lub stycznik ( przekaźnik) rozrusznika. Powodzenia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Yurek 1 Napisano Czerwiec 11, 2017 Możesz sprawdzić kostkę w styczniku rozrusznika: https://docpoland.com/temat/11122-rozrusznik-nie-kreci-monster-s4/?hl=sandomierza Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzysst4sw 0 Napisano Czerwiec 12, 2017 Super dzięki za info sprawdzę Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackvboom 0 Napisano Czerwiec 14, 2017 A to ciekawe, że przycisk rozrusznika uruchamia takze pompę paliwa... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 14, 2017 A to ciekawe, że przycisk rozrusznika uruchamia takze pompę paliwa... czepiasz się - przeczytaj ze zrozumieniem całe zdanie , a nie tylko wiersz wyrwany z kontekstu, który tobie odpowiada. "załącza pompę paliwa ( obwód układu wtryskowego)" Uruchamia cały układ wtryskowy i zapłonowy - w tym pompę... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackvboom 0 Napisano Czerwiec 14, 2017 Pewnie, że się czepiam. Przycisk rozruchu podaje wyłącznie napięcie do przekaźnika który dalej podaje napięcie na rozrusznik. Przycisk rozruchu nie odcina ukłądu zasilania czy też go uruchamia. Jest to tylko i wyłącznie przycisk do przekaźnika rozrusznika. Na chłopski rozum można przekręcić kluczyk w pozycję ON i bezpośrednio z akumulatora podać plus na rozrusznik i o dziwo jeżeli instalacja jest sprawna motocykl odpali. Mieszasz przycisk rozruchu z tzw "kill switch" który faktycznie odcina cały układ zasilania. Jeżeli się mylę to proszę pokaż mi to na schemacie elektrycznym st4 lub innego ducata bo te w dużej części mają podobne instalacje elektryczne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 14, 2017 To jak chłopskim rozumkiem operujemy , to powiedz mi dlaczego po włączeniu zapłonu pompa paliwa "rusza" i wyłącza się po kilka sekundach ?? Dlaczego po wciśnięciu przycisku rozruchu ów pompa wraz z rozrusznikiem ponownie zaczyna działać?? Jest to "pajęczyna" elektryczna która jest ze sobą powiązana: rozrusznik wraz z przekaźnikiem, przekaźnik pompy, czujnik halla, a następnie wszelkie elementy wykonawcze jak wtryskiwacz, czy cewki zpł. - coś powoduje wzbudzenie tych wszystkich odbiorników właśnie po wciśnięci przycisku rozruchu... Jeśli moto nie odpalasz po włączeniu zapłonu, to wszystko przechodzi w stan "uśpienia" ... Próba uruchomienia silnika powoduje wzbudzenie . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackvboom 0 Napisano Czerwiec 15, 2017 skoro tak, to dlaczego nawet po 5 minutach moto mozna odpalic na pych?? Wg twojej teorii tylko przycisk rozrusznika uruchamia caly uklad zasilania. Juz powiedzialem, pokaz mi to na schemacie . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 15, 2017 słowo "tylko" - jest kolejną twoją nadinterpretacją. W przyp. odpalania na pych sygnał wzbudzeniowy idzie od czujnika halla ( czujnik położenia wału) - na jego podstawie aktywowane jest wzbudzenie sterownika (ECU) i pozostałego osprzętu. Wg. twojej teorii cały czas działają wszystkie odbiorniki , czyli wtryskiwacz, pompa paliwa, zasilanie cewek??? Nie widzisz jaką herezje wciskasz? Bez schematów internetowych , na chłopski rozum. Odpadam z tej dyskusji... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackvboom 0 Napisano Czerwiec 15, 2017 (edytowany) Nie, wg mojej teorii pompa i obwod zasilania nie pracuje ale jest aktywny. Tym steruje komputer i poprzez zbieranie sygnalow z czujnikow. Ale niech Ci bedzie. Przycisk start aktywuje caly uklad zasilania. Juz ci napisalem, pokaz to na schemacie bo glosis herezje a wynika to z tego, ze nie znasz podstaw.. Uklad zasilania jest aktywny w momencie prEkrecenia kluczyka w pozycje ON. Ale wracajac do tematu. Wystrarvzy zaczac od najprostrzych rzeczy, czyli przeczyscic styczniki i sprawdzic polaczenia ktore czesto sniedzieja... Edytowano Czerwiec 15, 2017 przez Jackvboom Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Czerwiec 15, 2017 Według Manuala: Starting When the ignition switch is turned to ON, the control unit activates the fuel pump for a few moments to pressurise the fuel supply circuit. The throttle position and engine temperature signals are processed. When the engine is turned over by the starter motor, the unit receives the engine RPM and timing signals that allow it to proceed with injection and ignition. To facilitate start-up, the mixture is enriched in accordance with engine temperature In this phase the ECU drives the stepper motor to provide the ingress of supplementary air downstream from the butterfly valves (see “Stepper motor” in Sect. M 3). During starting, the ignition advance angle is maintained at 0° until the engine starts. When the engine starts, the ECU controls the ignition advance in accordance with the values stored in the map and makes any necessary corrections according to the air and engine temperatures. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackvboom 0 Napisano Czerwiec 16, 2017 Arecki ale po co to wrzuciłeś? Nie każdy potrafi czytać po angielsku. Ja mam po prostu uczulenie na bzdury które wypisują ludzie a zwłaszcza ktoś kto na co dzień niby zajmuje się naprawą motocykli. Chociaż moje doświadczenie mówi, że oszukuje (bynajmniej w moim przypadku..) Po prostu, żenada w wykonaniu człowieka który niby zna się na motocyklach.. koniec Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Czerwiec 17, 2017 Jackvboom, nie masz racji. Na schemacie nie da sie pokazać algorytmów sterownika, a o to rozbija się dyskusja. Po włączeniu "zapłonu" stacyjką i Killswitchu na ON sterownik ma zasilanie ale nic poza tym, reszta odbiorników typu wtryskiwacze, pompa czy cewki jest martwa elektrycznie. Jedynie przez kilka sekund jest podawany sygnał na przekaźnik pompy by umożliwić szybkie odpalenie silnika. Reszta zostaje uruchomiona przez sygnały ze sterownika które je generuje dopiero jak "wie" że silnik sie kręci czyli po sygnale z jedynego czujnika który jest w stanie to stwierdzić czyli z czujnika położenia wału. Przy rozruchu rozrusznikiem działa to tak samo. Odłacz sobie czujnik położenia wału i kręć rozrusznikiem i zobaczysz że pompa nie ruszy, cewki nie iskrza i wtryski nie leją. P.S. Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej. ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Czerwiec 17, 2017 (edytowany) Pewnie, że się czepiam. Przycisk rozruchu podaje wyłącznie napięcie do przekaźnika który dalej podaje napięcie na rozrusznik. Przycisk rozruchu nie odcina ukłądu zasilania czy też go uruchamia. Jest to tylko i wyłącznie przycisk do przekaźnika rozrusznika. Na chłopski rozum można przekręcić kluczyk w pozycję ON i bezpośrednio z akumulatora podać plus na rozrusznik i o dziwo jeżeli instalacja jest sprawna motocykl odpali. Mieszasz przycisk rozruchu z tzw "kill switch" który faktycznie odcina cały układ zasilania. Jeżeli się mylę to proszę pokaż mi to na schemacie elektrycznym st4 lub innego ducata bo te w dużej części mają podobne instalacje elektryczne. Przy uogólnieniu, że wszystkie Ducaty mają "podobnie" to akurat nie masz racji :) bo wszystkie nowsze modele na ECU Mitshubishi (MTS, Diavel, Panigale...) to przycisk rozrusznika jest tylko i wyłącznie przyciskiem sygnałowym dającym sygnał wprost do jednego z wejść ECU i dopiero ECU na innym wyjściu steruje stycznikiem rozrusznika. Zasilanie ECU i reszta moto dostaje niezależnie od rozrusznika i to ECU decyduje kiedy włącza rozrusznik i co ewentualnie uruchomić równolegle lub niezależnie od układu rozrusznika (np. pompę paliwa). Wynika to ze schematu oraz doświadczenia praktycznego :) bo np. mam na tym przycisku ("przycisku rozrusznika") tempomat w Diavelu - gdy już jest PO rozruchu, używam go do sterowania funkcją tempomatu w zmodyfikowanym oprogramowaniu ECU (by Tuneboy). Ale być może w ST było inaczej. Nie mam do niego schematu a z niego jasno by to wynikało bo elektronika moto to nie jest "tajemnicza pajęczyna" jak się ktoś na elektronice trochę choć zna ;) LWG Update - zerknąłem z ciekawości na schemat ST4 i tam faktycznie starter włącza WPROST stycznik rozrusznika, więc ECU pewnie jak pisali inni "dowiaduje się" o fakcie kręcenia silnika z innego czujnika/czujników pośrednio a nie od przycisku rozrusznika. W ST4 działanie/niedziałanie rozrusznika jest łatwe do diagnozy bo to wyizolowany układ AKU, stycznik i rozrusznik + grube kable po drodze, które regularnie śniedzieją na złączach aku, stycznika, na śrubie masy oraz na połączeniach linki kabla ze złączami zaciśniętymi na tych kablach. Niemniej przy problemie słabych styków raczej bym się spodziewał słabego/długiego kręcenia a nie zupełnego braku takowego od czasu do czasu. Skłaniam się do sugestii szczotek samego rozrusznika... chyba, że któryś ze wspomnianych styków w obwodzie rozrusznika jest praktycznie urwany i tylko czasami styka. Zaskoczyło mnie trochę to, że ze schematu ST4 wynika, że na układzie rozrusznika nie ma żadnego bepiecznika - trochę strach się bać jak coś się tam zewrze - grube kable wprost do AKU :( Edytowano Czerwiec 17, 2017 przez DARc Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzysst4sw 0 Napisano Czerwiec 19, 2017 Jeszcze raz dzięki :) na tą chwile wyczyściłem i zakonserwowałem wszystkie " grube kable" w weekend zrobione 1000km i wszystko na tą chwile gra :D DARc No właśnie nie ma żadnego wiec myślę czy czegoś po sezonie nie założyć Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach