cinek78 124 Napisano Styczeń 21, 2019 Niebieski - seria zielony - kpl. układ termi , ale już po regulacjach silnika i filtrze K&N - czyli bez tego by było znacznie gorzej czerwony - mapowanie + kpl. wydech Myślę, że to zamyka temat zasadności modyfikacji zawartości ECU. W gwoli wyjaśnienia: usuwając ograniczniki fabryczne , ekologiczne i zmieniając kąty zapłonu spokojnie możemy jeszcze wycisnąć z 7-9%...Ale ten egzemplarz był szykowany do codziennej zabawy , a nie torowania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Styczeń 21, 2019 (edytowany) Cinek, ja się nie "rozumuje" za bardzo na wykresach , ale wytłumacz ten "zielony - kpl. układ termi , ale już po regulacjach silnika i filtrze K&N - czyli bez tego by było znacznie gorzej"-znaczy się, że gorzej wypadł jak niebieski, tj. "seryjny" ? Może niebieski to zielony jednak , wiadomo, że faceci nie znają się na kolorach . Czy jednak niebieski-to niebieski i seryjny? Edytowano Styczeń 21, 2019 przez Asty Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 22, 2019 Asty: 1 pomiar to seria jak otrzymałem moto. 2 pomiar (zielony) to wymiana pasków, regulacja zaworów, regulacja kątów wałków rozrządu, synchronizacja przepustnic i masa innych prac. Gdybym w tej chwili wykonał pomiar to pewnie nieco lepszy by był od niebieskiego, ale jak napisałem doszedł montaż pełnego termi . Wbrew obiegowej opinii przelotowe wydechy rzadko dodają mocy bez regulacji map paliwowych. W Japończykach nieco inaczej to wygląda niżeli w ducati, bo jest znaczna zapaść mocy i NM w ok. 2-5 tyś obr, powyżej 8 tyś jest niekiedy nieco więcej mocy. Dopiero właściwie napisana mapa powoduje , że można wykorzystać pełne możliwości zmiany oprzyrządowania silnika ( czyli wydech + filtry). Podsumowując : montaż przelotowego układu wydechowego najczęściej powoduje spadek mocy i NM , szczególnie w dolnym zakresie obrotów i zwiększone zużycie paliwa ( te marchewy to właśnie "zepsute" przepłukiwanie cylindrów i dopalanie mieszanki w układzie wydechowym. ) 3 wykres (czerwony) jest już po poprawionych mapach , ale jak wspomniałem można spokojnie było jeszcze trochę podejść "do góry". Tyle , że oczekiwania klienta, a możliwości to osobny temat. Sam osobiście w swojej MTS mimo , że wycisnąłem 165 KM , to zostawiłem nadzór sond lambda w małej pętli , dlatego , że w trasie oczekuje aksamitnej pracy silnika, małego zużycia paliwa i motocykl był przede wszystkim do turystyki. 2 Asty i miki zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Styczeń 22, 2019 Cinek, a jeżeli jest założony cały zestaw Termi czyli wydechy, filtr, obcięta obudowa filtra i akcesoryjne ECU to strojenie nadal jest wymagane ? Te sytuacje które przytaczasz tyczą się założenia pełnego przelotu i strojenia seryjnego ECU ? Te akcesoryjne ECU nie bez kozery jest dedykowane pod konkretny model bo ciut inne parametry ma silnik w 996 a inne w S4R. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 23, 2019 Jeśli zamontowałeś termisa + filtr + dedykowane ECU to ok, ale wycinając airbox zepsułeś wszystko. Silnik dostanie więcej powietrza i tym samy zubażasz mieszankę . Uboga mieszanka to wysoka temp. silnika i... <font color='red'>[desmo]</font>. Chyba, że wspomniana osłona airboxa ( wycięta) jest przewidziana to tego rozwiązania. Każde ECU jest dedykowane pod konkretny model, a nawet w tym samym modelu pod konkretny rocznik ( zmieniające się normy spalin w kolejnych latach). Nawet bliźniacze konstrukcje bazują na innych mapach zapłonowych i paliwowych ( np. pierwsze Diavele i Multistrady, czy obecna Multistrada 1260 i X-Diavel 1260). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Styczeń 24, 2019 A jakby włożyć z powrotem filtr fabryczny z wyciętą obudową to powinno się wyrównać... chyba, bo filtr K&N jest wysoko przepływowy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Styczeń 24, 2019 7 minut temu, matekboss napisał: A jakby włożyć z powrotem filtr fabryczny z wyciętą obudową to powinno się wyrównać... chyba, bo filtr K&N jest wysoko przepływowy. Tu nie jest problem w filtrze (aż takiej różnić nie ma) - tu bardziej chodzi o demolkę która została zrobiona w obudowie filtra Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach