Romcio 0 Napisano Sierpień 9, 2019 Witajcie Pierwsza bolączka mojego 749, któregoś dnia po kilku szybkich przelotach odstawiłem go na kilka dni. Wtedy to chcąc znów nim polatać nie chciał już odpalić, silnik kręci i wszystko niby ok ale nie odpala! Zauważyłem bynajmniej tak mi się wydawało że zawsze po przekręceniu kluczyka kiedy zegar cyka i kontrolki itd. nie słychać dźwięku bodajże pompy która specyficznie brzęczy przez moment. Mieliście coś takiego? gdzie znajduje się pompa żeby sprawdzić czy działa? nie zabieram się póki co za to bo co będę w ciemno szukać ;) a tym póki co odkurzam monstera :D z góry dziękuję za podpowiedź . Pozdro Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
picek 38 Napisano Sierpień 9, 2019 Pompa jest w zbiorniku. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Sierpień 10, 2019 ... ale wcześniej sprawdź bezpieczniki i przekaźniki.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 10, 2019 ok dzięki chłopaki jutro jak wyrobię z czasem, chciałem na czerwoną trybunę podjechać się pokazać ale nie rychnie, będę starym potworem ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 11, 2019 Nie wiem, czy regulator Ci nie padł... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 11, 2019 bezpieczniki OK kostki wyczyszczone i poznałem jak wygląda rozbebeszony ;) ale ciągle nie pali, nie jestem dobry i nawet nie chcę zapuszczać się w głębsze grzebanie bo to nie moja działka i nie umiem więc będzie musiał iść do doktora.. a przy okazji to co lejecie do swoich bo mam mało w zbiorniczku zauważyłem. :] Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 13, 2019 A próbowałeś, z zewnętrznego akumulatora klemami : + do + a minus na prawidłową masę np. na niepomalowanej śrubie od silnika ? dzieje się coś ? A światełko immo świeci się ? może coś z przełącznikiem na prawej połówce kierownicy... lub antena immo...ale kurde masz tam ludków kumatych w okolicy, może niech obadają... np. Macieja Z. Co do płynu to w zależności od preferencji do chłodnic ameliniowych , ja to Shella ładuję, ale jest wolny rynek... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 13, 2019 (edytowany) Aha, przypomniała mi sie taka sytuacja podobna w 749 Cytrynce, się okazało, że nie było ( lub wydmuchało) uszczelkę łącznika rury wydechowej przedniego cylindra, i właściciel nie rozpoznawszy po dźwięku, nieświadomie usmażył ECU bo gorące spaliny waliły prosto w osłonę termiczną za którą znajduje się właśnie komputerek, tylko tam to wogóle na zegarze coś głupiało, dopiero jak rozebrałem lewy bok i zajrzałem żeby sprawdzić co tam się dzieje...się okazało nadtopiony stary ecu ( domyśliliśmy się z Rychem, że przez nieszczelność w układzie wydechowym) , po wymianie ECU motocykl odżył, i wtedy się okazało, że mieliśmy rację, że dmucha przez nieszczelność , to trzeba było jeszcze uszczelkę zamontować...dodaję to tak ku pamięci- że niekoniecznie mechanicy specjalnie coś knują- by wyciągnąć dodatkową kasę..., a zwracają uwagę na drobnostki, które mogą zaszkodzić w przyszłej eksploatacji, oraz ku przestrodze, że ładne wystrzały przy schodzeniu z obrotów niekoniecznie są "ładne" ;-) Edytowano Sierpień 13, 2019 przez klekot999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 13, 2019 dziękuję za cenne wskazówki ;) osłonę termiczną sprawdzałem i wygląda tam wszystko ok bo sprawdzałem wszystkie kable i kostki czy coś nie uszkodziłem może w czasie jazdy idt. trochę syfu bo nie często się tam zagląda i tyle. Dzisiaj podłączyłem kostkę tuż przed pompą paliwa,zrobiłem krótki test podłączając żarówkę i po przekręceniu kluczyka zapala się na 2-3 sek. czyli prąd dochodzi co mnie bardziej przekonuje że to jednak awaria pompy paliwa. Jeszcze spróbuję ją na krótko podłączyć jak pisałeś i zobaczymy czy faktycznie nic nie rychnie. Tak wyprzedzając fakty to czy jeśli już kupować nową oryginalną,jakiś odpowiednik jeśli istnieje czy używka? pytam bo może ktoś już to przerabiał i wie w co pójść :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 14, 2019 Ja to bym najpierw rozebrał i sprawdził pompę, czy coś się nie odlutowało, ect... Na rynku są zamienniki, nawet znalazłem za 475 $ nową, ale może stara jeszcze do uratowania? https://www.ebay.pl/itm/2003-era-Ducati-749-999-fuel-pump-complete-plate-assembly-16023621A/161996505218?hash=item25b7be8082:g:KAkAAOSwpdpVdOIv Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
NastroAzzurro 16 Napisano Sierpień 14, 2019 Nie przepłacaj tu masz zamiennik Janek to by zaraz pół motocykla wymienił na nowe bebechy https://m.ebay.pl/itm/Electric-Fuel-Pump-for-Ducati-1098-1098-1199-748-749-848-916-996-998-999-Monster-/292995055130?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D2%26asc%3D20150519202348%26meid%3D5e58a88eea3e45aeb6295db8e5fd521b%26pid%3D100408%26rk%3D10%26rkt%3D25%26sd%3D161996505218%26itm%3D292995055130%26pg%3D2056116&_trksid=p2056116.c100408.m2460 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Sierpień 14, 2019 Hehe... zgadza, się, a Rycho podpowiedział, że podobne, lub takie same pompy boscha są nawet w samochodzie Daewoo Lanos.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Sierpień 14, 2019 No niestety albo stety Ducati jest można powiedzieć taką manufakturą i nie opłaca im się żeby np taki bosch albo denso specjalnie pod każdy model projektował osprzęt elektroniczny, więc biorą co jest już dostępne na rynku i dopasowują. Dlatego pasują różne dziwne rzeczy od innych producentów :-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 15, 2019 Ok kolejny krok dalej, pompa wyjęta i odpalona na krótko- działa ! Wszystkie obwody sprawdzone multimetrem i nic nie jest przerwane. Jest jedno ale.. po podłączeniu na krótko w tym miejscu już nie działa ! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 15, 2019 Nie wiem jak ten element się nazywa ale czy można to ustrojstwo wymienić ? Czy można rozebrać pompę tzn elementy do której jest ona przymocowana ? O to pytam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 15, 2019 Chciałbym zobaczyć dokładnie co w środku jest grane może tam coś pościło ale nie wiem czy da się to zaś złożyć bo to na takich małych dziwnych wciskać się trzyma ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
faza 15 Napisano Sierpień 15, 2019 Miałem taki objaw dwa razy w innych modelach. Jadę, odstawiam, nie pali. Sprawdzam wszystko i nic, cacy. Pytam szukam i znalazłem. Działa jak nowy po wymianie świec. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 15, 2019 Ok namówiłeś mnie :D wymiana świec nie zaszkodzi przecież ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
picek 38 Napisano Sierpień 23, 2019 I co, rozebrane i sprawdzone czy kabelki przejście mają? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Sierpień 30, 2019 A więc tak. Rozebrałam pompę i znalazłem tam trochę syfu po wyczyszczeniu i podkładaniu jej do kupy podłączyłem na sucho i dalej nic! Faza napisał o świecach i chociaż myśle sobie co mają świece do pompy to nie zaszkodzi przy okazji dojścia do nich je wymienić ! Zabralem się za wykręcanie świecy tej od górnego gara a tu żaden z moich kluczy nie pasuje, ten za gruby ten zbyt krótki itd. Nosz kur... padło i po spryskaniu fajki i komina od świecy ( bo nie wiem jak to zwał ) preparatem do czyszczenia , wciskam fajkę w świece i przykrecam. to tyle co mogłem sam zrobić na tym etapie czyli mało ! I wiecie co? Nie pytajcie mnie bo nie mam pojęcia co jest grane ale po przekręceniu zapłonu pompa ożyła ! Magia kurde albo zwyczajnie ducati? Może ma to coś wspólnego z tym co ruszałem może to przypadek ale oby działało jeszcze długo ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Sierpień 31, 2019 wszystkie kostki elektryczne do inspekcji Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Romcio 0 Napisano Lipiec 6, 2020 Witam raz jeszcze w starym temacie. Kupiłem ten zamiennik pompy i jestem ciekaw co z tego będzie a zrobiłem to bo kolejny raz stanęła i zwyczajnie przestała działać. Po jakimś czasie znów odżyła ale nie mam ochoty wiecznie go rozkręcać i reanimować. Wymieniłbym też filtr paliwa przy okazji więc czy może ktoś polecić jaki wybrać? Są różne dostępne ale nie mogę znaleść takiego jak oryginał. Może stary jest zasyfiony. korzystając z okazji to macie namiar na uszczelkę baku od pompy bo stara zdaje się być rozciągnięta i sfatygowana trochę ;) pozdro Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach