Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Buggy

Regulacja zaworów i ustawienie rozrządu, kilka pytań.

Polecane posty

Witam, od jakiegoś czasu zajmuje się 748, robiłem troszkę przy japońcach ale jednak praca przy Ducati wiąże się z inną wiedzą więc mam kilka pytań do bardziej doświadczonych czy nie popełniam jakiegoś błędu. Przeprowadzam kontrolę luzu zaworowego i rozumiem że na jednym zaworze muszę sprawdzić dwa luzy zamykający i otwierający, robię to w ten sposób: 

- luz zamykający tak jak na zdjęciu: http://pokazywarka.pl/u82df6/ czyli dopycham dźwignie w dół i mierze wtedy luz tam gdzie powstała szczelina tak ? Tutaj luz wyszedł 0.25 mm serwisówka mówi o luzie 0.13-0.18 mm czyli mam o te 0.10 mm za dużo tak ? 

- luz otwierający tak jak na zdjęciu http://pokazywarka.pl/vhiqs3/ w sumie podobnie jak japońcach. Tutaj luz wyszedł 0.11 mm, w serwisówce luz ma być 0.13-0.18 mm czyli mam zwiększyć o 0.04 mm tak ? 

Dodam że mierzone luzy oczywiście gdy zawór jest w spoczynku i jest to strona ssąca. 

Ostatnie pytanie co do wałków rozrządu i ich cech, aby ustawić poprawnie rozrząd muszę pokryć koła zębate z odpowiednimi cechami na obudowie i również zgrać dolne koło rozrządu z odpowiednią cechą ? Czyli literka V dotyczy cylindra pionowego a literka O poziomego ? Coś takiego jak na zdjęciu: http://pokazywarka.pl/yk4kh9/ tak ? 

Jest to dla mnie coś całkiem nowego a nie chciał bym popełnić błędu przy serwisie tego silnika, więc będę bardzo wdzięczny za pomoc ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. tak - ale jest zdecydowanie bardziej precyzyjny sposób pomiaru.

2. tak

3. Jest to półśrodek. Przy montażu nowych pasków powinieneś wykonać cam timing, , co w tym silniku jest kłopotliwe i wymaga specjalistycznego sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. To znaczy w jaki sposób wykonać go bardziej precyzyjnie ? 

3. Czyli co powinienem oprócz tego zachować lub zrobić 

Cam timing to chodzi o odpowiedni naciąg paska który mierzy się za pomocą mikrofonu ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje,że kolega ma bardzo mało czasu na serwis tego silnika a to w połączeniu z niedoborem wiedzy może wymiernie skrócić długość sezonu motocyklowego i tak już okrojonego przez te tragiczne choróbsko.

ps. nawet moje 748 stoi w garażu i się kurzy bo nie chce mi się naszej lokalnej policji tłumaczyć o nagłej potrzebie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Buggy napisał:

1. To znaczy w jaki sposób wykonać go bardziej precyzyjnie ? 

3. Czyli co powinienem oprócz tego zachować lub zrobić 

Cam timing to chodzi o odpowiedni naciąg paska który mierzy się za pomocą mikrofonu ? 

1. Nie wiem co Cinek miał na myśli, ale spotkałem się jedynie z pomiarem luzów za pomocą szczelinomierza. Domyślam się ze chodzi o luz serwisowy oraz tzw "warsztatowy" w którym są mniejsze widełki i przez to jest bardziej precyzyjny.

3. Cam timing to nie napięcie paska, to się nazywa cam belt tension. Żeby wykonać prawidłowo cam timing musisz mieć specjalna przystawkę z podziałką kątową która nakładasz na koła pasowe. No ale wtedy potrzebujesz też głębokościomierza żeby precyzyjnie wyznaczyć górne położenie tłoka. Generalnie nie jest to lot w kosmos ale wymaga baaaardzo dużo uwagi.

Pamiętaj również o wymianie spinek zaworowych o których wielu niezaznajomionych z tematem mechaników zapomina, a potem znajdujesz je przy wymianie oleju na dnie wiadra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem panowie za bardzo teoretyzujecie - ja widziałem kiedyś filmik na Yutubie jak jedn włoch doginal dźwigienki łyżką do opon na wymiar i w ten sposób luz regulował. serio - super metoda jest najszybsza i najtańsza... Gość był z Rzymu to musi być prawda i musiał się na tym znać - tak mi się wydaje przynajmniej. Serio skończcie z tą literaturą fabryczną, tymi mądralami serwisantami, bierzcie majsle, młotki łyzki i heja w minute gotowe desmo i tensio camingi czy jak to tam zwą.

Pozdrawiam :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ducgal napisał:

o ktorych spinkach piszesz _zaworowych czy dzwigienek jedne i drugie jak znajdziesz we wiaderku to silnik nie istnieje

Takie coś. Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale znajomy opowiadał że miał taką sytuację w 620 i oprócz sporego luzu katastrofy nie było. Poza tym bardzo często po wymianie tychże drucików luz wraca w tolerancję, ponieważ podczas pracy silnika się wyklepują.

66910011E.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.