Buggy 0 Napisano Kwiecień 19, 2020 Witam, od jakiegoś czasu zajmuje się 748, robiłem troszkę przy japońcach ale jednak praca przy Ducati wiąże się z inną wiedzą więc mam kilka pytań do bardziej doświadczonych czy nie popełniam jakiegoś błędu. Przeprowadzam kontrolę luzu zaworowego i rozumiem że na jednym zaworze muszę sprawdzić dwa luzy zamykający i otwierający, robię to w ten sposób: - luz zamykający tak jak na zdjęciu: http://pokazywarka.pl/u82df6/ czyli dopycham dźwignie w dół i mierze wtedy luz tam gdzie powstała szczelina tak ? Tutaj luz wyszedł 0.25 mm serwisówka mówi o luzie 0.13-0.18 mm czyli mam o te 0.10 mm za dużo tak ? - luz otwierający tak jak na zdjęciu http://pokazywarka.pl/vhiqs3/ w sumie podobnie jak japońcach. Tutaj luz wyszedł 0.11 mm, w serwisówce luz ma być 0.13-0.18 mm czyli mam zwiększyć o 0.04 mm tak ? Dodam że mierzone luzy oczywiście gdy zawór jest w spoczynku i jest to strona ssąca. Ostatnie pytanie co do wałków rozrządu i ich cech, aby ustawić poprawnie rozrząd muszę pokryć koła zębate z odpowiednimi cechami na obudowie i również zgrać dolne koło rozrządu z odpowiednią cechą ? Czyli literka V dotyczy cylindra pionowego a literka O poziomego ? Coś takiego jak na zdjęciu: http://pokazywarka.pl/yk4kh9/ tak ? Jest to dla mnie coś całkiem nowego a nie chciał bym popełnić błędu przy serwisie tego silnika, więc będę bardzo wdzięczny za pomoc ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 19, 2020 1. tak - ale jest zdecydowanie bardziej precyzyjny sposób pomiaru. 2. tak 3. Jest to półśrodek. Przy montażu nowych pasków powinieneś wykonać cam timing, , co w tym silniku jest kłopotliwe i wymaga specjalistycznego sprzętu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Buggy 0 Napisano Kwiecień 19, 2020 1. To znaczy w jaki sposób wykonać go bardziej precyzyjnie ? 3. Czyli co powinienem oprócz tego zachować lub zrobić Cam timing to chodzi o odpowiedni naciąg paska który mierzy się za pomocą mikrofonu ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducgal 0 Napisano Kwiecień 19, 2020 kup serwisowke hayensa 150pln (posiadam takowa) sprzedaje facet w poznaniu tam jest wszystko Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PiotrHuć 3 Napisano Kwiecień 19, 2020 Coś mi się zdaje,że kolega ma bardzo mało czasu na serwis tego silnika a to w połączeniu z niedoborem wiedzy może wymiernie skrócić długość sezonu motocyklowego i tak już okrojonego przez te tragiczne choróbsko. ps. nawet moje 748 stoi w garażu i się kurzy bo nie chce mi się naszej lokalnej policji tłumaczyć o nagłej potrzebie.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Kwiecień 19, 2020 3 godziny temu, Buggy napisał: 1. To znaczy w jaki sposób wykonać go bardziej precyzyjnie ? 3. Czyli co powinienem oprócz tego zachować lub zrobić Cam timing to chodzi o odpowiedni naciąg paska który mierzy się za pomocą mikrofonu ? 1. Nie wiem co Cinek miał na myśli, ale spotkałem się jedynie z pomiarem luzów za pomocą szczelinomierza. Domyślam się ze chodzi o luz serwisowy oraz tzw "warsztatowy" w którym są mniejsze widełki i przez to jest bardziej precyzyjny. 3. Cam timing to nie napięcie paska, to się nazywa cam belt tension. Żeby wykonać prawidłowo cam timing musisz mieć specjalna przystawkę z podziałką kątową która nakładasz na koła pasowe. No ale wtedy potrzebujesz też głębokościomierza żeby precyzyjnie wyznaczyć górne położenie tłoka. Generalnie nie jest to lot w kosmos ale wymaga baaaardzo dużo uwagi. Pamiętaj również o wymianie spinek zaworowych o których wielu niezaznajomionych z tematem mechaników zapomina, a potem znajdujesz je przy wymianie oleju na dnie wiadra. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducgal 0 Napisano Kwiecień 19, 2020 o ktorych spinkach piszesz _zaworowych czy dzwigienek jedne i drugie jak znajdziesz we wiaderku to silnik nie istnieje Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PiotrHuć 3 Napisano Kwiecień 19, 2020 Moim zdaniem panowie za bardzo teoretyzujecie - ja widziałem kiedyś filmik na Yutubie jak jedn włoch doginal dźwigienki łyżką do opon na wymiar i w ten sposób luz regulował. serio - super metoda jest najszybsza i najtańsza... Gość był z Rzymu to musi być prawda i musiał się na tym znać - tak mi się wydaje przynajmniej. Serio skończcie z tą literaturą fabryczną, tymi mądralami serwisantami, bierzcie majsle, młotki łyzki i heja w minute gotowe desmo i tensio camingi czy jak to tam zwą. Pozdrawiam :-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Kwiecień 19, 2020 3 godziny temu, ducgal napisał: o ktorych spinkach piszesz _zaworowych czy dzwigienek jedne i drugie jak znajdziesz we wiaderku to silnik nie istnieje Takie coś. Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale znajomy opowiadał że miał taką sytuację w 620 i oprócz sporego luzu katastrofy nie było. Poza tym bardzo często po wymianie tychże drucików luz wraca w tolerancję, ponieważ podczas pracy silnika się wyklepują. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducgal 0 Napisano Kwiecień 19, 2020 nie probowalem regulowac zaworow zaczynajac od wymiany zabezpieczen sprawdze idzieki za przemyslenia Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach