gefny21 0 Napisano Maj 18, 2020 Witam wszystkich! Czy orientuje sie ktos z jakim momentem trzeba dokrecic zacisk hamulca przedniego w ducati multistrada 1200? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 19, 2020 (edytowany) A kuknij tutaj, pewnie znajdziesz, ino należy poszukać : https://drive.google.com/file/d/1VMieAuR4RiJqb1roVVsKzWXJVlxkO6Yp/view?usp=sharing Edytowano Maj 19, 2020 przez Asty Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 20, 2020 (edytowany) Gdyby się nie otwierało, to w Multi 1200S 2015 ten moment to 45Nm +/- 5% "Change pads that have a shiny or "vitrified" appearance. Insert the calliper of the front disk and use the indicated product to lubricate the two screws (2). Tighten the two screws (2) to a torque of 45 Nm ± 5%." Edytowano Maj 20, 2020 przez Asty Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Maj 22, 2020 To bardzo ważne zastrzeżenie i dotyczy wielu śrub w naszych cackach - "lubricate" - momenty dokręcania śrub często są podawane dla nasmarowanych połączeń gwintowych i są wtedy sporo inne niż dla "suchych". Łatwo pójść na łatwiznę i dociągnąć suche/zabrudzone śruby do podanego momentu i te 5% dopuszczalnej odchyłki będzie na bank przekroczone...bo część momentu "zginie" na tarciu zamiast na dociąganiu połączenia gwintowanego wg założeń konstrukcyjnych. LWG 2 Asty i cinek78 zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 24, 2020 (edytowany) Dnia 22.05.2020 o 13:59, DARc napisał: To bardzo ważne zastrzeżenie i dotyczy wielu śrub w naszych cackach - "lubricate" - momenty dokręcania śrub często są podawane dla nasmarowanych połączeń gwintowych i są wtedy sporo inne niż dla "suchych". Łatwo pójść na łatwiznę i dociągnąć suche/zabrudzone śruby do podanego momentu i te 5% dopuszczalnej odchyłki będzie na bank przekroczone...bo część momentu "zginie" na tarciu zamiast na dociąganiu połączenia gwintowanego wg założeń konstrukcyjnych. LWG DARc słuszna uwaga. Ja amator jestem i dlatego muszę dopytać: jeżeli większość śrub w naszych ducatach montowanych jest na "czerwony" klej blokująco- uszczelniający, to przy wtórnym montażu śruby, która została wyczyszczona z pozostałości w/w, odtłuszczona i ponownie potraktowana klejem blokującym, to zalecenia producenta będą spełnione-tak mniemam, chyba, że oprócz powyższego jakieś inne środki należy zastosować w kwestii połączeń gwintowanych. Edytowano Maj 24, 2020 przez Asty Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Maj 24, 2020 Zasadniczo tak, ale... Ducati w instrukcji serwisowej, gdy opisuje które połączenia z jakim momentem i tolerancją przykręcać dodatkowo, w około połowie połączeń, specyfikuje tez dokładnie jaki smar (ok 9 rodzajów z czego ze 3 występują w 80-90%) ORAZ specyfikuje „loctite” kleje i uszczelniacze różne i jest ich tam 14 !!! rodzajów.Tak, że nie wszystko jest jednym i tym samym klejem traktowane nawet jeśli jest on na oko... „czerwony”.Pragmatycznie myśle ze dopuszczone są pewne zastępstwa ale i tak kilka trzeba używać, choć cześć z nich jest bardzo specyficzna i jest np. bardziej uszczelniaczem niż zabezpieczeniem gwintów. Na pewno warto mieć chociaż 3 siły tego kleju do gwintów, bo cześć połączeń ma się praktycznie nigdy nie odkręcić a cześć jest rutynowo odkręcania podczas konserwacji czy wymiany elementów zużywających się lub czyszczenia i tam użycie zbyt mocnego Loctite może skończyć się urwaniem śruby czy zerwaniem gwintu bo często to jest aluminium lub plastik.Mogę Ci podesłać instrukcje serwisowa od Multi 1200 to sobie doczytasz detale :) Tylko napisz jaki rocznik bo mam kilka różnych Multi to dobiorę najbliższy twojemu.LWGSent from my iPad using Tapatalk 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducgal 0 Napisano Maj 24, 2020 ge-neralnie zasada montowania polaczen srubowych jest taka;-polaczenia z okreslonym momentem lub katem dokrecenia NIE sa zabezpieczane klejem.( klej wypacza moment).sa to polaczenia samochamowalne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 24, 2020 DARc byłbym wdzięczny bardzo, bo obecnie "składam" , skręcam swoją Multi. Odezwę się na priv w kwestii instrukcji, bo chociaż jakąś posiadam, to mało tam o zabezpieczaniu gwintów. Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Loctaite używam kilku rodzajów w swoim zawodzie, ale do gwintów Ø 0,8~1,8 mm. :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Maj 24, 2020 10 hours ago, ducgal said: ge-neralnie zasada montowania polaczen srubowych jest taka;-polaczenia z okreslonym momentem lub katem dokrecenia NIE sa zabezpieczane klejem.( klej wypacza moment).sa to polaczenia samochamowalne. Ducati ma najwyraźniej odmienne zdanie :) Bo tabela połączeń śrubowych w moto zawiera precyzyjne momenty dokręcania również dla wielu połączeń z takim czy innym Loctite. Ja nie zajmuje stanowiska bo jeszcze za mało wiem ale na razie zakładam ze inżynierowie Ducati coś tam jednak wiedzą. Nie wszystkie Loctite są smaohamowalne tak „w ciemno” i cześć aktywuje się pod wpływem określonej siły ściskające i po pewnym czasie dopiero zachodzi reakcja i zaprojektowane „klejenie”. Może wiec te różne rodzaje Loctite jak podają w instrukcji są dobrane do momentu? Nie wiem, ale jest ich 14 różnych stosowanych we współczesnych Ducatach z czego chyba 7 czy 8 to są preparaty do połączeń gwintowych o różnych siłach, temperaturach pracy, odporności na olej, itp. LWG 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducgal 0 Napisano Maj 25, 2020 pracuje z dtr-kami juz dlugie lata i nigdy nie spotkalem kleju na zlaczu okreslonym momentem i stopniami.samochamowne jest polaczenie gwintowe a klej jest chamulcem na gwincie niedociazonym.awe Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PiotrHuć 3 Napisano Maj 25, 2020 Załóżmy że komuś odkręciło się tylne koło podczas jazdy... Prokurator pyta ów mechanika jak je dokręcił i dlaczego tak a nie inaczej - jeśli je dokręcił jak fabryka kazała (zgodnie z aktualną instrukcją) - to fabryka ma problem - tu mechanik jest tylko pośrednikiem technologi, a jeśli zrobił to po "swojemu" to ma mechanik teraz poważny problem. Tak to funkcjonuje w cywilizowanym świecie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach