Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

filozga

Zakup 848

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

Po spędzonych 3 sezonach na japońskich sportach, przyszedł czas na spełnienie jednego ze swoich marzeń. Tytułowy Ducati 848 jest motocyklem, którego planuję nabyć na sezon 2021 i zwracam się do Was z kilkoma nurtujacymi mnie pytaniami.

Poza znajomością historii marki oraz kilku istotnych aspektów technologicznych Ducati niewiele mi wiadomo o modelu 848, nigdy na takim nie miałem okazji jechać ani sie przyjrzeć z bliska. Proszę o kilka wskazówek dotyczących tego, na co zwracać szczególną uwagę przy oględzinach, jakie elementy najbardziej lubią się sypać oraz jeśli są tutaj jacyś posiadacze/ex-posiadacze, jakie są koszty i dostępność części na naszym rynku. Mieszkam we Wrocławiu, mam niedaleko autoryzowany serwis, czy oprócz niego jest ktoś w okolicy w stanie dobrze ogarnąć serwis tego sprzętu? Czy za zadbany sprzęt da się dać ok 20tys czy trzeba szykować bliżej trzydziestki? Motocykl ma być użytkowany bardzo rekreacyjnie, zero torowania, mało miasta, głównie trasy, no i ma stać i ładnie wyglądać, nie koniecznie kosztem totalnie wydrenowanego portfela.

Dzięki z góry za porady i wskazowki.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj,

Nie wiem czy są jakieś "typowe" usterki w 848. Motocykl skonstruowany chyba jak każdy - poza rozrządem oczywiście. Wymiana pasków jest  kosztowna, warto zwrócić uwagę kiedy były wymieniane (liczy się zarówno przebieg jak i czas od ostatniej wymiany). Bardzo droga jest też wymiana zestawu napędowego - do jednoramiennych wahaczy Ducati strasznie drogie są tylne zębatki. Na te dwie rzeczy przede wszystkim zwróciłbym uwagę. Z częściami eksploatacyjnymi w praktyce nie ma problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do napędu odradzam kupować gotowe zestawy ze sklepów. Sprawdzajcie ceny też dłuższych łańcuchów ponieważ nie wiem czemu ale udało mi się kupić 116 ogniw za 150 zł taniej niż 104 ogniwa w tej samej klasie wytrzymałości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy jestem na etapie kupna 848 czy może ktoś zna te motocykle?

https://m.olx.pl/oferta/ducati-848-2008r-32tys-km-godne-polecenia-prywatne-mozliwa-zamiana-CID5-IDF6bAi.html?reason=

Lub drugi

https://m.olx.pl/oferta/ducati-848-cena-do-negocjacji-CID5-IDG4aHz.html?reason=

Mam ponad 300 km by je obejrzeć. Też że Złotoryi ma podobno jakiś zielony silikon przy łączeniu cylindrów z blokiem silnika czy tak było w oryginale?

Nigdy nie miałem Ducati zawsze Japonia dlatego jestem zielony jeśli chodzi o te motocykle. Na co zwrócić uwagę jak już się wybiorę w Polskę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcia są nieszczególnie dużej rozdzielczości, więc trudno się dopatrzeć jakichś szczegółów w motocyklach. Zwracam tylko uwagę, że na zdjęciach z tego pierwszego ogłoszenia nie widać trzeciego kluczyka, który też powinien być w komplecie, czerwony. Nie wiem też czy książeczka nie powinna mieć na okładce wydrukowanego roku tego z którego jest motocykl, więc jeżeli książeczka jest faktycznie od tego motocykla, a sprzedający podał w ogłoszeniu rocznik 2008, to może być pierwsza rejestracja 08 a produkcja 07 (?), trzeba by sprawdzić po VIN-ie. Fajne ma siodełko kierowcy DP (Ducati Performance), na zagranicznych portalach aukcyjnych takie siodła pojawiają się dość rzadko, a jak są to osiągają wysokie ceny - rzędu 600-1000zł. Jeżeli nim się zainteresujesz dopytaj czy ma podnóżki oraz siodło pasażera, czy tylko widoczną na zdjęciu nakładkę. Dokupienie takich to wydatek rzędu kilkuset złotych (aktualnie coś ok. 500). 

W drugim ogłoszeniu napisane jest coś o dodatkach...ale na zdjęciach mówiąc szczerze poza zmienionymi dźwigniami sprzęgła i hamulca to nic mi takiego nie rzuca w oczy. Wydaje się zupełnie seryjny motocykl.

Tyle strzelam na podstawie zdjęć.

Edited by Groszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro ma podnóżki, to siodło pewnie też.

https://www.bikepics.com/ducati/848

ja korzystam z tej strony, gdy chcę popatrzeć na zdjęcia innych egzemplarzy danego modelu, żeby porównać czy jakiś element się powtarza w innych sztukach.

Osobiście sam robię swoimi motocyklami mikroprzebiegi roczne, więc mnie akurat taki niski przebieg nie szokuje :).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego a jak z tym sylikonem czy masą uszczelniającą? Masz coś takiego gdzieś przy silniku? Co do tego Moto że Złotoryi to zdjęcia robione w zimie dopiero zobaczyłem więc pewnie gość buja się już ze sprzedażą od wiosny a to dobrze nie wróży

Edited by jackowskipatryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jestem poza domem, nie mam jak pójść sprawdzić, dlatego podesłałem Ci link do bikepics, moze tam uda Ci się wyłapać coś podobnego. Nie wiem w którym miejscu ma ten silikon. 

Tym, że długo sprzedaje bym się nie zrażał - wręcz na plus, bo sprzedający może być bardziej skłonny do zejścia z ceny. Sam w ostatnim czasie niejednokrotnie wystawiałem ogłoszenie długi czas, ogłoszenie ładne, cena dobra, wyświetleń po kilka tysięcy...a nikt nawet nie dzwoni zapytać. I tak ponad rok.

Edited by Groszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjadę na ten Mikołów jest droższy ale ma amor skrętu i w Katowicach jest serwis Ducati jak gość się zgodzi sprawdzić na serwisie niech sprawdzą. Nie wiem czy się gość zgodzi ale najlepsze byłoby sprawdzić kompresję na cylindrach zobaczymy. Powiedz czy  motocykl ma jakieś słabe punkty na które warto zwrócić szczególną uwagę? I z góry dziękuję Ci za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

pozwolę się podpiąć pod temat - tylko myślę o większym bracie tj, 1098. Poza rozrządem, który należy wymieniać regularnie a jest dość drogi, koszami sprzęgłowymi które szybko się kończą (szczególnie ponoć w mieście) coś powinno martwić? Dotychczas jeżdziłem tylko na japonii więc liczę się z większymi kosztami i trudniejszym dostępem - pytanie czy są jakieś wady fabryczne czy typowe bolączki, o których powinienem wiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adams mnie to dziwią te małe przebiegi Moto 13 lat a przebiegi15 tys km. Chyba Dukata kupuje się żeby go mieć a do jazdy jakiś inny motocykl:8_laughing: Sam już nie wiem czy brnąć w Dukata czy kupić jakąś Japonię. W kraju do sprzedania 2-3 sztuki nie ma ani co oglądać ani w czym wybierać

Share this post


Link to post
Share on other sites

no chyba coś w tym jest, że samo patrzenie na Ducata i głaskanie go daje tyle przyjemności, ze już tak i jeździć nim nie ma potrzeby :) Sęk w tym, że jak nim jedziesz to go nie widzisz, więc przyjemniej po prostu posiedzieć w garażu i na niego patrzeć :) Mi to też czasem szkoda jeździć, żeby nie pobrudzić, bo godzina jeżdżenia to później 2 godziny czyszczenia ;) Wstyd się przyznać ale swoimi dziewiątkami w ciągu 10 lat zrobiłem... 4 tyś km.

A żeby pozostać w temacie - poza wymienionymi, nie kojarzę jakichś usterek typowych i powtarzających się. Niektóre rzeczy np. w Ducati są takie, że trzeba się do nich przyzwyczaić i nauczyć z nimi żyć. Np. moje 848 po myciu nie chce odpalać, bo jeżeli woda dostaje się w okolice stacyjki to immo nie wykrywa kluczyka.

I pod żadnym, żadnym pozorem nie wolno obciążać motocykla stojącego na stopce bocznej i NIGDY nie zapinać do transportu pasami motocykla stojącego na bocznej stopce.Niektórzy transportują motocykle spinając je z przodu za półkę zawieszenia, stojące prosto. Tak można przewozić Ducati. Inni ustawiaja motocykl na stopce bocznej i dociskają pasami do przyczepki. Tak NIE WOLNO przewozić ducati.

Edited by Groszek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 4.09.2020 o 12:10, jackowskipatryk napisał:

Adams mnie to dziwią te małe przebiegi Moto 13 lat a przebiegi15 tys km. Chyba Dukata kupuje się żeby go mieć a do jazdy jakiś inny motocykl:8_laughing: Sam już nie wiem czy brnąć w Dukata czy kupić jakąś Japonię. W kraju do sprzedania 2-3 sztuki nie ma ani co oglądać ani w czym wybierać

Mam aktualnie CBR1000RR rok 2005 z przebiegiem 53k km - już zacieram ręce do sprzedaży jak lokalni kupujący zobaczą przebieg :D

 

 

Wracając do tematu - szukając info znalazłem jakąś historię, że pierwsze 1098 miały problem z łozyskowaniem wału i zacierały się motory - ktoś to potwierdzi albo powie, w którym momencie to poprawiono?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.