Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Jjash

Multistrada 1000 ds - rączka podnoszenia

Recommended Posts

Pojeździłem, silnik gorący jak to zwykle, chwytam za rączkę wspomagającą ustawienie motura na nóżkach, targam... A tu mi w ręku została guma, co to rączkę otula. Ma ktoś tak?

No ja wiem, to się z rozgrzania kleju zrobiło, ale przecież nie powinno.

Czy ktoś już z tym walczył? Nie, żeby upierdliwe to było, ale jak dla mnie nie jest doskonale, a być musi.

Zatem? 565f5b0e35e0c18377502e9d818c7471.jpg

 

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś jednym z tych mniej licznych szczęściarzy, którzy u siebie taką raczkę i centralną stopkę mają :) więc na odpowiedź raczej bym nie czekał ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No żartujesz! Nie wiedziałem, że to taki rarytas!
Ale i tak szukam rozwiązania. Klej trzyma. Jak ostygnie, to jest nie do ruszenia ten gumolit. Ale jak pojeździć to już można go na chama zsunąć z uchwytu.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stopka centralna była opcją dodatkową, którą można sobie było domówić za dopłatą i zdecydowana mniejszość multistrad ma ją na wyposażeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Groszek napisał:

Stopka centralna była opcją dodatkową, którą można sobie było domówić za dopłatą i zdecydowana mniejszość multistrad ma ją na wyposażeniu.

I w sumie nie wiem dlaczego bo oferowanie stopki centralnej jako opcja w motocyklu szosowo-turystycznym jest debilizmem, weź tu np. łańcuch naciągnij jak jesteś po środku niczego albo postawić motocykl w przygodnym terenie ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym bardziej, że osobiście nie mam zaufania do stopki bocznej. Na moje oko za bardzo moto jest przechylone. Śmierdzi mi to upadkiem moto na parkingu. Zdecydowanie pewniej trzymać go na centralnej. Z drugiej strony, stopka centralna stoi zbyt blisko pionu. Tak źle i tak niedobrze.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stopka boczna w Multistradach sprzed liftingu, czyli 2003 - 2004/5 jest ogólnie znaną "typową usterką modelu". Ducati ma to do siebie, że nawet na postoju |musi| się wyróżniać, i to nie tylko swoim wyglądem, ale też i sposobem ustawienia. Chyba wszystkie modele ducati, jak się na nie spojrzy, postawione na nóżce bocznej, są bardziej pochylone niż "normalne" motocykle. Wygląda to pięknie, i faktycznie jest wyróżnikiem... za który niestety użytkownikom przychodzi czasem ciężko płacić. Twoje obawy co do multizdrady z boczną stopką są jak najbardziej uzasadnione, i zalecam szczególną ostrożność. Zwłaszcza obciążona kufrem potrafi się przewrócic sama z siebie, nawet bez wiatru. Mi się to zdarzyło kilka razy, z czego 2 razy ułamała się klamka sprzęgła (raz w trakcie dalekiej wyprawy), o zadrapaniach i pękniętych plastikach nie mówię. W sportowych modelach z kolei stopka boczna jest przykręcona bezpośrednio do karteru silnika. Obciążenie motocykla postawionego na stopce bocznej kończy się czasem wyjątkowo źle...

Edited by Groszek

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Groszek napisał:

Stopka boczna w Multistradach sprzed liftingu, czyli 2003 - 2004/5 jest ogólnie znaną "typową usterką modelu". Ducati ma to do siebie, że nawet na postoju |musi| się wyróżniać, i to nie tylko swoim wyglądem, ale też i sposobem ustawienia. Chyba wszystkie modele ducati, jak się na nie spojrzy, postawione na nóżce bocznej, są bardziej pochylone niż "normalne" motocykle. Wygląda to pięknie, i faktycznie jest wyróżnikiem... za który niestety użytkownikom przychodzi czasem ciężko płacić. Twoje obawy co do multizdrady z boczną stopką są jak najbardziej uzasadnione, i zalecam szczególną ostrożność. Zwłaszcza obciążona kufrem potrafi się przewrócic sama z siebie, nawet bez wiatru. Mi się to zdarzyło kilka razy, z czego 2 razy ułamała się klamka sprzęgła (raz w trakcie dalekiej wyprawy), o zadrapaniach i pękniętych plastikach nie mówię. W sportowych modelach z kolei stopka boczna jest przykręcona bezpośrednio do karteru silnika. Obciążenie motocykla postawionego na stopce bocznej kończy się czasem wyjątkowo źle...

Tak, bardzo często pęka właśnie w miejscu mocowania z silnikiem zaraz koło nakrętki. Nie wiem skąd ta przypadłość, że na siłę wpychają elementy odlewane gdzie kute spisałyby się 100x lepiej. Żeby nie było nie jest to domena tylko tej marki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.