cwiqa 0 Napisano Listopad 21, 2021 Witam wszystkich forumowiczów., Chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczenia, bo może gdzieś, kiedyś, ktoś miał podobny problem: czy źle dobrany olej może mieć wpływ na ślizganie się sprzęgła? (dokładnie chodzi o Monster 696 z 2008 roku, przebieg licznikowy to około 35 tyś. km, zalany olej Millers Oils 10w50 ZFS). Przed wymianą oleju nie było żadnych problemów (aczkolwiek motor kupiłem niedawno i za dużo kilometrów nim nie pokonałem). Po wymianie oleju pierwsza trasa (około 100 km) wszystko ok, a już podczas drugiej trasy na 3 biegu po przekroczeniu 4 tyś. obr. sprzęgło zaczęło się ślizgać (dodam, że silnik nie był jeszcze do końca dogrzany). Po rozgrzaniu silnika problem już nie wystąpił. Z góry dziękuje za konstruktywne odpowiedzi Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 22, 2021 Olej może być czynnikiem , który "przyspieszy" degradację tarcz sprzęgłowych , jednak nie jest ich przyczyną. Najprawdopodobniej olej + zużycie sprzęgła zbiegły się z wymianą wspomnianego. Nie łudź się , że powrót do poprzedniego oleju przywróci sprawność sprzęgła. Niestety czeka się wymiana tarcz sprzęgłowych. Pewnie nie miał lekko monsterek , skoro przy tym przebiegu już padło... 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cwiqa 0 Napisano Listopad 22, 2021 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Z czystej ciekawości wymienię jednak olej na "fabrycznego" Shella (ale rezultat niestety zobaczę dopiero na wiosnę) no i powoli zacznę odkładać na nowe tarcze ;-). A jakiej firmy tarcze polecacie? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Listopad 22, 2021 jedyne słuszne oryginalne oem fabryczne :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 23, 2021 Tarcze OEM lub coś markowego.Jak będziesz potrzebował to pisz. Oleju nie wymieniaj - szkoda $$ . I tak przy wymianie tarcz będziesz musiał nową oliwę nalać.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Listopad 23, 2021 Nic nie wspominasz o regulacji przy klamce, może wystarczy zrobić większy luz. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cwiqa 0 Napisano Listopad 23, 2021 A jest regulacja? Z tego co się doczytałem to że przy hydraulice nie ma regulacji... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cwiqa 0 Napisano Listopad 23, 2021 9 godzin temu, Waldi59 napisał: Nic nie wspominasz o regulacji przy klamce, może wystarczy zrobić większy luz. Już znalazłem Twój post z innego tematu, także w weekend spróbuje sprawdzić jaki ten luz jest, o ile w ogóle jest. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 24, 2021 18 godzin temu, Waldi59 napisał: Nic nie wspominasz o regulacji przy klamce, może wystarczy zrobić większy luz. Tam jest hydraulika - musiałby coś wcześniej grzebać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cwiqa 0 Napisano Listopad 24, 2021 Klamki są akcesoryjne, także grzebane było. Sprawdziłem dzisiaj i rzeczywiście luzu nie było, wręcz przeciwnie. Wyreguluję, pojeżdżę i zobaczymy ( ale już nie w tym roku :-) ) Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach