Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Jjash

Multistrada 1000DS - wyciek

Polecane posty

Nic się nie działo. Pięknie było. Było. Pojawił się wyciek - najprawdopodobniej z tego co na zdjęciu. Fajda podczas jazdy całą stronę pokrywy, stopkę boczną, puszkę kata i dół silnika. Co ciekaw, nie widzę ubytku płynu w zbiorniczku sprzęgła, ale skądś się to sączy.

Pod dekielkiem jest oring - zielony, moim zdaniem już zużyty. 

Numer jego 88640351A.

Czy ktoś miał już ten problem? Wymieniał oring? Jakoś inaczej sobie z tym poradził? Jakiś inny oring?

Pytam, bo oring kosztuje grosze, ale ściągnięcie go to już poważne koszty w stosunku do części. 

Może ktoś dysponuje tym gumiakiem do sprzedania?

wyciek.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem ale wymiarow nie pomne. Zmierz średnicę wewnętrzną i średnicę o-ringu lub szerokość rowka.  Weź poprawkę, że moze byc lekko sklepany. Kup taki z kilka zet w sklepie z origami czy łożyskami. Nie wazne z NBR, vitonowy czy silikonowy. Będzie działać.

Edytowano przez rrolek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj temat załatwiłem - w lokalnym sklepie z uszczelkami - uszczelka ma wymiary 33.05x1,78. Zakupiłem dwie takie i dwie 33,05x2,0. Zapłaciłem za to...5pln. Zastosowałem tą grubszą. 

Ale i temat się zrobił grubszy - nie widziałem tego wcześniej, a teraz, po odpaleniu jest total zonk. Nad tym dekielkiem jest pęknięcie. Niewielkie, ale nie wiem dlaczego się zrobiło - co jest przyczyną. I zaczynają się schody - czy spawać czy szukać elementu. 

Na zdjęciu zaznaczyłem o co chodzi.

20220602_190550.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze jest technika rally. Klej typu żywica z utwardzaczem a od biedy i poxilina. Testowane dziesiatki razy w enduro. Brzydko i niefachowo ale działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli bym to kleił to tylko od środka. A wtedy kwestia estetyki....siedzi w środku.

Myślałem, że mam pełno szpeja w garażu, ale okazało się że do ducati jeszcze nie mam - ściągacza do kapy alternatora. Albo sobie jutro zrobię, albo mi się nie będzie chciało i zakupię by na poniedziałek było.

Muszę obejrzeć co siedzi w środku. Co jest przyczyną. Samo "z sje" nie pękło.

A miałem w sierpniu do Italii ruszać z ekipą. No, zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klejenie to najgłupsze co możesz zrobić.

Pękniecie wskazuje, że usterka pochodzi od wieńca statora ,czyli klej tego nie utrzyma. Uzwojenie wpada w drgania przy wirującym kole magnesowym, tym samym tylko patrzeć jak usterka się powiększy...

Poszukaj używanej pokrywy i zrób to tak jak powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cinek,

masz rację. Właśnie jestem w fazie rozbierania i szukania części.  Ale nie ma! Są różne, chciałem nawet podpasować z innego modelu ale nie da się.  A przynajmniej nie znalazłem odpowiedniej.

Ma ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze25 lat temu położyłem w kieleckim kata na prawo. Kamień, dziura w obudowie statora. Odtłuszczanie zmywaczem do paznokci, poxilina również z wioskowego kiosku. Wiem, że obciach ale mogłem jechać dalej. Jakoś czasu czy sił zbrakło by to fachowo odarnac a i kolejny właściciel latał z tym grzybem z 5 lat. Klej więc waść i kontroluj. W międzyczasie trafi się jakaś pokrywa.

Edytowano przez rrolek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to zmontowałem sobie urządzenie do ściągnięcia pokrywy. Pięknie wyszła.

I oto moim oczom ukazał się widok z jednej strony statora, z drugiej koła magnesowego. Są na zdjęciach. I co mnie zastanawia to dwie rzeczy:

1) odbarwienia statora i jakby rysy czy wżery na jakiejś 1/4 obwodu,

2) rysy wewnątrz koła magnesowego. Wg mnie powinno być bez przebarwień i idealnie gładkie. A nie jest. Ma jakby zadziorki delikatnie wyczuwalne pod paluszkiem.

Nie znalazłem wyraźnego miejsca pęknięcia. No cholery nie wiem skąd to idzie bo od wewnątrz nic nie widać. Żadnej rysy. Z resztą, wygląda na to że ona jest chyba pod mocowaniem statora.

 

 

 

IMG_20220604_195216.jpg

IMG_20220604_195219.jpg

IMG_20220604_195237.jpg

IMG_20220604_195615.jpg

IMG_20220604_195638.jpg

IMG_20220604_201432.jpg

IMG_20220604_201502.jpg

IMG_20220604_201427.jpg

IMG_20220604_201413.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.