Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
cinek78

Multistrada V4 - interwał serwisowy

Recommended Posts

Witam Panowie.

Za namową kilku osób zdecydowałem się napisać kilka słów o MTS V4 i jej marketingowym przebiegu dla rewizji zaworów , który Ducati wywindowało do astronomicznych 60 tysi.

W ostatnich 3 miesiącach miałem sposobność wykonania regulacji luzów zaworowych w 3 egzemplarzach. Wszystkie z przebiegiem w granicach 20-30 tysi. Jedna z nich , to po prostu motocykl „technicznego” , nie praktykującego mechanika, który nie wierzył w ten interwał. Druga osoba zleciła mi to ze względu na tuning + egzemplarz nawrotowy ( kampania na wymianę głowic). Ostatnia sztuka to pedant, który poza podniesieniem mocy , chciał mieć wszystko sprawdzone, ustawione w tolerancjach pierwszego montażu.

Niestety dla silnika Multistrady V4 okazało się ten interwał to jakieś nieporozumienie. We wszystkich egzemplarzach najmniej było do poprawienia 12 , a najwięcej 15 luzów zaworowych!!!!(na 16 możliwych). Przyznam się , że w tej statystyce ujęte też są luzy zaworowe które było w skrajnej granicy . Dlaczego o tym pisze. Bo dla ASO luz dopuszczalny np. 0,15-0,25 po zmierzeniu np.0,15 jest dopuszczalny i nie do poprawienia. U mnie nie. Staram się wszystkie „celować” w środkowy zakres , czyli w tym przykładzie do możliwie blisko 0,20.

Nie zmienia to faktu , że farsą dla mnie jest przebieg 60 tyś , bez wcześniejszej ingerencji w luzy zaworowe.

Pocieszające jest to, że rozwiązanie które zastosowało Ducati w V4 ma tendencję do powiększania luzów zaworowych, a nie do ich kasowania. Wiec „szczęśliwi” którzy osiągną 60 tyś km, będą mieli spadek mocy, większe spalanie, fortepian po pokrywami zaworowymi, ale nie doprowadzi to do np. wypalenia gniazd zaworowych.

W mojej subiektywnej ocenie, udało się Włochom osiągnąć precyzję i jakość motocykli japońskich, i w (podkreślam to) w mojej ocenie takie interwały będą najlepsze dla tego silnika , czyli okolice 25 tyś km. Pozdrawiam.

V4.jpg

v42.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do mojego monstera 1200S z 2015 roku zajrzalem juz po 5000 km (Ducati zaleca inspekcje po 30 tys)

Tylko trzy z szesnastu wartosci miescily sie w granicach luzow montazowych przy czym dwie na styk
10 wartosci wykraczaly poza granice montazowe ale miesci sie jeszcze w granicach serwisowych
I az 3 wartosci wykraczaly poza dopuszczalne (servisowe) granice luzow zaworowych
Jak na 5tys km przebiegu bylem mega rozczarowany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.