Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
hubi199

Kawałki metalu w oleju

Polecane posty

Witam

Czy wiecie co to może być? Wymieniałem wczoraj olej i coś takiego znalazłem

Kawałek drucika i coś okraglego.

Czy to może być z rozrządu lub kawałek sprężyny z wybieraka? Nie wiem czy mam się martwić, a czeka mnie dłuższy wypad za tydzień 

P_20230527_192010.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę krakać, ale wygląda jak jedno zabezpieczenie podkładki (debilnie to brzmi, z angielska shim) zamykającej zaworu i sprężynka z uszczelniacza zaworu. Trudno z foci poznać, ale jak ich wewnętrzne srednice ok. 7 mm to mogę niestety mieć rację. Silnik chodził poprawnie do końca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie chodził...On nadal zapierdziela :)

Właśnie też mi się tak wydaje, tylko to przy serwisie się stało? W zeszłym roku miałem robiony serwis i może spadly im części i mają to w $&@/#. Mało pali, nie czuje żadnych oznak jakby coś się urwało. Może to tam w silniku było kilka lat? Kto to wie.

 

Choć gdyby zabezpieczenie wypadło, to chyba bym poczuł? Mam rację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może być poczuł, może nie. Przy dolnej granicy luzu nie można wykluczyc, że jeden półpierscien da radę. Może być zJae te detale pałetały się w silniku od lat. Niemniej ja pierwszą rzeczą którą bym zrobił po taki znalezisku to sciąganie pokryw i kontrola podkładek zaworów i uszczelniaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to zamek plytki zamykajacej (jedna polowka), ponadto jest uszkodzona takze w serwisie jej nie upuscili

Jak sie dobrze przyjrzys to zobaczysz, ze koncowka jest peknieta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Desmo nigdy nie rozbierałem, dlatego nie wiem nawet jak to wygląda normalnie.

Skoro to lata bezproblemu w wysokoobrotowych panigale to przy mojej raczej turystycznej jeździe ze sporadycznym wejsciem na obroty nie powinno się raczej wydarzyć. Zobaczymy co powiedzą w ASO, bo tam robiłem 4 tys km temu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie jezdził tylko rozbierał, konsekwencję mogą być bolesne dla motocykla i kieszeni...jak zawór spotka się z tłokiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla szerszego obrazu posłużę się zdjęciem z katalogu. Element który znalazłeś w oleju oznaczony jest numerem 10. Na każdy zawór idą dwie czyli teraz trzyma się na jednej, o ile druga też nie wypadła i leży sobie gdzieś w zakamarku silnika. Niestety te zameczki sprzedawane są w komplecie po 8 szt. Jeśli masz szczęście to skończy się na wymianie tychże zamków i być może nawet nie trzeba będzie korygować luzu zaworowego i jedynie sprawdzić, a jeśli nie to dodatkowa zabawa z ustawianiem luzu zaworowego plus płytki.

ring.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.