hubi199 3 Posted May 28, 2023 Witam Czy wiecie co to może być? Wymieniałem wczoraj olej i coś takiego znalazłem Kawałek drucika i coś okraglego. Czy to może być z rozrządu lub kawałek sprężyny z wybieraka? Nie wiem czy mam się martwić, a czeka mnie dłuższy wypad za tydzień Share this post Link to post Share on other sites
rrolek 4 Posted May 28, 2023 Nie chcę krakać, ale wygląda jak jedno zabezpieczenie podkładki (debilnie to brzmi, z angielska shim) zamykającej zaworu i sprężynka z uszczelniacza zaworu. Trudno z foci poznać, ale jak ich wewnętrzne srednice ok. 7 mm to mogę niestety mieć rację. Silnik chodził poprawnie do końca? 1 cinek78 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
hubi199 3 Posted May 28, 2023 Silnik nie chodził...On nadal zapierdziela :) Właśnie też mi się tak wydaje, tylko to przy serwisie się stało? W zeszłym roku miałem robiony serwis i może spadly im części i mają to w $&@/#. Mało pali, nie czuje żadnych oznak jakby coś się urwało. Może to tam w silniku było kilka lat? Kto to wie. Choć gdyby zabezpieczenie wypadło, to chyba bym poczuł? Mam rację? Share this post Link to post Share on other sites
rrolek 4 Posted May 28, 2023 Może być poczuł, może nie. Przy dolnej granicy luzu nie można wykluczyc, że jeden półpierscien da radę. Może być zJae te detale pałetały się w silniku od lat. Niemniej ja pierwszą rzeczą którą bym zrobił po taki znalezisku to sciąganie pokryw i kontrola podkładek zaworów i uszczelniaczy. 1 cinek78 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Arecki 9 Posted May 28, 2023 Jest to zamek plytki zamykajacej (jedna polowka), ponadto jest uszkodzona takze w serwisie jej nie upuscili Jak sie dobrze przyjrzys to zobaczysz, ze koncowka jest peknieta Share this post Link to post Share on other sites
hubi199 3 Posted May 28, 2023 Desmo nigdy nie rozbierałem, dlatego nie wiem nawet jak to wygląda normalnie. Skoro to lata bezproblemu w wysokoobrotowych panigale to przy mojej raczej turystycznej jeździe ze sporadycznym wejsciem na obroty nie powinno się raczej wydarzyć. Zobaczymy co powiedzą w ASO, bo tam robiłem 4 tys km temu. Share this post Link to post Share on other sites
klekot999 29 Posted May 28, 2023 Ja bym nie jezdził tylko rozbierał, konsekwencję mogą być bolesne dla motocykla i kieszeni...jak zawór spotka się z tłokiem... 1 cinek78 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
matekboss 25 Posted May 29, 2023 Dla szerszego obrazu posłużę się zdjęciem z katalogu. Element który znalazłeś w oleju oznaczony jest numerem 10. Na każdy zawór idą dwie czyli teraz trzyma się na jednej, o ile druga też nie wypadła i leży sobie gdzieś w zakamarku silnika. Niestety te zameczki sprzedawane są w komplecie po 8 szt. Jeśli masz szczęście to skończy się na wymianie tychże zamków i być może nawet nie trzeba będzie korygować luzu zaworowego i jedynie sprawdzić, a jeśli nie to dodatkowa zabawa z ustawianiem luzu zaworowego plus płytki. 1 cinek78 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites