xxtreme 0 Napisano Marzec 27, 2010 Nie jestem pewien czy bedzie to w dobrym dziale ale chcialbym pokazac jak powstal moj track bike. Zacznijmy od tego, ze oczywiscie motocykl byl w stanie dziewiczym i orginalnym. Jako, ze juz jezdzilem po torze na 999 wiec wiadomo bylo w jakim kierunku pojda zmiany w 1098s. Zadnych bajerow, ladnej farby tylko lekkosc i moc (tak mi sie wydawalo). Pierwszym modem bylo zalozenie full racing system z DP ECU i filtrami. Niezle sie zdziwilem jaka jest roznica w wadze pomiendzy nim a orginalem :lol: Przyszla szyba przyciemniona Fabbri i podwyzszona, racingowe resety, klamki Harris i otwarte sprzeglo Rizoma z pokrywa Oberon oraz DP slave cylinder. Na razie tyle. Motocykl byl jeszcze w orginalnych owiewkach i z calym drogowym osprzetem. Mial byc nie tylko na TD ale takze na jazde po super walijskich drogach. Pierwszy TD na Silverstone na tym sprzecie pokazal mi jaka jest roznica miedzy 999 a 1098s. Mocy az za duzo. Najgorszym bylo to, ze ciagle w glowie mialem swiadomosc posiadania drogowych czesci a bum...... oznaczalo by niemaly wydatek. Wiec jezdzilem spokojnie uczac sie nowego motocykla. Po szczesliwym zakonczeniy jazdy wiedzialem juz co bedzie nastepna modyfikacja. Zgadnijcie :lol: Owiewki torowe. I w ten sposob powstala wersja Xerox (podroba) na sezon 2009. Dopiero sie wtedy zaczela jazda. Mozg juz mnie nie informowal o bolesnych wydatkach w razie polamania drogowego asortymentu. Mam nadzieje, ze nie zanudzilem bo CDN wkrotce :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
franek 0 Napisano Marzec 27, 2010 Dlaczego wszyscy mają zaklejone światła taśmą? :crazy: Taki przepis jest? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
gajos 0 Napisano Marzec 27, 2010 Ale piekne...................... Franek - pierwszy raz widzialem dzis 999 na zywo - ale total. Zdjecia tego nie oddaja. Musze zrobic prawko i zaczac uczyc sie jezdzic... Kiedys bede jakiegos sporta mial. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Marzec 27, 2010 Dlaczego wszyscy mają zaklejone światła taśmą? :crazy: Taki przepis jest? Motocykle drogowe musza miec pozaklejane lampy z przodu, tylu, kierunkowskazy i lusterka jezeli posiada. W razie przewrotki szkla musza sie jak najmniej rozprysnac, w tym przypadku wcale. Mniej czasu traci sie na sprzatanie no i jakies pewnie bezpieczenstwo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Franz 0 Napisano Marzec 27, 2010 Dlaczego wszyscy mają zaklejone światła taśmą? :crazy: Taki przepis jest? Motocykle drogowe musza miec pozaklejane lampy z przodu, tylu, kierunkowskazy i lusterka jezeli posiada. W razie przewrotki szkla musza sie jak najmniej rozprysnac, w tym przypadku wcale. Mniej czasu traci sie na sprzatanie no i jakies pewnie bezpieczenstwo. ...mów nie przeszkadzaj sobie. Porównania z 999 itd itd..... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 27, 2010 Franz, to tak różne motocykle, że praktycznie nie ma porównania... 163 KM na kole z pełnym Termi + ECU+ Filtry to nie w kij dmuchał, tym bardziej, że moment ma przeoogromny, moto robi się szybkie jak japonia i kopie w du....e momentem bez opamiętania... Jest dużo większa różnica między 999 a 1098 niż między 749 a 999... taka prawda. Do normalnej jazdy po naszych drogach dużo lepsze jest 999, bardziej komfortowy no i 2 osobowy, a 1098 już same podstawowe- najbardziej miękkie ustawienia są sztywniejsze niż 999, no i jest 1 osobowy bo ten zadylek z tyłu to chyba dla żartu dodali... Franz, ale Ty przeca wiesz... Pozdr. J-999 P.S. Do zastosowań po torze to 1098 R, a na ulicę 999 R Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Marzec 28, 2010 999 na torze.....full gaz prawie non stop, zadnych stresowych chwil. Oczywiscie nie bylo problemu z objezdzaniem japonskich 1000-ow :lol: Sluchala sie tak jak chcialem, lekko w zakrety wchodzila. Dla poczatkujacego na torze jak najbardziej. 1098s...... lobuz, z moca trzeba uwazac, na kolo ciagle staje wiec rozne kombinacje ustawienia zawieszenia probowalem a i tak nic nie pomoglo. Klasc sie na zbiornik trzeba. Co do zakretow, hym... ciezko w nie wchodzi, wiele wysilku trzeba wlozyc by go polozyc IMO. Probowalem na RC8 i jest roznica jak niebo i ziemia. Lekko jak w 600-tce. Ale za to jak juz Ducati sie polozy to lezy przyklejone i stabilne nawet przy 220km/h. Czasy jakie robilem na poczatku jezdzac 1098s byly takie same lub niewiele mniejsze niz na 999. Ale tak bylo na poczatku jak uczylem sie nowego sprzeta. Pod koniec sezonu roznica miedzy najlepszym czasem na 999 a najlepszym na 1098s na tym samym torze dochodzila do 10s :o Hamowanie silnikiem w 1098. Az sie prosi o slippery clutch. No i jak kolega juz opisal. Wygoda. 999 na drogi jak najbardziej, 1098 juz gorzej. Ale kto nie wycierpi dla takiej przyjemnosci ;) Z powodu tego oporu z jakim 1098 wchodzi w zakrety aby temu zaradzic, wymienilem kola na karbonowe BST. Jazda na torze dopiero w Wielkanoc ale po paru probach na drodze moge z cala stanowczoscia stwierdzic, ze jest to najlepsza modyfikacja jaka mozna zrobic w sportowym motocyklu. Kladzie sie teraz jak te skosnookie 600-ki. Lekko, sama przyjemnosc. Gorzej tylko z trzymaniem kola na ziemi bo na 4 biegu ciezko nie jechac na jednym kole. Ale cos za cos. Jednak na TD bedzie najlepiej widac jaka jest roznica. CDN ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
77royal 0 Napisano Marzec 28, 2010 No takich informacji mi bylo trzeba..... W tym sezonie mam zamiar swoja duki troche polatac po torach. Widze ze kolega w UK jezdzi. Pozazdroscic przyczepnosci i wielosci torow wyscigowych. Czekam na CND... Pozdro Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
franek 0 Napisano Marzec 28, 2010 Z powodu tego oporu z jakim 1098 wchodzi w zakrety aby temu zaradzic, wymienilem kola na karbonowe BST. A konkretnie co to dało? Domyślam się, że mniejsza masa i mniejsza siła odśrodkowa, ale się tylko domyślam :crazy: Kolega widzę kumaty, to ciągnę za język :lol: . Mam nadzieję, że moje pytanie nie jest w stylu " Jaki klucz do świec? " i będzie kolejna odpowiedź dla laika :lol: P.S. Fajnie i konkretnie piszesz. Dawaj dalej :mrgreen: Acha, jeszcze jedno. Czy biegi zmieniasz "po Bożemu" czy masz sety z odwrotną zmianą- jedynka w górę, reszta w dół? :crazy: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Marzec 28, 2010 Nie tyle mniejsza siła odśrodkowa, a moment żyroskopowy. P.S. Tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak siła odśrodkowa. To skrót myślowy określający bezwładną reakcję na przyspieszenie dośrodkowe. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
franek 0 Napisano Marzec 28, 2010 ... bezwładną reakcję na przyspieszenie dośrodkowe. :crazy: :crazy: :crazy: W garażu miałeś być, a nie filozować na forum :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Boa 0 Napisano Marzec 28, 2010 Kurna, piękne takie carbonowe fele :thumbup: Słyszałem, że ktoś miał problem ze zmianą opony, bo w jakiejś pipdówie bali się tykać takie koło... kowale to zmieniali, czy kto :?: :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Marzec 28, 2010 Boa, jakbyś zobaczył carbonową obręcz jak się wygina przy montażu opony, wiedząc ile kilo euro kosztuje to tez byś miał stracha. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Boa 0 Napisano Marzec 28, 2010 Wierzę na słowo 8-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 28, 2010 Kolega, zamiast szukać optymalnych ustawień zawieszenia i podniesienia tyły itp ( 1098 S nie ma regulowanej główki ramy- tooo bad), kupił sobie koła tylko do zastosowań torowych- to też jest wyjście, jednak przyczyn ciężkiego wkładania się należy szukać w innym miejscu...tak myślę...Pozdr.J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Marzec 28, 2010 Kolega, zamiast szukać optymalnych ustawień zawieszenia i podniesienia tyły itp ( 1098 S nie ma regulowanej główki ramy- tooo bad), kupił sobie koła tylko do zastosowań torowych- to też jest wyjście, jednak przyczyn ciężkiego wkładania się należy szukać w innym miejscu...tak myślę...Pozdr.J-999 I tu sie z toba nie zgodze. Wiele ustawien juz wyprobowalem i nic nie pomagalo (profesjonalisci od ustawien tez mi pomagali). I nie chodzi tu o to, ze motocykl nie chce wchodzic w zakrety ale o to ile sily/zaangazowania trzeba wlozyc by motocykl sie polozyl. Podniesienie tylu motocykla przyniesie jeszcze gorszy skutek (probowalem - standartowa dlugosc drazka 165-170mm jest najlepsza). Ciezar ciala przesunie sie na kierownice i nie czujesz sie swobodnie, rece sa naprezone mimo iz sie staralem zapierac nogami. Musial bys najpierw przejechac sie 1098 i R6 po TORZE by zrozumiec o czym mowie. Na drodze absolutnie nie mialem zadnych problemow z kladzeniem sie w zakrety. Ale warunki/predkosci na publicznych drogach sa inne niz na TD. Karbonowe kola sa jak najbardziej legalne i drogowe. Nie sa mniej wytrzymale od aluminiowych. Jedynie mniej wytrzymale na glupote tego co wymienia opone. Jedynie kola magnezowe zalecane sa tylko na tor ze wzgledu na wlasciwosci uzytego materialu. Rozmawialem z wieloma kolesiami jezdzacymi po torach na 1098 i na temat wchodzenia w zakrety mieli takie same opinnie. Najtanszym sposobem byla wymiana opon z Pirelli Dragon/Diablo na Michelin Power lub Metzeler Racetec. Wtedy bylo troche latwiej. Najlepszym to co ja zrobilem. A konkretnie co to dało? Domyślam się, że mniejsza masa i mniejsza siła odśrodkowa, ale się tylko domyślam :crazy: Kolega widzę kumaty, to ciągnę za język :lol: . Mam nadzieję, że moje pytanie nie jest w stylu " Jaki klucz do świec? " i będzie kolejna odpowiedź dla laika :lol: P.S. Fajnie i konkretnie piszesz. Dawaj dalej :mrgreen: Acha, jeszcze jedno. Czy biegi zmieniasz "po Bożemu" czy masz sety z odwrotną zmianą- jedynka w górę, reszta w dół? :crazy: Tu chodzi o mase nieresorowana ktora bedac wieksza powoduje gorsze prowadzenie, przyspieszanie pojazdu. Nie bede doglebniej tego rozpisywal bo wszystko jest na necie, tylko pogoogluj ;) Co to dalo? Teraz dopiero to jezdzi :D Co do biegow.... myslalem o race pattern ale nie bede tego robil mimo, ze w wielu wypadkach przydaloby sie takie rozwiazanie. Poprostu mam tez inne motocykle z ''normalnymi'' biegami i nie chce przestawiac oprogramowania swojego mozgu za kazdym razem jak wsiadam na inny motocykl. Mozna sie naprawde pomylic :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 28, 2010 Masz rację i nie masz racji - zależy z której strony spojrzeć... Musisz "tylko" spróbować 1098 R... z zawieszeniem za 12000 dol przód i 8000 tył..., już nie wspominam o zawiasie z ceną podobną tylko 1 zero więcej... Napewno carbonowe koła zmniejszają moment żyroskopowy i z tym nie ma co dyskutować, a sama praca nad standardowymi zawieszeniami- to żmudna i trudna technika jest, często nawet specjaliści mogą się pogubić i nie ustawić jak trzeba- wiem bo w 90 latach pracowałem na paddokach za granicą... czasami taki myk robilim, że niby coś dłubalim w zawiasach , a tak wogóle nic nie robilim, i ten sam zawodnik, po powrocie do boksu- stwierdzał, że o wiele lepiej się jechało i o dziwo często wykręcał lepszy czas niż wcześniej... Niestety, to dla mnie historia, napewno technika przeszła na inny poziom astralny i duuużo ponownie trzeba się uczyć... Ty masz o tyle dobrze, że możesz śmigać za granicą i masz dużo torów do zwiedzania... Ja mogę teraz jedynie patrzeć na Superbikowe Ducati z poziomu użytkownika drogi, gdzie wszystko, odbywa się dużo wolniej i mniej nerwowo, więc poziom dyskusji z mej strony jest poziomem z innej planety hihii... Trzymaj się i zbyt szybko nie wracaj do PL- tu nie ma gdzie jeździć..., a nawet jak jest to rzucają kłody pod nogi ile się da...no i uważaj na siebie- owiewki się podłata i poskleja, z człowiekiem różnie bywa...Pozdr.J 999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Marzec 28, 2010 Wiedzialem, ze nawiazesz do dobrych zawieszen. Niestety zawieszenia Ohlinsa w Ducati sa takie jakie chce Ducati a nie takie jakie chcialby Ohlins by tam byly. Te pozadne sa poza moim zasiegiem i dla amatorskiej zabawy nie warte inwestycji. Ale prezentu bym nie odmowil ;) No i wlasnie tak jak wspomniales, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 28, 2010 No właśnie, nie wspominając o jakości dróg w cywilizowanym świecie, a u nas... Masz tam u siebie fajną firmę( chyba jeszcze istnieje) zajmującą się kompleksowym tuningiem i serwisowaniem Ducati nazywa się Moto Rapido, pogadaj może z nimi na interesujące Cie tematy i cóś Ci dopomogą??? Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Marzec 28, 2010 Słyszałem, że ktoś miał problem ze zmianą opony, bo w jakiejś pipdówie bali się tykać takie koło... kowale to zmieniali, czy kto :?: :lol: Kowalem raczej nie jestem, ale jak pierwszy raz miałem zmieniać oponę na carbonie, to najpierw szybciutko wysmarowałem maila do Dymag-a w UK co by mi szepnęli 2 słowa w temacie. Mimo, że powiedzieli co by się nie cackać to miałem pełne gacie widząc jak fela robi się "kwadratowa" na maszynie. Więc się tutaj Boa nie wymandrzaj :twisted: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xxtreme 0 Napisano Marzec 28, 2010 No właśnie, nie wspominając o jakości dróg w cywilizowanym świecie, a u nas...Masz tam u siebie fajną firmę( chyba jeszcze istnieje) zajmującą się kompleksowym tuningiem i serwisowaniem Ducati nazywa się Moto Rapido, pogadaj może z nimi na interesujące Cie tematy i cóś Ci dopomogą??? Pozdr. J-999 Znam Moto Rapido z Whinchester-u. Duzo u nich kupuje i servisowalem tez tam bika. Zawieszenie tez mi robili :D Ale teraz jak cos robie to w JHP Coventry. Poprostu blizej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Frencci 5 Napisano Marzec 28, 2010 No NIESTETY - KTM jest poreczniejszy- slychac to w wielu testach porownawczych- takze tych polskich- ktorych dziennikarze beda na meetingu w maju ;) Co nie przeszkadza Ducati aby byl najlepszym sprzetem na swiecie, hejjjj :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Marzec 28, 2010 Podniesienie tylu motocykla przyniesie jeszcze gorszy skutek (probowalem - standartowa dlugosc drazka 165-170mm jest najlepsza). Eeee tam - na tor moto trzeba "położyć" na ziemi: tył np tym http://www.satoracing.com/848susrod.htm - 5mm ( w stosunku do oryginalnego łącznika), a przód wiadomo - wpuścić w półki. Do tego ma być dosyć sztywno, napewno sztywniej niż pozwala Showa. Albo progresywne sprężyny albo zmiana kompletnego zawieszenie na "coś" torowego. Najtanszym sposobem byla wymiana opon z Pirelli Dragon/Diablo na Michelin Power lub Metzeler Racetec. Wtedy bylo troche latwiej. Najlepszym to co ja zrobilem. Co do opon - Metzeler Racetec jest kozak i uwielbiam latać po ulicy na tych gumach. Ale jak chcesz poczuć jak twój motocykl sam kładzie się w zakręt (i kompletnie nie wstaje nawet na dohamowaniu w pochyleniu) to proponuję Pirelli Diablo Supercorsa SC - to na czym wychodziło seryjnie 1098R a teraz wszystkie 11tki. W połączeniu z obręczami z węgla będzie supcio. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Marzec 28, 2010 No tak - mondruję się o zawiasie a nie zauważyłem że masz S-kę na Ohlins-ach :lol: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 28, 2010 No JHP porządna firma..., ale jak Ci się uda zamailuj do firmy Penske odnośnie zawieszeń, nieraz coś co jest dobre ma inną nazwę niż Ohlins... Darek- to tzw "zwykłe" Ohlinsy..., oj coś czuję, że bez kupna choćby ramy z półkami od 1098 R się nie obejdzie, bo Kolega pewnie niesamowite czasy już kręci :clap: :thumbup: , kurde chciałbym kiedyś kibicować Polakowi na Ducati... Forza XXtreme!!!!!! Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach